Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle 1000€ ON iso raha

Vierailija
16.08.2024 |

Viitaten tuohon Unelma häät - ketjuun missä joku sanoi että hänelle kyllä 1000€ miinus verot on iso raha.

Oma palkka on nettona hieman päälle 2800€ kuussa. En todellakaan ajattele, että edes 50€ olisi pikkuraha. Saati tuhat.

Jos jollekin tonni on pieni raha, onko silloin hyvätuloinen vai ihminen, joka larppaa hyvätuloista ollakseen jotenkin parempi ihminen (omissa silmissään)?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullekin, en edes tienaa niin paljon bruttona kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat nettotulot on 1900/kk eikä tonni ole sillä tavalla iso raha että siihen talous kaatuisi. Tonnin verran on aina säästötilillä ja enemmänkin siltä varalta että jotain yllättävää tapahtuu. 

Vierailija
4/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulle 1000 euroa todella iso raha. Töitä 35 vuotta tehneenä palkkani siis nettona oli 2500 euroa, nyt työt on vähentyneet reilusti ja huonoina kuukausina nettotuloni on 1700 euroa. Tällä elätän itseni ja juuri täysikäiseksi kasvaneen lapseni.

Vierailija
5/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on reilusti säästössä. Minulla n. 100 000€ niin tonni on todellakin pikku raha. Palkkaa saan alle 2000 nettona/kk. m39

Vierailija
6/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun minulla on hyvä rahatilanne, arvostan jokaista euroa. Olen iloinen että voin säästää ja rahat riittää kaikkeen mitä tarvitsen. 

Kun olin vuosia köyhänä, ajatus vaikka 10-20 euron säästämisestä kuukaudessa tuntui tyhmältä ja turhalta kun "eihän sillä mitään saa". Olisihan saanut jos olisi sitä arvostanut ja säästänyt pitkäjänteisesti. 

Vierailija
7/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Ajatus, että saisin tonnin nyt. Sillä tulisi kuitattua syksyn autovakuutukset yms.vakuutusmaksut. Olisi kyllä helpotus. 

Vierailija
8/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyyhin kyseisillä seteleillä perseeni harvasa päivä.

Vierailija
9/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken maksoin 1700€ laskun etuajassa, kun tuppaa muuten unohtumaan.  Oli pieneltä firmalta, isommille tai kunnan laskuja en hätäile niin eräpäivänä.  Eipä jäänyt käyttötilille kun 570€ loppukuuksi.

Vierailija
10/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Ajatus, että saisin tonnin nyt. Sillä tulisi kuitattua syksyn autovakuutukset yms.vakuutusmaksut. Olisi kyllä helpotus. 

Sullon kuitenkin autoon varaa? Mää en ole koskaan omistanut autoa.

Vierailija
11/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni sinne, tonni tänne. Huukeers

Vierailija
12/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyyhin kyseisillä seteleillä perseeni harvasa päivä.

Niin teillä hu*rilla on silleen vähän erilainen elämä. 

Vierailija
13/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin viime kuussa kaikki velat maksettua ja jatkossa saan 350 e mikä meni niiden lyhennyksiin säästöön ja sekin on minulle iso raha. 

Vierailija
14/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos saisin nyt yhtäkkiä jostain ylimääräistä 1000e se olisi iso raha, mutta sijoituksissa se on pieni raha.

Vierailija
15/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se minullekin keskituloiselle iso raha. Mutta ei missään nimessä niin iso, että saisi minut johonkin tv-ohjelmaan kaiken kansan arvosteltavaksi, vaikka ihan tavis olenkin. 

Vierailija
16/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan käteen 2800 e kk, velaton asunto jne. Otan saunaosastolta muiden jättämiä tölkkejä. Mikä on iso ja pieni raha. Vähän sieltä, vähän tuolta ja elämää eletään

Vierailija
17/23 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vintediin ilmoituksia. Vaatteiden arvo 1-3 euroa. Aikaa on, rahaa ei. Mielummin myyn, kun pidän kaapintukkeena. Moni laittaisiuffille, minä en

Vierailija
18/23 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni on iso raha vaikka talous ei tonnin menetykseen kaadu. Sillä jo elää pari viikkoa sitten kun jään nuorena eläkkeelle.

Vierailija
19/23 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu hirvästi siitä mihin se tonni on menossa. Jos olen ostamassa jotain mieleistä, niin ei se paljolta tunnu, mutta jos pitää tonni maksaa jostain yllättävästä kulusta, jonka jälkeen elämänlaatu on samalla tasolla kuin ennen kulua, silloin se on iso menetys.

Esim joku kodinkoneen uusiminen tai ylinopeussakko saa tonnin tuntumaan isolta menetykseltä.

Vierailija
20/23 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No omat nettotulot on 1900/kk eikä tonni ole sillä tavalla iso raha että siihen talous kaatuisi. Tonnin verran on aina säästötilillä ja enemmänkin siltä varalta että jotain yllättävää tapahtuu. 

Kyllä yhteiskunta ja mm. pankki ovat sitä mieltä, että yli puolet nettotuloistasi on sinulle iso raha. Mutta moni haluaa esittää julkisesti olevansa rikkaampi kuin onkaan, siitä kai aloituksen aiheessa olikin kyse.