Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
401/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista uskotaan ja mieheltä ei edes kysytä. Tosi reilua.

Kysytä mitä ja keneltä?

Vierailija
402/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain konkretiaa kehiin. Koska mies on jo p omasta puolestaan allekirjoittanut avioeron toisen osan, tee itse sama mahdollisimman nopeasti. Sen jälkeen ositus pystyyn, jos ei mies suostu, kannattaa ottaa joku ulkopuolinen.  Toimi mahdollisimman ripeästi niin mies ei saa liikaa aikaa sotkea ajatuksiasi ja vetkuttelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten voin 18 v pojan äitinä varmistaa, ettei hänestä tule tuollaista mieslasta, vaan että hän pääsee kasvamaan itsenäiseksi aikuiseksi ja irtaantumaan äitihahmoista, ettei ala myöhemminnähdä vaimoaan äitinään?"

Ohjeita:

- älä paapo!

- opeta hänelle miten pyykinpesukone toimii ja laita hänet myös pesemään pyykkiä. Sano, että hän saa ihan omin päin pestä myös ihan omaa pyykkiänsä sulta lupaa kyselemättä

- nakita hänelle pyykinpesua, huikkaa, että nyt on pyykkikori täynnä, pistä kone pyörimään.

- opeta kuivausrumpu, viikkaus, orrelle ripustaminen. Nakita näitä tehtäviä

- opeta miten astianpesukone toimii. Nakita hänelle sen täyttöä, käyttöä ja tyhjennystä.

- Puhu ääneen sitä, että jokainen perheenjäsen tekee jotain ja omatoimisesti, ettei aina tarvi pyytää

- opeta perusruokien tekoa ja nakita hänelle välillä tyyliin: tee perheelle päivällinen

- opeta käymään ruokakaupassa, niin, että ostaa koko talouden ruuat ja tavarat

Siis pointtina on, että opetat ja laitat sen tekemään näitä juttuja ihan aktiivisesti

Äläkä oo liian takertuvainen

Vierailija
404/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista uskotaan ja mieheltä ei edes kysytä. Tosi reilua.

Monilla miehillä on joku ihmeellinen harha siitä, että on joku absoluuttinen totuus ja siihen sitten pitää mukisematta tyytyä. Ja jos mies saa vakuutettua itselleen olevansa oikeassa, silloin automaattisesti toisen on oltava väärässä. Kuitenkin elämä on paljon monisyisempi. Vaikka toinen olisi "oikeassa", hän saattaa silti satuttaa toista, eikä sitä tarvitse hyväksyä. Tässä tapauksessa mies tosin ei edes ole oikeassa. 

Jokainen ihminen elää omaa todellisuuttaan. Ap on saanut paskaa niskaan, joten se on ihan se ja sama, mitä mies ajattelee ja miten hän tilanteen kokee. AP:n ei tarvitse jäädä ymmärtämään miestä eikä tarvitse jäädä parisuhteeseen, jossa häntä kohdellaan kaltoin. Ihan merkityksetöntä, mikä miehen selitys tälle kaikelle on. Mies voi tehdä oman ketjun siitä, miten vaimo ei ymmärtänyt vitsillä tehtyä avioeroa ja katsotaan hänen puoltaan siellä sitten. Tämä on ap:n reviiri.

Vierailija
405/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten voin 18 v pojan äitinä varmistaa, ettei hänestä tule tuollaista mieslasta, vaan että hän pääsee kasvamaan itsenäiseksi aikuiseksi ja irtaantumaan äitihahmoista, ettei ala myöhemminnähdä vaimoaan äitinään?"

Ohjeita:

- älä paapo!

- opeta hänelle miten pyykinpesukone toimii ja laita hänet myös pesemään pyykkiä. Sano, että hän saa ihan omin päin pestä myös ihan omaa pyykkiänsä sulta lupaa kyselemättä

- nakita hänelle pyykinpesua, huikkaa, että nyt on pyykkikori täynnä, pistä kone pyörimään.

- opeta kuivausrumpu, viikkaus, orrelle ripustaminen. Nakita näitä tehtäviä

- opeta miten astianpesukone toimii. Nakita hänelle sen täyttöä, käyttöä ja tyhjennystä.

- Puhu ääneen sitä, että jokainen perheenjäsen tekee jotain ja omatoimisesti, ettei aina tarvi pyytää

- opeta perusruokien tekoa ja nakita hänelle välillä tyyliin: tee perheelle päivälline

Ole henkisesti turvallinen ja läsnä. 

Älä tukahduta lasta itselläsi ja anna hänen itsenäistyä ja pitää oma tilansa. 

Älä laiminlyö lasta. 

Älä tee lapsesta ystävääsi tai uskottuasi. Lapselle ei kuulu seksielämä, parisuhdeasiat, rahahuolet jne. 

Vierailija
406/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain konkretiaa kehiin. Koska mies on jo p omasta puolestaan allekirjoittanut avioeron toisen osan, tee itse sama mahdollisimman nopeasti. Sen jälkeen ositus pystyyn, jos ei mies suostu, kannattaa ottaa joku ulkopuolinen.  Toimi mahdollisimman ripeästi niin mies ei saa liikaa aikaa sotkea ajatuksiasi ja vetkuttelemaan.

Ap saa pian postissa käräjäoikeudesta tiedoksiantokirjeen, jossa kerrotaan, että aviomies on hakenut hänestä avioeroa. Pyydetään allekirjoittamaan tämä tiedoksisaanti ja lähettämään se takaisin. Sitten siitä ei mene kauaa, kun tuomitaan avioeroon.

Omaisuuden ositus on ihan helppo tehdä. Ottakaa juristi, istukaa pöytään ja jakakaa omaisuus. Tyyliin: tämä auto sulle, tämä auto mulle, pankkitilit näin, talo näin. Ja nimet alle. Ei siinä montaa tuntia mene. 

Se on sitten siinä.

Vierailija
407/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on korkea aika oppia, että teoilla on seuraukset, vaikka tekoja on pitkään katsottu läpi sormien. Nyt hän sitten saa kantaa vastuun tekemisistään. 

Vierailija
408/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoi syyksi, että haki lopullista avioeroa salaa, vastoin yhteistä sopimusta? Siis se syy! Mikä se oli?

Vierailija
409/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ketjussa ole jo tullut oleelliset mahdolliset syyt. Lyhyesti

- hänelle on tulossa paljon rahaa, johon ei halua ap:lla olevan avio-oikeutta (sinänsä erikoista, jos perijänä on kuitenkin yhteinen lapsi).

- hänellä oli joku toinen säätö, jonka vuoksi oli valmis eroamaan, mutta kun kertoi säädölleen, että nyt on ero hoidettu, säätö otti jalat alleen (ehkä siis joku toinen nainen, joka halusi miehen kanssa vain kevyen suhteen). Mies ei tietenkään osaa olla yksin, joten äkkiä kinuamaan ap:ta takaisin. En ottaisi.

Vierailija
410/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeä ketju jo. Kaikki on sanottu. Ap tietää että mies pettää.

Nyt vain toimintaa. Oikeesti jätä se sika ja etsi uusi koti. Hoida lapsen asiat kuntoon. 

Tsemppiä. Oot vahva mimmi ja liian nuori kärsiin. Mun ex pakkas keskellä yötä tavarat ja lähti leenansa luo. I feel you

Vierailija
411/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mamma. Uskon kaiken. Kaikki netissä on totta.

Olen mamma. Uskon kaiken.

Mies aina syyllinen. Aina. Mies aina.

Vierailija
412/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ketjussa ole jo tullut oleelliset mahdolliset syyt. Lyhyesti

- hänelle on tulossa paljon rahaa, johon ei halua ap:lla olevan avio-oikeutta (sinänsä erikoista, jos perijänä on kuitenkin yhteinen lapsi).

- hänellä oli joku toinen säätö, jonka vuoksi oli valmis eroamaan, mutta kun kertoi säädölleen, että nyt on ero hoidettu, säätö otti jalat alleen (ehkä siis joku toinen nainen, joka halusi miehen kanssa vain kevyen suhteen). Mies ei tietenkään osaa olla yksin, joten äkkiä kinuamaan ap:ta takaisin. En ottaisi.

Ei kun halusin tietää, miten MIES ITSE SELITTI asian. Mitä mies sanoi syyksi, että piti ottaa ihan virallinen avioero?

Vierailija
413/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain toimintaa. Oikeesti jätä se sika ja etsi uusi koti. Hoida lapsen asiat kuntoon. 

Tsemppiä. Oot vahva mimmi ja liian nuori kärsiin. Mun ex pakkas keskellä yötä tavarat ja lähti leenansa luo. I feel you

Miksi ap:n pitäisi lähteä tutusta ja turvallisesta kotitalosta? Kyllä nyt se ap jää taloon teinin kanssa ja mies Irmelinsä luo,

Vierailija
414/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivaudu nyt ihmeessä vielä syvemmälle sinne luolaasi. 

Vierailija
415/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi lähteä tutusta ja turvallisesta kotitalosta? Kyllä nyt se ap jää taloon teinin kanssa ja mies Irmelinsä luo,

Ap ei ole tainnut ottaa itse asiaan kantaa. 

Vierailija
416/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
417/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies sanoi syyksi, että haki lopullista avioeroa salaa, vastoin yhteistä sopimusta? Siis se syy! Mikä se oli?

"Yöllä mies vetäisi sitten masennuskortinkin pöytään. Kertoi että on ollut tosi masentunut kauan aikaa ja siksi on toiminut väärällä tavalla ja tehnyt elämässään vääriä päätöksiä ja pyytää jälleen anteeksi. En kyllä ole kuullut että masentuneet ihmiset ovat ylienergisiä välillä ja tekevät ihan hulluja impulsiivisia päätöksiä. Käyttävät rahaa kuin joissain maniassa ja lentävät paikasta toiseen eikä rauhoittumista tapahdu juuri ollenkaan. Ja sitten näytetään hapanta naamaa joitain päiviä eikä nukuta ollenkaan ja taas alkaa lennokkaat suunnitelmat joissa ei ole mitään järkeä. Enkä ole kuullut että olisi mitään diagnoosejakaan saanut masennuksesta? No, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Lähti töihin. ap"

Vierailija
418/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies on syyllinen omiin tekosiinsa. Ei kukaan muu. On se hirmu vaikeaa sinulle sisäistää, että et voi syyttää muita ihmisiä omasta mokailustasi.

Sinä. Olet. Itse. Vastuussa. Teoistasi. Ja. Käytöksestäsi. 

Menikö perille? Meni tai ei, pidä turpasi kiinni ja hilaa vinkuva mieslapsiperseesi johonkin muuhun ketjuun. Kiitos. 

Vierailija
419/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yöllä mies vetäisi sitten masennuskortinkin pöytään. Kertoi että on ollut tosi masentunut kauan aikaa ja siksi on toiminut väärällä tavalla ja tehnyt elämässään vääriä päätöksiä ja pyytää jälleen anteeksi. En kyllä ole kuullut että masentuneet ihmiset ovat ylienergisiä välillä ja tekevät ihan hulluja impulsiivisia päätöksiä. Käyttävät rahaa kuin joissain maniassa ja lentävät paikasta toiseen eikä rauhoittumista tapahdu juuri ollenkaan. Ja sitten näytetään hapanta naamaa joitain päiviä eikä nukuta ollenkaan ja taas alkaa lennokkaat suunnitelmat joissa ei ole mitään järkeä. Enkä ole kuullut että olisi mitään diagnoosejakaan saanut masennuksesta? No, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Lähti töihin. ap"

&nbsp

Juu ei. Masentuneet eivät käyttäydy noin. Jälkeen kerran mies siis valehteli. Kyllä se aina näköjään keksii selitykset. Ja jos kyseenalaistaa niitä, niin hän alkaa syyttelemään toista. Mieslapsi. 

Vierailija
420/1159 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies on syyllinen omiin tekosiinsa. Ei kukaan muu. On se hirmu vaikeaa sinulle sisäistää, että et voi syyttää muita ihmisiä omasta mokailustasi.

Sinä. Olet. Itse. Vastuussa. Teoistasi. Ja. Käytöksestäsi. 

Menikö perille? Meni tai ei, pidä turpasi kiinni ja hilaa vinkuva mieslapsiperseesi johonkin muuhun ketjuun. Kiitos. 

Kylläpä tunnut tuntevan ap:n miehen erittäin tarkasti. Mitä ihmettä.......