Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taasko mä joudun olemaan sovittelija ja anteeksipyytäjä?

Vierailija
16.08.2024 |

Miten se aina menee näin? Vaikka muhun sattuisi ja mua olisi loukattu, joudun sovittelemaan itse. 

Jos nyt en halua mennä riidoissa nukkumaan, menen pyytämään anteeksi ja sovimme näennäisesti. 

Haluisin olla joskus se, jolta aidosti ekana pyydetään omaa osuutta anteeksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, että olet nyt itse herännyt siihen, että näin tämä kuvio näyttää aina menevän. Muutos toiminnassasi lähtee tästä!

Vierailija
2/8 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä on, että menee riidoissa nukkumaan? Jos sinulle oltiin inhottavia, painu pehkuihin (mieluiten omaan huoneeseen) ja nuku rauhassa miettimättä mokomaa ilkeilijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on tarve sovitella ja pyytää anteeksi silloin, jos toinen käyttäytyy huonosti.

Voitko selittää vielä sitä? 

Vierailija
4/8 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pallo taas ulise turhasta

Vierailija
5/8 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavatko nämä kaksi alla olevaa aloitusta liittyä tähän aloitukseen? Jos liittyvät niin Hyvä Ap, tässä sinulle ajatuksiani näistäkin asioissa. Sano jotakin! Tilanteesi kuulostaa hirveältä mutta minulla ei ole siihen osaa eikä arpaa toisin kuin näissä kahdessa joissa kommentit ovat minun kirjoittamiani ajatuksistani ja kärsimyksestäni niiden suhteen.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5702078/pystytko-pyytamaan-anteeksi-jos…

Pystytkö pyytämään anteeksi, jos olet satuttanut ja loukannut? Pyydätkö koskaan anteeksi satuttavia sanoja tai tekoja? Sysäätkö syyn kokonaan vastapuolen niskaan selittelemällä ja uhriutumalla? 16.08.2024 | 20:37 ////// Minulla on Eräs henkilö jolle haluaisin sanoa, että kerro mitkä tekemiseni ja sanomiseni tässä suuressa kokonaisuudessamme olivat sellaisia että ne olivat väärin ja ovat satuttaneet ja loukanneet sinua. Minun olisi suoraan sanoen tarpeellista tietää jotta voisin ymmärtää asioita ja jotta voisin pyytää anteeksi. Tämä kokonaisuus oli sitä että koko yhteispeli meni mönkään ja toteutui ikään kuin se että sodassa ja rakkaudessa kaikki olisi sallittua - näköjään sekä partnereiden välillä että soppaan sekaannutettujen kolmansien osapuolien kohdalla. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/5702040/pystytko-kohtaamaan-ja-katsomaa…

Pystytkö kohtaamaan ja katsomaan silmiin sellaista henkilöä jota olet loukannut monin eri tavoin? 16.08.2024 | 20:16 ////// Minulla ei ole ketään jota olisin tuolla tavalla loukannut tms. Voin katsoa kaikkia silmiin. Voi olla että on Eräs henkilö jolla voisi olla vaikeuksia katsoa minua silmiin. Haluaisin rohkaista häntä että katsotaan toisiamme silmiin mitä pikimmin. Siinä yhteydessä voidaan - jos jaksetaan ja huvittaa/halutaan - keskustella hieman anteeksipyytämisestä ja anteeksiantamisesta. Hän on kyllä esittänyt minulle pikaisessa tilanteessa pikaisen anteeksipyynnön mutta en vieläkään tiedä mitä siitä ajattelisin koska se on taas voinut olla lisää sanoja, jotka eivät tarkoita mitään. Ei ole ollut mitään tilannetta missä olisi nähty että joku on muuttunut sen jälkeen kun on pyydetty ja annettu anteeksi. Tämän lisäksi pitäisi rakentaa luottamus ja lähteä sille linjalle että ei mitään valheita enää jatkossa. Vaikeeta? Voi olla. Voi olla jopa liian vaikeaa toteutettavaksi. Muutakin vaikeata on mutta en edes halua ajatella niitä ainakaan nyt vaan hyppään yli. On se outoa kun traumoilla ei ole vanhentumisaikaa eli eivät katoa ihmisen mielen ja kehon muistista yms hirveetä. Olen alkanut ajatella että mitä traumaa ja traumatakaumaa nämä samat tapahtumamme ovatkaan aiheuttaneet sinulle ja sotkeneet sinunkin elämääsi. Meillä on tilanne jota meidän kuuluisi yhdessä käsitellä jollakin tavoin - se tuntuu ainoalta tavalta tervehtyä niistä edes jollakin tasolla.

Vierailija
6/8 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko narsistin kanssa naimisissa? Tuota se tulee olemaan niin kauan kuin siihen suostut. Löydä itsetunto ja lähde vetämään.

Vierailija
7/8 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanoisit tällä kertaa, että "minun voimani ovat loppu. Voitko tulla halaamaan".

Jos mies ei tule, niin se on miehen ego joka estää teidän suhteen. 

Jos tulee, niin saatte vähän hengähdystaukoa kiistastanne. Ehkä teidän välillänne ei olekaan kyse siitä, kuka pyytää anteeksi ja kuka joustaa, vaan ette ole vaan oppineet reittiä toistenne luokse. Mutta josko mies osaisi tehdä aloitteen teolla, vaikkei pystyisikään puhumaan.

Vierailija
8/8 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi miksi makaat lattialla?

Mieti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme