Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pariskunnan, jossa vain toinen vanhemmista on vasenkätinen, heillä useampi lapsi ja yli puolet vasenkätisiä. En kyllä tiedä juurikaan millä tavalla vasenkätisyys yleensä periytyy mutta tulipa mieleen vaan.
Mulla kaksi lasta ja toinen on oikeakätinen. Vanhemmat vasen ja oikea. Ei se sillain periydy.
Niin siis oon ajatellut, että vasenkätisyys olisi jotenkin väistyvä ominaisuus niin yllätyin kun tajusin, että tosiaan yli puolet lapsista perinyt. Mutta en tosiaan ole tutkinut asiaa.🙂
Se kuule ihan kuuluu olla, itsekin olen ja ison perheen ainoa vasuri. Suvussa muutama.
Hei, hei nyt taas mennään sivuraiteelle. Aivan sama onko oikea tai vasenkätinen.
Mammat ruotuun ja kaipaamaan. Höperöt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pariskunnan, jossa vain toinen vanhemmista on vasenkätinen, heillä useampi lapsi ja yli puolet vasenkätisiä. En kyllä tiedä juurikaan millä tavalla vasenkätisyys yleensä periytyy mutta tulipa mieleen vaan.
Voi olla olen itse ollut vasenkätinen lapsena, mutta pakotettu oikeakätiseksi. Jouduin käsillä tehtäviin testeihin niin vasemmalla tein ne paljon nopeammin ja tarkemmin. Yksi lapsistani on kaksikätinen eli tekee molemmilla käsillä vuorotellen. Joutui tutkimuksiinkin ja tulos oli, että ei vikaa ja tekee molemmilla käsillä yhtä hyvää jälkeä. On siis kaksikätinen. Kirjoittaessa vaihtaa välillä kättä toiseen ja teksti jatkuu. Ihan eri.
Molempikätisyyttä on. Hienomotoriikka paljastaa kumpaa kättä käyttää ns aivopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisesti enää tulee käytyä täällä, nukahdankin jo ennen kymmentä. Tai sitten olen tullut vanhaksi/kuolemansairaaksi. Ehkä molempia, lopulta kumpaakin.
Toivottavasti ehitään suuteloida vielä kun huulia kykenet liikuttamaan...nyt alko kuulostamaan ihan miehen kirjottamalta mutta menkööt.
Hyylihölkkääkö tiedossa?
Näytin äsken peilistä katsottuna ihan mukiinmenevältä. Mitenköhän sinä näet minut, hyvää yötä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, hei nyt taas mennään sivuraiteelle. Aivan sama onko oikea tai vasenkätinen.
Mammat ruotuun ja kaipaamaan. Höperöt..
Elä sie höperehi. Tulleeko rehvejä insinjöörin kanssa vaiko eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaksi lasta ja toinen on oikeakätinen. Vanhemmat vasen ja oikea. Ei se sillain periydy.
Niin siis oon ajatellut, että vasenkätisyys olisi jotenkin väistyvä ominaisuus niin yllätyin kun tajusin, että tosiaan yli puolet lapsista perinyt. Mutta en tosiaan ole tutkinut asiaa.🙂
Vähän sama kuin adhd.
Jonakin aikana jokin ominaisuus väistyy pakon sanelemana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin adhd.
Sinulla se vasta kummallinen ymmärrys on asioista. Tiedätkö mikä on adhd? Ei se ole ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Näytin äsken peilistä katsottuna ihan mukiinmenevältä. Mitenköhän sinä näet minut, hyvää yötä joka tapauksessa.
Mamma on kaunis.
Mutta ei kukaan heistä ole niinkuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sinua kovasti. Kaipaatko sinä vielä? En saa selvää näistä viesteistä.
T. Lempi
Kaipaan kyllä. Kaipaan, vaikka kaikki tämä tuntuukin välillä jotenkin epätodelliselta. Silti samalla liian vahvalta ollakseeen harhaa. Niin pienestä niin paljon. Olen ollut aika hissukseen täällä. Kiireitä ja sen sellaista. Vaikeuksiakin. Asioita jotka pitävät kiinni todellisuuden ankaruudessa. Silti mielessäni kuljet aina jotenkin mukana kaikessa, pienenä lämpimänä valon tuikkeena.
Mukava kuulla! 💗 Sinäkin epäilet? Miksi? Sinähän tiedät, että minä kaipaan sinua, minä en. Kiireet kai kertovat, että on sisältöä elämässä. Vaikeudet nekin, vaikkeivät helppoja. Elämä on ohut lanka, joka kerran katkeaa.
Olipa miten hölmöä tahansa, sinä olet minulle hyvin tärkeä. Toivon kuulevani sinusta edelleen. Tarvitsen sinua, vaikka niin tarvitsee varmasti moni muukin.
Silloin kun nähtiin viimeisimmän kerran, olit niin kovin hiljaa. Penni ajatuksistasi. Tai sentti. Se oli pikkasen piinaavaa kun vihdoinkin olit siinä etkä puhua pukahtanut.
Mulla on vain yksi kaivattu, eikä uutta tule.
Tekisi mieli kertoa kaikesta mitä on tapahtunut viimeisen kymmenen päivän aikana.
Älytöntä.
Ehkä oppimisen paikka olla varovaisempi.
Jotain mielenkiintoista tässä kaikessa silti on.
Galluppi:
Keitä palstalaisia haluaisit saattaa yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Ketä kaipaat?
En tällä hetkellä oikeastaan ketään. Nopea ihastus oli tuossa kesän aikana, mutta sekin taisi mennä jo ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun nähtiin viimeisimmän kerran, olit niin kovin hiljaa. Penni ajatuksistasi. Tai sentti. Se oli pikkasen piinaavaa kun vihdoinkin olit siinä etkä puhua pukahtanut.
Itkin ilman kyyneliä. Sivusta varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin adhd.
Tavallaan tein väärän metaforan ja toisaalta asioissa on paljon yhtenäistä.
Tuli vain sellainen olo. Jonkinlainen tuttuuden tunne. Mutta en todellakaan tunne häntä.