Muita joiden kroppa meni käytännössä pilalle raskauksista?
Surettaa vaikka lapsiani yli kaiken rakastankin.
Kommentit (110)
4 sektiota takana. Täällä vatsalihasten erkauma, joka ei ole parantunut fysioterapialla. Ultralla katsottu, että jotkut lihakset eivät yksinkertaisesti enää aktivoidu. Huono ryhti, niska ja selkäongelmia. En saa julkisella leikkausta joten yritän säästää yksityiselle rahaa abdominoplastiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 lasta ja ei mitään muutoksia. Mulle ei tullut raskausarpia tms. ja ne pari miestä mitkä ovat synnytysten jälkeen olleet, ovat ihmetelleet tiukkuuttani. Toki jumppaan lantionpohjaa ja treenaan muutenkin, niillä toki osuutta
N47
Sama juttu, ei jäänyt läskiäkään, vaikken raivodieetannut joka raskauden jälkeen. Ei se nyt niin paljoa vaadi.
M48
Se että sinun kroppasi palautui raskaudesta ja synnytyksistä ilman jälkiä on todellinen lottovoitto. Näin käy erittäin harvoille vaikka heille ei raskauskiloja tulisikkaan tai jäisikään. Pidä vain tätä omana ansionasi jos haluat, mutta älä anna kuvaa siitä että kropan pilalalle meno olisi naisen laiskuudesta tai saamattomuudesta kiinni. Kukaan ei voi vaikuttaa siihen kuinka isoksi raskausvatsa paisuu tai omaako sellaisen ihotyypin joka palautuu venymisestä. Kukaan nainen ei myöskään voi itse vaikuttaa siihen kuinka pahasti alapää repeää synnytyksessä ja kuka sitä on kursimassa kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten se meni pilalle? Silpoivatko lääkärit sinut?
Itse dieettasin kilot pois nautinnollisesti päihteillä ja rintojakin olen ulkoiluttanut hyvin vapautuneesti. Eivät häiritse itseäni ollenkaan. Pimppakin on yhtä kireä kuin 18-vuotiaana
Ja tämä oli miehen kirjoittama..
Ekan lapsen jälkeen ei muutosta, toisen lapsen jälkeen vaikka mitä, vaikka synnytyksissä ei ongelmia ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahamakkara, virtsankarkailu, raskausarvet, vatsalihasten erkaantuma, ylipaino, riipputissit, niskakyttyrä. Ei olisi pitänyt hankkia lapsia.
No jos yhtään lohduttaa, niin minullakin on jo osa noista luetelluista vaivoista, vaikka en ole synnyttänyt yhtään lasta. Olen nelikymppinen. Aina ollut ali/normaalipainoinen, mutta on raskausarpia, katkenneita verisuonia säärissä, selluliittia, vatsamakkara ja niskakyttyrä. Minulla tosin saattaa olla sellainen venyvä kudostyyppi joka altistaa esim raskausarville, koska en tiedä kuinka normaalia on, että ne ilmaantuu jo 19-v hoikalle tytölle.
Jumalan tahto oli langettaa sulle noi terveysongelmat, koska olet syntinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko raskauksista edes selvitä ilman että ainakin rinnat alkaa roikkumaan ja venyvät?
Jotkut selviää, riippuu kudostyypistä ja siitä miten paljon rinnat raskauden aikana kasvaa ja sitten sen jälkeen tyhjenee. Itsellä jäi kunnon riipparit joissa nännit osoittaa kohti maata. Tissit turposivat imetysaikana ennen raskautta olleesta 70C koosta 90H:hon, ja sitten kun imetys loppui niin taas C-kuppiin, mutta roikkuvaan ja ryppyiseen "patalappumalliin". Mutta eipä ole kyllä haitannut tuo, ei siitä liivit ja vaatteet päällä edes huomaa.
Harrastakaa tissien välistä runkkusta 🤗, niin pysyy tissit kiinteän pyöreinä 😊.
Huh huh, seuraavaksi kai kerrotte että saitte myrkytyksen kun synnytitte lapsenne. Toisaalta se tulee kyllä yleensä ennen synnytystä. Voi lapsiparkoja :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 lasta ja ei mitään muutoksia. Mulle ei tullut raskausarpia tms. ja ne pari miestä mitkä ovat synnytysten jälkeen olleet, ovat ihmetelleet tiukkuuttani. Toki jumppaan lantionpohjaa ja treenaan muutenkin, niillä toki osuutta
N47
Sama juttu, ei jäänyt läskiäkään, vaikken raivodieetannut joka raskauden jälkeen. Ei se nyt niin paljoa vaadi.
M48
Mua nauratti tämä ihan hirveästi. Onneksi on huumorintajuisia ihmisiä olemassa.
No eikö aloittajaa pysty panemaan?
Vierailija kirjoitti:
No eikö aloittajaa pysty panemaan?
Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ei mitään muutosta.
Mulla aikoinaan sama. Painoin raskauden aikana "pahimmillaan" 79 kg (olen 171 cm). Imetys vei liikakilot tehokkaasti mennessään molempien lasten kohdalla. Painoin tuolloin alimmillaan 58 kg. Raskausarpia ei tullut, rinnat on edelleen ok jne. Luulen, että kyse on paljon geeenistä ja sidoskudosten perinnöllisyydestä, sillä ei äitinikään "muuttunut" raskauksien myötä (hänellä 4 lasta).
Vatsalihasten erkauma korjataan julkisella jo nykyään jos diastaasi oireilee ja siitä on haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vatsalihasten erkauma korjataan julkisella jo nykyään jos diastaasi oireilee ja siitä on haittaa.
Käytännössä kukaan ei täytä niitä kriteerejä vaan vaivaa pidetään ainoastaan kosmeettisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omaa laiskuutta jos maha pömpöttää ja niskakyttyrä vaivaa. Ja virtsankarkailuun auttaa lantiopohjan jumppa.
Turha raskautta on syyttää, jos ei viitsi asioille mitään tehdä.
Vatsalihasten erkauman voi korjata vain kirurgi.
Samoin siihen venyneeseen mahanahkaan ja roikkuviin rintoihin. Ei niitä millään jumpalla korjata.
Mitä väliä sillä on, jos ylipainoisella on vatsalihasten erkauma?
Eihän ne vatsalihakset sieltä läskien alta näy.
Huvittavaa kuinka täällä heti annetaan suuret alapeukut kun joku sanoo, että pitää treenata paikkoja heti synnytyksen jälkeen ja olla aktiivinen. Jos ylipainoinen ja herkästi lihova valittaa painonhallinnan vaikeutta, niin jos hänelle joku taasen sanoo että syö terveellisesti ja liiku paljon, niin jo tällaista kommenttia yläpeukutetaan.
Painonnousu on aina oma syy, mutta synnytyksen jälkeiseen kroppaan ei voi vaikuttaa omilla toimilla, vaan siinä ollaan aina uhreja. Jep jep, näinhän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Niskakyttyrän syynä on liiallinen puhelimen selailu. Ei lapset sellaista aiheuta.
Mun niskakyttyrä on syntynyt jo kauan ennen kuin ensimmäistäkään kännykkää oli keksittykään.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kuinka täällä heti annetaan suuret alapeukut kun joku sanoo, että pitää treenata paikkoja heti synnytyksen jälkeen ja olla aktiivinen. Jos ylipainoinen ja herkästi lihova valittaa painonhallinnan vaikeutta, niin jos hänelle joku taasen sanoo että syö terveellisesti ja liiku paljon, niin jo tällaista kommenttia yläpeukutetaan.
Painonnousu on aina oma syy, mutta synnytyksen jälkeiseen kroppaan ei voi vaikuttaa omilla toimilla, vaan siinä ollaan aina uhreja. Jep jep, näinhän se menee.
No pelkästään painon nousu ei aiheuta niitä kaikkia raskauden tuomia vaurioita. Ihotyyppi voi esim. olla sellainen, että se ritsahtelee ja repeilee, vaikka painoa ei kamalasti tulisikaan. Myös painon nousu on yksilöllistä. Meillä suvun naiset ovat aina paisuneet kuin pullataikina. Painoin ennen raskautta 58kg(173cm) Lisäsin ruokavalioon vain yhden ruispalan aamulla töissä kahvilla, koska muuten tuli paha olo.Silti painoin yli 100kg loppuraskaudesta. Suurin osa oli turvotusta. Kyllä siinä vatsanahka sai kyytiä. Liikuin kuitenkin aktiivisesti siihen asti kunnes jouduin vuodelepoon. Paino on nyt vuosia ollut 60kg ja kilot tippuivat ihan parissa kuukaudessa. Mutta ei se vatsanahkaa silti pelastanut. Löytyy arpi jos toinenkin. Ja siien ei auta kuin vatsanahan kiristysleikkaus johon en todellakaan ole menossa.
Miksi käytät sanaa tissit? Ei sovi terveydenhoitajalle tuollainen sanasto.