Kierrätyskeskus hakee työntekijöitä Vantaan tammistoon
Kommentit (65)
Maksattaako sen minimipalkan 100 % palkkatukena veronmaksajilla?
Mä kysyin kerran töitä Koivukylän kierrätyskeskuksesta. Sanoivat että heillä ei ole lainkaan palkkatöitä vaan kaikki on kuntouttavaa työtoimintaa ( eli hyväksikäyttöä ) työttömille.
T: Työtön jolle kelpaisi jos saisi palkkaa työstä
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako kelvata tuollainen työ työttömille?
Ääliö, oon ollut tuollaisessa ilmaiseksikin. En tosin suosittele kenellekään, paitsi sinun kaltaisille mussuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilusta ei makseta palkkaa, pelkkä kulukorvaus 9€/päivä
Miksi ette työttömät perusta jotain pienyrityksiä? Nykyään helppo laskuttaa ja paperihommat hoituu kun on näitä ukko.fi tyylisiä palveluita.
Edullisimmillaan tämmöisen voisi perustaa vaikkapa ostamalla siivoukseen tai maalaukseen tarvittavat työkalut.
Toiminimellä voit myös kokeilla erilaisia hommia (niitä mitkä ei ole luvanvaraisia) ja mahdollisesti löytää näin jotain mielekästä hommaa mihin keskittyä.
Nyt ei ehkä ole rakennusalalla buumia, mutta monet kaverit vuokraa itseään työmaille appareiksi toiminimen kautta. Ilman mitään kokemusta voi tämmönen appari veloittaa n.20e/h. Toki kesälomarahat ym pitää itse säästää tuosta.
Kierrätyskeskus toimii kierrätysporukalla. Kun porukka vaihtuu niin ydinasioita ei kehitetä vaikka siellä olisi potentiaalia vaikka miten hyödyntää tuota kierrätyspuolta, jopa kannattavaan businekseen.
Saako sinne tuoda akkuvikaisen Teslan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette työttömät perusta jotain pienyrityksiä? Nykyään helppo laskuttaa ja paperihommat hoituu kun on näitä ukko.fi tyylisiä palveluita.
Edullisimmillaan tämmöisen voisi perustaa vaikkapa ostamalla siivoukseen tai maalaukseen tarvittavat työkalut.
Toiminimellä voit myös kokeilla erilaisia hommia (niitä mitkä ei ole luvanvaraisia) ja mahdollisesti löytää näin jotain mielekästä hommaa mihin keskittyä.
Nyt ei ehkä ole rakennusalalla buumia, mutta monet kaverit vuokraa itseään työmaille appareiksi toiminimen kautta. Ilman mitään kokemusta voi tämmönen appari veloittaa n.20e/h. Toki kesälomarahat ym pitää itse säästää tuosta.
Tuosta jää muutama euro tuntipalkaksi kun maksat itse kaikki vakuutukset ja pitää järjestää sijainen jos itse sairastuu. Pitää laskuttaa ainakin 50€/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta jää muutama euro tuntipalkaksi kun maksat itse kaikki vakuutukset ja pitää järjestää sijainen jos itse sairastuu. Pitää laskuttaa ainakin 50€/h.
Ei pidä paikkaansa. Mulla useampi kaveri tekee tällä tavoin ja ei laskuta 50e/h. Kevytyrittäjälle vakuutukset on edulliset ja aloitukseen voi hakea starttirahaa jos on selkeä visio mitä on aloittamassa. Tulee myös veronkevennyksiä ensimmäiselle 2 vuodelle, jonka aikana voit haalia asiakkaita ja hilata hintaasi ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilusta ei makseta palkkaa, pelkkä kulukorvaus 9€/päivä
Aloituksessa puhutaan palkkatyöstä.
Ap, mikä on se tarjottu hyvä palkka ja edut?
Olisin mennyt töihin 9 eurolla päivä mutta vaadin että maksavat päivän ruuan minulle eli 9 euroa siitäkin mutta eivät maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta jää muutama euro tuntipalkaksi kun maksat itse kaikki vakuutukset ja pitää järjestää sijainen jos itse sairastuu. Pitää laskuttaa ain
Taitaa sun kaverit laittaa sen 20 e/h kokonaan omaan taskuun ja sitten firma nurin kun työt loppuu...
Palkkatuki, leppoisa työ ja henkilökunta edut
Luontoisetuna saa napata parhaat tuodut tavarat päältä pois ja myydä ne omia kanaviaan pitkin.
Ja ennen palkkatukea joutuu olemaan ensin työkokeilussa 9 e/päivä? Niin oli ainakin ennen. Eli voi olla, ettet pääse palkkatuettuun työhön ollenkaan, vaan työkokeilujaksosi jälkeen sinut korvataan uudella työkokeilijalla...
Onneksi Vantaan palkkatuki rahat on loppu.
Mahtaako kelvata tuollainen työ työttömille?