Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alien Romulus on oiva esimerkki ongelmasta, mitä tapahtuu elokuvamaailmassa tällä hetkellä

Vierailija
16.08.2024 |

Fanien miellyttäminen, nostalgia, liika paine faneilta

Se johtaa siihen, että nämä elokuvat kiertävät kehää kokoajan, ne on täysin samanlaisia kuin ennen, mikään ei muutu. Samat tarinat kiertää kokoajan kehää

Tottakai se tehdäään sen takia, että se on turvallisinta tehdä niin. 

Mutta tää lähestymistapa pitäisi unohtaa ihan täysin, niitä elokuvia ei pidä tehdä sen takia, että joku fanilauma huutaa ensin 5 vuotta sitä mitä HE haluavat nähdä (eli samaa aina)

Tarinoiden PITÄÄ kehittyä ja jatkaa eteenpäin

Sen takia mä olen sitä harvinaista ryhmää, kuka tykkäsi Prometheus ja Covenant leffoista, koska ne tarjosi uutta siihen tarinaan. 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne näyttelijät vois vaihtua.. Denzel Washington vetää vielä toimintaleffojen pääosaa voittamattomana äijänä vaikka on yks jalka haudassa.

Ei kai equalizeristä ole tulossa taas uutta, tuntuu olevan jonkinlainen Denzelin elatussarja sekin.

Vierailija
102/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Star warsit ja Star trek myös samaa alusta loppuun. Eikä kummassakaan järjen hiventä.

Äskettäin huomasin että telkkarissa pyöri joku näitä uudempia Trekkileffoja ja yritin katsoa, mutta huomasin tympääntyväni ja katsovani sitä jonkinlaisella scifiä seuraamattoman "mitä humpuukia tämä on"-silmällä vaikka olen TNG Trekkejä yms. vanhempia fanittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Star warsit ja Star trek myös samaa alusta loppuun. Eikä kummassakaan järjen hiventä.

Äskettäin huomasin että telkkarissa pyöri joku näitä uudempia Trekkileffoja ja yritin katsoa, mutta huomasin tympääntyväni ja katsovani sitä jonkinlaisella scifiä seuraamattoman "mitä humpuukia tämä on"-silmällä vaikka olen TNG Trekkejä yms. vanhempia fanittanut.

No nehän on Star Warseja mutta vielä huonompia ne uudemmat Trek sarjat ja elokuvat. Mihinkään mitä ei ole tehty 1966-2005 ei kannata tuhlata sekuntiakaan aikaansa.

Vierailija
104/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne näyttelijät vois vaihtua.. Denzel Washington vetää vielä toimintaleffojen pääosaa voittamattomana äijänä vaikka on yks jalka haudassa.

Jostain syystä kun ne pääsee hollywoodiin ne tekee sinne pesän eikä kukaan voi korvata vanhaa näyttelijää. Eikö ne itsekään jo kaipaa muuta elämää kuin jossain trailerissa maskeerausta ja vuorosanojen jankkaamista.

Vierailija
105/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luulisi elokuvan tekijöiden saavan kohtuullisen korvauksen myydessään elokuvan oikeuden suoratoistopalvelimille?"

Ilmeisesti eivät kuitenkaan saa läheskään sellaisia summia kuin aikanaan sai dvd-myynnistä. Matt Damon tästä puhui jossain äskettäin näkemässäni haastattelussa ja harmitteli kovasti sitä, että nykyään on vaikeampi saada studioita suostumaan kokeilevampiin projekteihin.

Minun mielestäni kyllä myös noissa suoratoistofirmojen itse tuottamissa elokuvissa, joita ei lainkaan näytetä teattereissa vaan tulevan suoraan sinne suoratoistoon, on ollut ihan hyviä. Ehkä mennäänkin siihen suuntaan, että Hollywood-studiot tekevät sitä supersankaritoimintaa, tai mikä kulloinkin on muodissa, ja ne pienemmän budjetin kokeilevammat elokuvat menevät suoraan suoratoistolevitykseen ja yhä useammin ovat myös levittäjän itse tuottamia. Tämä varmaan harmittaa sellaisia elokuvaharrastajia, jotka tykkäisivät käydä teatterissa, mutta k

Mummielest kaikki leffat tulisi saada heti ilmestymispäivänä blu-rayna kaupoista. 

Vierailija
106/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos studiot tekisivät kuten 1970-luvulle tultaessa eli myöntäisivät etteivät tiedä mikä myy ja antaisivat pienen rahoituksen ja täysin vapaat kädet kuten esim. Steven Spielbergille niin veikkaan että kohta olisi taas hyviä elokuvia ja sarjoja. Käsikirjoittajat olivat ennen elämäänähneitä ihmisiä ja nykyään koulutettuja ammattikäsikirjoittajia ja se on mielestäni iso ongelma kanssa. Jack Kerouac muistaakseni totesi ettei kirjoittamisesta tullut mitään ennenkuin lähti itse kokemaan kaikenlaista, sama tekisi varmaan terää Hollywoodin ammattilaisillekin.

Vierailija
107/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos studiot tekisivät kuten 1970-luvulle tultaessa eli myöntäisivät etteivät tiedä mikä myy ja antaisivat pienen rahoituksen ja täysin vapaat kädet kuten esim. Steven Spielbergille niin veikkaan että kohta olisi taas hyviä elokuvia ja sarjoja. Käsikirjoittajat olivat ennen elämäänähneitä ihmisiä ja nykyään koulutettuja ammattikäsikirjoittajia ja se on mielestäni iso ongelma kanssa. Jack Kerouac muistaakseni totesi ettei kirjoittamisesta tullut mitään ennenkuin lähti itse kokemaan kaikenlaista, sama tekisi varmaan terää Hollywoodin ammattilaisillekin.

En usko koska nykyään ollaan itse asiassa ahdasmielisempiä kuin ennen, vaikka ollaan olevinaan niin vapautuneita eikä monia asioita enää sallita kuten ennen.

Vierailija
108/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taaskaan ei puhuta juonesta eikä ohjauksesta, vaan inkkelipersu loukkaantui, kun on naisia mukana.

Edellinen, Prey, oli loistava, ja siinä oli intiaaninainen pääosassa.

Pitää olla aika typerä, jos arvostelee leffaa sen mukaan, että mitä sukupuolta tai ihonväriä siinä näyttelee.

Mitähän olisi tapahtunut, jos Tuulen viemää olisi arvosteltu huonosti vain siksi, kun oli tummaihoinen nainen palvelijana? Nämä persut luulevat olevansa jotenkin edistyneitä, vaikka ovat taantuneet rauta-ajalle.

Sehän oli ihan naurettavaa pelleilyä kun inkkarityttö muka piilotteli puun oksalla ja teki kaikenlaisia matrix-temppuja. Alkuperäisessä sentään Arska piiloutui mutaan eikä silloinkaan lihaskumppuna ollut mitenkään ylivoimainen predaa vastaan. Preyssä preda olisi y

Kyllä ehkä ihan pikkuriikkisen oli kuitenkin female empowermenttia Prey-elokuvassa kun teki niitä supersankaritemppuja ainakin parissa kohdassa.

Välillä näkee leffoja joista voi ainakin arvailla että ohjaajalla on ollut ihan toinen leffasarja mielessä kuin mitä lopputulos on. Esim. tuossa oli niin paljon visuaalista vaikutetta horizon zero dawnista että vähän ihmetyttää. Sankarillakin keihäs ja jousipyssy ja sitten punapää piilotteli punaisessa korkeassa ruohikossa. 

Vierailija
109/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuten star warsissa. Edelleen ollaan jumissa siinä noin 30-40 vuoden välissä jossa darth vader/anakin skywalker tai jälkeläisensä oli touhuamassa kun tuottajat ei uskalla tehdä mitään missä darth vader ei ole mukana. Ja kun katsot mitä kaikkea siihen väliin on tungettu niin se on tosiaan täpötäynnä.

Acolyte oli yritys vähän kauemmas mutta taisi kustannukset olla jostain syystä liian kalliit kun sitä ei jatketa. Muutenhan se on huipputuotanto. Turha uskoa valittajia kun nuo valittaa aivan kaikesta. 

Akolyytti oli sysipaska eikä sillä ollut sen takia katsojia.

Tämä! Itse olen star wars fani ja väkisin katsoin tuon sarjan ja se oli yksikertaisesti huono. Ei roolituksen takia eikä politiikan takia vaan se oli yksikertaisesti huono sarja huonolla käsikirjoituksella. Star wars sarja joka

Eli joko et ole katsonut muuta kuin youtube valittajien loputonta vinkumista jota toistat tai sitten et ymmärrä star warsista mitään. 

Vierailija
110/110 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko koska nykyään ollaan itse asiassa ahdasmielisempiä kuin ennen, vaikka ollaan olevinaan niin vapautuneita eikä monia asioita enää sallita kuten ennen.

Enemmän se taitaa olla siitä kiinni että isot studiot näkee edessään miljardituottoja eikä pienemmät leffat enää tyydytä. Eli siis tuollainen kokeellinen 5-10 miljoonan nykymittapuussa pieni tai keskivertoleffa. Firmoja johdetaan rahankuvat silmissä eikä siinä taiteella ole kuin välineen arvo.

Pelifirmoissakin nää valittaa ettei se ylin tuottajaporras isoissa firmoissa edes välitä peleistä mitään kun maksimoidaan vaan tuottoja kaikenlaisella kivalla kuten mikromaksut ja live-komponentit vaikkei peli sitä tosiaankaan tarvitsisi, saati että pelaajat noita kaipaisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän