HS mielipiteissä keskustelu jatkuu: "Välien katkaiseminen vanhempaani oli elämäni paras päätös"
Tästä on nyt puhuttu niin paljon, että lyön vetoa, että joku saa näistä mp-kirjoituksista kimmokkeen katkaista välit! Tai vähintään nousee juopia vanhempien ja jälkeläisten välille.
Lisää poppareita!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinne tulee myös kirjoitus siitä, miten välien katkaiseminen omaan lapsiin päätti lastenlastenhoito-orjuuden ja sain viimein oman elämäni takaisin, kun pystyin ilmoittamaan, että sukumökiksi kutsuttu mökki ei ole mikään yhteismökki, se on eläkepäivien ilo. Ja miten eläkerahat viimeinkin riittävät, kun ei tarvitse maksaa aikuisen lapsen itsevalittua työttömyyselämää.
Hah. Boomerit ostelevat mökkejä kun lapset eivät saa edes töitä. Klassikko, luonnossakin poikaset kuolevat nälkään ekana. Elukoita ovat suomalaiset
Ostan mieluummin mökin, auton ja vaikka avaruusraketinkin ennemmin kuin maksan työttömän huumehippilapseni ylläpitoa.
Hyvä! Ei sinulla ole käynyt
Olet kyllä empatiakyvytön ja mustavalkoinen ihminen. En ihmettele että lapsesi on päätynyt huumeiden pariin.
Vierailija kirjoitti:
Eilenhän hesarissa oli joku artikkeli, jossa terapeutti kertoi, että lapsille tulee ikäänkuin uusi murrosikä 30-40 vuoden iässä. Tätä sitten puretaan Kela-terapiassa.
Niin sitä ihmislaji kehittyy.
Siinä iässä alkaa olemaan sen verran itsetuntemusta ja itsevarmuutta, että alkaa kyseenalaistamaan omien vanhempiensa käytöstä ihan toden teolla. Ihminen löytää itsearvostuksen ja alkaa vetämään rajoja. Moni myös saa lapsia siinä iässä, ja automaattisesti vertaa omaa vanhemmuuttaan vanhempiinsa. Mitä haluaa tehdä eri tavalla. Mitä virheitä ei halua toistaa.
Intersektionaalinen ideologia saa voimansa pahasta olosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan syntynyt ihminen ei ole voinut itse vaikuttaa syntyykö vai ei. Lapsethan ovat aina vanhempiensa tuotoksia, tosiasia on että on todella paljon ihmisiä joiden ei olisi pitänyt lisääntyä ollenkaan, eli pitää sillä lapsella joku oikeus lähteä, jos on pelkkä nyrkkeilysäkki. Mopolla ajoon pitää olla ajokortti, 16 vuotias voi synnyttää jps haluaa, on siinä ristiriitaa.
Ja monet suomalaiset vanhemmat purkavat oman elämänsä "kamaluutta" suoraan lapsiina. "En minä auta sinua, kun ei minuakaan kukaan auttanut." Ihan järkyttävä asenne OMIA LAPSIA kohtaan.
Ystäväni vanhemmat puhuvat lapselleen eli ystävälleni juuri noin. Minäkin olen ollut sinun tavoin järkyttynyt miten vanhempi voi olla omalle lapselleen niin kateellinen ja kostaa lapselleen.
Suosittelin ystävälleni terapiaa, koska tuollainen vanhemmuus on jättänyt jälkensä. Ilmeisesti terapiassa ei uskalleta kritisoida kuitenkaan vanhempia, vaan kritiikki kohdistuukin nyt minuun, ja minun epätäydellisyyteni paisutellaan terapiassa valtaviksi vääryyksiksi ja hänen elämänsä pilaamiseksi. Ja nyt välit minuun on katkaistu, vanhempiin ei.
En oikeasti ymmärrä enää terapian ideaa. Ja kadun sitä, että suosittelin ystävälleni terapiaan menemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä pahin mahdollinen turn-off naisessa on, mikäli hän ei ole väleissä vanhempiensa tai sisarustensa kanssa. Ei kiitos dysfunktionaalisille käyttäytymismalleille!
Olisitko itse sinua läpi lapsuuden r*iskanneen isäsi kanssa tekemisissä? Se se vasta olisikin minulle naisena turn off, mies joka pyllistelee edelleen isukilleen!
En olisi, mutta en myöskään huolisi naista, jota hänen isänsä on r*iskannut läpi lapsuuden. Sitä se turn-off tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että valtaosalla perheistä on kuitenkin aivan normaalit lämpivät välit. HS:n edellinen kampanja oli törkeät suomalaiset miehet ja nyt törkeät suomalaiset äidit. Mitähän seuraavaksi?
Huomaa millaista ainesta HS:n ja Ylen toimituksissa nykyään on, muutos aineksessa on nyt nähtävissä. Veikkaan, että seuraavaksi aletaan rummuttamaan kuinka ihanaa kahden äidin ja viiden isin perheissä onkaan.
Ja kuinka polyamoriassa onni ja autuus kukoistaa ja kuinka ihanaa on vaihtaa sukupuolta päivittäin.
Miten se toisten tapa elää ja olla ihmissuhteissa edes kuuluu sinulle? Miten se uhkaa ketään?
Miten kaksi äitiä tai kaksi isää voi rakastaa ja kasvattaa lasta huonommin kuin isä ja äiti?
Mitä, jos polyamoriassa tosiaan piil
No on siinä paljon materiaalia mitä puida terapiassa! Ja peräti kahdet vanhemmat, joihin voi katkaista välinsä
Vierailija kirjoitti: Niin sitä vaan jätetään omat vanhemmat sydämettömästi heitteille, kaiken sen uhrautumisen ja passaamisen jälkeen, mitä me olemme tehneet teidän vuoksenne. Lapsianne ollaan hoidettu ja kuskattu milloin mihin harrastukseen, osteltu monet vaatteet ja leivottu kakkua lastenne juhliin. Kyllä sitä ollaan juhlittu, kun ollaan tiedetty, että oma vanha äiti hoittaa lapset sillä välin, vaikka on sairas ja kovin raihnainen. On viety koiraa lenkille, on siivottu kotianne, järjestelty vaatekaappejanne, heitetty pois nukkasia paitojanne. Hommattu työpaikkoja ja puolisoita. Kaiken uhrautumisen palkkana on kiittämättömyys ja ilkeä arvostelu, toki selän takana. Oma rakas äitinne on elänyt teidän elämäänne, hoitanut teidän velvollisuuksianne ja sitten te käännätte julmasti selkänne, vanha äiti saa mennä. Lapset ovat kasvaneet isoiksi, mummoa ei tarvita. t. Hylätty yksinäinen mummo ja vaari.
Kuulostat kontrolloivalta ja holhoavalta. En ihmettele, jo välit on katkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinne tulee myös kirjoitus siitä, miten välien katkaiseminen omaan lapsiin päätti lastenlastenhoito-orjuuden ja sain viimein oman elämäni takaisin, kun pystyin ilmoittamaan, että sukumökiksi kutsuttu mökki ei ole mikään yhteismökki, se on eläkepäivien ilo. Ja miten eläkerahat viimeinkin riittävät, kun ei tarvitse maksaa aikuisen lapsen itsevalittua työttömyyselämää.
Hah. Boomerit ostelevat mökkejä kun lapset eivät saa edes töitä. Klassikko, luonnossakin poikaset kuolevat nälkään ekana. Elukoita ovat suomalaiset
Ostan mieluummin mökin, auton ja vaikka avaruusraketinkin ennemmin kuin maksan työttömän huumehippilapseni ylläpitoa.
Hyvä! Ei sinulla ole käynyt mielessäkään että lapsesi käyttää huumeita,
Tämä mulle tuli kans mieleen. Elämänhallinnan ongelmat, päihderiippuvuudet jne. johtuu usein lapsuuden ongelmista. Huonossa tunneympäristössä hermosto ei ole päässyt kehittymään kunnolla, ihminen ei rauhoitu luonnostaan eikä osaa tietoisestikaan rauhoittaa itseään. Ahdistavia kokemuksia turrutetaan päihteillä tai viihteellä.
Mutta ei voi vanhempia syyttää, koska ei voi antaa siitä, mitä ei itselläkään ole. Vanhemmat sukupolvet on vaan pärjänneet huonon tunnesäätelynsä kanssa, kun maailma on muuten ollut yksinkertaisempi ja esim. työn saaminen helpompaa. Ovat sitten siirtäneet ongelmansa lapsilleen, jotka ei monimutkaisemmassa maailmassa enäää pärjääkään.
Jos "on siivottu kotianne, järjestelty vaatekaappejanne, heitetty pois nukkasia paitojanne. Hommattu työpaikkoja ja puolisoita. Kaiken uhrautumisen palkkana on kiittämättömyys ja ilkeä arvostelu, toki selän takana. Oma rakas äitinne on elänyt teidän elämäänne, hoitanut teidän velvollisuuksianne" niin ei kyllä kovin terveeltä kuulosta mitenkään päin. Ei ihme, että on sitten laitettu välit kunnolla katkolle, koska ei ole muuten osattu niitä terveitä rajoja muodostaa.
Toivon kaikille äideille myös kykyä vetää terveitä rajoja. Ettei tarvitse uhrautua "rakkauden" eteen tai omien jälkeläisten vuoksi kaikkea tehdä, vaan auttaa kasvamaan itsenäisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt aamulla bongasin myös toisen mp-kirjoituksen vanhemman näkökulmasta. Tuli mieleen, että eiköhän tämä riittäisi jo aiheesta?
No, eiköhän Hesari tee tästä jonkun isomman jutun, kun on selkeästi aihe mikä puhuttaa ihmisiä.
Hesari todella haluaa, että tästä puhutaan!
Tärkeä aihe puhua, mutta eiköhän Hesarin motiivit ole enemmän siinä, että tämä aihe saa klikkauksia ja lukijoita.
Ja sehän saa, koska huonot perhesuhteet on Suomessa todella yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Woke ideologiaa vihata omaa perhettä. Lgbt yhteisö ainut oikea perhe.
Pitäisköhän sun välillä poistua netistä ja elää ihan todellisuudessa hetki. Kuulostat vainoharhaiselta.
Moottoripyörä keskustelujen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täysi-ikäinen wannabelapsi ei elä tuilla/töillä, ei se toki ole pois vanhempien mökkihankinnasta 😳 WTF 😳 Minä en vastaa aikuisten lasteni elämänhallinnattomuudesta ja hölmöilystä.
Miksi et kasvattanut lapsiasi niin, että tekisivät töitä ja elämänhallinta olisi kunnossa?
Oma lapsuuteni oli kaaoottista isän mt-ongelmien takia. Äitini oli oikea enkeli, mutta marttyyrilajia, erota ei voinut. Olivat nelikymppisiä minut (ainokainen) saadessaan, kumpikin kuoli ollessani alle kolmekymppinen. Ei koskaan tullut mieleenkään katkaista välejä, mutta itse "iltatähden" saatuani tuli ajoittain suoranaisia vihaisuuspuuskia lapsuudenmuistoista... Olen ajan myötä opetellut antamaan anteeksi heille, koska mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Mt-ongelmat eivät periytyneet minulle ja olen pystynyt kasvattamaan lasta ja elämään parisuhde-elämää eri tavalla, kuin vanhempani. Toivottavasti pystytte siihen te muutkin onnettoman lapsuuden kokeneet, jos ei mitenkään muuten, niin katkaisemalla välit elossaoleviin, rajattomiin vanhempiin.
Sepä onkin hauskaa jos vanhemmat käyttäytyy kuin sekopäät ja lapset katkaisee suhteet kokonaan varhaisaikuisuudessa kun ei jaksa kontrollointia, martyyriytta yms. Kukas teitä sitten vanhana hoitaa?? :D
Minulla on ollut niin epäkypsät, alkoholiin menevät vanhemmat jotka myös mahdollistivat hyväksikäyttöni ja sulkivat silmänsä asialta että olen tehvyt kaikkeni päästäkseni heistä mahdollisimman monella tavalla irti 16-vuotiaasta asti.
Vierailija kirjoitti:
Eilenhän hesarissa oli joku artikkeli, jossa terapeutti kertoi, että lapsille tulee ikäänkuin uusi murrosikä 30-40 vuoden iässä. Tätä sitten puretaan Kela-terapiassa.
Niin sitä ihmislaji kehittyy.
Minulla ne piiloon painetut asiat iski tajuntaan kunnolla siinä vaiheessa, kun oma lapsi tuli siihen ikään, jolloin itsellä oli kaikkein vaikeinta omien vanhempien kanssa. Silloin piti ottaa taas etäisyyttä vanhempiin kunnolla. Näitä asioita olisi ollut hyvä käydä terapiassa läpi.
Mädätystä, seurauksena mt-ongelmia ja lisää kannatusta pahan olon ideologialle.
Vierailija kirjoitti: Niin sitä vaan jätetään omat vanhemmat sydämettömästi heitteille, kaiken sen uhrautumisen ja passaamisen jälkeen, mitä me olemme tehneet teidän vuoksenne. Lapsianne ollaan hoidettu ja kuskattu milloin mihin harrastukseen, osteltu monet vaatteet ja leivottu kakkua lastenne juhliin. Kyllä sitä ollaan juhlittu, kun ollaan tiedetty, että oma vanha äiti hoittaa lapset sillä välin, vaikka on sairas ja kovin raihnainen. On viety koiraa lenkille, on siivottu kotianne, järjestelty vaatekaappejanne, heitetty pois nukkasia paitojanne. Hommattu työpaikkoja ja puolisoita. Kaiken uhrautumisen palkkana on kiittämättömyys ja ilkeä arvostelu, toki selän takana. Oma rakas äitinne on elänyt teidän elämäänne, hoitanut teidän velvollisuuksianne ja sitten te käännätte julmasti selkänne, vanha äiti saa mennä. Lapset ovat kasvaneet isoiksi, mummoa ei tarvita. t. Hylätty yksinäinen mummo ja vaari.
Parasta sarkasmia vähään aikaan...
Olisitko itse sinua läpi lapsuuden r*iskanneen isäsi kanssa tekemisissä? Se se vasta olisikin minulle naisena turn off, mies joka pyllistelee edelleen isukilleen!