Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
801/1159 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tuo jatkuu loputtomiin, jos annat sen jatkua. Kai sinulla nyt on jo riittävästi aineistoa siihen, että mies on kusipää, joka ei välitä sinusta, ei kunnioita sinua eikä (entistä) avioliittoanne. Anna hänen mennä ja olla, älä anna hänelle huomiotasi. Elä omaa elämääsi ja nauti siitä. Miestä alkaa kismittää se paljon enemmän kuin tuo tivaamisesi. 

Toivottavasti löydät asunnon pian. 

Kyllä. Nyt ei tarvitse enää miettiä että tekeekö tässä oikein kun muuttaa pois.  ap

Huojentavaa, että olet ymmärtänyt tämän ja otat vastuun hyvinvoinnistasi. 

Vierailija
802/1159 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista kiinnostaa vain miehen rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1159 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käyttämistä. Se on turhaa huomion antamista miehelle. Keskitä kaikki voimavarat uuden asunnon löytämiseen ym käytännön asioiden järjestämiseen.

Saisipa ainakin tietää kuka  nainen on kierroksessa ja ap pystyisi tästä lähtien puhumaan asioiden oikella nimellä.

Kakkosta ei saa päästää  huomiotta siitä, mitä tehnyt. Ehkä hän oppii siitä tulevaisuutta silmällä pitäen jotain.

Vierailija
804/1159 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä mieli?

Vierailija
805/1159 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksistasi enemmänkin. Sanoit aiemmin, että avioliitto on sinulle jo yksinomaan vakaumuksesi vuoksi tärkeä ja vakavasti otettava asia ja siitä syystä avioliiton jatkuminen on sinulle sitä myös. Mies sanoi, että eroaisitte vain paperilla, mutta muuten jatkaisitte yhteiselämäänne entiseen tapaan. Tämä kombo kiinnostaa itseäni. Onko sinusta parempi elää valheessa eli todellisuudessa, joka ei ole mikään avioliitto ja parisuhde enää, eli onko edes vakaumuksesi kannalta tällainen itsekidutus jokin itseisarvo? Eiköhän esim. Raamatussa ajatella ihan normaalia avioliittoa, josta on pidettävä kiinni, eikä miehesi keksimää absurdia tilannetta? Mitä mieltä olet tästä? 

Hyvä kysymys! Olen tässä joutunut mennä aika syvälle itseeni. Juttelin asiasta tutun diakonin kanssa. Oli hyvin ymmärtäväinen. Välillä tuntuu etten ole tehnyt riittävä

Olen käynyt pari vuotta terapiassa ja päässyt aimo askelen eteen päin tuosta ajatusrakennelmasta, joka sinullakin on.

Miksi sinusta tuntuu, että sinä et ole tehnyt riittävästi, vaikka sinä olet tehnyt todella paljon ja mies taas... no on tehnyt paljon, mutta vain suhdetta hajottavia asioita. Terve reaktio olisi todeta paskapäälle, että ei kuule enää kiinnosta, voi mennä mihin haluaa ja tehdä mitä haluaa ja jatkaa elämää ilman häntä.

Sinulla on lapsuudessa vääristyneet asiat edelleen toiminnassa. Suosittelen Juha Klaavun kirjaa Lapsuuden kehityksellinen trauma. 

Sinun pitää löytää omanarvontuntosi, itsenäisyytesi ja selkärankasi. Et saa hyväksyä asiatonta käytöstä etkä saa yksin uurastaa suhteen eteen. Hyvään suhteeseen tarvitaan aina kaksi, yksi voi vain pilata suhteen. 

Sinä et voi sille mitään, että miehesi pisti ihan läskiksi ja vielä lisäksi erosi sinusta. Ystävissänikin on muutama uskovainen nainen, jotka ovat joutuneet jätetyiksi, minkä sille mahtaa. Taivaan Isältä voi pyytää voimia kestää tilanne ja että hän johdattaisi sinne minne sinun kuuluu nyt mennä.

Vierailija
806/1159 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
807/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap?

Vierailija
808/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
809/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei oikeastaan muuta uutta kuulu kuin se että taisin saada mieheni kiinni yhdestä ulkoilustaan sen kaverin kanssa. Kävin miehen viestejä läpi ja kuvia joita on lähettänyt tämän kesän aikana. Mies lähti yksi päivä kesällä mettään polkujuoksemaan. Sellaiseen paikkaan jossa voi telttailla ja patikoida ja nähdä kauniita maisemia. Teki tämän reissun kun olin töissä. Ei silloin ilmoittanut etukäteen tuosta suunnitelmastaan eikä ollut lastakaan pyytänyt mukaansa. Tunnin ajomatkan päässä meistä tuo paikka ja oli siellä useita tunteja. Ihmettelin tuota reissua silloin ja varsinkin sitä ettei mies ollut muka ottanut kuin kaksi kuvaa?! Ja kun kyselin enemmän ajastaan siellä ja siitä että miksi ihmeessä ei kuvannut enempää kun hienot maisemat ja kun yleensä ottaa paljon kuvia missä sitten liikkuukin niin mies hermostui minulle. Ja alkoi syytellä minua jostain ihan hölmöistä jutuista. Ja asia jäi siihen.

Katsoin sitä toista kuvaa tarkemmin ja tajusin ettei mies ole mitenkään voinut sitä itse ottaa!!! Se oli otettu takaapäin niin että itse istui kalliolla selkä kameraan päin. Ei siinä mitään mutta kun siinä kohtaa missä kännykän olisi pitänyt olla että sellaisen kuvan olisi saanut ei ole mitään mihinkä puhelinta laittaa! Ilmassako puhelin on roikkunut?! Se on sellanen nähtävyys korkella kalliolla ja miehellä ei ollut mitään telineitä, kolmijalkaa mukana kun se on rikki. Eikä sitä juostessa voisi mukana edes pitää. Fakta on se että joku toinen on kuvan ottanut miehestä ja mies kertoi olleensa siellä yksin. Oli kuulema rauhallinen päivä kun kävi keskellä viikkoa.

Otin äsken asian puheeksi ja kysyin ihan pokkana että muistat varmaankin sen sinun reissusi ja kuvan jonka lähetit minulle. Että mitenkä ihmeessä olet saanut sen otettua ja niin vaakatasossa horisonttikin jne. Mies meni vaikeaksi, alkoi selittää jostain puusta ja repusta tms. Totesin siihen että joo. Siinä kohtaa ei ole mitään puita, lähelläkään. Näytänkö sulle kuvia sieltä?!  Pelkkää kalliota. Mies alkoi kiukkuisena haukkua minua sairaaksi päästäni ja että on huolestuttavaa kun en pääse kuvitelmistani eroon. Hulluhan se minä olen, alkoi hymyilyttää jo tuo miehen kiemurtelu.  ap

Vierailija
810/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten hitossa et tajunnut tuota kuvajuttua tuoreeltaan? Kuva otettu miehestä takaapäin keskellä kalliota, missä ei ole puita ja kamera on ns. ilmassa, ei aseteltuna maahankaan.

Selkeästi se on sen naisen ottama. Eli hänellä on jo pitkään ollut salasuhde, ei kerro sulle siitä mitään.

Jos sen kuvan olisi ottanut joku satunnainen ohikulkija, mies olisi sen sulle sanonut suoraan nyt kysyttäessä. Mutta eipä miehen mieleen juolahtanut tuollainen valkoinen hätävalhe, hyvä niin.

Eli kun hän ei voi kertoa, kuka kuvan otti, niin sen otti joku nainen. Ja joku sellainen, jonka olemassaolo pitää salata.

Ei tää mitään rakettitiedettä oo.

Vierailija
811/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa naisen some. Onko samasta paikasta samaan aikaan maisemavalokuvia tai naisen naamasta selfieitä, joissa taustalla tuo paikka?

Vierailija
812/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään itsensä elättävän täyspäisen naisen tarvitse nykyajan Suomessa mistään syystä jäädä vääntämään pettävän ukon kanssa mustaa valkeaksi.

Hyvänen aika nainen, nyt järki käteen! Sitä yhteistaloutenne elintasoanneko, siis ukkosi rahojako sinä rakastat vai mikset ole lähtenyt sieltä jo aikaa sitten? 

Ja olen nainen by the way.

Vierailija
813/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään itsensä elättävän täyspäisen naisen tarvitse nykyajan Suomessa mistään syystä jäädä vääntämään pettävän ukon kanssa mustaa valkeaksi.

Hyvänen aika nainen, nyt järki käteen! Sitä yhteistaloutenne elintasoanneko, siis ukkosi rahojako sinä rakastat vai mikset ole lähtenyt sieltä jo aikaa sitten? 

Ja olen nainen by the way.

En lähde asumaan teinin kanssa sellaiseen asuntoon taikka paikkaan jossa kumpikaan ei viihdy. Etsin aktiivisesti meille uutta kotia. Kävin jo yhtä katsomassakin. Sinne vaan oli muitakin menijöitä. Että saa nähdä onnistaako vielä. Vai jatkuuko etsiminen. Tavaroiden pakkaamista olen jatkanut enkä tosiaankaan ole tänne jäämässä tuon petturin kanssa!  ap

Vierailija
814/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun siinä pakkailet tavaroita ja olet käynyt jo katsomassa asuntoakin, niin meinaatko samaan konkurssiin allekirjoittaa sen tiedoksiantokirjeen käräjäoikeudesta (miehen rustaama lopullinen avioerohakemus yksin) ja lähettää sen käräjäoikeuteen?

Vierailija
815/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun siinä pakkailet tavaroita ja olet käynyt jo katsomassa asuntoakin, niin meinaatko samaan konkurssiin allekirjoittaa sen tiedoksiantokirjeen käräjäoikeudesta (miehen rustaama lopullinen avioerohakemus yksin) ja lähettää sen käräjäoikeuteen?

En tiedä. En ole päättänyt enkä pidä mitään kiirettä tämän asian kanssa. Ero toki tulee lopulta mutta allekirjoittaminen ei nyt tunnu hyvältä. ap

Vierailija
816/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten et allekirjoita. Teidät tuomitaan avioeroon sitten joulun alla.

Vierailija
817/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En ole päättänyt enkä pidä mitään kiirettä tämän asian kanssa. Ero toki tulee lopulta mutta allekirjoittaminen ei nyt tunnu hyvältä. ap

On tärkeää kuunnella itseään <3

Sinulle tulee nyt niin paljon kaikkea pakollista ja epämiellyttävää muiden suunnalta, mitä et voi valita niin tee päätökset vapaasti niihin asioihin, mihin voit. 

Halaus ja tsemppiä!

Vierailija
818/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin haisee taas niin niin PROVOlta! Olisko? Miksikäs ei? Ja avioeroasiaketju aloitettu 16.08.2024 eli jo vanha.

Asioita tulossa joihin ei voi itse vaikuttaa - mite ne sellaiset olisivat?

Vierailija
819/1159 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin haisee taas niin niin PROVOlta! Olisko? Miksikäs ei? Ja avioeroasiaketju aloitettu 16.08.2024 eli jo vanha.

Asioita tulossa joihin ei voi itse vaikuttaa - mite ne sellaiset olisivat?

Siis mitä tarkoitat avioeroasiaketjulla??

Sellaiset asiat, joihin ei voi vaikuttaa 

- miten omaisuutta jaetaan. Miehenkin mielipidettä kuunnellaan, että kumpi saa torkkupeiton ja kumpi saa lusikan (kärjistetysti)

- miten teini haluaa asua tai kuinka usein kyläilee ja yöpyy toisen luona, teinin mielipiteellä on välillä

- elareiden lopullisen määrän vahvistaa oikeus, mikäli ap ei saa asiaa sovittua. Silloin määrään ei voi vaikuttaa itse

- mieluista kämppää ei välttämättä löydy, pitää tyytyä huonompaan

- miehellä paljastuu salasuhde, siihen ei voi vaikuttaa

Vierailija
820/1159 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli hoito, todennäköisesti nuorempi. Miehen mielestä hoidon kanssa on kivaa, ja haluaa yhteistä tulevaisuutta. Mies allekirjoittaa innoissaan avieropaperin. Hoito kuulee tästä, ja potkii ukon pihalle. Miehelle tulee hätä ja kiire korjata virheensä ettei jää yksin. Usko pois, näin  se meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme