Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen vihaamaan ydinperheitä ja monogamiaa?

Vierailija
15.08.2024 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

139lle

Ehkäpä tuollaiset oikeasti pelkäävät aitoa rakkautta. Lapsuudesta kumpuava hylkäämisen pelkohan siinä on taustalla. Tulevat levottomiksi ja rauhattomiksi tasapainoisesta rakkaudesta. Siksi pakenevat pelkoaan pettämiseen ja lennosta vaihtamiseen moneen kertaan elämässään. Eivät löydä koskaan rauhaa ja tyyneyttä.

Vierailija
142/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan nyt jollekulle itkupotkuraikkuli,kun kaikki eivät haluakaan vapaata seksiä vaikka leivinpaahtimen kanssa? Nyyh.

"Itkupotkuraikkuli" tulee lähinnä siitä, kun joku helvatan taulapää sanoo, että kenenkään ei pitäisi saada harrastaa vapaata seksiä leivänpaahtimen kanssa koska minä itse en halua harrastaa vapaata seksiä leivänpaahtimen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan nyt jollekulle itkupotkuraikkuli,kun kaikki eivät haluakaan vapaata seksiä vaikka leivinpaahtimen kanssa? Nyyh.

"Itkupotkuraikkuli" tulee lähinnä siitä, kun joku helvatan taulapää sanoo, että kenenkään ei pitäisi saada harrastaa vapaata seksiä leivänpaahtimen kanssa koska minä itse en halua harrastaa vapaata seksiä leivänpaahtimen kanssa.

Älä sumuta!

Vierailija
144/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sumuta!

Sumu sulla on korviesi välissä.

Vierailija
145/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen aika käy vähiin ja se villitsee ja syöttää kaikenlaista vääristynyttä "totuutta" ihmisille jotka ilomielin nielevät sen. Ennen oli itsestään selvä asia että on mies ja nainen  ilman minkään Pyhän kirjan mukaan ottamista siihen totuuteen. Ei Jumala luonut mitään kolmansia ihmisiä. Nyt se nähdään kohta Raamatun Jumalan hölynpölynä. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi." Kohta se, että on vain miehiä tai naisia nähdään uskontona, vouhotuksena ja sitä kohti ollaan jo menossa.

Ja sitten ihan toiseen asiaan. Jumalan sanotaan itse asettaneen ihmisille heidän elämisensä ja olemisensa rajat. Kun ihmiset alkuaikoina puhuivat samaa kieltä, se tiesi vaikeuksia. Jumala näki jo silloin hyväksi että eri kansoilla on eri kielet ja omat kotimaansa olla ja elää. On aina tullut vain vaikeuksia kun näitä rajoja on ylitetty. Taustalla on varmasti myös Jumalan ja paholaisen (epäjumalat ja pahat henkivallat) välinen taistelu. Siksi J

Olisi mielenkiintoista saada tämän raamatulliseen maailmankuvaan nojaavan kommentoijan kommentin alapeukuttelijoiden perustelut peukutuksilleen. -sivusta

Vierailija
146/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

139lle

Ehkäpä tuollaiset oikeasti pelkäävät aitoa rakkautta. Lapsuudesta kumpuava hylkäämisen pelkohan siinä on taustalla. Tulevat levottomiksi ja rauhattomiksi tasapainoisesta rakkaudesta. Siksi pakenevat pelkoaan pettämiseen ja lennosta vaihtamiseen moneen kertaan elämässään. Eivät löydä koskaan rauhaa ja tyyneyttä.

Kouluesimerkki ihmisestä jota voi huoletta luonnehtia juuri niihin ihmisiin jotka eroavat todella helposti.

Suhteessa kaikki kunnossa mutta tällainen ihminen alitajuisesti pelkää rakkautta ja sabotoi suhteen jollain keksityllä syyllä josta ei ole kumppanilleen puhunut aiemmin sanaakaan.

Silloin jos lapsia niin todella ikävää heille.

Tuollainen ihminen vanhempana antaa todella huonot mallit ja eväät aikuisuuteen. Joskus ilmentää avoimen narsistisia piirteitä. Ei kestä kritiikkiä keltään tuollaisesta käytöksestään

Vierailija
147/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen aika käy vähiin ja se villitsee ja syöttää kaikenlaista vääristynyttä "totuutta" ihmisille jotka ilomielin nielevät sen. Ennen oli itsestään selvä asia että on mies ja nainen  ilman minkään Pyhän kirjan mukaan ottamista siihen totuuteen. Ei Jumala luonut mitään kolmansia ihmisiä. Nyt se nähdään kohta Raamatun Jumalan hölynpölynä. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi." Kohta se, että on vain miehiä tai naisia nähdään uskontona, vouhotuksena ja sitä kohti ollaan jo menossa.

Ja sitten ihan toiseen asiaan. Jumalan sanotaan itse asettaneen ihmisille heidän elämisensä ja olemisensa rajat. Kun ihmiset alkuaikoina puhuivat samaa kieltä, se tiesi vaikeuksia. Jumala näki jo silloin hyväksi että eri kansoilla on eri kielet ja omat kotimaansa olla ja elää. On aina tullut vain vaikeuksia kun näitä rajoja on ylitetty. Taustalla on varmasti myös Jumalan ja paholaisen (epäjuma

Olisi mielenkiintoista saada tämän raamatulliseen maailmankuvaan nojaavan kommentoijan kommentin alapeukuttelijoiden perustelut peukutuksilleen. -sivusta

En ole alapeukuttanut, mutta ainakin väite, että Jumala olisi nähnyt hyväksi eri kansat ja kielet on täysin Raamatun ulkopuolinen arvaus motiiveista.

Herra tuli katsomaan kaupunkia ja tornia, jota ihmiset rakensivat, ja sanoi: Siinä he nyt ovat, yksi kansa, jolla on yksi ja sama kieli. Tämä, mitä he ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa. Menkäämme sekoittamaan heidän kielensä, niin etteivät he ymmärrä toistensa puhetta. Ja niin Herra hajotti heidät sieltä kaikkialle maailmaan, ja he lakkasivat rakentamasta kaupunkia. Kaupunki sai nimen Babylon, sillä siellä Herra sekoitti ihmisten kielen ja sieltä hän hajotti heidät kaikkialle maailmaan.

1. Moos. 11:5-9

Mitään ei sanota siitä, miksi Jumala päätti toimia näin. Suoraviivainen tulkinta olisi, että Jumala ei halunnut ihmisten pystyvän suuren mittaluokan yhteistyöhön. Miksi, ei voi tietää. Ajatuksella, että tässä oli kysymys siitä, että Jumalan mielestä erilliset kielet ja kansat on jotenkin hyvä asia ja sekoittuminen paha on täysin perusteeton "Minä haluan tämän tarkoittavan tätä" -tulkinta.

Vierailija
148/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

139lle

Surullista kuinka joku pilaa tahallaan muiden elämää ja pahimmillaan lastensakin elämää tuollaisella käytöksellä. Onnetonhan tuollainen on eikä ole silloin hyvä vanhempi koska on onneton.

Vierailija
149/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup

Vierailija
150/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmiston läpeensä mielisairas wokemätäsaasta.

Vierailija
151/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana. Kuiskii korviin valheita, jotka on Jumalan tahdon vastaisia.

Saatana meni korvasta sisään.

Vierailija
152/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies tietysti. Hyväksikäyttää naista, agitoi lapsia, pettää, sekoilee, jne.

Vierailija
153/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaako joku ydinperheitä?

Minä en ainakaan.  Suvaitsemattomuus sen sijaan surettaa.  Ja uskonnollisissa ääriliikkeissä esiintyvä hyväksikäyttö.  Jeesus ei varmaankaan olisi suvaitsemattomuuden ja hyväksikäytön puolella, vaan armon ja ihmisoikeuksien.

Olen ollut vähän aikaa pois vauvapalstalta.  Tuntuu että tässä välissä on polarisoituneiden ja provokatiivisten aloitusten määrä lisääntynyt.  Onko kyse sattumasta vai onko takana pahantahtoinen naapuri?

Vierailija
154/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan.  Suvaitsemattomuus sen sijaan surettaa.  Ja uskonnollisissa ääriliikkeissä esiintyvä hyväksikäyttö.  Jeesus ei varmaankaan olisi suvaitsemattomuuden ja hyväksikäytön puolella, vaan armon ja ihmisoikeuksien.

Olen ollut vähän aikaa pois vauvapalstalta.  Tuntuu että tässä välissä on polarisoituneiden ja provokatiivisten aloitusten määrä lisääntynyt.  Onko kyse sattumasta vai onko takana pahantahtoinen naapuri?

Pääministeri Sanna Marin käski valita puolen, keskitietä ei kuulemma ole.  Marxisti agitoi ja sai mitä tilasi.

Vierailija
155/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri Sanna Marin käski valita puolen, keskitietä ei kuulemma ole.  Marxisti agitoi ja sai mitä tilasi.

Ja vasemman reunan sekoilijat puhuvat tosiaan alentuvaan sävyyn jostain mystisestä keskitiestä. No, sitä saa mitä tilaa kun provoaa.

Vierailija
156/156 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup