Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Hanki ne miehen anelut yhdessäjatkamisesta eron jälkeen tekstarina tai whatsupissa ja ota kuvakopiot. Jos tulee myöhemmin halu (lapsellista, joo) näyttää ne jollekin, esim sukulaiselle tai sille toiselle naiselle, niin onpahan tallessa.
Millainen tilanne ap:lla on nyt, onko miehestä kuulunut jotain uutta?
Minua kiinnostaisi sivumennen myös se, että miten törkeälle miehelle onnistuu suuttumaan? Mieheni on luultavasti pettänyt ja lisäksi on ainakin haukkunut minua törkeästi. Olen niin lapanen, etten vaan ole kyennyt suuttumaan ja puolustautumaan, vaan alkanut vain ajatella, etten ansaitse parempaa. Haluaisin suuttua, mutta osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen saanut kaksi miestä narautettua pettämisestä siten että havaitsin heistä lemuavan vieraan pillunhajun. Minulla on erinomainen hajuaisti ja pystyn haistamaan tuollaisia juttuja vaikka mies kuinka olisi peseytynyt.
Olen käräyttänyt pari miestä myös piilojuopottelusta hajuaistin avulla. "
Nyt kyllä tyrskähti iltapäiväteet näppikselle :D
Hyvä että jollain on hauskaa. Ehkä jonain päivänä minäkin onnistun vielä nauramaan noille keisseille :D Nyt lähinnä ketuttaa, että miten onnistun aina valitsemaan persläpiä seurustelukumppaneiksi.
Nenä toimii, mutta tutka ei.
Niinpä. Nyt useampaa pettäjää deittailtuani olen sentään saanut jonkinlaista ymmärrystä red flageista. Selkein on itsekkyys. Ei näissä miehissä nimittäin paljon muuta yhteistä ole kuin se itsekkyys, joka ilmenee eri tavoin. Joillain selkeämmin, joillain hienovaraisemmin. Hommaa vaikeuttaa se, että jotkut osaavat esittää kilttiä ja hyväsydämistä yllättävän pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Hanki ne miehen anelut yhdessäjatkamisesta eron jälkeen tekstarina tai whatsupissa ja ota kuvakopiot. Jos tulee myöhemmin halu (lapsellista, joo) näyttää ne jollekin, esim sukulaiselle tai sille toiselle naiselle, niin onpahan tallessa.
Minua kiinnostaisi sivumennen myös se, että miten törkeälle miehelle onnistuu suuttumaan? Mieheni on luultavasti pettänyt ja lisäksi on ainakin haukkunut minua törkeästi. Olen niin lapanen, etten vaan ole kyennyt suuttumaan ja puolustautumaan, vaan alkanut vain ajatella, etten ansaitse parempaa. Haluaisin suuttua, mutta osaa.
Varmaan osittain temperamenttikysymys. Minä olen erittäin pitkämielinen, mutta kun kakkaa tulee riittävän paljon niskaan, tulinen temperamentti räjähtää. Se on koko ajan taustalla, mutta jossain vaiheessa vaan annan sen tulla esiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kyseenalaista aloitusta. Ei.
Koska miestä on kiva haukkua.
Ihan sama olisi ketju, jos sukupuolet olisi toisin päin. Kyllä täällä on miehiäkin opastettu näkemään vaimon väkivaltaisuutta ja pettämisiä. MIehet nyt vaan useammin touhuavat tuollaista niin näissä omakohtaisissa tapauksissa on useimmin mies. Mutta kyllä varmaan moni tietää jonkun perheen, jossa nainen on tehnyt saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lopullinen erohakemus laitettu menemään aikarajan puitteissa? Eli harkita-ajan umpeutumisen jälkeen puolen vuoden sisään?
Jos näin on, niin sitten olette eronneet ja seuraavaksi on edessä omaisuuden jako. Ja jos on alaikäisiä lapsia, niin huoltajuussipimus ja elatusmaksujen laskenta.
Onnea!
Kyllä, erottu on! Ja kaikki omaisuuteen ja lapsen huoltajuuteen tms. liittyvät asiat on edessä. Kun tuo teini ei vielä täysi-ikäinen ole. Sitä juuri yritin miehelleni sanoa että eikö hän nyt muka tajua millainen soppa tästä syntyi?! Että vaikuttaa koko perheeseen. Ja ettei näin vaan voi tehdä toiselle ja olettaa että jatketaan saman katon alla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. ap
No jos jatkatte asumista saman katon alla, niin miten se nyt muka vaikuttaa huoltajuuteen tai omaisuuden jakoon? Miksi teet tuosta noin vaikeaa, AP?
Vierailija kirjoitti:
Se vaatii sen, että tajuat, että todellakin ansaitset parempaa.
Itselläni se meni lopulta niin, että miehen teot olivat todella törkeät. En silloinkaan osannut vielä suuttua. Mutta kun sain tietää, miten paska mies oli ollut toiselle naiselle, suutuin hänen puolestaan ja se avasi sitten lopulta padot siihen, että osasin suuttua itsekin ihan oikeasti. Ja toivon taidon säilyvän läpi elämän. Se toinen nainen ei ainakaan silloin ollut vielä osannut suuttua vaan hän edelleen yliymmärsi miestä.
Terapeutilta saa apua. Ja self helpistä, jos ei ole varaa terapiaan. Esim. narsismiin erikoistuneet terapeutit ovat erikoistuneet siihen, että asiakasta on kohdeltu törkeästi eikä asiakas osaa pitää puoliaan vaan on alistunut lapanen (alkanut jo lapsuudessa).
Vierailija kirjoitti:
Hei, ihan jokainen ihminen ansaitsee lähtökohtaisesti hyvän ja asiallisen kohtelun. Jos sinua on tähän asti kohdeltu väärin, se kertoo niistä ihmisistä ja heidän luonteestaan, ei sinun arvostasi. Sinä olet arvokas, vaikka jotkut kusiaiset lähelläsi eivät sitä näkisikään. Yleensä he vihaavat itseään ja elämäänsä myös. Opettele itse näkemään oma arvosi ja suojelemaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama olisi ketju, jos sukupuolet olisi toisin päin. Kyllä täällä on miehiäkin opastettu näkemään vaimon väkivaltaisuutta ja pettämisiä. MIehet nyt vaan useammin touhuavat tuollaista niin näissä omakohtaisissa tapauksissa on useimmin mies. Mutta kyllä varmaan moni tietää jonkun perheen, jossa nainen on tehnyt saman.
Miehillä on enemmän testosteronia ja jotkut antavat sen hormonin hallita elämäänsä. Seurauksena on aina vaan uusien naisten vokottelu.
On paljon pariskuntia, jotka seurustelevat vaikka eivät ole naimisissa. Jos sulle kelpaa vain yhdessä asuminen avioliitossa, niin muistaa sama pidättäytyminen seuraavassa miitossasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on enemmän testosteronia ja jotkut antavat sen hormonin hallita elämäänsä. Seurauksena on aina vaan uusien naisten vokottelu.
Miehillä on myös heikompi moraali ja enemmän asosiaalisuutta eri nyansseineen.
Ei muuta kuin maistraattiin ja avioliiton uusinta. Ei sitä kukaan kiellä, jos molemmat niin haluaa. Kysy mitä mies on mieltä ja odota vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin maistraattiin ja avioliiton uusinta. Ei sitä kukaan kiellä, jos molemmat niin haluaa. Kysy mitä mies on mieltä ja odota vastausta.
Ei helkkarissa! Ap etsii nyt omanarvontuntonsa ja antaa ukkelin lähteä uuden muikkelin vaivoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lopullinen erohakemus laitettu menemään aikarajan puitteissa? Eli harkita-ajan umpeutumisen jälkeen puolen vuoden sisään?
Jos näin on, niin sitten olette eronneet ja seuraavaksi on edessä omaisuuden jako. Ja jos on alaikäisiä lapsia, niin huoltajuussipimus ja elatusmaksujen laskenta.
Onnea!
Kyllä, erottu on! Ja kaikki omaisuuteen ja lapsen huoltajuuteen tms. liittyvät asiat on edessä. Kun tuo teini ei vielä täysi-ikäinen ole. Sitä juuri yritin miehelleni sanoa että eikö hän nyt muka tajua millainen soppa tästä syntyi?! Että vaikuttaa koko perheeseen. Ja ettei näin vaan voi tehdä toiselle ja olettaa että jatketaan saman katon alla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. ap
No jos jatkatte asumista saman katon alla, niin miten se nyt muka vaikutt
Ap EI HALUA jatkaa asumista saman katon alla.
Tänne onkin näköjään tullut paljon vastauksia, kiitos niistä! Hyvä että olette sanoneet minulle suoraan mitä ajattelette. Nyt tarvitsen useamman "potkun" persuksille ennen kuin alan nousta ns. miestäni vastaan, huonoa kohtelua vastaan. Silmät pitää nyt saada auki ja alkaa tajuta mikä sika tuo onkaan.
Jotkut ihmettelivät kun en ole kunnolla vihainen tms. Kyllä minä olen mutta en näköjään osaa vielä vihaani täysin näyttää ja tuntea. Olen ollut lapsesta asti sellainen kiltti tyttö joka on noudattanut pilkulleen sääntöjä enkä ole voinut koskaan esim. uhmata vanhempiani, kyseenalaistaa heitä muutoinkaan. En ole uskaltanut. Että siinä mielessä mieheni on ollut helppo jyrätä minut. Mutta kun luen näitä teidän vastauksia ja mietin tätä naista ja miestä yhdessä niin kyllä se ihan hirveältä vaan tuntuu. Ja tekisi mieli mennä sen naisen luokse ja sanoa pari valittua sanaa. Ajatuksissani jopa mietin ihan toisen satuttamistakin, tekisi mieli käydä miehen kimppuun! Mutta se pois minusta, ne on vain ajatuksia. Mielialani on samaan aikaan surullinen ja vihainen. Ja en enää halua anteeksi antaa yhtikäs mitään. En vain pysty. En tiedä mitä seuraavaksi teen? Asuntoasioita ainakin pitäisi miettiä. ap
Vierailija kirjoitti:
Tänne onkin näköjään tullut paljon vastauksia, kiitos niistä! Hyvä että olette sanoneet minulle suoraan mitä ajattelette. Nyt tarvitsen useamman "potkun" persuksille ennen kuin alan nousta ns. miestäni vastaan, huonoa kohtelua vastaan. Silmät pitää nyt saada auki ja alkaa tajuta mikä sika tuo onkaan.
Jotkut ihmettelivät kun en ole kunnolla vihainen tms. Kyllä minä olen mutta en näköjään osaa vielä vihaani täysin näyttää ja tuntea. Olen ollut lapsesta asti sellainen kiltti tyttö joka on noudattanut pilkulleen sääntöjä enkä ole voinut koskaan esim. uhmata vanhempiani, kyseenalaistaa heitä muutoinkaan. En ole uskaltanut. Että siinä mielessä mieheni on ollut helppo jyrätä minut. Mutta kun luen näitä teidän vastauksia ja mietin tätä naista ja miestä yhdessä niin kyllä se ihan hirveältä vaan tuntuu. Ja tekisi mieli mennä sen naisen luokse ja sanoa pari valittua sanaa. Ajatuksissani jopa mietin ihan toisen satuttamistakin, tekisi m
Nuo on ihan normaaleja tuntemuksia. Mutta muista kohdistaa vihasi miehesi äläkä siihen naiseen. Ei siksi etteikö kyseinen nainen olisi tehnyt väärin, vaan siksi että miehesi on se josta sinun täytyy nyt irrottautua. Hän on se, joka oli sinulle tärkeä eikä osoittautunut luottamuksen arvoiseksi. Kun noita ajatuksia tulee, niin anna niiden tulla. Hiljalleen alat muistamaan muitakin juttuja, miten miehesi on kohdellut sinua huonosti. Kun niitä alkaa kasaantumaan, niin yleensä jossain vaiheessa mittakuppi tulee täyteen ja havahdut että mitä ihmettä olet ikinä edes tehnyt kyseisen hyypiön kanssa.
Tsemppiä, ap!
Haluaisin sanoa, älä tuhlaa energiaasi miehen kanssa taisteluun. Kun asetut häntä vastaan, tee se rakentamalla välillenne muuri, jonka läpi mikään hänen uikutuksensa ei pääse eikä sinun linnoituksestasi valu hänelle mitään huomiota. Te olette nyt kaksi "vierasta", jotka hoitavat paperiasiat kuntoon. Itkeköön nyksä-irmelille.
Se vahva viha voi sitten kuohahtaa jostain ihan pienestä, kun mitta lopulta tulee täyteen. Ja sillä hetkellä olet täynnä raivoa ja mahdollisesti jopa väkivaltaisia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmettelivät kun en ole kunnolla vihainen tms. Kyllä minä olen mutta en näköjään osaa vielä vihaani täysin näyttää ja tuntea. Olen ollut lapsesta asti sellainen kiltti tyttö joka on noudattanut pilkulleen sääntöjä enkä ole voinut koskaan esim. uhmata vanhempiani, kyseenalaistaa heitä muutoinkaan. En ole uskaltanut. Että siinä mielessä mieheni on ollut helppo jyrätä minut. Mutta kun luen näitä teidän vastauksia ja mietin tätä naista ja miestä yhdessä niin kyllä se ihan hirveältä vaan tuntuu. Ja tekisi mieli mennä sen naisen luokse ja sanoa pari valittua sanaa. Ajatuksissani jopa mietin ihan toisen satuttamistakin, tekisi m
Joo lusikat kannattaa laittaa jakoon mahdollisimman pian ihan kirjaimellisesti, ettei mies kuse sinua taas linssiin ja suostuttele jatkamaan haareminsa jäsenenä ja kotipalvelijana.
Nyksä-Irmelille zero fucks. Tämä on ap:n ja miehen välinen case.
ap huhuu mikä tilanne