Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joilla on jomman kumman vanhemman puolelta karjalaiset sukujuuret?

Vierailija
15.08.2024 |

Itsellä äidin puolelta.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee raja? Perimää tutkittaessa olemme kaikki sukua toisillemme.

Suomessa itä-länsi-jako on kyllä aika voimakas niin kulttuurin, historiallisten rajojen kuin geenienkin suhteen. Ymmärrän kysymyksesi sinänsä, mutta tässä kohtaa se ei ihan päde. 

Vierailija
82/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta geneettisesti itä-suomalaiset eroavat länsi-suomalaisista. Toki lähes kaikki sekoittuneet jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidinisällä on. Muuten minulla on sukua sieltä sun täältä. Jännää kuinka monella on juuria vain yhdestä tai kahdesta paikasta.

No nun minun molemmat vanhemmat ovat karjalaisia, ei siihen helposti ole sekoittunut muita. Paitsi esi-isistä yks valkovenäläinen ja Vaasalainen. Sen verran kaukaa ovat, etten heitä tuntenut.

Vierailija
84/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini puolelta on ja kyllä koen olevani karjalainen, vaikka asunut puolet elämästäni savossa. Joku aiempi kirjoittaja mainitsi, että kyllä karjalainen karjalaisen tuntee ja voin tämän hyvin allekirjoittaa omien kokemusten pohjalta. Näin karkeasti yleistäen ollaan aika letkeitä ja leppoisia, mutta sitkeitä. 

Joskun paljon nuorempana menin työpaikkaan, jossa tapasin lähellä eläkeikää olevan työkaverin. Hänen kanssaan oli aina mukava jutustella. Jotenkin oli  aina hyvin lämpimät välit,  vaikka hän paljon vanhempi. Jossakin vaiheessa tuli sitten juuret puheeksi. Hän totesi siinä heti, että kyllä tunnisti minussa ne juuret. Et tää sama, karjalainen karjalaisen tuntee. 

Tää jostain syystä lämmittää mieltä. Aina kuulee, kuinka pohjalaiset osaavat juuriaan mainostaa. Heillä on ollut kyky mainost

En ole törmännyt. Kaverini isä oli karjalainen ja kaverini niin kypsä siihen, ettei halua ikinä aiheesta puhua. Muita en tunne. Paitsi tietenkin perheeni.

Vierailija
85/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puoli. Mukavaa porukkaa, mutta pidän itäistä geeniperimää ajatuksenakin niin vastenmielisenä, että olen muuttanut sukunimeni siten, että sitä ei tunnista itäperäiseksi. Minulla on nollakiinnostus sukuun, eikä vähääkään kansallistunnetta. Halveksin kansallisvaltioajattelua.

t. vastentahtoisesti suomalainen, vastentahtoisesti geeniperimältään osittain itäosasta, n45

Vierailija
86/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta geneettisesti itä-suomalaiset eroavat länsi-suomalaisista. Toki lähes kaikki sekoittuneet jo.

Ei ole. Raja on selkeä edelleen. Itäsuomalaiset geenit on kyllä surkeaa kamaa. Mm terveysdata osoittaa tämän. Ja näkeehän sen ulkonäöstäkin. Rumia, persjalkaisia lattapäitä

Vierailija
87/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän puoli. Mukavaa porukkaa, mutta pidän itäistä geeniperimää ajatuksenakin niin vastenmielisenä, että olen muuttanut sukunimeni siten, että sitä ei tunnista itäperäiseksi. Minulla on nollakiinnostus sukuun, eikä vähääkään kansallistunnetta. Halveksin kansallisvaltioajattelua.

t. vastentahtoisesti suomalainen, vastentahtoisesti geeniperimältään osittain itäosasta, n45

Kansallistunne ja suku ovat kuitenkin eri asioita. Geeniperimääsi ei sukunimen vaihtaminen peitä

Vierailija
88/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3/4 isovanhemmista on Suojärven pitäjän alueelta. Kaikki päätyneet perheidensä kanssa evakoiksi Keski-Suomeen. 

Mä lähtisin ilman muuta uudisasuttamaan vanhoja kotiseutuja, jos siihen joskus tulisi mahdollisuus. 

Minäkin olen haaveillut käydä alueilla missä oma Karjalainen sukuni oli. Nyt se on mahdotonta.

Vierailija
89/108 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni isoisä ja isoäitini äiti olivat Vienan Karjalasta.

Vierailija
90/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nacht suvun kautta joo ajalta 1800-luku, oisko hyvä nimenvaihto vaiko ihan pimee juttu?

Vierailija
91/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös äitini puolelta, olen huomannut että olen perinyt karjalaisten sisukkuuden, vaikeuksien kautta voittoon!

Vierailija
92/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 prosenttisesti karjalainen. Suvussa on runonlaulajia, joiden runoja kerättiin ja julkaistiin silloin 1800-luvulla. Silti en pidä itseäni minään etnokarjalaisena. Olen suomalainen.

Vierailija
93/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-suomalaiset ovat todellista rotukansaa!

Vierailija
94/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini oli  Karjalan evakko. Häneltä opin mm. paistin ja piirakoiden teon ja kuulin silloisesta elämästä siellä Karjalan kunnailla ja miten kamalaa oli kun oli pakko lähteä kotoa jalkapelillä sotatoimia pakoon. Kotitalo poltettiin ja osa eläimistä tapettiin. 

Vierailija
95/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on Pohjois- ja äitini Etelä-Karjalasta. Pidän itseäni karjalaisena 😍

Vierailija
96/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että karjalaiset ja lappilaiset ovat samantapaisia kuten puheliaita, iloluontoisia ja mukavia. 

Vierailija
97/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta kun asuin nelivuotiaasta lapsuuden ja nuoruuden Pohjois-Karjalassa, jotain siitä identiteettiin tarttui.

Vierailija
98/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai onko täällä? 😂 tyyliin joka toisella suomalaisella on. 😆 et ole uniikki lumihiutale, sori. 

Sinä taas et ole erityisen mukava ihminen, ihan sama mistä sukujuuresi ovat.

Vierailija
99/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun suku on Laatokankarjalasta Lahdenpohjasta, ja ollaan hiton ylpeitä Suomalaisuudesta. Tätä maata isovanhempani puolustivat ja miekin ihan satavarmasti seison rintamalla jos kutsutaan

Vierailija
100/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin suku PohjoisKarjalasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän