Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Jos sitten allekirjoitat tuon tiedoksiantokirjeen tai haastekirjeen, niin se allekirjoituspäivämäärä tulee olemaan avioeropäivänne.
"Papakoe on nyt kyllä otettava koska mulla ei ole ollut vielä koskaan tuota HPV tartuntaa, ellei mies ole sitä mulle sitten tartuttanut. ap"
Ihan totaalisen ot, mutta mistä ihmeestä sä tiedät onko sulla koskaan ollut hpv-tartuntaa? Eihän niitä testejä ole tehty kuin vasta parin vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ne on saatava kiinni mutta hankalaa se on. Mitähän etsivä ottaisi muutamasta päivästä palkkaa jos seuraisi perässä?
Mä en nyt yhtään ymmärrä miksi ne olisi saatava kiinni. Miksi? Mitä hyötyä siitä olisi ja kenelle?
Mitä ihmettä nyt taas?
HPV kokeita on otettu ysärillä jo. Ties vaikka aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on saatava kiinni mutta hankalaa se on. Mitähän etsivä ottaisi muutamasta päivästä palkkaa jos seuraisi perässä?
Mä en nyt yhtään ymmärrä miksi ne olisi saatava kiinni. Miksi? Mitä hyötyä siitä olisi ja kenelle?
Se hyöty, että silloin ap saisi tietää miehellä olevan varmuudella toinen nainen. Nythän mies on kieltänyt kaiken. Ap voisi lopun elämää miettiä, että tuliko sitten erottua turhaan, jos miehellä ei ollutkaan toista naista.
Tilanne on se, että mies ei halua erota (vaikka virallisesti halusikin avioeron) ja haluaa elää ja olla kuten ennenkin. Ap epäilee, että miehellä toinenn nainen. Jos toinen nainen on totta, niin ap saa totuuden ja voimia lähteä.
Ukollasi oli toinen. Jostain syystä tämä ei nyt kuitenkaan mennyt kuten ukkosi kuvitteli jotenka yrittää perääntyä kun krapu.
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen saanut kaksi miestä narautettua pettämisestä siten että havaitsin heistä lemuavan vieraan pillunhajun. Minulla on erinomainen hajuaisti ja pystyn haistamaan tuollaisia juttuja vaikka mies kuinka olisi peseytynyt.
Olen käräyttänyt pari miestä myös piilojuopottelusta hajuaistin avulla. "
Nyt kyllä tyrskähti iltapäiväteet näppikselle :D
Samoin. Tällä ihmisellä taitaa olla aika hauskaa esim. uimahallin saunassa. Voi vaan kuvitella miltä pimpsat levällään noin herkkään nenään tuoksuvat, jos niissä dipattu ja huolella kuurattu meisselikin tuoksahtaa rouvaoletetun klyyvariin:) Varmaan bussissakin yms. tuoksahtaa viimeistään iltapäivisin. :):)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varasuunnitelma, kun tyttöystävä on tehnyt oharit. Suuri/n osa miehistä ei eroa, ennen kuin on toinen katsottuna valmiiksi. Nyt on jotain ryppyä rakkaudessa ja koittaa palata tuttuun ja turvalliseen, mutta ÄLÄ NYT H*LVETISSÄ SUOSTU! Yhteen palaaminen on ajankohtaista vasta pitkän ajan kuluttua, jos silloinkaan, ja vain jos mies osoittaa aitoa katumusta ja muutosta. Nyt pää kylmänä ap ja annat veijarin mennä jatkamaan seikkailujaan.
Nämä tällaiset "suurin osa" -tyyppiset väitteet olisi hyvä perustaa johonkin ihan oikeaan tietoon. Jolloin jättäisit esittämättä ne, koska ne eivät pidä paikkaansa.
Tämä ketju oli tähän viestiin asti mennyt yllättävän hienosti niin, että kukaan ei ollut haukkunut asiaan millään tavalla liittymättömiä miehiä. Lopeta sinäkin, ja palaa ketjun aiheeseen. Kiitos.
Luulenpa että aika monet meistä täällä palstalla olevists on päässyt 'nauttimaan' jonkun miehen tempauksista.
Itse olin omani kanssa 33 vuotta yhdessä. Petti mm samoihin aikoihin kun lapsemme kuoli.
Esiinty tälle naiselle sinkkuna ja kirjotti asioita kuolleesta lapsestamme, lähetti kuvankin.
Sarjapettäjä.
Minulla olisi aihetta vihata exääni tämän jälkeen, mutta niin paljon en enää laita energiaa läpimätään mieheen että sen tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hyöty, että silloin ap saisi tietää miehellä olevan varmuudella toinen nainen. Nythän mies on kieltänyt kaiken. Ap voisi lopun elämää miettiä, että tuliko sitten erottua turhaan, jos miehellä ei ollutkaan toista naista.
Tilanne on se, että mies ei halua erota (vaikka virallisesti halusikin avioeron) ja haluaa elää ja olla kuten ennenkin. Ap epäilee, että miehellä toinenn nainen. Jos toinen nainen on totta, niin ap saa totuuden ja voimia lähteä.
Miehen käytös on koko ajan, ja on ollut monella tavalla torkeää ja ap:ta loukkavaa ja satuttavaa. Ei siis ole kyse pääasiassa siitä, onko toista naista. Toki sekin seikka voisi olla hyvä tietää, mutta eroperusteet on mielestäni kyllä tuossa käytöksessä, miten ylipäätään kohtelee ap:ta. Toinen nainen olisi enempi vain mätä kirsikka törkykakun päällä. Eli ei todellakaan ole ero nyt tulossa turhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä joita itse keksin, miksi mies haluaisi erota ja jatkaa yhdessä
1. Rahallinen, eli perintö tvs tulossa/perustaa yrityksen, jonka tuotot pitää itsellään.
2. Toinen nainen/mies, josta ei ole täysin varma. Eli toinen saattaa pakittaa, joten pitää sua varalla
3. Keski-iän kriisi ja haluaa kokeilla vetovoimaa muihin.
4. Tunteet loppu eikä enää rakasta, mutta kokee, että voisi vielä kokeilla, mutta ei jäädä naimisiin
Sitten toki pelkkä itsepäisyys, eikä tykkää olla naimisissa enää.
Mitkäs ne sinun syyt on katsella tätä miestä enää?
6. Ilmaiset kodinhoito ja mahdolliset ruokapalvelut
7. Saa pidettyä yllä hyvän perheenisän imagoa
8. Kuvittelee saavansa seksiä ainakin kotoa, jos ei muualta tai myös kotoa ja muualta.
9. Kuvittelee, että vaimo rakastaa häntä äidillisesti ja on
10. Nainen maksaa jämtisti puolet elämisestä. Jos tienaa enemmän niin saattaa maksaa enemmänkin.
Ukko alkanut laskeskelemaan että eläminen tulee kalliimmaksi kun kaikki maksaa yksin.
Ukko jos käy vieraissa niin voi aiheuttaa solumuutoksia naisellensa.
"Toinen nainen olisi enempi vain mätä kirsikka törkykakun päällä."
Hyvin kiteytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, yritä päästä miehen kännykkään käsiksi. Tosin, et varmaan pääse, kun on kasvojenlukitus.
Kasvojenlukitus on sitä varten, ettet pääse lukemaan heidän rakkausviestejään. Niitä puhelin on täynnä 100 % varmasti.
Ei välttämättä. Miehellä voi olla myös toinen puhelin koska haluaa välttää kiinnijäämisen.
Miksi sitten kasvojenlukitus puhelimeen, jolla ei tehdä mitään epäilyttävää? Niinpä.
Ap on sitä paitsi itse nähnyt, kuinka mies tekstailee tuolle naiselle ja kääntää näytön poispäin, kun ap tulee lähelle. Niinpä.
Mies raahaa puhelintaan joka paikkaan, jopa vessaan ja on pistänyt naamalukituksen. Niinpä.
Mies todellakin viestittelee Irmelille puhelimellaan, eikä millään kakko
Mun exä oli varomaton ja viestitteli omalla puhelimellaan.
Jäikin sitten pariin otteeseen aukki.
Sarjapettäjäksi paljastu.
Olen kiitollinen että paljastu. Että omin silmin näin kirjotukset.
Exäni on hyvä puhumaan ja manipuloimaan.
Mutta kirjotettua tekstiä ei pystynyt vääntämään omaksi edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan erosin ja vuosia myöhemmin taas yhteen - mutta tällä kertaa niin että molemmilla oma asunto ja molemmat huolehtivat itse asioistaan.
Ja kas kummaa, paljon paremmin toimii!
Palstalaisten mielestä ei saisi?
Kumpi petti/kumpi anto anteeksi? Nyt vähä menee vellit ja puurot sulla sekasin.
Ap, mikä tilanne? Aiotko selvittää tarkemmin tuon Irmelin, eli yritätkö käräyttää heidät rysän päältä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä tilanne? Aiotko selvittää tarkemmin tuon Irmelin, eli yritätkö käräyttää heidät rysän päältä?
Jättäkää ap nyt rauhaan!! Silmät kiiluen täällä odotetaan viihdettä :(((( Ap on äärimmäisen tukalassa tilanteessa ja täällä halutaan jotain rysän päältä -tiedotuksia :(((
Minä olen nainen ja minulla oli parikymppisenä elämässä ikäänkuin kriisijakso, jolloin käyttäydyin kuin ap:n mies.
Minusta miehen käytös ei kuvailun perusteella ole bipolaarista vaan epävakaata. Tuollaista käytöstä voi selittää huono itsetuntemus, huono tunteiden hallinta, impulsiivisuus, käsittelemättömät traumat ja masennuskin - kaikki nuo siis samaan aikaan.
Todennäköisesti miehellä on toinen nainen (minullakin oli toinen mies kun käyttäydyin noin). Omalla kohdalla toinen mies oli seurausta omista ongelmista, eli esim. kyvyttömyys/ käsitellä sekamuotoista masennusta ja ahdistusta ja impulsiivisuus ajoi minut valitsemaan helpoimman väylän mielihyvään, eli painuin päätä pahkaa ihastumisen mukana henkisesti suhteesta pois.
Tunnistan tuon ap:n mainitsevan miehen mielialojen vaihtelun. Se oli aivan hirveää, jokapäiväistä, vuorokaudenaikaan pohjautuvaa mielialan muuttumista äärilaidasta toiseen. Joka toinen päivä halusin erota ja sitten kaduin sitä enkä halunnutkaan. Aikaan liittyi paljon pakonomaisia itsetuhoisia ajatuksia ja ahdistusta. Tein ajattelemattomasti tyhmiä asioita päästäkseni niistä tunteista pois. Toinen nainen voi olla miehellekin pakenemista jostain pahasta tunteesta eikä niinkään päämäärä. Se selittäisi sen, ettei mies sisimmässään aidosti haluaisi erota ap:sta.
Omalla kohdalla kävi näin: Muutaman kuukauden päästä erosimme. En aloittanut parisuhdetta toisen miehen kanssa vaan tiesin että käytökseni ei ole tervettä tai oikein ja menin psykoterapiaan. Olen helposti ja syvästi ihastuvaa sorttia mutta pakotin itseni olemaan sinkku psykoterapian ensimmäiset huodet, ja se kannatti. En usko että terapia olisi ollut muuten niin tuloksellista.
Juurisyyt tunne-elämälle löytyivät lapsuuden tapahtumista. Epävakaa persoonallisuushan on pitemmälle kehittynyt ptsd. Tottakai minähän olin se, joka käyttäytyi päin persettä. Mutta nyt olen kokonaisvaltaisesti tasaisempi ihminen ja en halua kokea tuollaista enää ikinä. Olen nyt ollut parisuhteessa vuosia. Välillä tulee pieniä ihastuksia, mille en voi mitään, mutta pakotan itseni mitätöimään ne tunteet ja olemaan menemättä niitä kohti.
No ei voi tietää mikä apn miestä vaivaa, mutta normaalia tuo ei ole. Toinen nainen on varmasti. Mutta taustasyy voi olla noilla oireilla biposta henkkoht kriisiin. Selvinnee vuoden, parin sisään sitten, että mistä kyse.
Haastekirjeet tulee tavallisena kirjeenä, kuten tuo tiedoksiantokirjekin.
Ei ole resursseja lähettää fyysistä ihmistä pimputtelemaan ovikelloa näin vähäpätöisessä tiedoksiannossa.
Jos et reagoi haastekirjeisiinkään, teidät tuomitaan avioeroon ilman allekirjoitustasi muutaman kuukauden kuluttua.
Sitten vain postilaatikkoon kolahtaa jossain kohtaa kirje käräjäoikeudesta, jossa todetaan, että teidät on tuomittu avioeroon.