Leijuva ja outo olo
En oo käyttäny ikinä mitään päihteitä.
Tosi outo olo ihan niinku olisin sekoomassa
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
"Paniikkihäiriö on eri asia kuin paniikkikohtaukset."
Ei ole. Paniikkihäiriössä paniikkikohtauksiin esiintyy toistuvasti. Paniikkihäiriöstä ei voida puhua muutaman satunnaisen paniikkikohtauksen saaneen potilaan kohdalla.
paniikkikohtauksia*
Älä jaksa. Mitä oikein saat tuosta, että kirjoittelet täällä täyttä paskaa, vaikka et tiedä mitään?
Toistuvat paniikkikohtaukset = paniikkihäiriö.
Ootko kuunnellut Taylor Swiftiä tai muuta vastaavaa musiikkia? Demon posession.
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuunnellut Taylor Swiftiä tai muuta vastaavaa musiikkia? Demon posession.
En usko tuollaisiin
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Mitä oikein saat tuosta, että kirjoittelet täällä täyttä paskaa, vaikka et tiedä mitään?
Toistuvat paniikkikohtaukset = paniikkihäiriö.
Tämä siis sille valopäälle, joka väitti että paniikkihäiriö on eri asia kuin paniikkikohtaus.
Levolle lasken luojani, armias ole suojani
sijaltain jos en nousisi, taivaaseen ota tykösi
aamen
-paniikkikohtaus
-alhainen verensokeri
-alhainen hemoglobiini
-alhaiset verenpainelukemat
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Paniikkihäiriössä paniikkikohtauksiin esiintyy toistuvasti. Paniikkihäiriöstä ei voida puhua muutaman satunnaisen paniikkikohtauksen saaneen potilaan kohdalla.
No ovat eri asioita mutta paniikkihäiriössä ovat omat kohtauksensa tai se voi olla sellaista olotilan omaista. Tiedän, olen saanut paniikkikohtauksia lievistä hyvin vakaviin elämässäni monituisia kertoja, ne ovat kuitenkin selkeästi kohtauksia joihin yhdistyy usein ahdistusta tai pelkoakin. Kerran sain kyllä sellaisen paniikkikohtaustyylisen ahdistuskohtauksen kaupassa ja tuli välitön poistumisen tarve, sellainen pakokauhu. Olin lapsen kanssa marketissa kun hän oli vielä pienehkö. Olin tuolloin parikymppinen. Kohtaukseen liittyi pieni epätodellinen fiilis, onneksi tämä kohtaus meni hyvin nopeasti ohitse. Tuolloin olin kyllä hieman masentunut ja surullinenkin joten liitän tähän samaan prosessiin. Minulla on ollut posttraumaattisia aikakausia jonkin verran elämässäni. Myös paljon fyysisiä oireita mukana.
Vierailija kirjoitti:
-paniikkikohtaus
-alhainen verensokeri
-alhainen hemoglobiini
-alhaiset verenpainelukemat
Itselläni on ollut tavallisesti matalahko verenpaine sekä taipumusta matalaan hemoglobiiniin, tosin iän myötä se on hieman noussut onneksi. Nuorena opiskeluaikoina hemoglobiinini laski ja olin todellakin väsynyt ja uuvahtanut. Oli vaikea jaksaa, vielä tein töitä opiskelujeni ohella mutta olin kyllä myös sosiaalisesti aktiivinen ja tuli juopoteltuakin kyllä. Varmaan kokonaisuuden summaa. Muuten olin hyväkuntoinen, heikotusta ja huimausta oli jonkun verran. Valahtelin helposti valkoiseksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ovat eri asioita mutta paniikkihäiriössä ovat omat kohtauksensa tai se voi olla sellaista olotilan omaista. Tiedän, olen saanut paniikkikohtauksia lievistä hyvin vakaviin elämässäni monituisia kertoja, ne ovat kuitenkin selkeästi kohtauksia joihin yhdistyy usein ahdistusta tai pelkoakin. Kerran sain kyllä sellaisen paniikkikohtaustyylisen ahdistuskohtauksen kaupassa ja tuli välitön poistumisen tarve, sellainen pakokauhu. Olin lapsen kanssa marketissa kun hän oli vielä pienehkö. Olin tuolloin parikymppinen. Kohtaukseen liittyi pieni epätodellinen fiilis, onneksi tämä kohtaus meni hyvin nopeasti ohitse. Tuolloin olin kyllä hieman masentunut ja surullin
Pöljä. Paniikkihäiriö tarkoittaa sitä, että potilas saa toistuvasti paniikkikohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ovat eri asioita mutta paniikkihäiriössä ovat omat kohtauksensa tai se voi olla sellaista olotilan omaista. Tiedän, olen saanut paniikkikohtauksia lievistä hyvin vakaviin elämässäni monituisia kertoja, ne ovat kuitenkin selkeästi kohtauksia joihin yhdistyy usein ahdistusta tai pelkoakin. Kerran sain kyllä sellaisen paniikkikohtaustyylisen ahdistuskohtauksen kaupassa ja tuli välitön poistumisen tarve, sellainen pakokauhu. Olin lapsen kanssa marketissa kun hän oli vielä pienehkö. Olin tuolloin parikymppinen. Kohtaukseen liittyi pieni epätodellinen fiilis, onneksi tämä kohtaus meni hyvin nopeasti ohitse
Juu mutta erilaisia kuitenkin. Jankuti jankuti, toivottavasti et ole lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ovat eri asioita mutta paniikkihäiriössä ovat omat kohtauksensa tai se voi olla sellaista olotilan omaista. Tiedän, olen saanut paniikkikohtauksia lievistä hyvin vakaviin elämässäni monituisia kertoja, ne ovat kuitenkin selkeästi kohtauksia joihin yhdistyy usein ahdistusta tai pelkoakin. Kerran sain kyllä sellaisen paniikkikohtaustyylisen ahdistuskohtauksen kaupassa ja tuli välitön poistumisen tarve, sellainen pakokauhu. Olin lapsen kanssa marketissa kun hän oli vielä pienehkö. Olin tuolloin parikymppinen. Kohtaukseen liittyi pieni epätodellinen fiilis, onneksi tämä kohtaus meni hyvin nopeasti ohitse. Tuolloin olin kyllä hieman masentunut ja surullin
Täyttä paskaa. Paniikkihäiriössä saadaan paniikkikohtauksia. Häiriöstä puhutaan, jos paniikkikohtauksia tulee toistuvasti.
"Juu mutta erilaisia kuitenkin. Jankuti jankuti, toivottavasti et ole lääkäri."
Ei ole totta. Ainoa ero on kohtausten toistuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ovat eri asioita mutta paniikkihäiriössä ovat omat kohtauksensa tai se voi olla sellaista olotilan omaista. Tiedän, olen saanut paniikkikohtauksia lievistä hyvin vakaviin elämässäni monituisia kertoja, ne ovat kuitenkin selkeästi kohtauksia joihin yhdistyy usein ahdistusta tai pelkoakin. Kerran sain kyllä sellaisen paniikkikohtaustyylisen ahdistuskohtauksen kaupassa ja tuli välitön poistumisen tarve, sellainen pakokauhu. Olin lapsen kanssa marketissa kun hän oli vielä pienehkö. Olin tuolloin parikymppinen. Kohtaukseen liittyi pieni epätodellinen fiilis, onneksi tämä kohtaus meni hyvin nopeasti ohitse
Ei muuten ole kuin täyttä totta eikä tarinani liittynyt paniikkihäiriöön vaan kerroin nyt kokemuksia elämästä. Niitähän muuten riittää, en ole paljoakaan kuitenkaan päässyt koskaan kertomaan. Ongelmia on ollut päästä varpaisiin ja sieluni syvyyksistä kaikkialle elämässä. Ei tarvitse dissata vaan voi ohittaa tai lukea.
Asentohuimaus? Sen saa pois tekemällä liikkeitä pää alaspäin roikkuen sängynlaidalta, ohje lääkäriltä
Vierailija kirjoitti:
Asentohuimaus? Sen saa pois tekemällä liikkeitä pää alaspäin roikkuen sängynlaidalta, ohje lääkäriltä
No sitä voi koittaa mutta ei ole takeita. Sain saman ohjeen hartiajumeihin. Tuli kyllä aika paha olo nopeasti joten olkaahan varovaisia jos kokeilette tätä tapaa.
Onko leijuva olo lievää huimausta? Minulla leijuvaa oloa aiheuttaa jos olen syönyt liian vähän, verenpaine on alhainen tai hartiaseutu on jumissa. Myös ennen kuukautisia kärsin nykyään leijuvasta olosta.
Et ei se sen vakavampaa välttämättä ole. Minulla menee yleensä päivässä tai parissa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Onko leijuva olo lievää huimausta? Minulla leijuvaa oloa aiheuttaa jos olen syönyt liian vähän, verenpaine on alhainen tai hartiaseutu on jumissa. Myös ennen kuukautisia kärsin nykyään leijuvasta olosta.
Et ei se sen vakavampaa välttämättä ole. Minulla menee yleensä päivässä tai parissa ohi.
Tämäkin on muuten totta, monet kokevat herkästi tälläistä. Tuttua minullekin. Sanoitamme välillä aika paljon eri tavoin asioita joten sitähän vain miettii mitä kukakin milläkin sitten tarkoittaa ja usein samaa tunnetta voi liittyä monenkinlaiseen tilanteeseen. Kovissa kivuissa tai säryissäkin voi tulla sellaista epätodellista oloa.
"Juu mutta erilaisia kuitenkin. Jankuti jankuti, toivottavasti et ole lääkäri."
En ainakaan sinun. Onneksi.