Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiskan jytypaljastus: Mikko ja Natalie-rakas naimisiin lokakuussa, häälahjalistalla muovikippoja ja seisova risti!

Vierailija
16.08.2024 |

Seiskan mukaan pariskunta sanoo toisilleen tahdon lokakuussa. Toimitus oli saanut vinkkiä lemmenparin häälahjalistasta, joka oli jutun julkaisun jälkeen äkkiä muutettu yksityiseksi. Listalla oli mm muoviastioita, kristallimaljakko ja jalustalla seisova risti. 

Kommentit (29013)

Vierailija
17701/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tekee tuo vloppu hyvää Helenalle. Ei kenenkään pitäisi asua yksin missään metsän keskellä, ei tee hyvää pääkopalle.

Kirjan kirjoittaminen on aika yksinäistä puuhaa muutenkin. Joten lie parempi, että on saa rauhassa kirjoittaa. Ja se, että saa välillä yksin ihan omine ajatuksineen luonnon keskellä tuskin pahaa tekee kenellekään. Tietysti on olemassa ihmisiä, jotka eivät kykene olemaan yksin vaan aina pitää olla se toinen vierellä.

Onhan ihmisiä jotka viihtyy hyvin yksin metsän keskelläkin ja lähtevät välillä ihmisten pariin, esim etätyö jne. Ei mitenkään outoa. 

Vierailija
17702/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tekee tuo vloppu hyvää Helenalle. Ei kenenkään pitäisi asua yksin missään metsän keskellä, ei tee hyvää pääkopalle.

Helena itse valitti, että mökillä on liikaa häiriötä mm talonmies ja Mikko Sain videoita sen käsityksen, että Helena hyväksyy jo Suomessa asumisen. Hesa on yksi vaihtoehto. Helena vihjaili ettei voi mennä töihin lasten takia, ei ole aikaa. Osa-aikatyö 4-6 h olisi hyvä, jos kokoaikainen on liian rankkaa. Lapset ovat kuitenkin päivät koulussa ja päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17703/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä rautalankamalli:

Äidillä asunto Turussa, pienikin riittää. Siitä lapset käyvät koulussa/treeneissä/kisoissa 2 vkoa/kk.

Äiti on lapsivapaat 2 vkoa Virossa.

Lapset ovat toiset 2 vkoa isällä ja kaikki sujuu hienosti.

Kesälomat ja muut puoliksi/vuorotellen, äidin luona Virossa puolet ja isällä Kakskerrassa puolet.

Joko tajusit?

Sorry, olen varmaan lukenut huolimattomasti. Kuvittelin, että on käytössä joku 2 5 2 5 systeemi.

Tietysti tuo edellyttäisi sopimuksen muuttamista, ensin tullee viikko-viikko. Mutta luulisin, että oikeus voisi muuttaakin sopimusta, jos äidillä työpaikka, joka edellyttäisi tätä. Nyt käytössä 5 2 2 5, joka on kyllä pysyvänä systeeminä hankala.

eikö olisi jo parempi 2 viikkoa vuorotellen

Vierailija
17704/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turusta menee laivoja, 2 viikoksi laivalle töihin. Kyllä Helena saa hyviä neuvoja kun kaipasi omalta klaaniltaan. 

Vierailija
17705/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on pahankurisella vaivaa itsestään.

- Sylvi Kekkonen

Elämä on arvaamatonta. Koska tahansa voi tapahtua jotakin hyvää. Eeva Kilpi.

Kaikkea muuta kunhan ei vaan puolikuollutta, nukkuvaa elämää. Minna Canth.

Vierailija
17706/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan Helena onnellisempi tuolla Virossa kuin Turussa? Viikoksi aina hoitamaan Villa Novaa ja viikko lasten kanssa. Tosin 2 ja 2 olisi varmaan helpompi systeemi.

Miksi pidät helpompana? Älytön rahtaaminen paikasta toiseen lyhin väliajoin.

Mikä rahtaaminen? Tavarat kahdessa kodissa, Ameriikan vaatteet voi hyvin jakaa fifty sixty. Päivittäistavarat (vuodevaatteet yms) kahdessa kodissa. 

Vähän niinkuin mökkeillessä, kotona on omat tavarat ja vaatteet, mökillä omansa.

Minä en ole puhunut tavaroista ja vaatteista mitään. Vaan lasten rahtaamisesta.

Ei lapsia rahdata Turusta minnekään kun koulut ja harrastukset on siellä. Helena voisi aina ajella pariksi viikoksi Viroon kun lapset ovat isällään. Virossa saisi

koulu ja harrastukset pitää Turussa , loma-ajat asia erikseen, nekin täytyy sopia paperilla, kuka pitää milloinkin, joulu, uusivuosi, kevätloma, pääsiainen, kesä, syysloma

Vierailija
17707/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jopa oikeuden pöytäkirjoissa psykiatri totesi että Helenalla vaikeuksia erottaa lasten tarpeita omistaan. 

Ja Mikolla vaikeuksia erottaa perheen ulkopuolisten naisten tarpeita oman perheen tarpeista.

Olet laittanut tuon jo moneen kertaan. Sinulle varmasti poikkeuksellisen hienoa keksiä jotakin noin näppärää, mutta meni jo. Voit unohtaa, muita ei kiinnosta.

En minä ole tätä keksinyt enkä kirjoittanut. Joku viisaampi sen on keksinyt.

Jaat sitä sitten into pinkeänä?

Ihan mielelläni jaan. Lisää näitä!

Ei ole Helenan sanomaa. Ihan jonkun muun oma oivallus.

Vierailija
17708/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus

Vierailija
17709/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjan kirjoittaminen on aika yksinäistä puuhaa muutenkin. Joten lie parempi, että on saa rauhassa kirjoittaa. Ja se, että saa välillä yksin ihan omine ajatuksineen luonnon keskellä tuskin pahaa tekee kenellekään. Tietysti on olemassa ihmisiä, jotka eivät kykene olemaan yksin vaan aina pitää olla se toinen vierellä.

Jos Helena kirjoittaisi kirjan, se tapahtuisi haastattelemalla. Kustantaja vastaa kirjan laadusta ja yleensä kirjoittajaksi valitaan ammattilainen, joka haastattelee esim. elämäkerran kirjoittajat. En usko lainkaan Helenan kirjoitustaitoihin ja kirjaprojektin onnistumiseen. Kuka kustantaja ottaisi riskin, ettei tule kunnianloukkaussyytteet päälle? Tämäkin floppaa kuten kaikki muukin laiskan Helenan elämässä. 

Vierailija
17710/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmiini Kippereiden perheen dynamiikka on sellainen, että Helena pääsi rikkaisiin naimisiin ja osti Mikon rahoilla vuosien saatossa itselleen perheessä sellaisen aseman, että ilman kolmatta maailmansotaa dynamiikka ei tule muuttumaan. Muu perhe on päässyt nauttimaan Mikon anteliaisuudesta monilla eri tavoilla ja se oli tietenkin kivaa. Se vaan näyttää sekoittuneen siihen, että kyse oli Helenan anteliaisuudesta. Mikkohan olisi voinut aivan hyvin oikeasti kontrolloida joka ikistä senttiä, minkä Helena käytti. Mutta tässä tapauksessa sellaista ei tapahtunut, vaan he olivat avioliiton aikana taloudellisestikin ARKIELÄMÄSSÄ varsin tasa-arvoisia. Siitä kertoo sekin, että Helena pystyi ilman Mikon tietämistä nostamaan yhteiseltä tililtä $200.000. 

Ei Helenan perusluonne ole perheelle mikään yllätys. Mittakaava vain on ollut pienempi ja kaikki asiat on aiemmin hoidettu omassa piirissä. Mutta pelikirja on ollut ihan samanlainen aina. Jos ette

VMP

Vierailija
17711/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP

Armeijassa : Vapautus muusta palveluksesta

Vierailija
17712/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa muita kirjoittajia ja Mikkoa solvaavat ja Helenaa puolustavat viestit näyttävät puuttuvan näistä viimeisimmiltä sivuilta/vuorokaudelta. 

Onkohan näillä asioilla joku yhteys? 

On niillä sellainen yhteys, että ei täällä kehtaa enää kukaan tolkun ihminen kirjoittaa yhtään mitään. Sen näkee tämän aamuisesta keskustelustakin. Taso on sitä mitä on. Toivoton taisto taivahan valtoja vastaan, sanoisi varmaan Eino Leinokin. Tänne on jäänyt sellainen kaunopuheisten klubi ja jetset kerho polkemaan paikoilleen.

Se ottaa opikseen, joka asian älyää.

- Urho Kekkonen

Vierailija
17713/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, miten ihania videoita meren rannalta ja vaikka mitä muuta Helenan instassa. Ja nämäkö pitäisi kieltää?

Vierailija
17714/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helenakin selviää lasten kanssa viikonlopusta hyvin, kun mamma Kipper ruokkii lapsenlapset ja muu suku huolehtii muuten vaan lasten hyvinvoinnista. Helenalle jää aikaa kuvata viikonlopun tapahtumia.

Maailmassa tapahtuu paljon kauheampiakin asioista kuin se, että äitikin saa joskus lastenhoitoapua läheisiltään.

Joo, ja tuon perheen isällä on mahdollisuus palkata lastenhoitoapua vaikka 24/7, jos haluaa, äidillä ei.

Vierailija
17715/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on narsistisisko. Meitä on 4 lasta ja tämä sisko on toiseksi nuorin. Ihan pikkulapsesta asti hänellä on ollut omat kotkotuksensa ja hän on aina kokenut, että häntä kohdellaan jotenkin huonosti, vaikka tilanne on täysin päinvastainen. Hän on aina saanut periksi, koska 4:n lapsen perheessä vanhemmilla ei vain riittänyt energia vängätä yhden lapsen kanssa ihan kaikesta.

Meillä mä olen ainut, joka on asettanut sisarelleni rajat lapsesta asti. Lapsena viimesijaisin keino oli satuttaa häntä fyysisesti. Jossain kohtaa hän ymmärsi, ettei tule koskaan saamaan musta yliotetta, koska mä en sitä anna. Mutta varsinkin pikkusiskomme on kärsinyt ihan valtavasti narsistisiskon manipuloinnista ja uskon, että se on yksi syy, miksi hän on mennyt naimisiin sekopäämiehen kanssa.

Mulla meni lopullisesti hermot, kun sain tietää, että narsistisisko oli haukkunut lapsellemme miestäni. Tämä kävi ilmi, kun lapseni oli ollut vanhempieni luona ja sisareni oli halunnut viettää aikaa lapseni kanssa. Lapsi sitten kertoi, että täti oli kysynyt häneltä, että onko äidillä (=mulla) kaikki varmasti kunnossa, kun isäsi (=mieheni) pakottaa äidin tekemään ja sanomaan asioita, joita ei saisi sanoa. Lapsihan ei tällaista tietenkään ymmärtänyt ja kertoikin asiasta lähinnä kysyäkseen, että mitä isi on minulle tehnyt. Sain aivan järjettömät raivarit, koska miehelläni ei ole mitään tekemistä mielipiteideni kanssa ja hän on pysynyt hyvin neutraalina. Tukee minua ja ymmärtää ajatukseni, mutta ei halua sekaantua. 

Nyt olemme sellaisessa tilanteessa, että mä en ole narsistisiskon kanssa missään tekemisissä. Olen sanonut, että mä voin hyvin olla hänen kanssaan samassa tilassa. Voimme vaihtaa kuulumisia, mutta muuten mulla ei ole mitään mielenkiintoa asioida hänen kanssaan. Tämä on nyt käännetty perheessämme niin, että MINÄ olen rikkonut perheen. Nuorin siskoni ymmärtää jollain tasolla ajatukseni, mutta koska hänen miehensäkin on vaikea ja hänet on henkisesti nujerrettu sisaremme toimesta lapsesta asti, hänellä ei voimat riitä mihinkään ylimääräiseen. Veljeni on ihan kartalla, mutta hänen vaimonsa on vahvasti sisaremme puolella ja ovat oikein sydänystäviä. Vaimonsa sekaantuu kaikkiin asioihin ja on puolensa valinnut. Veljeäni ärsyttää se, mutta on niin lapanen, ettei puutu mihinkään. Vanhempamme ovat sitä mieltä, että toimeen pitää tulla ja narsistisisko nyt on vain aina ollut vähän temperamenttisempi kuin muut. Ja siskoa pitää tukea taloudellisesti vielä aikuisenakin, koska kaikki nyt vain ei ole hyviä rahan kanssa.

Ja koska minä olen tässä se hankala ja kohtuuton, minuun on otettu hajurakoa. Muu perheeni tapaa toisiaan usein ja sama kehä pyörii vuodesta toiseen: narsistisiskolla on aina joku tilanne päällä ja koskaan hänessä ei ole mitään vikaa. Hän on uhri. Alussa toki harmitti, että tämä meni nyt näin, mutta loppupeleissä mulla ei ole mitään mielenkiintoa elää elämääni niin, että kaikki pyörii yhden navan ympärillä. Pitelen omia yhteyksiä yllä lapsuuden perheeseeni, mutta keskitän tarmoni omaan perheeseeni. Olen hyväksynyt, että tilanne ei muutu koskaan, mutta omalta osaltani huolehdin siitä, että kun vanhemmistamme aika jättää, sisarestani ei tule mun ongelmani. Jokainen tekee omat valintansa ja mä valitsin näin.

Vierailija
17716/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anu Sagim Ilta-Sanomissa: Kaikissa miehissäni on aina ollut kontrolloiva puoli, sellainen, että heidän pillinsä mukaan pitää tanssia.

*Anu Saagim on hyvällä mielellä, hän ei ole katkera, päinvastoin. Anu sanoo, että hänellä on entistä aviomiestään paljosta kiittäminen. Anu puhuukin erittäin kauniisti ex-miehestään ja toivoo tämän jonakin päivänä löytävän uuden suhteen.*

Ehkä Anu on saanut ex-mieheltään sellaisen diilin, johon hän voi olla tyytyväinen nytkin reilun 60 v iässä. Piti ihan googlata, että mikä hänen ikänsä on.

Vierailija
17717/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää "VMP"-tyyppi on paras, kun toi sama vastaus tulee aina niihin viesteihin joissa on jotain sellaista, mihin ei oikein voi väittää mitään lapsellista vastaan. Eilen oli kommentoinut ton saman siihen yhteen viestiin, missä käsiteltiin miksi oikeuden sivuilla koivujen keissi ole reopened.

Täältä sivusta tulkitsen, että silloin kuin viestin sisältö osuu ja uppoo, "VMP"-tyyppi ratsastaa paikalle.

Vierailija
17718/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, miten ihania videoita meren rannalta ja vaikka mitä muuta Helenan instassa. Ja nämäkö pitäisi kieltää?

Kyllähän hän videoida voi, mutta on todella typerää jakaa ne kaikki lähes 15 tuhannelle someseuraajalleen. Mitä hänen pitää noilla todistaa? 

Lasten isä haluaa että lasten yksityisyyttä kunnioitetaan, joten Helena ei voi kävellä sen pyynnön ylitse. 

Vierailija
17719/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikko muuttikin pois kun lapsi oli ihan pieni. Siitäkin voi jotain päätellä."

?

Vierailija
17720/29013 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on 2525 systeemi?

Ketju on lukittu.