Lapsi pyörän perävaunussa, turvallisuus?
Eikö tuollainen pienten lasten kuljettaminen pyörän takana maantasolla ole kovin turvatonta? Kun eihän sinne taakse edes näe. Oletko koskaan joutunut onnettomuuteen lapsen kanssa pyörällessä tai kuullut onnettomuuksista? Mies olisi tuollaisesta kärrystä kiinnostunut.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää lapsi hankkimatta jos ei ole varaa autoon.
Meillä kyllä kaksi autoa, arvoltaan ovat yhteensä jotain noin 90k euroa.
- se, joka vetänyt 10000km lasta pyörän perässä
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on turvavyöt, kypärä ja kärryssä turvakaari+ sivutuet. Sitä on vaikea kaataa. En ole kuullut/nähnyt/kokenut pyörällä kaatumista aikuisena. Enkä aja lapsi kärryssä täysiä.
Olen kaatunut useampaan otteeseen, tosin kaikki talvella ja jokaisella kerralla on syynä ollut vastasataneen lumen alla oleva jää. Ei nastatkaan aina pelasta. Lasten kanssa en kyllä talvella edes ajelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on turvakaaret ja nelipisteturvavyöt, ääliö.
Ikään kuin lapsi ei saisi niita turvavöitä auki.
Sellainen lapsi kulkee jo itse omalla pyörällä
Annat esim. 3-vuotiaan ajaa itse liikenteessa? Kuinka hyvin se 3-vuotias mahtaa esim. hallita väistämissäännöt?
Meidän 3v ei todellakaan saa kunnollisen kärryn vöitä itse auki. 4v ajaa jo hienosti liikenteessä. Kannattaa jo pienenä opettaa.
Kun 4v saapuu pyörällään risteykseen, niin mitä teet jos lapsi ei väistäkään oikealta tulevaa autoa kuten tasa-arvoisen risteyksen väistämissäännön mukaan tulee? Kun olet itse pyö
Aikuinen ajaa edellä. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat esim. 3-vuotiaan ajaa itse liikenteessa? Kuinka hyvin se 3-vuotias mahtaa esim. hallita väistämissäännöt?
Lapselle voi myös opettaa ettei turvavyötä saa avata peräkärryssä kuten ei auton turvaistuimessakaan. Normaali 3v tämän jo tajuaa.
Ikään kuin lastenkasvatus olisi niin helppoa, että vain opetetaan ja sitten lapsi tottelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 3v ei todellakaan saa kunnollisen kärryn vöitä itse auki. 4v ajaa jo hienosti liikenteessä. Kannattaa jo pienenä opettaa.
Kun 4v saapuu pyörällään risteykseen, niin mitä teet jos lapsi ei väistäkään oikealta tulevaa autoa kuten tasa-arvoisen risteyksen väistämissäännön mukaan tulee? Kun olet itse pyö
Meillä lapset on opetettu taluttamaan pyörä kävellen ihan jokaisen risteyksen/autotien yli. Jo 1,5v osaa tämän potkupyörän kanssa.
Kunnes lapsi päättää ohittaa aikuisen tai muuten poikkeaa aikuisen ajolinjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle voi myös opettaa ettei turvavyötä saa avata peräkärryssä kuten ei auton turvaistuimessakaan. Normaali 3v tämän jo tajuaa.
Ikään kuin lastenkasvatus olisi niin helppoa, että vain opetetaan ja sitten lapsi tottelee.
Meillä tottelee. Joku alle 2v ei ehkä, mutta toistoa ja toistoa niin kyllä menee perille. Sitkeästi kun vaan jaksaa.
Löysin yhden uutisen onnettomuudesta, jossa tuollainen kärry ollut osallisena. 2018 joku hollantilainen oli ajanut tuollaisen kärryn kanssa rautatien puomien ohi raiteille ja jäänyt junan alle. Tuokin ihan omaa tyhmyyttä, uskon vahvasti että ap:n mies on fiksumpaa tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jos jos ja vielä kerran jos. Mitä jos se sinun rakas autosi jossa lapsia kuljetat syttyy palamaan juuri kun olet bensa asemalla tankkaamassa aja räjähtää, mitä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tottelee. Joku alle 2v ei ehkä, mutta toistoa ja toistoa niin kyllä menee perille. Sitkeästi kun vaan jaksaa.
Menepä joskus kouluun katsomaan niin huomaat, ettei suuri osa isoistakaan tottele. Lapsia on joka lähtöön ja osa on voimakastahtoisempia kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin joku jo totesi, lapsen voi myös kääriä kuplamuoviin ja pitää kotisohvalla, kunnes täyttää 18 v. Tosin näin toimien ei vielä tuonikäisenäkään parane päästää pyöräilemään, sen paremmin kaupungissa kuin maaseudullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin lastenkasvatus olisi niin helppoa, että vain opetetaan ja sitten lapsi t
No siinä tapauksessa luonto korjaa pois heikommat yksilöt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jos jos ja vielä kerran jos. Mitä jos se sinun rakas autosi jossa lapsia kuljetat syttyy palamaan juuri kun olet bensa asemalla tankkaamassa aja räjähtää, mitä teet?
Myös meteoriitti voi tipahtaa päähän. Tästä johtuen mistään riskeistä ei pidä piitata eikä niitä ole syytä yrittää ennaltaehkäistä.
En koskaan kuljettaisi lastani noin. Säästäkää jonkin aikaa ja ostakaa joku 2000-3000 e auto. Lapset ovat paremmassa turvassa autossa. Mikä miestäsi vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös meteoriitti voi tipahtaa päähän. Tästä johtuen mistään riskeistä ei pidä piitata eikä niitä ole syytä yrittää ennaltaehkäistä.
Eli kannattaa kuljettaa lapsia vain ja ainostaan autolla. Lasten ei kannata kävelläkkään, koska silloinhan vasta voikin juosta autotielle risteyksessä, etkä autolla liikkuvana läskinä saa 3v lasta edes kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Joskus luin että joku ajoi isolla tiellä tuollaisen kanssa. Rekka ohitti läheltä ja ilmavirta veti kärryn tielle rekan peräkärryn alle
itse en haluaisi ajaa tien reunalla tuollaisen kanssa missä nopeudet enemmän kuin 60 km/h.
Näin noin viikko sitten äidin joka pyöräili 100km/h rajoituksella olevalla tiellä pyörän peräkärryn kanssa.
Ihme kiima ajaa tollasessa paikassa kuin muitakin teitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää lapsi hankkimatta jos ei ole varaa autoon.
Autoko muka on turvallinen?
Menepä joskus kouluun katsomaan niin huomaat, ettei suuri osa isoistakaan tottele. Lapsia on joka lähtöön ja osa on voimakastahtoisempia kuin toiset.
Useimmiten ne pienet lapset on tottelevaisempia kuin kouluikäiset, jotka oppii netistä ja kavereiltaan asioita, eivät vain vanhemmiltaan. Ja alkavat kyseenalaistaa vanhempien ohjeita ja määräyksiä ja uhmaavat niitä tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kuljettaisi lastani noin. Säästäkää jonkin aikaa ja ostakaa joku 2000-3000 e auto. Lapset ovat paremmassa turvassa autossa. Mikä miestäsi vaivaa?
Katso tilastoja ja mieti missä on isoin riski sattua kuolemaan johtava onnettomuus...