Mikä saa ihmisen vihaamaan ydinperheitä ja monogamiaa?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on historiallisesti katsottuna todella tuore ilmiö. Ihminen on elänyt isommissa yhteisöissä ja moniavioisuudessa noin 300000 vuotta, ydinperheessä noin 100 vuotta.
Ja tämähän ei kerro siitä onko asia moraalisesti oikein tai hyväksi kaikille osapuolille.
Niin. Moniavioisuuden, avoimien suhteiden ja polyamorian suurimmat kannattajat somessa ovat usein miehiä jotka kovaan ääneen mesoavat kuinka parisuhteessa tai ydinperheessä pitää olla oikeus käydä vieraissa. Ja sen tuomitseminen olisi väärin.
Eiköhän jokainen nyt elä kuten haluaa tällä planeetalla, tuollaisista asioista on aivan turha edes keskustella.
Kapitalismihan se kaikkeudessaan tuota tekee.
120 kommenttia vähän yli tuntiin. Aihe selvästi kiinnostaa. Siksipä siitä pitää puhua kovemmalla äänellä jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on historiallisesti katsottuna todella tuore ilmiö. Ihminen on elänyt isommissa yhteisöissä ja moniavioisuudessa noin 300000 vuotta, ydinperheessä noin 100 vuotta.
Ja tämähän ei kerro siitä onko asia moraalisesti oikein tai hyväksi kaikille osapuolille.
Niin. Moniavioisuuden, avoimien suhteiden ja polyamorian suurimmat kannattajat somessa ovat usein miehiä jotka kovaan ääneen mesoavat kuinka parisuhteessa tai ydinperheessä pitää olla oikeus käydä vieraissa. Ja sen tuomitseminen olisi väärin.
Eiköhän jokainen nyt elä kuten haluaa tällä planeetalla, tuollaisista asioista on aivan turha edes keskustella.
Osoitus vain siitä että vetoaminen johonkin paimentolaiskulttuuriin on älyllistä epärehellisyyttä. Ja tietoista sellaista.
Vierailija kirjoitti:
120 kommenttia vähän yli tuntiin. Aihe selvästi kiinnostaa. Siksipä siitä pitää puhua kovemmalla äänellä jatkossa.
95% jotain uskonnollista jankkaamista, ihan muutama oikea vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Omat rahat ja omaisuus. Niillä voi elää ihan miten liberaalisti kuin haluaa ja muut pitää päänsä kiinni.
Kommunismissa pitää ottaa muut huomioon ja rahatkin jaetaan ja valtio omistaa kansalaisen. Sellainen kansalainen saa tuomion jos myrkyttää valtio omistamaa kehoaan huumausaineella.
Kapitalismissa jokainen omistaa itse itsensä ja päättää omasta elämästään liberaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto onneksi liittyy aiheeseen paljonkin, joten ei mennyt ihan täysin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat rahat ja omaisuus. Niillä voi elää ihan miten liberaalisti kuin haluaa ja muut pitää päänsä kiinni.
Kommunismissa pitää ottaa muut huomioon ja rahatkin jaetaan ja valtio omistaa kansalaisen. Sellainen kansalainen saa tuomion jos myrkyttää valtio omistamaa kehoaan huumausaineella.
Kapitalismissa jokainen omistaa itse itsensä ja päättää omasta elämästään liberaalisti.
Kommunismi on konservatiivinen malli ehdottomasti!
Minä ainakin elän kuten haluan, ettekä te voi sille mitään. Muuttakaa sinne Lähi-itään, mistä uskontonnekin on lähtöisin, hopi hopi.
On tyysten eri asia VIHATA monogamiaa kuin KERTOA biologinen totuus, että kaikki ihmisapinat, myös ihminen itsekin, ovat rakenteeltaan moniavioisia, ja ylivoimainen enemmistö muistakin suvullisesti lisääntyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt koulut kesken sulla? Vai pääsitkö mihinkään edes oikeasti sisään?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin elän kuten haluan, ettekä te voi sille mitään. Muuttakaa sinne Lähi-itään, mistä uskontonnekin on lähtöisin, hopi hopi.
Elä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kellään ei kiinnosta. Islaminuskoiset- että buddhalaiset pitävät kristinuskoa rappiouskontona. Ymmärrätkö? Jokaisella on omat mielipiteensä, ja ne olisi suotavaa pitää omana tietonansa. Tämä minun arvomaailmasi on parempi kuin sinun, on lapsellista ja vähä-älyistä.
Vierailija kirjoitti:
On tyysten eri asia VIHATA monogamiaa kuin KERTOA biologinen totuus, että kaikki ihmisapinat, myös ihminen itsekin, ovat rakenteeltaan moniavioisia, ja ylivoimainen enemmistö muistakin suvullisesti lisääntyvistä.
Miten tämä biologinen totuus on käynyt ilmi?
En mä ainakaan vihaa. Mulle käy mono. Mutta en lapsettomana sinkkuna ymmärrä miksi mun pitäisi jaksaa isoa lapsiperhettä joka kulmassa. Kai perheelliset tajuavat miten erilaista elämää kaikki elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kellään ei kiinnosta. Islaminuskoiset- että buddhalaiset pitävät kristinuskoa rappiouskontona. Ymmärrätkö? Jokaisella on omat mielipiteensä, ja ne olisi suotavaa pitää omana tietonansa. Tämä minun arvomaailmasi on parempi kuin sinun, on lapsellista ja vähä-älyistä.
Tämä on keskustelupalsta
Vierailija kirjoitti:
Me perheelliset olemme avoimesti kertoneet miten perseestä perheleikki on.
Miten niin? Olen ollut onnellisesti aviossa 47 vuotta ja lapsillammekin on piiitkät parisuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen erottaa eläimestä juurikin se että ihminen kykenee toimimaan muutenkin kuin vain eläimellisten alkukantaisten viettien varassa. Siksi polyamoria ja avoimet suhteet ovat alemman älyllisen tason alkukantaisia konstruktioita.
Ehkäpä tuo selittää joidenkin kyvyttömyyden sietää tasapainoista ja tyynen rauhallista rakkauteen pohjaavaa monogamista suhdetta. Koska ovat kehittymättömiä, alempiarvoisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuputtaminen.
Tarkoititko "tumputtaminen"?