Mikä siinä on, että joka viides kotitalous Suomessa ei kykene maksamaan edes omaa asumistaan?
Miten voi olla niin reppanaa väkeä? Ei muualla maailmassa tarvita mitään asumistukia rahvaalle.
Kommentit (164)
Ulkomailla pelataan enemmän likaisella rahalla sekä verottajan ulottumattomissa olevalla rahalla.
Sieltä he keräävät omaisuutensa ja ylimääräiset tulot vaikka näennäisesti tienaisivat vähän.
Kuinkas suomessa kun pullojen palautuksistakin pitää maksaa veroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyväpalkkaisia töitä ja toisaalta helvetin halpoja asuntoja kaikille.
Ei ole töitä. piste.
Etkö osaa mitään mistä joku haluaa sinulle maksaa palkkaa?
Ongelma taitaa olla siinä, että niitä osaamisia, joista maksetaan palkkaa on satatolkuilla hakijoista yhtä avointa paikkaa kohden.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset yritykset on liiketoimintakyvyiltään heikkoja. Niillä ei ole palkanmaksukykyä ja ovat hyvin riippuvaisia erilaisista valtion avustuksista. Ilman veronmaksajan rahaa tai tukea toimivia yrityksiä on todella vähän.
Seurauksena suomalaisella palkansaajalla on erittäin huono ostovoima.
Asumistuki pitäisi poistaa työssäkäyviltä ja suosia enemmän yhteisöasumista. Jos on pieni palkka niin yksin asuminen ei ole toimiva ratkaisu.
Tuossa kohtaa Kela tekee omia tulkintojaan. Jopa kaksi yhdessä asuvaa naiskaveria katsotaan parisuhteeksi/yhteistaloudeksi. Mikäli toinen saa paskaakin palkkaa, joutuu toinen tämän elätettäväksi. Suomessa yhteisasuminen ei ole mahdollista, jos joku käy töissä ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei tulonjako ole kohdallaan? Jotain muutosta sille puolelle?
ai että kotona olemisesta pitäisi maksaa vielä enemmän? Meillä on jo nyt ongelmaryhmä nimeltä "ei kannata mennä töihin"...
Aatelkaa oikeasti: 0-25000€ vuodessa ansaitsevia on Suomessa yli 46% tulinsaajista.50-100 t euroa ansaitsevia on 15% ja yli 100 t ansaitsevia on 2,6%. Onhan tää nyt melkoinen riepupetterilandia.
Miksi täällä kokoajan puhutaan että asunnot on kalliita. Ei tarvii kovin kauas pk-seudusta lähteä kun omakotitalon saa 30k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei tulonjako ole kohdallaan? Jotain muutosta sille puolelle?
ai että kotona olemisesta pitäisi maksaa vielä enemmän? Meillä on jo nyt ongelmaryhmä nimeltä "ei kannata mennä töihin"...
Mistä sinä tiedät kenellä on vakituinen työsopimus?
Työttömiä on työttömyyskorvauksella hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, toimistotöissä sairaaloissa.
Lapsiperheet asuu kaksioissa ja joka päivä pestään kaksi koneellista pyykkiä päivässä. Kohta vuokraisännät valittavat, kun asunnot on umpihomeessa.
Samaan aikaan eläkkeitä maksetaan 37 miljardia ja eläkeläiset asuvat leveästi yksin tai kaksin omakotitaloissa.
Väärin mitoitettu kulutus. Moni asuntovelallinen ehti tottua nollakorkoihin eikä osaa muuttaa elintasoaan. Heille pankin stressitesti oli pelkkä äärimmilleen venytetty muodollisuus, mitä ei ole ollut tarkoituskaan toteuttaa käytännössä. Ja sama kyvyttömyys muuttaa elintasoa koskee myös monia tuilla eläviä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet asuu kaksioissa ja joka päivä pestään kaksi koneellista pyykkiä päivässä. Kohta vuokraisännät valittavat, kun asunnot on umpihomeessa.
Samaan aikaan eläkkeitä maksetaan 37 miljardia ja eläkeläiset asuvat leveästi yksin tai kaksin omakotitaloissa.
Asuntojen kosteusprosentti on 100, kun joka päivä kuivuu 4 pyykkitelinettä täynnä pyykkiä kaksioissa.
Mieti niitä jotka omistaa omistusasunnon noista taloista.
Vierailija kirjoitti:
Väärin mitoitettu kulutus. Moni asuntovelallinen ehti tottua nollakorkoihin eikä osaa muuttaa elintasoaan. Heille pankin stressitesti oli pelkkä äärimmilleen venytetty muodollisuus, mitä ei ole ollut tarkoituskaan toteuttaa käytännössä. Ja sama kyvyttömyys muuttaa elintasoa koskee myös monia tuilla eläviä.
Itse olen määräaikaisessa työssä. En käy parturissa, leikkaan hiukset itse, koska ansiosidonnaista leikataan ja säästän työttömyysajan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen määräaikaisessa työssä. En käy parturissa, leikkaan hiukset itse, koska ansiosidonnaista leikataan ja säästän työttömyysajan ruokaan.
Samaan aikaan eläkeläiset matkustavat ja heillä on kesämökkejä.
Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäynti on tylsää, kun varaa on vain suihkuun ja halpaan ruokaan.
Kaikki palkkarahat joudut säästämään työttömyysajan ruokaan.
Palstalla voi sitten olla, kun on viikonloppu. Tämä korvaa elokuvat, teatterit ja baarit naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan eläkeläiset matkustavat ja heillä on kesämökkejä.
Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia.
Olen 4-kymppinen ja tienaan vähemmän kuin 65+ vanhempani saavat eläkettä. Silti he valittavat kuinka eläkkeellä ei tule toimeen, vaikka on velaton asunto ja kesämökki.
Vierailija kirjoitti:
Ap, muualla maailmalla joutuvat kadulle.
Toimisi meilläkin
Ikävä tuottaa sulle pettymys, ap, mutta muualla maailmassakin on sosiaalietuuksia. Ei ole Suomi ainut maa maailmassa, joka niitä tarjoaa.
Palkkatyötä tehneet saa eläkkeen omista eläkevakuutus maksuistaan eikä sun tarvi niitä miettiä saati varastaa. Menet omaan MAAHASI varastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä kokoajan puhutaan että asunnot on kalliita. Ei tarvii kovin kauas pk-seudusta lähteä kun omakotitalon saa 30k.
Kyllä aika kauas täytyy, kun ei täältä Jyväskylästäkään sa tuolla hinnalla kuin ehkä koirankopin sinne okt:n pihaan :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä se hyödyttä, jos talon saa 30k hintaa, kun tulot ovat 1 000€/kk? Luuletko, että sen 30k saa taikaseinästä ihan vain hakemalla?
Olen töissä mutta saan 900 euroa tukia silti.