Onko täällä muita, joilla on jomman kumman vanhemman puolelta karjalaiset sukujuuret?
Kommentit (108)
Minulla kummankin vanhemman. Ja kaikkien isovanhempien.
Kyllä on. Olen 50% karjalainen, mutta toisin kuin nämä aktivistit kokee olevansa, olen myös 100% suomalainen. Ja niin olivat karjalaiset sukulaisenikin.
Mulla on äidin puolelta. Äitini isän suku asui useiden sukupolvien ajan Viipurissa.
Ei, ei ketään Karjalasta eikä muualtakaan Itä-Suomesta. Meidän lapsilla sen sijaan on, isänsä äidin äiti oli kotoisin Karjalasta.
Olen neljäsosakarjalainen. Äitini puolen isoisäni oli Karjalasta.
Karjalasta kyllä, mutta Pohjois-Karjalasta, eikä sitä ole luovutettu.
Äidinäiti ja isänisä olivat kotoisin Etelä-Karjalasta ja isänäiti rajantakaisesta Karjalasta.
Mummo oli Karjalasta, Laatokan rannalta pienestä kylästä. Kaikki kolme veljeään kuolivat sodassa josta mummon äiti meni jotenkin aivan raiteiltaan.
Äitini puolen suku on kokonaan Karjalasta, eli olen puoliksi karjalainen. Isän suku Länsi-Suomesta.
Isovanhempani oli Karjalasta kotoisin.
Kolme isovanhempaani menetetystä Karjalasta, molemmat vanhempani kotoisin Satakunnasta ja minä olen syntynyt ja kasvanut Keski-Suomessa.
Molemmat vanhemmat karjalaisia. Hauskaa tää, kun lapseni on alkanut tarkkailla meitä ja muita sukulaisia, keissä se karjalaisuus näkyy/kuuluu. Osassa hyvinkin selkeästi, osssa ei ollenkaan. Tosin isoisän vanhemmat olivat Vaasasta, eli toki olemme mekin coctaili usemmasta heimosta.
Mummoni on kotoisin Pohjois-Karjalasta. Mummon isoisä puolestaan oli vienankarjalainen.
Juu, koko suku karjalasta. Olemme odottaneet milloin päästään takaisin yhteyteen kotiseuduille. Voisi Putin tulla jo vapauttamaan meidät
Isäni sukujuuret ovat Etelä-Karjalasta, ja äitini sukujuuret ovat Pohjois-Karjalasta. Itse olen tosin puhdasjalkanen stadilainen, mutta en enää asu stadissa.
Mulla myös äidin puolelta. Ja onhan täällä pakko olla paljonkin. Eikös väestöstä suunnilleen 20% siirretty alueluovutusten takia.