Uusi matto haisee
Ostin ison kierrätyspuuvillamaton.
Avasin muovipakkauksen ja laitoin lattialle.
Mielestäni täällä haisee vähän home tms
Mikä avuksi?
Kommentit (40)
Mulla oli just uus matto partsilla 2 kk tuulettumassa, sotkasta ostettu, pohjahan se haiskahtaa yleensä, varsinkin juutti tms. Mä käytän allergia mattoja jotka ei pölyä, ne ei yleensä haise. Tilaan yleensä rugvistasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen eräässä isossa kaupassa töissä. Kaikki edellisen vuoden kausitekstiilit on säilytetty ulkona sateen suojassa, kosteutta kyllä niihin päässyt paljon. Osassa ihan pilkkuja. Myyntiin vaan mennyt jos ei mitään näy.
Tavalliset matot ei kuitenkaan ole yleensä kausituotteita. Puutarhakalusteiden istuinpäälliset sun muut ovat niitä.
Kaupassa iso matto oli pakattu tiiviisti muoviin. Kotona aukaisin käärön ja otin muovin pois. Matto oli huoneessa rullalla 2viikkoa. Kemiallinen haju voimakas. Viikon ollut joka päivä ulkona ja aina vain haisee/ tuoksuu voimakkaasti.
Puuvillamaton voi pestä. Vie pesulaan tai pese mattolaiturilla. Jos peset maton itse, huuhtele lopuksi etikkavedellä.
Onko italialainen matto? Mafia on saattanut lainata sitä kuljetushommiin ja palauttaa sitten pakkaamon puolelle.
Matoissa ja vaatteissa ulkomailta tulevissa on tietty sama haju. Hieman itämainen ja hyönteismyrkyt tapainen tuoksu. Epäilen sen olevan juuri homesuojaa tai hyönteissuojaa.
Onko Ikean matto? Itse juuri palautin sinne vastaavan, aivan sietämättömältä haisevan hirvityksen. Sai olla viimeinen matto siitä kaupasta.
Nykyään näkee paljon ihan suhteellisen tyyriitäkin mattoja, joissa valmistusmaa on Intia. Kun niitä haistelee, niin se sama kemiallinen ja homeinen haju on lähes aina niissä. Ostin Sokokselta sellaisen Intiassa tehdyn luonnonvalkoisen maton ja niin se vain päätyi lopulta ulos parvekkeelle, kun paha haju ei millään konstilla lähtenyt. Haju on pahimmillaan kosteassa matossa, mutta sen tuntee myös kuivassa matossa, kun haistaa läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näkee paljon ihan suhteellisen tyyriitäkin mattoja, joissa valmistusmaa on Intia. Kun niitä haistelee, niin se sama kemiallinen ja homeinen haju on lähes aina niissä. Ostin Sokokselta sellaisen Intiassa tehdyn luonnonvalkoisen maton ja niin se vain päätyi lopulta ulos parvekkeelle, kun paha haju ei millään konstilla lähtenyt. Haju on pahimmillaan kosteassa matossa, mutta sen tuntee myös kuivassa matossa, kun haistaa läheltä.
Kyllä huomannut saman, että Intiasta tulevat tuottaat tuoksuu voimakkaasti
Oletteko havainneet uusissa matoissa sellaista oksennuksen hajua? Onko se hometta? Mulla oli yhdet terassimatot, jotka haisi ihan yrjölle. Pesin ne käsin ja laakapesukoneessa, kummallakin kerralla haju vain voimistui! Jouduin heittämään ne sorttiin. Harmi, oli muuten ihan täydelliset.
🇺🇦🇮🇱
Sama tilanne oli. Haju ei hävinnyt ja palautin maton liikkeeseen ( asko). Sain rahat takaisin.
Softcare hajunpoistaja 300ml
7,09 € (23.63€ / Litra)
"Hajunpoistaja poistaa kaikki epämiellyttävät hajut tekstiilipinnoilta, nahasta ja huonetilasta, kuten eläinten eritteiden jättämät hajut ja muut häiritsevät tuoksut. Tuote ei vain peitä hajua, vaan hajottaa tuoksun aiheuttajan.
Tehokas kaikille orgaanisille hajuille, voidaan käyttää esim. asusteille, makuualustoille, auton tekstiileille ja agilityhalleissa. Vaaraton kotieläimille. Riittoisa ja helppo käyttää."
Toimii. Kokeilin sohvan käsinojaan, johon koira oli oksentanut.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa iso matto oli pakattu tiiviisti muoviin. Kotona aukaisin käärön ja otin muovin pois. Matto oli huoneessa rullalla 2viikkoa. Kemiallinen haju voimakas. Viikon ollut joka päivä ulkona ja aina vain haisee/ tuoksuu voimakkaasti.
Toki kun pidät sen kosteana, pöljä. Siihen kehittyy mikrobitoimintaa.
Mikä iso kauppa? Jysk? Asko?