Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen saanut kaksi miestä narautettua pettämisestä siten että havaitsin heistä lemuavan vieraan pillunhajun. Minulla on erinomainen hajuaisti ja pystyn haistamaan tuollaisia juttuja vaikka mies kuinka olisi peseytynyt.
Olen käräyttänyt pari miestä myös piilojuopottelusta hajuaistin avulla. "
Nyt kyllä tyrskähti iltapäiväteet näppikselle :D
Hyvä että jollain on hauskaa. Ehkä jonain päivänä minäkin onnistun vielä nauramaan noille keisseille :D Nyt lähinnä ketuttaa, että miten onnistun aina valitsemaan persläpiä seurustelukumppaneiksi.
"Siis mitä ihmettä? Miksi tuossa tilanteessa haluaisi pitkittää asiaa ja juoksettaa verorahoilla toimivaa tahoa? Päinvastoin, mä soittaisin käräjätoimistoon, että voiko niitä papereita saada pikana, jotta pääsen heti allekirjoittamaan.
En myös alkaisi kaivelemaan mitään todisteita yhtään mistään, mitä mä sillä tiedolla tekisin. Mulle riittäisi tieto, että aviomies on hakenut minusta eroa. "
Siksi, koska miksi tehdä mitään asiaa helpoksi osapuolelle, joka on salaa käynyt täyttämässä toisen vaiheen avioerohakemuksen ja jos ei itse edes halua eroa? Se, joka ei halua eroa, sen ei tarvitse allekirjoittaa yhtään mitään. Siinähän juoksee haastemiehet perässä.
Ja eikö sua kiinnostaisi saada tietää totuus, että miehellä on salarakas ja sen takia sut jätetään? Mieshän ei myönnä mitään, joten se fakta pitää kaivaa esille. Silloin saisi asiat ojennukseen oman pään sisällä, eikä jäisi pyörittelemään "mitä jos"-skenaarioita.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan mietin, kun jos miehellä on ollut paljon niitä muita naisia, niin miksi mistään suhteesta ei sitten ole tullutkaan mitään? Mihin ne suhteet on kaatuneet?
o
Onko täällä esim. jotain toista naista, joka osaisi vastata tähän?
Nämä suhteet kaatuvat luottamuspulaan ja pettämiseen, Suhteenhan perusta on siis luottamus. Nämä kakkosnaiset ovat nähneet omin silmin, kuinka aviomies pystyy kusettamaan pitkäaikaista vaimoaan.
Sitten kun he ovat päässeet siihen "ykkösnaisen" pallille, he eivät kykene luottamaan, koska tietävät, mihin mies on jo kyennyt. Ja vanha sanonta ei tiikeri raidoistaan eroon pääse on todella usein totta. Eli sitten kun tuo suhde arkipäiväistyy, mies alkaa pettämään tätäkin naista ihan samalla tavalla. Miehet jäävät kiinni tälle uudelle naiselle, sillä he osaavat olla varuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kyseenalaista aloitusta. Ei.
Koska miestä on kiva haukkua.
Vaikka aloitus olisikin satua, niin vastaavia tarinoita on suomi pullollaan. Tämä on hyvää vertaistukea ja kirjoittaahan tänne muut näissä tilanteissa olleet myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kyseenalaista aloitusta. Ei.
Koska miestä on kiva haukkua.
Vaikka aloitus olisikin satua, niin vastaavia tarinoita on suomi pullollaan. Tämä on hyvää vertaistukea ja kirjoittaahan tänne muut näissä tilanteissa olleet myös.
Tämä on ihan hyvää (ryhmä)terapiaa, kun pääsee avautumaan omista paskoista kokemuksista. Samanlaisia kokemuksia on niiiiin monella.
Salarakas uhannut miehelles, että kertoo sulle, jos ukko ei ota eroa. Otti eron sen lepyttämiseksi ja yrittää nyt vieläkin pitää teidät molemmat ja jatkaa kusetustaan kumpaankin suuntaan..
Vierailija kirjoitti:
Tai voisko naamalukitukselle näyttää kuvaa miehestä?
onko täällä nörttejä paikalla?
Toi on hyvä idea
Ap, tuu nyt mukaan keskusteluun!
Mikä tilanne kotona?
No nyt vaan paistinpannua tenniskassiin, tämähän se klassikko olisi. Siis joku oli tehnyt näin, kun epäili miehensä pettävän ja mies meni aina "harrastaa tennistä" . Pettäminen paljastui, kun koko laukkua ei koskaan avattukaan. Muutenhan pannusta olisi ollut puhetta.
Laita harrastekassiin joku outo esine. Jos siitä ei tule puhetta, niin voit vaan miettiä, mitä harrasteiltamissa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen saanut kaksi miestä narautettua pettämisestä siten että havaitsin heistä lemuavan vieraan pillunhajun. Minulla on erinomainen hajuaisti ja pystyn haistamaan tuollaisia juttuja vaikka mies kuinka olisi peseytynyt.
Hyvä että jollain on hauskaa. Ehkä jonain päivänä minäkin onnistun vielä nauramaan noille keisseille :D Nyt lähinnä ketuttaa, että miten onnistun aina valitsemaan persläpiä seurustelukumppaneiksi.
Nenä toimii, mutta tutka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja yritä löytää vihaa ja raivoa. Se on suojatunne. Jostain syystä sitä ei nyt ole. Onko sinun lapsena pitänyt aina alistua? Traumalapsuus tms?"
Juuri tämä tunne täytyy löytää. Vain sen avulla voi asettaa omat rajat ja riuhtaista itsensä irti. Mä löysin sen vasta, kun mun ois pitänyt lohduttaa salarakastaan ikävöivää puolisoa. Oli siis päätynyt jäämään liittoon, mutta kipuili suhteen lopetusta. Mut täytti kylmä raivoa kun tajusin, että mä olen äidin roolissa ja mies rokottaa mua löysässä hirressä.
Olen aina ollut empaattinen ymmärtäjä oman hyvinvointini ja tarpeideni kustannuksella. Silloinkin kun huomasin alkavat merkit ja tiesin, että miehellä on uusi "ystävä" niin annoin liinaa ja vapautta, en kysellyt, en esittänyt epäilyksiä vaikka niitä minulla oli. Enhän halunnut olla hullu, mustasukk
Minäkin olen mpnta kertaa halunnut käydä hakkaamassa miehen. Ylikiltti täälläkin.
Sillä on toinen nainen. Käytös ailahtelee sen mukaan miten sen toisen kanssa menee. Jos olet hänelle nihkeä, hän rientää toisen luo (ja näköjään laittaa eropaperit vetämään), ja jos toiselta ei saakaan heti lohtua, hän palaa luoksesi vannoen ikuista rakkautta. Peruskuvio.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan erosin ja vuosia myöhemmin taas yhteen - mutta tällä kertaa niin että molemmilla oma asunto ja molemmat huolehtivat itse asioistaan.
Ja kas kummaa, paljon paremmin toimii!
Palstalaisten mielestä ei saisi?
Totta kai saa, miksi ei saisi. Ap vain nyt on vaiheessa yksi, jossa hän eroaa. Katsotaan sitten aikanaan, onko mahdollista mennä yhteen. Nyt kuitenkin mies on avioeron ottanut, joten tekipä ap mitä tahansa, hän on eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on toinen nainen. Käytös ailahtelee sen mukaan miten sen toisen kanssa menee. Jos olet hänelle nihkeä, hän rientää toisen luo (ja näköjään laittaa eropaperit vetämään), ja jos toiselta ei saakaan heti lohtua, hän palaa luoksesi vannoen ikuista rakkautta. Peruskuvio.
Hän saattaa saada haaremin lisäksi kiksejä siitä, että hän pystyy kuvitelmissaan hallitsemaan ap:ta, koska ap ei puhalla peliä poikki.
Ap ei ole vielä virallisesti eronnut. Pitää odottaa sitä tiedoksiantokirjettä käräjäoikeudesta.
Jos ei sitä allekirjoita, virallinen ero venyy muutamalla kuukaudella.
Siksi, koska miksi tehdä mitään asiaa helpoksi osapuolelle, joka on salaa käynyt täyttämässä toisen vaiheen avioerohakemuksen ja jos ei itse edes halua eroa? Se, joka ei halua eroa, sen ei tarvitse allekirjoittaa yhtään mitään. Siinähän juoksee haastemiehet perässä.
Ja eikö sua kiinnostaisi saada tietää totuus, että miehellä on salarakas ja sen takia sut jätetään? Mieshän ei myönnä mitään, joten se fakta pitää kaivaa esille. Silloin saisi asiat ojennukseen oman pään sisällä, eikä jäisi pyörittelemään "mitä jos"-skenaarioita.
Siinähän se onkin, että todellakin haluaisin eron tietysti, jos mies olisi selän takana semmoisen mennyt jo ottamaan. Minä tahtoisin eron sillä siunaaman sekunnilla sekä miehen ulos elämästäni.
Ja kun mies on ulkona elämästäni, mitä minä oikeasti teen sillä tiedolla, oliko hänellä salarakas vai ei? Ainut tarpeellinen tieto on, että mies on paitsi halunnut, myös ottanut eron. Syillähän sinällään ei ole edes mitään merkitystä. Aivan kuten merkitystä ei ole sillä, että mies selittelee, että en mä nyt oikeasti eroa halua - no kyllä haluat, jos se otit. Teot ratkaisevat, eivät sanat.
Ei siinä ole mitään mitä jos-skenaariota ja salarakashan on tuossa vain sivujuonne, ero haluttiin, otettiin ja saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Eropapereita ei laiteta vetämään hetken mielijohteesta vain siksi, että ap oli nihkeä miehelleen. :D
Miehellä on ollut toinen nainen jo monta vuotta ja ero on muhinut miehen mielessä pitkään. Nyt mies on vienyt sivusuhteensa niin pitkälle, että hänen täytyi tehdä valinta, kumman ottaa. Ja varmasti sivunainenkin painostanut todella paljon miestä valitsemaan. Mies on halunnut rauhassa tutustua salarakkaaseen, että kannattaako pitkäaikainen vaimo jättää hänen takiaan. Jotain kärhämää heillä on selkeästi ollut, sillä vaikka mies pisti kakkosvaiheen avioerohakemuksen sisään, niin se ei ole lepyttänyt tätä salarakasta ja sen takia mies sai paniikkikohtauksen vaimolleen, sillä hetken näytti siltä, että miehellä jäisi niin sanotusti luu käteen: eli menettää molemmat naiset :D
Onko taitava kestävä ihana vai surkea rakastaja?