Jos et ole tyytyväinen elämääsi, niin miksi et muuta sitä?
Mikään ei muutu ellet itse ala muuttamaan niitä asioita (jos sinulla on vaikea masennus tai sairaus kysymys ei ole tarkoitettu sinulle).
Kommentit (346)
Ei sitä aina noin vain muuteta. Joskus olemme armon varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. luulee, että ihmisellä on 'yliminä', joka voi päättää ja valita mukavia asioita. Ei ole, eikä tule olemaan.
Kuka sitten sinun asioistasi päättää, ellet sinä itse? Toki, jotta tulevaisuudessa olisi mukavia asioita, niiden mukavien asioiden eteen täytyy useampien tehdä työtäkin. Useimmat tosin valitsevat mieluummin helpot ja välittömät mielihyvän tunteet ja siksi eivät saavuta tavoitteitaan.
Sun kannattaisi - ihan oma-aloitteisesti - päättää olla hiljaa.
Alisuoriutujat aina suuttuu, kun joku sanoo se ihan toden asian, että Suomen kaltaisessa maassa se menestyminen on enimmäkseen itsestä kiinni. Ja että pitää oikeasti nähdä vaivaa menestyksen eteen, se ani harvoin tulee ilmaiseksi. Mutta tämä tietysti suututtaa sellaista, joka vaatii että kaiken hyvän pitää tulla ilmaiseksi, ne on niitä oman elämänsä roosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin. En onnistunut.
Yritä uudelleen.
Alapeukuttajille kysymys, luuletteko todellakin että menestyneet ihmiset ovat päässeet asemaansa yhdellä yrityksellä ja olisivat lopettaneet jos se ensimmäinen yritys ei olisi onnistunut? Täähän on nyt ihan naurettavaa.
Tiesitkö, että elämässä tarvitaan hyvin paljon myös tuuria. Mihin perheeseen synnyt, keitä ihmisiä kohtaat ym.
Menestyneillä on yleensä myös hyvät lähtökohdat ja onnea matkassa. Epäilemättä sinnikkyyttä. Mutta miettikää miten sinnikkäitä paskan alun saaneet oikein on.
Aika harvassa on valitettavasti ne oikeat "ryysyistä rikkauksiin" tarinat.
Se ei ole syy luovuttaa yrittämättä, vaikka jollakin on paremmat lähtökohdat.
Alisuorittajat suuttuu...onneksi kesti yli 30 vuotta ennenkuin hoksattiin että ollaan alisuorittajia. Sitten vaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä työttömäksi, joita niin kovasti kadehditaan. Eipä saanut moni meistä kuuskymppisistä työtä eikä opiskelupaikkaa mutta ei olla tyytyväisiä tähänkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi niin helppoa kuin ap kuvittelee kaikki olisivat miljonäärejä.
Miksi sen pitäisi olla helppoa?
Kaikki aikanaan, kaikki aikanaan päämäärätietoisesti. Hätäsesti sormia napsauttamalla ei saa kuin paskoja päätöksiä aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. luulee, että ihmisellä on 'yliminä', joka voi päättää ja valita mukavia asioita. Ei ole, eikä tule olemaan.
Kuka sitten sinun asioistasi päättää, ellet sinä itse? Toki, jotta tulevaisuudessa olisi mukavia asioita, niiden mukavien asioiden eteen täytyy useampien tehdä työtäkin. Useimmat tosin valitsevat mieluummin helpot ja välittömät mielihyvän tunteet ja siksi eivät saavuta tavoitteitaan.
Sun kannattaisi - ihan oma-aloitteisesti - päättää olla hiljaa.
Alisuoriutujat aina suuttuu, kun joku sanoo se ihan toden asian, että Suomen kaltaisessa maassa se menestyminen on enimmäkseen itsestä kiinni. Ja että pitää oikeasti nähdä vaivaa menestyksen eteen, se ani harvoin tulee ilmaiseksi. Mutta
Ei menestyminen ole enää Suomessakaan itsestä kiinni. Nykyään on erittäin vähän töitä, joihin pääsisi matalemmallakin ääoolla ja ilman erityisiä kykyjä.
Lisäksi Suomi on väkivaltaisten, alkoholisiperheiden ym luvattu maa, jossa vanhemmat saattaa pilata lapsen mielenterveyden jo kauan ennen kuin tämä on täysi-ikäinen. Vakavasti mt- ongelmista ei myöskään palkata mihinkään työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Huomisesta alkaen olen miljardöörilaatikkoleukakirurgilentäjätoimitusjohtajaatleetti. Varmasti onnistuu!
No esim. atleettiseen kroppaan on mahdollisuus aivan kenellä tahansa terveellä ihmisellä. Vaatii vain itsekuria.
Sun ongelmasi (yksi monesta) on, että kuvittelet kysymyksessä olevan valinta. Nytkin valitsit ohittaa kaikki muut kohdat ja keskityit vain yhteen asiaan. Siihen ainoaan, johon kykenit jonkinlaisen "vastauksen" antamaan. Kukaan ei valitse olla yksinäinen. Kukaan ei valitse olla sairas. Tai syrjäytynyt. Tai lyhyt. Tai pitkä. Eräässä asiassa sinäkin teit selkeän, yksinkertaisen valinnan. Valitsit levittää tätä propagandaasi. Valitsit myös tehdä sen anonyymisti. Koska olet selkärangaton. Et kykene seisomaan edes omien sanojesi takana.
Jokainen voi valita uhriutuuko siitä, että on lyhyt, pitkä yksinäinen, syrjäytynyt tai sairas. Selkärangatonta on pikemminkin syyttää muita, valittaa koko ajan omasta tilanteesta ja laittaa kaikki elämänsä ongelmat tuon yhden asian syyksi eikä edes yritä korjata niitä ongelmiaan millään keinoin. Mummoni oli monisairas ihminen ja oli iloisin ihminen, jonka olen elämässäni tavannut, hyvin paljon on omasta asenteesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Huomisesta alkaen olen miljardöörilaatikkoleukakirurgilentäjätoimitusjohtajaatleetti. Varmasti onnistuu!
No esim. atleettiseen kroppaan on mahdollisuus aivan kenellä tahansa terveellä ihmisellä. Vaatii vain itsekuria.
Sun ongelmasi (yksi monesta) on, että kuvittelet kysymyksessä olevan valinta. Nytkin valitsit ohittaa kaikki muut kohdat ja keskityit vain yhteen asiaan. Siihen ainoaan, johon kykenit jonkinlaisen "vastauksen" antamaan. Kukaan ei valitse olla yksinäinen. Kukaan ei valitse olla sairas. Tai syrjäytynyt. Tai lyhyt. Tai pitkä. Eräässä asiassa sinäkin teit selkeän, yksinkertaisen valinnan. Valitsit levittää tätä propagandaasi. Valitsit myös tehdä sen anonyymisti. Koska olet selkärangaton. Et kykene seiso
Mitä psyykkisiä sairauksia mummollasi siis oli? Ei kai joku diabetes mitään iloisuutta ja työntekoa estä, skitsofrenia on sitten vähän eri juttu.
Tämä ketju on mainio esimerkki negatiivisen ajattelun voimasta. Porukka mieluummin paskoo housuunsa kuin kävelee vessaan.
Vierailija kirjoitti:
opiskelet ensin kirurgiksi ja perustat osakeyhtiön, jonka toimari olet. Näin sinulla on varaa lentolupakirjaan. Atleettisuuskin on omassa hallinnassa. Leuan voit hoitaa lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ongelmasi (yksi monesta) on, että kuvittelet kysymyksessä olevan valinta. Nytkin valitsit ohittaa kaikki muut kohdat ja keskityit vain yhteen asiaan. Siihen ainoaan, johon kykenit jonkinlaisen "vastauksen" antamaan. Kukaan ei valitse olla yksinäinen. Kukaan ei valitse olla sairas. Tai syrjäytynyt. Tai lyhyt. Tai pitkä. Eräässä asiassa sinäkin teit selkeän, yksinkertaisen valinnan. Valitsit levittää tätä propagandaasi. Valitsit myös tehdä sen ano
Mitä psyykkisiä sairauksia mummollasi siis oli? Ei kai joku diabetes mitään iloisuutta ja työntekoa estä, skitsofrenia on sitten vähän eri juttu.
Sairauksia, jotka aiheuttivat toistuvia kipuja ja rajoittivat hänen elämäänsä todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on mainio esimerkki negatiivisen ajattelun voimasta. Porukka mieluummin paskoo housuunsa kuin kävelee vessaan.
Ei vaan siitä, että jotkut elävät täysin omissa harhamaailmoissaan, missä kaikki on keskivertoa älykkäämpiä ja lahjakkaampia, kukaan ei ole vakavasti kroonisesti sairas ja lehmätkin lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opiskelet ensin kirurgiksi ja perustat osakeyhtiön, jonka toimari olet. Näin sinulla on varaa lentolupakirjaan. Atleettisuuskin on omassa hallinnassa. Leuan voit hoitaa lopuksi.
Olettaen, että ko tyyppi on matemaattisesti ja avaruudellisen sekä loogisen ajattelun suhteen lahjakas (lääkäreiden keskimääräinen ÄO on 120, kun muun väestön keskimääräinen ÄO on 100,tuolla tyypillä se ÄO saattaa olla matalampikin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tällaisissa ketjuissa huomaa miten valtaosalle kaikki ulkoinen ja meteria on hyvän elämän tae.
Voi olla tyytyväinen vain jos sinulla on laatikkoleuka tai atleettinen kroppa. Tai miljoonaomaisuus.
Mutta oletko ajatellut miten ne asiat tyytväisyyttä omaan itseesi ja elämääsi toisivat? No, voisithan leveillä sillä laatikkoleualla, luulenpa vain että aika harvaa kiinnostaisi. Rahalla et voi ostaa onnea etkä rakkautta. Seksiä toki voit, mutta sekin on vain maksettua, ei sydämestä tulevaa eikä siksi että joku sinua rakastaisi tai tarvisisi. Rahojasi tietysti, mutta jos ne loppuisivat olisit sitten se entinen.
Kyllä se tyytyväisyys ja mielenrauha ja onnellisuus tulee ihmisen sisältä. Sieltä se on löydyttävä vaikka nykyihminen luulee että raha on yhtä kuin onnellisuus. Jos onnellisuudeksi laskee siis sen minkä voi ostaa, ei mitään aitoa niin kai
Raja ei mene miljoonissa, vaan jos ihminen tienaa Euroopassa 30 000 vuodessa, ei onnellisuus lisäänny enää sen jälkeen, vaikka tienaisi enemmän. Jenkeissä se on 70 000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ongelmasi (yksi monesta) on, että kuvittelet kysymyksessä olevan valinta. Nytkin valitsit ohittaa kaikki muut kohdat ja keskityit vain yhteen asiaan. Siihen ainoaan, johon kykenit jonkinlaisen "vastauksen" antamaan. Kukaan ei valitse olla yksinäinen. Kukaan ei valitse olla sairas. Tai syrjäytynyt. Tai lyhyt. Tai pitkä. Eräässä asiassa sinäkin teit selkeän, yksinkertaisen valinnan. Valitsit levittää
Mutta ei siis psyykkisiä sairauksia, jotka olisivat aiheuttaneet hänelle esim jokapäiväisiä harhoja demoneista ja tappajaklovneista, tunteiden puuttumista, persoonan hajoamista, äänten kuulemista, vakavaa masennusta, ahdistusta? Sittenhän hänen asiansa olivat oikein hyvin eikä hänellä ollut mitään syytä olla olematta iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki aikanaan, kaikki aikanaan päämäärätietoisesti. Hätäsesti sormia napsauttamalla ei saa kuin paskoja päätöksiä aikaan.
Suunta on muutokseen kokoajan käynnissä. Ollut pitkään. Jotkut muutokset ottavat aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tällaisissa ketjuissa huomaa miten valtaosalle kaikki ulkoinen ja meteria on hyvän elämän tae.
Voi olla tyytyväinen vain jos sinulla on laatikkoleuka tai atleettinen kroppa. Tai miljoonaomaisuus.
Mutta oletko ajatellut miten ne asiat tyytväisyyttä omaan itseesi ja elämääsi toisivat? No, voisithan leveillä sillä laatikkoleualla, luulenpa vain että aika harvaa kiinnostaisi. Rahalla et voi ostaa onnea etkä rakkautta. Seksiä toki voit, mutta sekin on vain maksettua, ei sydämestä tulevaa eikä siksi että joku sinua rakastaisi tai tarvisisi. Rahojasi tietysti, mutta jos ne loppuisivat olisit sitten se entinen.
Kyllä se tyytyväisyys ja mielenrauha ja onnellisuus tulee ihmisen sisältä. Sieltä se on löydyttävä vaikka nykyihminen luulee että raha on yhtä kuin onnellisuus. Jos onnellisuudeksi laskee si
Tuo 75 000 dollarin raja oli n 15 - 20 vuotta sitten (tuo tutkimushan on aloitettu tekemään vuosia ennen sen julkaisupäivää).
Inflaatio huomioiden nykyaluutaksi muutettuna raja on jossain 120 000 dollarissa ja 80 000 eurossa, joka on noin kaksi kertaa enemmän kuin suomalaisen keskipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Muuta millä tavalla? Missä on se nuoruuden lähde? Miten parannan krooniset sairaudet?
Ap on lukenut jonkin typerän new age sarjaan kuuluvan kirjan.
Minulla on krooninen, paljon kipuja aiheuttava sairaus. Olen silti samaa mieltä AP:n kanssa.
Olen selvittänyt kokeilemalla miten saan pidettyä kivut mahdollisimman paljon hallinnassa sekä mihin kaikkeen pystyn. Nautin hyvistä päivistä ja kestän huonot. Eli olen tehnyt elämästäni mahdollisimman hyvää.
Ja voi sairaalla olla muitakin ongelmia elämässään esim. huono parisuhde, lapsien kanssa jotain, remppaa kotona. Ei se sairaus ole aina koko elämä.
Sosialismi ei takaa onnea,vastuu omasta elämästä tulee ottaa itse.