Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen dramaattisia vastauksia on ap saanut. Miehellä on ikäkriisi, mutta haluaa kuitenkin jatkaa yhdessä. Ei siinä sen kummempaa. Minäkin menin mieheni kanssa naimisiin vasta kun muutettiin ulkomaille, missä oli käytössä perheverotus. Kun muutettiin takaisin Suomeen, niin halusin erota, koska olen aina pitänyt aviolittoa typeränä ja turhana instituutiona. Niinpä erottiin. Ollaan asuttu nyt kuitenkin yhdessä 25 vuotta ja lapsia 3.
No tästä viestistä ei nyt ollu yhtikäs mitään apua. Ymmärrä nyt, että miehellä on toinen nainen.
Tuskin sulla oli toista miestä.
Tässä on taas yksi hyvä esimerkki siitä, että suomalaiseen(kaan) mieheen ei voi koskaan luottaa täysin. Voimia ap! Nyt ajattele itseäsi ja saata ero loppuun mahdollisimman pian ja sitten sanot goodbye kusipäälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen dramaattisia vastauksia on ap saanut. Miehellä on ikäkriisi, mutta haluaa kuitenkin jatkaa yhdessä. Ei siinä sen kummempaa. Minäkin menin mieheni kanssa naimisiin vasta kun muutettiin ulkomaille, missä oli käytössä perheverotus. Kun muutettiin takaisin Suomeen, niin halusin erota, koska olen aina pitänyt aviolittoa typeränä ja turhana instituutiona. Niinpä erottiin. Ollaan asuttu nyt kuitenkin yhdessä 25 vuotta ja lapsia 3.
Ja varmaan miehellesi tuli yllätyksenä eropaperit postissa, ette olleet keskenänne jutelleet? Jos näin ollut niin hyvää päivää kirvesvartta, tarinasi ei liity asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne onkin näköjään tullut paljon vastauksia, kiitos niistä! Hyvä että olette sanoneet minulle suoraan mitä ajattelette. Nyt tarvitsen useamman "potkun" persuksille ennen kuin alan nousta ns. miestäni vastaan, huonoa kohtelua vastaan. Silmät pitää nyt saada auki ja alkaa tajuta mikä sika tuo onkaan.
Jotkut ihmettelivät kun en ole kunnolla vihainen tms. Kyllä minä olen mutta en näköjään osaa vielä vihaani täysin näyttää ja tuntea. Olen ollut lapsesta asti sellainen kiltti tyttö joka on noudattanut pilkulleen sääntöjä enkä ole voinut koskaan esim. uhmata vanhempiani, kyseenalaistaa heitä muutoinkaan. En ole uskaltanut. Että siinä mielessä mieheni on ollut helppo jyrätä minut. Mutta kun luen näitä teidän vastauksia ja mietin tätä naista ja miestä yhdessä niin kyllä se ihan hirveältä vaan tuntuu. Ja tekisi mieli mennä sen naisen luokse ja sanoa pari valittua sanaa. Ajatuksissa
Juuri näin. Se toinen nainen ei vienyt sinulta miestäsi, miehesi ihan itse omatoimisesti etsiytyi sen naisen syliin.
Ap voi alkaa esittämään vaikeasti tavoiteltavaa, eikä päästä miestä heti kotiin, ainakaan yöksi.
Jos lempi sitten sattuu syttymään uudestaan, ja molemmat haluavat sitoutua, niin ei muuta kuin vihille.
Nuoren teinin kannalta tilanne on outo. Ja on se kyllä muutenkin kuin jostain komediasta.😄
ap, tuu päivittää sit kuulumisia. täällä on iso joukko pitämässä sun puolia ja tukemassa
Ap, ajattele, sinulla kuten meillä kaikilla on vain YKSI elämä. Älä tuhlaa sinun ainoaa hetkellistä lyhyttä elämääsi tuohon hirviömiehees. Eroa, ja elä elämääsi onnellisena ilman sitä hirviömiestä ja irmeliä. Ihan sama mitä miehesi ajattelee ja sanoo, vaan eroa siitä ja elä elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton tarkoitus on monelle sitoutua, vaikkei se sitä sinulle olisi. Mies ei siihen pystynyt, sellaisella miehellä ei tee mitään. Aloittajalla ei ilmiselvästi ollut sama syy mennä naimisiin kuin sinulla.
Kylläpä väsyttää kun jäi kunnon unet nukkumatta. Aivot ja koko kroppa käy niin kierroksilla. Lähdin sitten eilen illalla kyttäämään miehen perään harrastepaikkaan. Näiden kahden autot olivat parkkeerattu niin lähekkäin kuin mahdollista. Joitain muutamia muita autoja oli myös siellä. Mies ja nainen lähtivät eri aikaan pois sieltä. Ensin mieheni ja sitten nainen. Näin tämän ns. kaverin aika hyvin ja kun aikani kuluksi läräsin nettiä niin löytyi joitain tietojakin tästä ky. tyypistä. Tämä nainen on ulkonäöllisesti ihan jotain muuta kuin minä! Sellainen josta mieheni ei olisi koskaan ennen ollut kiinnostunut. Vuosien aikana on kyllä tullut harvinaisen selväksi että mistä asioista mies tykkää ja mistä ei. En jotenkin osaa nyt heitä ajatella edes yhdessä?! Kaikki ns. inhokit löytyivät tästä kaverista? Mutta pakkohan se on vaan uskoa.
Myöhemmin kun nähtiin kotona niin olin ekaa kertaa suorastaan "raivona". Sanoin mitä ajattelen miehen tekemistä asioista, haukuin hänet pystyyn. Mies sanoi että olen pimeä päästäni. Että en voi alkaa rajoittaa hänen elämäänsä tämmöisellä mustasukkaisuudella ja kuvitella asioita joita ei ole tapahtunut jne. Hän ei muuta omia menojaan vaikka mitä sanoisin jne. Siihen totesin että elä kuule ihan rauhassa mitenkä huvittaa mutta eri osoitteessa, nyt mulle riitti! Tämän riidan jälkeen ei olla puhuttu sanaakaan. ap
Miksi te eronneet ihmiset riitelette vielä tällaisista perusasioista? Mikset nyt vain ala järkestää elämääsi? Kun saat postia käräjäoikeudesta, allekirjoita paperi ja olette parin viikon päästä virallisesti eronneet. Voit saada elämääsi muuta sisältöä kuin parkkipaikoilla odottelut ym. Mies on taas muuttanut suhtautumistaan, huomaatko. Itkuisesta anelijasta tulikin nyt taas uhmakas "ja minähän teen mitä tykkään, et voi sitä estää". Lopeta jäljitys, ala toimia. Etköhän ole nähnyt ja kuullut jo tarpeeksi.
Eiköhän ap tuossa viimeisessä riidassa näkynyt olennainen? Siis mies on itkenyt ettei halua erota ja kaiken pitää jatkua ennallaan. Ja mies tosiaan tarkoittaa että olisitte yhdessä ja hän pitäisi edelleen sivusuhdetta jne. Nyt vahvisti ettei ole valmis luopumaan mistään asiasta että saisi olla sinun kansssasi yhdessä vaan jatko menisi täysin miehen sanelemilla ehdoilla.
Vaikka miehellä ei edes olisi sivusuhdetta niin tuo käytös olisi silti törkeää. Hakee eron ja sitten haluaa kuitenkin jatkaa entiseen tapaan. Itse ei ole valmis joustamaan mistään vaan hän päättää kaiken ja sinun tehtävä on sopeutua ja palvella.
Hienoa että olet valmis tekemään lopullisen päätöksen suhteen kanssa. Tottakai kirpaisee mutta jatkossa saat keskittyä itseesi ja teiniin. Mies voi mennä ihan miten haluaa sinkkuna. Kaikki voittavat mutta varsinkin sinä. Ja paljon mahdollista että mies vinkuu takaisin koska haluaisi pitää eduistaan kiinni. Mutta pidä puolesi ap!
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taas yksi hyvä esimerkki siitä, että suomalaiseen(kaan) mieheen ei voi koskaan luottaa täysin. Voimia ap! Nyt ajattele itseäsi ja saata ero loppuun mahdollisimman pian ja sitten sanot goodbye kusipäälle.
Että sellainen vastaus ja peukkua tulee.
Siis todella tuon naisen tekemän tekstin perusteella yleistätte ihan kaikki miehet ?? HALOO !
HALOOOO.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen dramaattisia vastauksia on ap saanut. Miehellä on ikäkriisi, mutta haluaa kuitenkin jatkaa yhdessä. Ei siinä sen kummempaa.
:D
Anteeksi nyt vaan, mutta miehellä on toinen nainen (ollut jo vuosia oireista päätellen) ja on jo hakenut omatoimisesti kakkosvaiheen avioeroa. Ei todellakaan halua jatkaa ap:n kanssa, mikäli saa Irmelinsä kanssa homman kuntoon. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen vastaus ja peukkua tulee.
Siis todella tuon naisen tekemän tekstin perusteella yleistätte ihan kaikki miehet ?? HALOO !
HALOOOO.
Sanottiinko, ettei kehenkään suomalaiseen voi luottaa? Todettiin vaan, että kyllä nämä kotimaisetkin osaavat paskatemppuja (eivät kaikki, mutta niiltä ei voi välttyä valitsemalla suomalaista).
Vierailija kirjoitti:
Mies on taas muuttanut suhtautumistaan, huomaatko. Itkuisesta anelijasta tulikin nyt taas uhmakas "ja minähän teen mitä tykkään, et voi sitä estää".
Niinpä.
Ap, yritä nyt kuitenkin vielä esittää tyhmää ja jatka Neiti Etsivän töitäsi, jos siis haluat saada varmuudella tietää, että onko heillä suhde.
Ap, älä tukahduta löytynyttä raivoa vaan kanavoi se eron järjestämiseen. Parin vuoden päästä tämä on historiaa.
JOS miehesi olisi kunnollinen ja oikeasti pelkäisi menettävänsä sinut, hän huolestuisi siitä, mihin tilaan saattaa sinut ja neuvottelisi asiasta. Mutta kuten näet, hän todellakin haluaa kaiken jatkuvan ennallaan. Eli jatkaa paskaa käytöstään, jota sinun tulisi nurkumatta kestää.
Mies ei voisi ikinä käyttäytyä noin tärkeää (tai mitään) asiakasta kohtaan. Sinut hän mieltää pitkämieliseksi kotiliedeksi ja ärsyyntyy, kun et toimi toivotusti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te eronneet ihmiset riitelette vielä tällaisista perusasioista? Mikset nyt vain ala järkestää elämääsi? Kun saat postia käräjäoikeudesta, allekirjoita paperi ja olette parin viikon päästä virallisesti eronneet. Voit saada elämääsi muuta sisältöä kuin parkkipaikoilla odottelut ym. Mies on taas muuttanut suhtautumistaan, huomaatko. Itkuisesta anelijasta tulikin nyt taas uhmakas "ja minähän teen mitä tykkään, et voi sitä estää". Lopeta jäljitys, ala toimia. Etköhän ole nähnyt ja kuullut jo tarpeeksi.
Olen niin 1000% kanssasi samaa mieltä! Tuollainen toiminta, että juoksee miehen jäljessä vakoilemassa tai penkoo puhelimia on aina niin säälittävää ja surkeaa, että niin toiminalla antaa vain toiselle aseita käteen. Mitä ihmeen väliä sillä on, mikä se miehen kaveri on, pointtinahan tässä on, että mies käyttäytyy pskasti avioliitossa, oli syynsä mitkä tahansa.
Paljon aina puhutaan miesten vaihdevuosista, jolloin miehet pimahtaa, mutta ei se nyt oikeasti mikään yleinen ilmiö ole. Ei todellakaan joka toinen mies ala vehtaamaan muiden naisten kanssa ja rälläämään elämäänsä. Yleisin oire on saada paniikkihäiriömäisiä sydänoireilta tuntuvia tiloja kun alkaa huolettaa, että jos musta aika jättää ja lapsetkin on vielä nuoria ja miten tuo vaimokin pärjää ja pärjäänkö vielä työelämässä jne. Satun tietämään, kun toimin työterveyshuollon parissa. Toisin sanoen: ne normimiehet huolehtii enemmän perheestään kuin aiemmin, ei vähemmän.
Lakkaa siis kokonaan puhumasta tuosta kaverista, hän on sivuseikka. Sen sijaan kysy, mitä mies nyt aikoo tuliterällä avioerollaan tehdä. Johonkin käyttötarkoitukseen se kai hankittiin? Miten aikoo laittaa hankinnan tuottamaan?