Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gigantti kohtelee asiakkaitaan kuin p*skaa

Vierailija
15.08.2024 |

Ostin pesukoneen Gigantista. Sille sovittiin kuljetus (59e), asennus (29e) ja vanhan poisvienti (39e). 

Kuljetuksen piti olla eilen (oltava koko päivä kotona, kone tulee tunnin varoitusajalla klo 9-16 välillä). No, noin klo 14 Gigantista soitetaan, että "sairastapauksen vuoksi" konetta ei pystytäkään tuomaan. Tarjosivat uutta aikaa täksi päiväksi. Sanoin, että no, mä en ole kotona ennen kuin vasta 19.30, mutta että sen jälkeen sopii. Joo, heille sopii että kone tuodaan 16-21 välillä, ja he voivat laittaa kuskille toiveen, että tulee vasta 19.30 jälkeen. 

Sanoin, että nii-in, en ole kotona ennen klo 19.30, sitä ennen on turha tulla. No, hän pistää kuskille viestiä. 

Tänään se kuski sitten selvästikin yrittää tavoitella minua klo 17 jälkeen. En pysty vastaamaan töissä, olen asiakaspalvelussa. Käy ilmi, että hän oli yrittänyt tuoda konetta, mutta se ei tietenkään onnistunut. 

Soitin töistä päästyäni Giganttiin ja sieltä sanotaan, että seuraavan kuljetuksen saa maanantaiksi! Ja kävi ilmi, ettei se asiakaspalvelija ollut edes laittanut kuskille tiedoksi, että mun luo pitäisi tulla vasta 19.30 jälkeen! 

Soitin kuskillekin ja hän vahvisti asian. Hän sanoi, että lukee kyllä viestit, jos niitä on, kun niissä on ilmoituksia kierreportaista ja muuta vastaavaa.

Lisäksi se eilinen asiakaspalvelija olisi voinut soittaa eilen kuljetusliikkeelle ja selvittää, että pääsevätkö he minun luokseni 19.30 jälkeen ja jos eivät, kuljetuksen olisi voinut buukata huomiselle, kun olen taas vapaalla! Nyt sitä ei teknisistä syistä saada huomiselle, eilen ois voitu laittaa. 

Että näin paljon piitataan asiakkaista Gigantissa! 

Ne kuskit tulevat kuulemma kolmenkin tunnin päästä näitä koneita tuomaan! Mitä järkeä??? Ei ihme, että pelkkä saapuminen eli koneen kuljetus on 59e. Se olisi ollut saman, vaikka olisin kuljettanut koneen itse, kun asentaja saapuisi.

Eli myymälän käyttämä kuljetuspalvelu on kolmen tunnin päässä myymälästä, ei vahingossakaan samasta kaupungista! 

Sain kyllä takaisin jo 59e ja asennuksen 29e. Huomenna vaadin myös vanhan poisviennistä rahat takaisin, koska koneen saanti venyy 6 vuorokautta siitä mitä sovittiin! 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa ei kannata käydä.

Vierailija
2/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kohdellut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Power (ja sen logistiikkakumppani) on vähintään yhtä paha. Kävivät kolmeen kertaan pihalla toteamassa, ettei jääkaappia vaan ole mahdollista saada sisälle. Tieto ei kulkenut, että tarvitaan kaksi miestä kantamaan se sisälle, maksettu sisäänkannosta erikseen. Erityisen haastava kohde ei ollut, yksikerroksinen omakotitalo. Kaupan purkukaan ei helposti onnistunut, mutta kun se lopulta onnistui (kun uhattiin kuluttajaviranomaisilla), Viron kautta tilattu, täsmälleen sama konemalli, kannettiin laatikkoineen päivineen suoraan keittiöön. 500 euroa halvemmalla.

Sekä Power että Gigantti keikkuvat kuluttajariitalautakunnan tapausten kärjessä.

Vierailija
4/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Mulla meni ihan hyvin viimeksi. Taisi olla jonkun verkkokaupan kautta ja postin kuljetus. Sukulainen tilasi. Mutta joskus huoltomiesten kanssa muuten voi olla ongelmia.

Vierailija
5/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama kokemus. Ostettiin pesukone ja maksettiin kuljetus. Meillä on kierreportaat ja laitettiin tästä tieto Gigantiin. Kukaan ei sitten kertonut kuskille tai kellekään. Kuski tuli meille, kysyi olisiko ketään kotona koeka ei pääse yksin portaita. Minä olin vauvan kanssa, mutta en pystynyt auttamaan. Piti sitten soittaa mies töistä auttamaan kuskia. Onneksi oli lounasaika ja mies aika lähellä töissä.

Viimeksi pesukoneostoksilla (n. 7v ennen tätä tapahtumaa) olin raskaana ja tilasin kuljetuksen paikalle. Kuskit tuli, tökkäsivät koneen eteiseen ja lähtivät. Olisi pitänyt kuulemma maksaa asennus että olisivat roudanneet kylppäriin asti. Valitin, ei saatu rahoja takaisin, koska onhan se kone tuotu. 

Vierailija
6/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennyt hyvin mutta johtuu siitä että oltiin kotona koko päivä. Tosin aina mennyt hyvin ja otetaan asennuskin. 

Vierailija
7/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin pesukoneen powerilta. Se Kone joka maksoi 299 tuotiin sovittuna aikana kotiin ja kuljetus maksoi 20 euroa. Vanhan koneen veivät pois.

Vierailija
8/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut gigantista koskaan mitään. Tiedän että siellä on todella surkeaa asiakaspalvelu.

Vierailija
9/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus gigantista:

Ostin elektroniikkalaitteen, kaukosäädin oli rikki. 

Kävin gigantissa valittamassa, kuulema vain esimies voi antaa uuden tilalle. Esimies huomenna klo 9 paikalla. 

Tulin paikalle klo 9 seuraavana päivänä, esimies ei paikalla. 

Sama toistui 3 kertaa.

Yritin palauttaa tuotteen. Tyytyväisyystakuu oli mennyt umpeen kun olin yrittänyt tavoittaa tätä mystistä esimiestä jo kymmeniä päiviä aina kun töiltäni sinne kerkesin.

Hyvä gigantti!

Vierailija
10/12 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Laitetaan sulle paras ja kalleinnpesukone. Onks muuten liittymäasiat kunnossa? Siitä samalla paras puhelin ja liittymä sopihintaan. Onks myös telkkari ok? T. Gigantin liimatukkajuppi

Vierailija
11/12 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla ei ole muitakaan, joille ihmetellä tätä, jatkan vielä vähän, eli ap.

Tein kirjallisen valituksen asiasta Giganttiin, arvatkaa mitä tapahtui? Joku työntekijä soittaa minulle asiakaspalvelusta kysyy, mitä minä haluaisin tyyliin hyvityksenä, että asiassa ei onnistuttu? Mä olen saanut JO sieltä kuljetus- ja asennusmaksut (yht. noin 90e) pois, en mä sen isomman hyvityksen perään ole, vaan sen, että he korjaavat toimintaansa! 

Kävi ilmi, ettei palautettani ollut lukenut kukaan asiakaspalvelun esihenkilö, joille se oli tarkoitettu, vaan nämä lattiatason työntekijät, joilla ei ole mitään valtaa siihen, miten asioita korjattaisiin. Giganttia ei siis kiinnosta korjata ongelmia, vaan yrittää maksaa asiakas "tyytyväiseksi" eli hiljaiseksi.

Myös Gigantin puhelinvaihde on yksi iso vitsi: Soitin siis sinne ekaksi aamulla ja pyysin saada puhua esimiestason henkilön kanssa. Minua ei yhdistetty eteenpäin, vaan "vaihde" (joka paljastui ihan siksi samaksi asiakaspalveluksi, jonne varsinainen asiakaspalvelunumerokin ohjaa) kehotti tekemään valituksen sähköpostilla. Sitten hän jäi hoitamaan uuden ajan antamista pesukoneen toimitukselle ensi maanantaille.

Sitten minulle, kuten aluksi kerroin, soittaa Gigantin asiakaspalvelusta joku työntekijä, jolla ei ole mitään osaa eikä arpaa tapahtuneeseen. Olin jo ihan, että itkeäkö vaiko nauraa! Koska tiedän, ettei kaikilla asiakkailla todellakaan ole aikaa käyttää näin paljon heidän mokaansa! Mutta mulla sattuu nyt olemaan aikaa ja näköjään riittävästi naiviutta, että koitan "auttaa" heitä (mielellään esihenkilöportaassa asti) edes vähän oppimaan tästä jotain? Tai kuulemaan joskus edes omin korvin, että heissä mättää.

Sanoin hänellekin, että haluan jutella asiasta esimiestason henkilön kanssa, koska vain se ovat oikea taho ottamaan tämän palautteen vastaan. Asiakaspalvelija joutui sitäkin kysymään välipuhelulla; ilmeisesti, että saako laittaa asiaa eteenpäin, tai kenties, että kenelle.

Nyt sitten odottelen, että ottaako joku, jonka vastuulla me asiakkaat oikeasti olemme, sieltä yhteyttä ja mikä on vastaanotto heiltä tälle asialle! En pidätä hengitystä odottaessani onnellista loppua tälle, älkää murehtiko :)

Vierailija
12/12 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vaihtanut muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä