Tori ilmoitus ja viesti suoraan s-postiin?
Myyn tavaraa torissa ja miksi saan suoraan s-postia joltain Matti Miettiseltä, vaikka en ole julkaissut s-postiani ilmoituksessa?
Kommentit (8)
Oma tori - Notifikaatiot ja sieltä täppä pois kohdasta Viestiasetukset - Vastaanota kopio sähköpostiin- Vastaanota sähköpostiisi kopio Torissa lähetetyistä viesteistä. Muuten saat jokaisesta saamastasi Tori-viestistä kopion sähköpostiisi.
Eikun suoraan s-posti lähettäjältä eikä tori tililläni näy mitään viestin vaihtoa.
Minulle tuli myös pelkkä sähköposti, ei ollenkaan Tori-viestiä. En vastannut, se haiskahti huijaukselta.
Joo, samoin, poistin viestit. Mutta mistä ne saa mun s-postin?
Vierailija kirjoitti:
Joo, samoin, poistin viestit. Mutta mistä ne saa mun s-postin?
Todennäköisesti arvaamalla. Jos olet internetissä etu- ja sukunimelläsi, niin ei ole kovin vaikeaa lähettää sellaiselle nimiyhdistelmälle viestejä ihan vain kokeilemalla yleisimpien sähköpostien loppuosia.
Suositeltavinta on käyttää nimimerkkiä, jotta huijareilla ei ole ihan niin helppoa täsmäkohdentaa viestejään.
Todennäköisesti olet nimelläsi torissa ja nimi on vielä joku ultraharvinainen. No nimi googleen ja joku työpaikka, harrastus tms kertoo nettisivuillaan sun sähköpostiosoitteesi. Toinen vaihtoehto on toki se, että osoitteesi on etunimi.sukunimi@gmail.com tms, joka on todella helppo kokeilla.
Ei kannata myydä tästäkään syystä torissa mitään. Paljon pienemmällä vaivalla pääsee, kun lahjoittaa sukulaisille/ystäville tai vie suoraan kierrätykseen.
Tuleeko viesti vai toriviesti. Nehän näkyy s.postissa ja Torissa