Lapsi pyörän perävaunussa, turvallisuus?
Eikö tuollainen pienten lasten kuljettaminen pyörän takana maantasolla ole kovin turvatonta? Kun eihän sinne taakse edes näe. Oletko koskaan joutunut onnettomuuteen lapsen kanssa pyörällessä tai kuullut onnettomuuksista? Mies olisi tuollaisesta kärrystä kiinnostunut.
Kommentit (81)
Niissä on turvakaaret ja nelipisteturvavyöt, ääliö.
Turvallisempaa siellä on olla kuin pyörän päällä istuimessa. Ei haittaa vaikka mamma kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin lapsi ei saisi niita turvavöitä auki.
Lapsella on turvavyöt, kypärä ja kärryssä turvakaari+ sivutuet. Sitä on vaikea kaataa. En ole kuullut/nähnyt/kokenut pyörällä kaatumista aikuisena. Enkä aja lapsi kärryssä täysiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan varmasti ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen lapsi kulkee jo itse omalla pyörällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetko autolla kun lapsi saa siitäkin vyöt auki?
Niin mutta kun on näitä skuuttihurjastelijoita, jotka eivät mitään huomaa ja kaartavat mistä ja miten sattuu.
Yleensä vain vihreää aatetta kannattavilla on lapsi suojaamattomana polkupyörässä. Mutta haitanneeko tuo, jos lapsi kuolee kolarissa? Vain mittatappioita vihreän aatteen edistämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat esim. 3-vuotiaan ajaa itse liikenteessa? Kuinka hyvin se 3-vuotias mahtaa esim. hallita väistämissäännöt?
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun on näitä skuuttihurjastelijoita, jotka eivät mitään huomaa ja kaartavat mistä ja miten sattuu.
Ei meillä päin, yhtään skuuttia en ole meidän kylällä nähnyt.
Pidän sitä turvallisempana kuin omaa pyörääni. Lapsi on nelipistevöissä ja alumiinikaarien sisällä.
Kokemusta kahden lapsen kuskaamisesta peräkärryssä, yht arviolta joku 10000km matkalta.
Kannattaa jättää lapsi hankkimatta jos ei ole varaa autoon.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vain vihreää aatetta kannattavilla on lapsi suojaamattomana polkupyörässä. Mutta haitanneeko tuo, jos lapsi kuolee kolarissa? Vain mittatappioita vihreän aatteen edistämisessä.
Lapsen voi myös kääriä kuplamuoviin ja pitää kotona tynnyrissä
Kerran oli perheeniskällä niin kiire että koukkasi pyörällään lapseni ohi joka harjoitteli pyörällä ajoa ja kaarsi eteen jolloin kärry kaatui ja hänen oma lapsi siellä sisällä.
Kysyin kävikö pahasti mutta ilmeisesti eli niin omassa kuplassaan että tarkasti vain oman lapsen ja lähti jatkamaan matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat esim. 3-vuotiaan ajaa itse liikenteessa? Kuinka hyvin se 3-vuotias mahtaa esim. hallita väistämissäännöt?
Meidän 3v ei todellakaan saa kunnollisen kärryn vöitä itse auki. 4v ajaa jo hienosti liikenteessä. Kannattaa jo pienenä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 3v ei todellakaan saa kunnollisen kärryn vöitä itse auki. 4v ajaa jo hienosti liikenteessä. Kannattaa jo pienenä opettaa.
Kun 4v saapuu pyörällään risteykseen, niin mitä teet jos lapsi ei väistäkään oikealta tulevaa autoa kuten tasa-arvoisen risteyksen väistämissäännön mukaan tulee? Kun olet itse pyörän selässä, niin et käytännössä saa pyöräilevää lasta ajoissa kiinni jotta pystyisit estämään onnettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä jo 2v saa rattaiden vyöt auki. Samanlaiset vyöt ne ovat peräkärryssäkin.
Joskus luin että joku ajoi isolla tiellä tuollaisen kanssa. Rekka ohitti läheltä ja ilmavirta veti kärryn tielle rekan peräkärryn alle
itse en haluaisi ajaa tien reunalla tuollaisen kanssa missä nopeudet enemmän kuin 60 km/h.
.