Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Vierailija kirjoitti:
Ap, nyt neuvon sinua: avaa silmäsi. Me muut huomaamme, että mies muuttaa käyttäytymistään aina sen mukaan, miten reagoit. Kun olet viileän päättäväinen, mies itkee ja yrittää saada sinut heltymään. Kun alat väijyä häntä ja tuota naista parkkipaikoilla, hän huomaa, että hah, vaimo juokseekin perässäni ja muuttuu uhmakkaaksi tyyliin muahan sä et rajoita. Vastahan hän aneli sulta anteeksiantoa yhyy yhyy yhyy. Etkö huomaa, mikä tuuliviiri hän on? JA: kuinka hän manipuloi sinua siinä pelottavan hyvin onnistuen.
Mies elää ihan omaa elämäänsä ja siellä omassa elämässä on tapahtunut ja tapahtuu asioita, jotka ovat johtaneet avioeroon. Se paperi piti saada. Ihan turha on spekulouda, miksi. Se nyt vaan oli pakko saada. KUKAAN ei eroa puolivahingossa, että hups vaan, tuli erottua, mitäs nyt. Kerää omanarvontuntosi rippeet ja laita stoppi tälle farssille. Lopeta jäljitys, älä suunnittele mitään puhelimen ratsaamisia, lopeta
Kaiken lisäksi tekee hyvä sille ukolle saada vähän ahdistusta siitä, että nyt se tuttu ja turvallinen varanainen (ap) ei aiokaan enää tarjota lämmintä syliä, jos hommat kusee Irmelin kanssa. Eli päättäväisen kylmästi nyt vaan ap hoidat eroasiat, äläkä lankea miehen manipulointiyrityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni laittaisi avioeron vireille ja lähettäisi jo 2. vaiheenkin hakemuksen käräjäoikeuteen, en keskustelisi hänen kanssaan enää muusta kuin käytännön järjestelyistä. Jos se ei onnistuisi, niin lastenvalvojan läsnäollessa. Mitään keskustelemista suhteesta ei enää olisi.
Mun mies teki näin. Pisti ykkösvaiheen yksin sisään, oli hommannut jo salarakkaan. Siinä kohtaa jo häipyi kotoa. Jäin lasten kanssa. Kakkosvaiheenkin pisti menemään ihan mitään puhumatta minulle. Tehokasta toimintaa. Avioliittoa ehti kestää 16 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahtunut keski-iässä vaan eksä sai kolmenkympin kriisin. Meidän piti mennä naimisiin ja alkaa lastentekoon, kun hän päätti ettei usko avioliittoon ja lapseton elämä onkin häntä varten.
Sitten ehdotti minulle ihan tosissaan, että erotaan hetkeksi ja hän vähän käy testailemassa muita neitoja. Mutta! Minun olisi pitänyt vain odotella häntä jalat ristissä, ei miehiä minulle, kunnes hän on juoksunsa juossut. Että erotaan mutta mä en oikeastaan hänestä eroa, hän vain minusta, jotta voi hyvällä omatunnolla p*nna muita.
Juu herra sai eronsa ja ihan kunnon sinkkuelämänsä.
Oho, aika paha. Tiedätkö miehen jatkosta? Oliko hänellä villi sinkkuelämä, löysikö hän pian uuden naisen, jonka kanssa halusikin naimisiin nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
"Tuollainen toiminta, että juoksee miehen jäljessä vakoilemassa tai penkoo puhelimia on aina niin säälittävää ja surkeaa, että niin toiminalla antaa vain toiselle aseita käteen."
Jos tuon tekee salaa, ei mies saa aseita käteen.
Tuohan tehdään vain itseä varten, että oma mielenterveys säilyy, kun saa tietää sen totuuden. Valheessa eläminenhän se karseinta on ja hajottaa ihmisen, ihminen alkaa epäilemään itseäänkin. Nytkin mies haukkui ap:n pimeäksi ja kieltää Irmelin. Ku totuus on se, että ap ei ole pimeä ja Irmeli on miehen salarakas.
"Mitä mies aikoo tuliterällä avioerollaan tehdä, johonkin tarkoitukseenhan se hankittiin"
Tämä!
Minä en ikinä saanut suoraa totuutta ex-mieheltä että hän petti, enkä jaksanut tehdä salapoliisityötä. Minulle riitti todisteeksi se, että miehen käytös muuttui ensin oudoksi ja sitten ihan karmeaksi minua kohtaan. Lisäksi löytyi vieraan naisen hiuksia sängystämme ym epäilyttävää. Olen varma että hän petti, mutta sillä ei ole edes niin suurta merkitystä, vaan sillä miten hän muuttui veemäiseksi minua kohtaan. Hyvä että otin eron.
Pettävät miehet muuten muuttuvat aivan järkyttävän kamaliksi vaimoilleen. Miehet osaavat olla niin julmia ja empatiakyvyttömiä löydettyään uuden naisen, että aina se vain jaksaa hämmästyttää. On niin nähty nämä. Itselle käynyt näin, muutamalle kaverille ja tämä palsta on ollu vastaavia tarinoita täynnä vuosikausien ajan.
Yleensä ero tulee miehelle yllättäen mutta kerrankin näinpäin 👍
Vierailija kirjoitti:
Pettävät miehet muuten muuttuvat aivan järkyttävän kamaliksi vaimoilleen. Miehet osaavat olla niin julmia ja empatiakyvyttömiä löydettyään uuden naisen, että aina se vain jaksaa hämmästyttää. On niin nähty nämä. Itselle käynyt näin, muutamalle kaverille ja tämä palsta on ollu vastaavia tarinoita täynnä vuosikausien ajan.
Olisi kiva saada joltain mieheltä selitys tälle. Jos mies kuitenkin vielä on parisuhteessa myös sen vaimonsa kanssa, eli ei täysin vihaa häntä, niin miksi hän käyttäytyy niin ikävästi? Onko se yritys saada vaimo suuttumaan ja ottamaan eron, kun mies itse ei siihen kykene? Vai yrittääkö mies tehdä henkistä pesäeroa vaimoonsa? Syyllisyyttä? Tuntee itsensä roskaksi, mutta kohdistaa sen itseinhon tuttuun ja turvalliseen vaimoon?
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahtunut keski-iässä vaan eksä sai kolmenkympin kriisin. Meidän piti mennä naimisiin ja alkaa lastentekoon, kun hän päätti ettei usko avioliittoon ja lapseton elämä onkin häntä varten.
Sitten ehdotti minulle ihan tosissaan, että erotaan hetkeksi ja hän vähän käy testailemassa muita neitoja. Mutta! Minun olisi pitänyt vain odotella häntä jalat ristissä, ei miehiä minulle, kunnes hän on juoksunsa juossut. Että erotaan mutta mä en oikeastaan hänestä eroa, hän vain minusta, jotta voi hyvällä omatunnolla p*nna muita.
Oh hoh hoijaa. Nuo narsistit eivät edes tajua kehitysvammansa vuoksi, miten absurdia tuo toiminta on ja vaimo ei todellakaan ole mikään äiti, jonka tehtävä on pitää pystyssä turvallista kotia hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada joltain mieheltä selitys tälle. Jos mies kuitenkin vielä on parisuhteessa myös sen vaimonsa kanssa, eli ei täysin vihaa häntä, niin miksi hän käyttäytyy niin ikävästi? Onko se yritys saada vaimo suuttumaan ja ottamaan eron, kun mies itse ei siihen kykene? Vai yrittääkö mies tehdä henkistä pesäeroa vaimoonsa? Syyllisyyttä? Tuntee itsensä roskaksi, mutta kohdistaa sen itseinhon tuttuun ja turvalliseen vaimoon?
En ole mies, mutta kuvittelen sen olevan lapsellisen miehen murrosikää äitinä pitämästään vaimosta. Eli mieslapsi alkaa irrottautua äidistään (=vaimostaan). Murrosikäisethän ovat ihan kamalia monesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ikinä tule yllätyksenä. Ei oikeasti. Miehet vain sanovat niin, mutta oikeasti tarkoittavat sitä, että pettyivät siihen kun vaimo päätti kasvattaa selkärangan ja laittaa stopin miehen huonolle käytökselle. Aiemmin olivat saaneet perseillä melko rauhassa ja toivoivat että voivat jatkaa samaan tyyliin miten pitkään vaan huvittaa. Mutta takaraivossa oli aina se pelko, että jossain vaiheessa vaimo oikeasti pistää pihalle, koska itsekin tietävät käyttäytyvänsä huonosti (ja vaimokin on siitä viikottain/päivittäin muistuttanut).
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiristäni on neljälle naiselle minut mukaan lukien käynyt näin, että kun yhdessä on oltu noin 15 - 20 vuotta, niin mies keski-iän kriisissään on hommannut salarakkaan ja on myös omin päin jättänyt vaimonsa puskista.
Kyllä ne miehetkin oikeasti jättävät aviovaimojaan ja nimenomaan salarakas on silloin syynä.
Jostain syystä mediassa annetaan ymmärtää, että miehet eivät lähde edes paskoista avioliitoista, kun miehet ovat niin saamattomia ja mukavuudenhaluisia, että kunhan kotipalvelut pelaa ja on tuttua ja turvalista, niin mihinkään ei lähdetä, kun se olisi liian vaivalloista. Ja että naiset ne niitä eroja hakevat.
Toi on ihan median aivopesua. Niin paljon on nyt lähipiiriin sattunut näitä aktiivisia miehiä, jotka jättävät vaimonsa puskista salarakkaan takia.
Naiset on aivopesty mediassa uskomaan, että miehet eivät osaa erota, eivät miehet lähde avioliitoista, kun ne on siihen nalkkiin kerran saatu. Ei muuten yhtään pidä paikkaansa. Ei sitten niinku yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies, mutta kuvit
Mikä ihme siinä onkin, että miehet pitää tai haluaa pitää vaimoaan äitinä? Onko tällaisten miesten omassa äitisuhteessa jotain pahasti pielessä?
Vierailija kirjoitti:
Oi joi, kyllä se tässäkin on mies, joka yllättyy siitä, ettei ap enää olekaan manipuloitavissa ja suostu jatkamaan paskadiiliä. Ap tässä jättää sen miehen, kunhan nyt vaan pitää päänsä kylmänä ja selkänsä suorassa.
Ap, saat täältä tukea. Yritä löytää sitä myös elävässä elämässä, älä haudo kaikkea yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiristäni on neljälle naiselle minut mukaan lukien käynyt näin, että kun yhdessä on oltu noin 15 - 20 vuotta, niin mies keski-iän kriisissään on hommannut salarakkaan ja on myös omin päin jättänyt vaimonsa puskista.
Kyllä ne miehetkin oikeasti jättävät aviovaimojaan ja nimenomaan salarakas on silloin syynä.
Jostain syystä mediassa annetaan ymmärtää, että miehet eivät lähde edes paskoista avioliitoista, kun miehet ovat niin saamattomia ja mukavuudenhaluisia, että kunhan kotipalvelut pelaa ja on tuttua ja turvalista, niin mihinkään ei lähdetä, kun se olisi liian vaivalloista. Ja että naiset ne niitä eroja hakevat.
Toi on ihan median aivopesua. Niin paljon on nyt lähipiiriin sattunut näitä aktiivisia miehiä, jotka jättävät vaimonsa puskista salarakkaan takia.<
Mies ei lähde, ellei ole olemassa korvaava paikka valmiina. Naiset osaavat lähteä omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on noi kaikki elementit. Mies käyttäytyy ikävästi, koska haluaa, että vaimo ottaa eron = vaimo onkin se tarinan pahis. Mies käyttäytyy ikävästi, koska tuntee syyllisyyttä, edes jonkin tasoista. Mies käyttäytyy ikävästi, koska uusi ihana nainen häikäisee miehen, silloin omassa kumppanissa nähdään kaikki viat. Mies käyttäytyy ikävästi, jotta tulisi henkinen pesäero ja olisi helpompaa kehittää salasuhdetta pidemmälle.
Mikä yllätys ero voi olla ap:lle, joka on jättänyt avioeropaperit sisään?
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppinen kokemus myös täällä. Ei oltu naimisissa, mutta pitkä seurustelusuhde takana. Mies sanoi, että hän haluaa puolen vuoden breikin, minkä aikana hän saa tehdä mitä huvittaa, ja minun pitää odottaa puoli vuotta HÄNEN PÄÄTÖSTÄÄN siitä jatkuuko suhteemme. Minä en tietenkään olisi saanut tapailla muita sen odotusjakson aikana. Minun olisi pitänyt vain odottaa kädet ristissä että se maailman upeimpana miehenä itseään pitävä egoisti palaa luokseni ja tekee elämästäni täydellistä. No thanks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada joltain mieheltä selitys tälle. Jos mies kuitenkin vielä on parisuhteessa myös sen vaimonsa kanssa, eli ei täysin vihaa häntä, niin miksi hän käyttäytyy niin ikävästi? Onko se yritys saada vaimo suuttumaan ja ottamaan eron, kun mies itse ei siihen kykene? Vai yrittääkö mies tehdä henkistä pesäeroa vaimoonsa? Syyllisyyttä? Tuntee itsensä roskaksi, mutta kohdistaa sen itseinhon tuttuun ja turvalliseen vaimoon?&nbs
Mikä ihme siinä onkin, että miehet pitää tai haluaa pitää vaimoaan äitinä? Onko tällaisten miesten omassa äitisuhteessa jotain pahasti pielessä?
On. Ja yleensä ovat narsisteja, jos ei diagnosoitavasti niin ainakin vahvasti. On jäänyt lapsuudessa terve irtautuminen äidistä ja tunnepuolen kehitys kesken. Osaavat kyllä kognitiivisesti esittää aikuista, mutta lapsen tasolle jämähtäminen tulee esille tunnepuolen konflikteissa. Bonuksena yleensä vihaavat naisia avoimesti ja suoraan tai peitellysti, johtuen juuri siitä äitisuhteen ongelmasta.
Millainenhan on ap:n miehen lapsuus..
"Mikä ihme siinä onkin, että miehet pitää tai haluaa pitää vaimoaan äitinä? Onko tällaisten miesten omassa äitisuhteessa jotain pahasti pielessä?"
Jos mies on mieslapsi, niin parisuhteen dynamiikka menee väkisinkin äiti-lapsi -suhteeksi.
Mieslapsi on siis se kotona avuttomaksi ja saamattomaksi heittäytyvä kiukutteleva lapsen kaltaisesti käyttäytyvä aikuinen mies.