Itä-Suomen yliopisto
Onko täällä Itä-Suomen yliopistossa opiskelevia? Minkälainen läsnäolovelvoite on keskimäärin kursseilla? Pitääkö istua luennoilla vai voiko opiskella itsenäisesti?
Kommentit (10)
Älä mene sinne jos haluat kunnon tutkinnon.
Käymällä avoimen yliopiston kursseja pääset opintojen pariin. Ja jos käyt työn ohessa, opiskelu voi suorittaa netin kautta. Näin helposti nykyään saa akateemisen tutkinnon. Ei edes pääsykokeita.
Vierailija kirjoitti:
Käymällä avoimen yliopiston kursseja pääset opintojen pariin. Ja jos käyt työn ohessa, opiskelu voi suorittaa netin kautta. Näin helposti nykyään saa akateemisen tutkinnon. Ei edes pääsykokeita.
Mistä tällainen tieto on peräisin? Itse opiskelen UEFissa ja olen kyllä joutunut tekemään pääsykokeen, vaikka olen sitä ennen suorittanut opiskelemani aineen perusopinnot avoimessa. Jos näiden opintojen keskiarvosanaksi saa vähintään kolmosen, pääsee siis pääsykokeissa eri kiintiöön kuin esim. lukiosta suoraan pyrkivät. Joskus se voi auttaa, aina ei.
Aika pitkälti saa halutessaan opiskella itsenäisesti. Riippuu todella paljon tiedekunnasta ja opiskeltavasta alasta. Esim. lääkiksessä paljon läsnäoloa vaativia kursseja.
Eiköhän tuo riipu alasta. Lue nettisivut aloista.2
Yksi arvostetuimmista yliopistoista, rento meininki ja laadukas opetus
Sinne oli tullut joku ituhippiravintola Metrialle. EI kannata mennä. Pupupaistin sijasta saikin pupun ruokaa
Kuopion yliopisto + Joensuun yliopisto = nykyinen Itä-Suomen yliopisto
Kirjekurssina voi käydä monet kurssit.Löysät vaatimukset.