Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Vierailija kirjoitti:
Mun isällä oli satoja toisia naisia. Oli pitkiä suhteita ja yhden illan suhteita. 40 vuoden aikana.
Jeesus 😳 Tuollainen varmaan jättää jälkensä myös lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kopioida yhden naisen kirjoitus toisesta ketjusta tänne: Mies pettää - "Mutta teeskentelen, etten tiedä siitä".
"Meillä mies jäi suhteesta kiinni. Miehellä oli työjuttu eräässä ravintolassa ja mä päätin yllärinä mennä perässä. Tavallaan kun se duuni oli loppunut. Olin varannut hotellihuoneen yms. Siellä se sitten pusutteli jonkun muidun kanssa.
No, mä lähdin sinne hotellihuoneeseen märehtimään. Kyllä se yöllä soitteli, että missä oot, kun ei mua kotoa löytänyt. Lilluin kylvyssä silloin hautomassa ties mitä.
Aamulla vastasin, että kotiin tulossa. JÄtkä oli niin raivoissaan täällä. Kerroin, että kun hänellä on jatkuvasti niitä duunijuttuja, niin mä ajattelin vähän hemmotella itseäni, YKSIN. Kävin kynnet ottamassa jo päivällä, että sanoin, että oli hoitoja ja lillumista ja skumppaa.. Hän pikku hiljaa rauhottui. Olin päättänyt, etten mainitse mitään näkemästäni. Hä
Hah! Peukkuja tälle naiselle, kun on jaksanut järjestää kaiken itselleen suotuisasti eikä alkanut riitelemään pettäjän kanssa ja häipynyt saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kopioida yhden naisen kirjoitus toisesta ketjusta tänne: Mies pettää - "Mutta teeskentelen, etten tiedä siitä".
"Meillä mies jäi suhteesta kiinni. Miehellä oli työjuttu eräässä ravintolassa ja mä päätin yllärinä mennä perässä. Tavallaan kun se duuni oli loppunut. Olin varannut hotellihuoneen yms. Siellä se sitten pusutteli jonkun muidun kanssa.
No, mä lähdin sinne hotellihuoneeseen märehtimään. Kyllä se yöllä soitteli, että missä oot, kun ei mua kotoa löytänyt. Lilluin kylvyssä silloin hautomassa ties mitä.
Aamulla vastasin, että kotiin tulossa. JÄtkä oli niin raivoissaan täällä. Kerroin, että kun hänellä on jatkuvasti niitä duunijuttuja, niin mä ajattelin vähän hemmotella itseäni, YKSIN. Kävin kynnet ottamassa jo päivällä, että sanoin, että oli hoitoja ja lillumista ja skumppaa.. Hän pikku hiljaa rauhottui. Olin päättänyt, etten mainitse mitään näkemästäni. Hä
Nostan hattua tälle muikille!
Tuohan on ihan normaali vaihe eroprosessissa, tehdään eroa, palataan yhteen kunnes lopulta se irtipäästäminen onnistuu. Kyllä tuo on selvä ennusmerkki siitä että loppu on lähellä.
Nimim. kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan normaali vaihe eroprosessissa, tehdään eroa, palataan yhteen kunnes lopulta se irtipäästäminen onnistuu. Kyllä tuo on selvä ennusmerkki siitä että loppu on lähellä.
Nimim. kokemusta on
Ei ole kyllä mitään normaalia tuossa, että mies hakee lopullisen avioeron, ilman aikomusta erota parisuhteesta, sulla on aika erikoinen käsitys normaalista.
Toki ylipäätään on/off suhteet, mitä tuossa lähinnä kuvailet, on kohtuu (liian) yleisiä, mutta ihan tervettä sekään ei kyllä ole.
...ja vai että on oikein ennusmerkki siitä, että suhde on lähellä loppua, kun on laitettu toisen vaiheen avioeropaperit vetämään :D Oot kyllä aika haka ennustaja...
"..ja vai että on oikein ennusmerkki siitä, että suhde on lähellä loppua, kun on laitettu toisen vaiheen avioeropaperit vetämään :D Oot kyllä aika haka ennustaja..."
:D
Tämä ketju laajensi näköpiiriäni, että sellaisiakin ihmisiä on, joille avioeron hakemisen ykkösvaihe ei tarkoita oikein mitään.
Aika monelle se tarkoittaa sitä, minkä vuoksi se on olemassakin, eli harkinta-aikaa. Aikaa harkita, onko tämä nyt lopullinen päätös vai olisiko vielä jotain tehtävissä. Monet eivät eroa kevyesti tuosta vaan, vaan tosiaankin haluavat käyttää sen ajan harkintaan.
Näin mekin teimme ja olisi kyllä ollut verinen loukkaus, jos toinen olisi ykkösvaiheen jälkeen, kun kakkosvaihe jätettiin hakematta mennytkin tekemään sen yksinään selän takana. Oletan aplla olleen ihan sama tilanne kuin meillä, eli että tosiaankaan ei ollut lopullisesta erosta päätetty.
Vaikka on ollut vaikeuksia ja turbulenssia tosiaankin, eipä tullut itsellenikään mieleen, että olisin voinut miehelle moisen tempun tempaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulumisia. Mies kävikin eilen täysin eri aikaan harrastamassa kuin ennen mutta samassa paikassa. Ei siis vaihtanut paikkaa vaikka niin väitti tekevänsä joku keskustelu sitten. En ollut kyttäämässä että oliko nainenkin nyt sitten eri aikaan siellä? En olisi edes päässyt lähtemään kun muuta menoa.
Miehen käytös jatkaa samaa vuoristorataa. Yrittää ärsyttää minua tarkoituksella ja sitten taas onkin niin hyvällä tuulella. Yritti saada seksiäkin ja oli muka yllättynyt ja loukkaantunut kun en suostunut?!!! Itselläni viha vaan kasvaa sisällä ja yrittää pyrkiä ulos. Välillä on ihan sietämätön tunne ja olotila. Ei auta lenkillä käyminen tms. Ennen on liikunnasta saanut hyvän olon mutta nyt vaan möykky sisällä jatkaa kasvamistaan. Asunto olisi hyvä löytää suht nopeasti niin en joutuisi tuota miestä katsella. Ja kyllä, mies kuvittelee vieläkin että jatketaan yhdessä saman katon alla. ap
Lapsellinen tyyppi. Ei ole sitoutunut tekemään mitään oikeita korjausliikkeitä suhteenne eteen. Härnää sinua kuin pikkulapsi ja antaa kylmää-kuumaa. Yrittää saada "palkinnoksi" seksiä kun on MELKEIN korjannut käytöstään yhden asian suhteen (harrastus). Melkein, muttei kuitenkaan ihan. Ilmeisesti hän luulee, että sinulle riittää kunhan hän tekee näön vuoksi jotain vakuutteluja että on sitoutunut sinuun.
Onko harrastus salilla käynti, padel tai joku muu urheilu? Kun puhuit treenivaatteista aiemmin.
Eiko sulle ap ole vieläkään tullut postissa mitään ilmoitusta siitä kakkosvaiheen hakemuksesta, jonka mies sanoi jättäneensä? Onko varmasti jättänyt vai puhettako vain?
Mitäpä ajattelit tehdä kun paperit käsiisi saat, palautatko allekirjoitettuna?
Vai voisitko käydä vain itsekin jättämässä kakkosvaiheen hakemuksen, jos mies puhuukin valhetta eikä olekaan itse uusinut hakemusta?
Huomenta! Tsemppiä tähän päivään! Joo, ei siihen nyt lenkki tai muu auta, se kaikki suhteen ja ehkä koko elämän aikana padottu ja vastaanotettu nöyryytys ja alistaminen kuohuu nyt ulos. Ja se on hyvä! Saat siitä voimaa ja kyvyn puolustaa itseäsi. Ja tunteet liikkeelle ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Eiko sulle ap ole vieläkään tullut postissa mitään ilmoitusta siitä kakkosvaiheen hakemuksesta, jonka mies sanoi jättäneensä? Onko varmasti jättänyt vai puhettako vain?
Mitäpä ajattelit tehdä kun paperit käsiisi saat, palautatko allekirjoitettuna?
Vai voisitko käydä vain itsekin jättämässä kakkosvaiheen hakemuksen, jos mies puhuukin valhetta eikä olekaan itse uusinut hakemusta?
Kyllä siinä kestää parisen viikkoa, jopa kolme viikkoa, ennenkuin se tiedoksianto tulee ap:lle postitse. Ja hei muistakaa, postihan myös hukkaa sitä postia.
Enkä usko, että mies valehteli tuollaisesta. Johan se jäisi siitä kiinni pian.
Ap aloitti ketjun 16.8. ja siinä kertoi, että mies jätti sen kakkosvaiheen hakemuksen sisään siitä muutama päivä takaperin.
Eli siitä on vasta 2 viikkoa aikaa. Tiedoksianto siitä tulee tällä viikolla kirjeitse postilaatikkoon, viimeistään ensi viikolla (ellei posti hukkaa).
Miehellä ollut suhde jo jonkun aikaa. Ovat yhdessä toisen naisen kanssa haaveilleet yhteisestä tulevaisuudesta ja suhde on ollut kutkuttavan ihanaa, kun kaikki on salaista ja kiellettyä. Nyt mies otti sitten avioeron, mutta toisella naisella lopahti tunteet ja mielenkiinto kun suhteesta hävisi iso osa salailun loppumisen takia. Salasuhteesta tulikin kertaheitolla vakava suhde. Ilmeisesti viimeiset keskustelut on käyty silloin harrastuspaikassa, kun ap näki autot parkkipaikalla. Mies haluaakin nyt jatkaa ap:n kanssa kun uusi suhde meni puihin.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ollut suhde jo jonkun aikaa. Ovat yhdessä toisen naisen kanssa haaveilleet yhteisestä tulevaisuudesta ja suhde on ollut kutkuttavan ihanaa, kun kaikki on salaista ja kiellettyä. Nyt mies otti sitten avioeron, mutta toisella naisella lopahti tunteet ja mielenkiinto kun suhteesta hävisi iso osa salailun loppumisen takia. Salasuhteesta tulikin kertaheitolla vakava suhde. Ilmeisesti viimeiset keskustelut on käyty silloin harrastuspaikassa, kun ap näki autot parkkipaikalla. Mies haluaakin nyt jatkaa ap:n kanssa kun uusi suhde meni puihin.
Tai jos se toinen nainen löysi uuden miehen itselleen. Nyt ap:n mies yrittää palata häntä koipien välissä takaisin ap:n luokse, mutta hänellä on aika huonot keinot käytössä, kun kiukuttelee ja välillä on mielinkielin.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei nyt halua edes puhua siitä vaihtoehdosta että muuttaisimme erilleen. Pitäisi vain jatkaa yhdessä. Sanoin että tämä oli nyt sen verran iso paukku minulle etten taida pystyä jatkaa. Ja kun ottaa huomioon kaikki hänen huonot käytökset ja hölmöilyt ja tämäkin vielä siihen päälle niin luottoa on nolla prosenttia. Hyvähän se nyt on itkeä ja pyydellä anteeksi tekojaan. Olisi tehnyt toisin kun yritin puhua ja ymmärtää ja auttaakin häntä kun alkoi oirehtimaan. ap
Kuten Stalin sanoi, älä kuuntele mitä vihollisen suu puhuu, katso mitä sen kädet tekee.
Älä korvaasi lotkauta miehen ininöille, vaan tee selväksi että se on petinsä teoillaan pedannut ja nyt saa maata siinä.
Selitä sille, ettei kukaan tahdo miestä joka soutaa ja huopaa ja on kuin tuuliviiri.
Et voi luottaa siihen enää koskaan. Parempi vaikka ikuisesti yksin.
Millaisia suunnitelmia sinulla on nyt, ap? Oletko alkanut jo aktiivisesti suunnitella? Kun ero astuu voimaan muutaman viikon kuluttua, voitte tehdä osituksen. Omakotitalossako asutte? Se menee varmaan myyntiin. Ala suunnitella. Tarvitset paljon energiaa ja myös ihan käytännön tietoa, miten toimia. Tarvitset juristin.
Ne on pääsääntöisesti valehtelevia pikkukakaroita (aikuisen kropassa), joten miksi ihmeessä ne tulisi avautumaan mihinkään pahoista ja itsekkäistä teoistaan. Kolme kertaa petetyn rintaäänellä sanon, että pettäjä ei yleensä IKINÄ myönnä tekosiaan. Kaikki kolme pettäjääni olen saanut kiinni siten, että naisenvaistoni sanoi ettei kaikki ole kunnossa ja sitten vähän tongin asioita. Muuten eivät olisi ikinä tunnustaneet.