Voiko luottokorttilaskun maksaa ennen eräpäivää ilman "seuraamuksia"?
Varmaan tyhmä kysymys mutta mikään ei enää yllätä kun pankit perii lisämaksuja mitä ihmeellisimmistä asioista, esim S-pankki laskuttaa euron jos tarkistat pin-koodisi nettipankista.
Nyt kyse Aktian mastercardista, ideana olisi maksaa ennen eräpäivää jotta saldo palaa takaisin nopeammin. Ohjeissa puhutaan vain "ylimääräisestä" lyhennyksestä jossa ilmeisesti pitää käyttää eri viitenumeroa ja pankki voi periä maksuja jos tekee liikaa lyhennyksiä.
Mutta jos vain haluan maksaa laskussa olevan kokonaissaldon normaalisti kerralla, onko mahdollista että siitä tulee lisämaksuja jos laitan eräpäiväksi esim tänään vaikka laskussa 2.9?
Kommentit (31)
Jos miettii muita laskuja niin yleensä maksan kyllä random laskut kerralla vaikka eräpäivään olisi aikaa. Mietin vain onnistuuko yhtä helposti luottokorttilaskun kanssa.
Voi, mä teen useinkin niin, että maksan luottokorttilaskun ennen tilipäivää (joka on 20. päivä)m, vaikka laskun eräpäivä on 31. päivä.
Voi maksaa. Se eräpäivä on viimeinen maksupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Täh. Mä maksan aina samantien pois kun lasku tulee nettipankkiin, en laskun eräpäivänä. OP:n visa.
Eikä tuosta tule mitään lisämaksuja ja saldo nollautuu parissa päivässä?
Kysyn vain kun ihan järjettömiä asioita mistä pankit peruu maksuja nykyään.
ap
Luottokorttilaskun voi maksaa etukäteen ja jopa voi maksaa liikaa. Silloin siellä on saldoa sillä luottotilillä. Se vähennetään seuraavasta laskusta.
Vierailija kirjoitti:
Luottokorttilaskun voi maksaa etukäteen ja jopa voi maksaa liikaa. Silloin siellä on saldoa sillä luottotilillä. Se vähennetään seuraavasta laskusta.
Aktia ainakin perii käsittelymaksun tuollaisesta jos sinne maksaa liikaa
ap
Jos maksat ennen eräpäivää, niin maksusumma siirtyykin luottovelaksi. Eli jos sulla on vaikka kortin saldo 3000 euroa, niin ennen eräpäivää maksetun 3000 euron laskun jälkeen sinä olet luottokorttiyhtiölle velkaa 6000 euroa. Tämän takia noissa pitää olla todella tarkkana, että maksaa aina vain ja ainoastaan eräpäivänä. Kerrasta oppii!
Voi tietysti. Kaikki laskut voi maksaa ennen eräpäivää. Ei tule seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh. Mä maksan aina samantien pois kun lasku tulee nettipankkiin, en laskun eräpäivänä. OP:n visa.
Eikä tuosta tule mitään lisämaksuja ja saldo nollautuu parissa päivässä?
Kysyn vain kun ihan järjettömiä asioita mistä pankit peruu maksuja nykyään.
ap
Ei ole tullut ikinä mitään lisämaksua. En ole edes seurannut miten pian nollaantuu. Eilen just maksoin 2.9 erääntyvän visalaskun, vielä ei ollut nollilla.
? Oon kyllä siirrellyt silloin tällöin luottokortille rahaa eli lyhentänyt velkaa ja ihan ilman mitään seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii muita laskuja niin yleensä maksan kyllä random laskut kerralla vaikka eräpäivään olisi aikaa. Mietin vain onnistuuko yhtä helposti luottokorttilaskun kanssa.
Tietenkin onnistuu. Usein ne "luottokorttilaskut" ovat sellaiselta luotolliselta tililtä, jonka voi maksaa kerralla kokonaan. Ja voi ne mennä plussallekin, jos tulee jotain palautusta sen jälkeen, kun on maksettu.
Tottakai voi. Itse olen laittanut nettipankkiin maksun eräpäiväksi. Olkoot rahani mahdollisimman pitkään tilillä kasvamassa korkoa. 😊
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jos kortissa on tuollaisia ihme ehtoja ja lisälaskutuksia niin harkitsisin, onko koko kortissa järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat ennen eräpäivää, niin maksusumma siirtyykin luottovelaksi. Eli jos sulla on vaikka kortin saldo 3000 euroa, niin ennen eräpäivää maksetun 3000 euron laskun jälkeen sinä olet luottokorttiyhtiölle velkaa 6000 euroa. Tämän takia noissa pitää olla todella tarkkana, että maksaa aina vain ja ainoastaan eräpäivänä. Kerrasta oppii!
Höpö höpö. Maksa Visan laskun aina ennen eräpäivää. Se velkasaldo katoaa, ei muuta tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen paskaa taas? 🤪🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jaa luottotililtä? OP perii maksua silloin, kun on maksettu väärälle tilille tai muusta syystä pitäisi peruuttaa maksu.
Tilitiedoissa näyttää hassulta, kun sillä tilillä näyttää olevan rahaa, vaikka se on todellisuudessa käyttämätöntä luottovaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aika outoa. Mulla on ollut norskin nyt käyttämättömällä luotokortilla varmaan 8kk kympin verran plussaa. Ei mene mitään käsittelymaksua.
Voi maksaa. Suurimman osan ajasta maksan korttikuluja pois jo ennen laskun saapumista.
Ja kuten joku mainitsi, voi sinne myös maksaa liikaa - tämä voi olla ihan kätevä ominaisuus, jos on vaikka tonnin luottoraja ja pitäisi varata 2000 euron lomamatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vain jos sen ylimääräisen haluaa siirtää luottotililtä pankkitilille