Aleksi, 23, ei ole koskaan käyttänyt päihteitä
Wau! Respect.
Aikamoista törkykommenttia saanut päihteettömyydestä. Mutta hienolla asenteella ottanut senkin vastaan. Eikä kehuskele asialla, vaan sanoo esimerkiksi että vetäisi heti lonkeron tai röökin, jos vaan huvittaisi.
Hieno homma, ja hienoa myös että tällainen elämäntyyli yleistyy nuorilla aikuisilla muutenkin.
T. keski-ikäinen nainen, jolla on ollut itsellä päihdeongelma ja joka aikoo käydä samanlaisen keskustelun lastensa kuin Aleksin äiti hänen kanssaan kunhan aika on sopiva
https://www.iltalehti.fi/keho/a/d61e7344-cfc9-4b2f-8453-aac4c3373396
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Eli tästä ketjusta sen näkee - ryyppääminen ja rellestäminen on miehen mitta?! Mitä enemmän sen parempi?!
Ei, vaan sopivassa suhteessa molempia.
En ole itsekkään koskaan juonut alkoholia, enkä käyttänyt päihteiteitä. Ei kiinnosta myrkyttää omaa kehoani, ja olen TÄYSIN samaa mieltä Aleksin kanssa, että tupakoijat ja alkoholia käyttävät haisevat todella pahalle. Ihmiset eivät sitä huomaa jotka alkoholia käyttävät, että he haisevat ihan siltä kuin heidän sisäelimensä mätänevät ja on ympärillään myös sellainen hapan haju.
T: aistiherkkä nainen. 22v
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekkään koskaan juonut alkoholia, enkä käyttänyt päihteiteitä. Ei kiinnosta myrkyttää omaa kehoani, ja olen TÄYSIN samaa mieltä Aleksin kanssa, että tupakoijat ja alkoholia käyttävät haisevat todella pahalle. Ihmiset eivät sitä huomaa jotka alkoholia käyttävät, että he haisevat ihan siltä kuin heidän sisäelimensä mätänevät ja on ympärillään myös sellainen hapan haju.
T: aistiherkkä nainen. 22v
Jep, huvittaa kun puhuvat että aistiherkkyys olisi jokin uusi ilmiö. Kyllä minua häiritsi jo ihan pienenä. N31
No ei mitään, hyvä juttu hänelle.
Sitten asian vierestä,voin suoraan sanoa etten näe tarpeelliseksi lukea tuota artikkelia, mutta onko korvannut päihteet jollain päivittäisellä maratonilla tms, vai miten noin nuori mies näyttää noin vanhalta?
En minäkään ole koskaan käyttänyt päihteitä.
Anni 49v.
Porukka tottunut vaan tissiposkisiin pullanaamoihin jotka näyttää ikinuorilta :D
Vierailija kirjoitti:
Porukka tottunut vaan tissiposkisiin pullanaamoihin jotka näyttää ikinuorilta :D
Itse lienet sitten joku nälkävuosina syntynyt, jos sun silmään "normaali" 23v näyttää helposti 10-15 vuotta vanhemmalta kuin ikäisensä muuten?
Vierailija kirjoitti:
Vielä ehtii. Tunnen joitain jotka alkoivat vasta eläkkeelle päästyään juopoksi.
Samoin, ei katso ikää. Ja usein mitä enemmän jotain vastustaa , sitä suuremmaksi paineet kasvavat.
Tosi teeveestä ja somesta tuttu.
Lopetin lukemisen siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tuon ikäisenä ollut maistanut alkoholia, eikä kukaan sanonut pahasti. Ei vain kiinnostanut edes maistaa.
Onkohan tuossa artikkelissa muuten tarpeeksi kuvia Aleksista? Varmaan olisi vielä pari mahtunut.
Monta muutakin löytyy, minäkin tunnen kaksi. Enkä todellakaan itse kuulu joukkoon, mutta ei ole ylittänyt uutiskynnystä. Kyllä on uutisaiheet vähissä.
Miksi pidät pahana, että päihteettömyys on ylittänyt uutiskynnyksen? Sekö harmittaa, ettei omat ystäväsi ole päässeet lehteen? Kuulostat ankealta ihmiseltä, jonka mielestä vain sodista ja muista kauheuksista saa uutisoida.
Miehet ei selvästikään aina vanhene kuten viini, niin kuin tällä palstalla tykätään väittää 😐
Vierailija kirjoitti:
Eli tästä ketjusta sen näkee - ryyppääminen ja rellestäminen on miehen mitta?! Mitä enemmän sen parempi?!
Muutama alkoholisoitunut peräkammarinpoika ja sidukka-rööki-mamma vaan provosoitui. Reppanoita, äo ei muuhun riitä niin vedetään se "hänhän näyttää paljon vanhemmalta kuin on!!" - kortti. Lösähtäneelle mammelille se on pahin loukkaus ikinä :')
Muuten ihan geneerinen 2020-luvun nuorukainen. IG täynnä kuvia omasta pärstästä. Me, myself and I. Sekä MINÄ!
En tajua tätä trendiä, että joka päöivä pitää kuvata omaa naamaansa
Onhan näitä nuoria nykyään paljonkin, joita alkoholi ei kiinnosta. Varjopuolena se, että huumeita käytetään nykyään laajemmin, mutta hienoa, että on ihmisiä, joita kumpikaan ei kiinnosta.
Aika moni suomalainen nuori taitaa juoda sen takia, että elämää rajoittavat estot, epävarmuudet ja ujoudet lievittyisivät hetkeksi. Itse ainakin nuorena pidin olostani eniten silloin, kun en miettinyt, mitä muut ajattelevat minusta eli silloin, kun olin juonut. Mutta, jos ihmiseltä puuttuu liika estoisuus, ujous ja on varma itsestään, ei alkoholi varmasti tunnu kovin houkuttelevalta. Toki syitä juoda on monia enkä pidä järkevää alkoholin käyttöä pahana, mutta moni ystäväni on yhtynyt noihin ajatuksiini nuoruusiän alkoholin käytön syistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 31, enkä ole koskaan käyttänyt teetä kovempia päihteitä.
Mä olen viihdekäyttänyt kannabista kauemmin kuin sinä olet elänyt. Enkä ole koskaan kokeillut muita huumeita. Tilaisuuksia on ollut paljon ja ilmaiseksi olisi tarjottu. Olkoon nyt sitten omakehua mutta edes kovassa humalassa en ole suostunut kokeilemaan mitään muuta. Raittius on ihan hyvä joskin todella tylsän kuuloinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ehtii. Tunnen joitain jotka alkoivat vasta eläkkeelle päästyään juopoksi.
Samoin, ei katso ikää. Ja usein mitä enemmän jotain vastustaa , sitä suuremmaksi paineet kasvavat.
Vastustaa? Useimpia absolutisteja/vähän juovia ei alkoholi kiinnosta yhtään, ei ole mitään tarvetta pistää pää sekaisin.
Työssä käyvät alkoholistit kuvittelevat tilanteen olevan ok, koska he käyvät töissä. No ei ole, lopullinen romahdus tulee usein sitten eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita yksinäisiä, peräkammarin poikia olemassa.
Mutta ei se, että on tuollainen syrjäytynyt ja mt-ongelmainen, niin ole kovinkaan tavoiteltava tilanne.
Tosi syrjäytynyt on joo, työssäkäyvä seurapiirijulkkis joka tekee sisältöä someen.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan geneerinen 2020-luvun nuorukainen. IG täynnä kuvia omasta pärstästä. Me, myself and I. Sekä MINÄ!
En tajua tätä trendiä, että joka päöivä pitää kuvata omaa naamaansa
Minua huvittaa, kun porukka reissaa ja laittaa someen kuvia, joissa ollaan jonkin nähtävyyden edessä ja otetaan selfie. Nähtävyydestä näkyy pieni kaistale pään takana, oma pärstä vie isoimman tilan. Ja kun tätä näkyy lähes kaiken ikäisten somessa, jopa jotkut yli 60-vuotiaat ottavat sellaisia kuvia.
Olen 31, enkä ole koskaan käyttänyt teetä kovempia päihteitä.