Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
1361/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kaudella Pete luovutti jokerin toiselle ihmeen helpolla.

Tällä kaudella Kari antoi immuniteettilippaan Robertille, koska tällä oli avainkin siihen.

Ehkä Kari sittenkin on myyrä. Mutta hyvin osannut välttää toimet joille voisi laskea epäilyttäviä todennäköisyyksiä...

Ehkä Karilla alkoi siinä kohtaa omatunto kolkuttaa tai oma rahantuhlaus hirvittää ja ajatteli, että parempi kuitenkin antaa lipas hyötykäyttöön. Tai ehkä vielä ennemmin häntä alkoi koko episodin lopputulos naurattaa ja hän huumorintajuisena ajatteli, että Robert on ansainnut palkinnon nokkeluudestaan. Silläkin uhalla, että se voisi aiheuttaa hänen oman putoamisensa, ehkäpä ajatteli, että sittenpä se lienee hänelle oikein.

Vierailija
1362/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä välissä olin poistanut Tomaksen listoiltani kuorotehtävän perusteella."

Poista sitten myös Kari pois koska museolla heitteli oikeita vastauksia tai ainakin hyvin lähelle osuvia vaikkei ollut edes tornissa.

Laskeutuikin tornista vaikka olisi voinut jatkaa korkeanpaikanpelko-linjalla. Miksi myyrä paljastaisi että köysitehtävä olikin vain bluffia?

Miksi hän ei toiminut laatikkoleikissä kuin Aaron ja edennyt vaikka 1 ja 2/3 jälkeen kutoselle ottamaan miinuksia, "jokeria metsästäen".

Miksi hän laivanupotuksessa heitti lopussa oikean taktiikan eli ampua vain summassa toivoen että joku osuu, kun aikaa oli jotain 15 sekuntia.

Miksi hän ei pyykkitehtävässä ottanut mitään isoa roolia? Tomas otti: alkoi kuvailla vaatteiden kuoseja, jättäen värit mainitsematta. Kuulosti Pyhimykseltä kukkatehtävässä ja Peteltä maalaustehtävässä. Kultaisen leikkauksen jätti kuitenkin mainitsematta.

Avasinkin näitä about kaikkia tuossa toisessa viestissäni. Ensinnäkin mulle on voinut hyvin käydä niin, että olen Tomasin poistanut ennen Karia ja myöhemmin en ole Karista enää halunnut luopua. Ja tämä vaikuttaa tapaani ajatella. Tomas muuten laski ne rekkaritkin oikein siinä halkotehtävässä eli Tomasilla on muitakin hyveitä kuin kuorotehtävä. Olen silti kirjoittanut tänne joitain kommentteja, miksi Tomas voisi olla myyrä. Niin epävarma myyrästäni olen.

En poistanut Karia tornin takia, koska voin kuvitella hänen halunneen toiseksi etsijäksi. Hän myös hidasteli ja jännitti alussa, kunnes uskalsi laskeutua keräämättä kuitenkaan yhtään lippua. Tämä on mielestäni samantasoinen suoritus kuin vaijerilla, jossa uskalsi irrota lähdöstä.

Olen täällä aiemmin sanonut, että mun mielestä myyrä voi ottaa laatikoilta mitä vaan paitsi sitä tonnia. Myyrä voi todellakin ottaa muuta kuin miinusta.

Mun mielestä 15sek ennen laivanupotuksen loppua ei tehdä mitään peliä mullistavia ratkaisuja :D 

Tomas aloitti pyykkitehtävän mun mielestä / muistaakseni helpoimmilla vaatteilla. Ruudullisilla shortseilla ja lintupaidalla. Ne kuosit ovat mun mielestä helpommat kuin jotkut eri vihreän sävyissä olevat yksiväriset t-paidat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan nähnyt samankaltaisia vihjeitä kuin Peten syntymäpäivä aiemmalla kaudella?

Vierailija
1364/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun myyräpolkuni:

Ekassa jaksossa yritin lähinnä oppia, ketä on mukana. 

Tokaan lähtiessä pidin Maria mahdollisena (varmaan paljon ihan vaan monen mainitsemien ennakkoajatusten takia, kokenut näyttelijänainen olisi sopinut), mutta sehän kaatui siihen.

Ennen kolmatta jaksoa aloin enemmän miettiä kuka sitten. Olin ajatellut, että myyrä ei kaipaa kaikkia salkkuja merestä ja miettinyt eniten unohtelija-naisten (eli muut uimarit kuin Ina) välillä, kunnes varmaan täältä luin ajatuksen, että myyrä olisi halunnut kaikki salkut. Totta, tämän ostan. Aloin siis suunnata katsetta Inaan. (Nyt jäljellä olevista Ina selvästi halusi salkut mutta muitakaan ei voi poissulkea. Voimajengiä näytettiin kovin vähän.)

Kaivos ei kertonut mitään mutta pyykkitehtävässä Ina oli juuri sellainen kuin myyrä olisi. Ihmeen älämölöä fiksulta naiselta. Ina siis.

Haloissa mietityttää, että jos Inalla on 3 muumimukia, kä

Mietin kirjoittaisinko perustelut Inasta Kari-perustelujeni jälkeen, mutta tässä on aika kattava selonteko. Itseasiassa Ina oli varmaan hetken mun isoin myyrä siinä huutokauppahetkellä. Koska silloin tietovisarahat oli tuhlattu ja uskoisin olevani ensimmäinen, joka tänne kirjoitti siitä, että myyrä halusi kaikki salkut rantaan. Ja tiedämme Inan roolin siinä. Mulla on ainoastaan käynyt se, että halkotehtävän jälkeen en halunnut Inan jäävän ainoaksi myyräkseni. Ja niin se Kari jäi tuohon nyt sitten kummittelemaan. Jos Ina on myyrä, niin onhan se halkohomma pakostakin epäonnistuminen tai että ei sen ihan niin pitänyt mennä.

Vierailija
1365/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä perustelin miksi myyrä on 239/240 todennäköisyydellä Ina tai Tomas. Ei kannata muita enää miettiä minun mielestä.

Vierailija
1366/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Tomas pari ekaa vaatetta pyykkikorista otettuaan voi tietää onko siellä samanlaisella kuosilla/kuviolla olevat shortsit ja paita mutta eri värissä. Järkevä ihminen kuvaa seka väriä että kuosia. Jättämällä värin mainitsematta vaikuttaa epäilyttävältä mun silmissä. Luulisi värin olevan luonteva valinta jos oikeasti haluaa kuvata vaatetta, niin että toinen ryhmä varmana tietää mistä vaatteesta kysymysys.

Vierailija
1367/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tehtävässä myyräily olikin erittäin hankalaa. Myyrä tietää kuvien järjestyksen, mutta ei voi tietenkään itse syöksyä repimään kuvia ensimmäisenä. Pitää odottaa että oma tilaisuus tulee luontevasti muiden ehdottamana.

Miksei voisi olla tällainenkin tehtävä jossa myyräily onkin vähän vaikeampaa?

Tietystikään ei voi syöksyä, siis niin että juoksisi sinne kilpaa kyynärpäätaktiikkaa käyttäen. Mutta hyvin voi asettautumalla vaivihkaa hyvin asemiin, koska jonkunhan siinäkin kohdassa etukulmassa kuitenkin on oltava ja siitäkään paikasta ei näyttänyt mitään kilpailua tulevan. Ja jommankumman eturiviin jääneen on se lappu sitten kuitenkin otettava, miksi siitä sitten pitäisi jäädä vielä neuvottelemaan ja ehdottelemaan, kun kiire on ja kello käy. Se siinä epäilyttävältä näyttäisi, jos myyrä siinä jotain ryhtyisi säätämään, ehdottelemaan tai odottelemaan ehdotteluja.

Ja jos lapun taululta ottaa tai otti tällainen vaivihkaa paikalleen asettautunut myyrä, jolla itsellään on ollut siihen vakaa suunnitelma, ei se muille kilpailijoille ilmeisesti näyttäytynyt kovinkaan silmiinpistävänä ja merkittävänä. Korkeintaan se aiheuttaa pohdinnan, että oliko kyseessä myyräntyö vai ei ja oliko se niin vakuuttava merkki, että sen perusteella alkaa ko. henkilöä epäillä.

Oli se varmaan silti sellainen tehtävä, jossa myyräily oli vähän vaikeampaa, kuten kirjoitit tai ainakaan se ei ollut välttämättä kovin tehokasta.

Vierailija
1368/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä tuo "Veivel" dragon. Lukisivat niin kuin kirjoitetaan eli vavel, niin menisi oikein.

Vierailija
1369/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokakaudella keksin Pyhimyksen (noin 70 % varmuudella) myyräksi nelosjakson aikana, eli kun 8 oli mukana.

Kolmoskaudella spottasin (noin 75 % varmuudella) Peten myyräksi kolmosjakson aikana, kun 9 oli mukana.

Tällä kaudella kehityskaari on jatkunut ja Tomaksen huomasin myyräksi (noin 80 % varmuudella) toka jakson katsottuani, eli kun 9 vielä mukana.

Jos Tomas ei ole myyrä niin Suomen kovin myyräkuiskaaja on kompastunut johonkin kaninkoloon.

Pidän tätä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä.

Vierailija
1370/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kilpailija niin kuvailisitko vaatteista sekä kuosin että värin?

Jos olisit myyrä niin kuvailisitko vaatteesta vain kuosin?

Kelpaako VSOP- tai XO-veto kanssani? Voidaan vetää vaik mun luona kasijatkoa katsellen. Voit toki samalla myös asetella pyykkejäni kuivumaan - otan täysin mielelläni koko sohvan haltuun.

Vierailija
1371/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sekin että Tomas halusi selostamaan vaatteiden ulkonäköä kuvaa jotain.

Eikä antanut muun hoitaa sitä hommaa ja itse olisi vaikka lajitellut paidat ja housut erikseen. Tai levitellyt niitä nurmelle jotta näkisi nopeasti mistä olisi järkevintä aloittaa/jatkaa.

Hyvin saman näköiset vaatteet tietenkin olisi voinut unohtaa. Ei ollut aikaa kaikkea laittaa kuitenkaan.

Sitä vaan mietin että miks helvetissä he laittavat kuivia vaatteita kuivumaan?

Vierailija
1372/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko kukaan nähnyt samankaltaisia vihjeitä kuin Peten syntymäpäivä aiemmalla kaudella?"

Grekov-nimen etymologia on sama kuin sanalla greek, eli tulee sanasta grey.

Harmaa on viroksi hall.

Jos jonkun paikan nimi on esim. Konu Hall niin on se kai jonkunlainen vihje..?

Sää oli ekoissa jaksoissa harmaa. Roope käsikirjoitti sään jumalattaretkin mukaan peliin. On se vaan welho!

Vierailija
1373/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Karia myyräepäiltynä oikein missään vaiheessa nähnyt, koska mielestäni hän on monessa tehtävässä ollut se pelinrakentaja, joka on yrittänyt pitää homman kasassa (esim. laivanupotus) ja joka, jos se hänestä olisi ollut kiinni, olisi joistain tehtävistä hankkinut ihan hyvin rahaa, jos joku muu ei olisi valemyyräilyllä pilannut tehtävää (esim. se halkotehtävä).

Tornitehtävässä hän auttoi paljon ihan vapaaehtoisesti, huuteli jo sieltä tornista laskeutumisvuoroa odotellessaan oikeita vastauksia, vaikkei todellakaan olisi tarvinnut, lähti auttamaan Inaa torniin ja oli siinä hyvä. Aivan yhtä hyvin hän olisi voinut olla hiljaa tietoineen. Tornista hän myös tuli suht reippaasti alas vaikka olisi voinut jäädä pelkoonsa vedoten ikkunalaudalle tärisemään ja aikaa kuluttamaan.

Joku oli sitä mieltä, että hän luetteli sanoja kiikkutehtävässä oudosti, mielestäni teki sen ihan hyvin kolme kertaa samaa toistaen.

Varsinkin sen jälkeen, kun erehtyi huutokaupassa hassaamaan rahoja, pyrki Kari keräämään niitä myös takaisin.

Vierailija
1374/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko näin että Robertilla, Arjalla ja kellä muulla oli eläimiä kotona?

Muumimukeja Robertilla, Arjalla, ja Inalla, ja ehkä 1-2 muulla.

Auto kenellä? Varmasti ainakin Robertilla.

Sukunimessä tietenkin vokaaleja kaikilla.

Olisiko kysymykset valittu sen mukaan, että myyrällä on sekä auto, eläimiä, että muumimukeja kotona?

Tällä perusteella Robert olisi todennäköisin myyrä. Hänellä olisi siis oikeasti 22 muumimukia. Se ettei muista oliko vastannut 20 vai 30 oli epäilyttävää. Kun paljastui että koloon ei mahdu kuin max 30 niin senkö takia hän vaihtoi 20:een? Hmm, kai myyrälle olisi kerrottu että max 30 mahtuu koloon. Sanoiko hän vahingossa sen luvun? Sekoitti luvut 30 ja 20. 30 kolon maksimimäärä, 20 se luku jonka aikoi sanoa.

Robert myös ohjasi yhden kuorolaisen väärälle riville ja työnsi vaunua niin lujaa että se meni viivan yli - eli työntömatka piteni.

Toki hän myös huusi immuniteettilippaan avaimen jonka tiesi olevan itselleen täysin turha ilman lipasta.

Siinä on jo NELJÄ epäilyttävää asiaa.

Laatikostakin hän taisi ottaa miinuksia?!

Vierailija
1375/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Robert avasi laatikot 1, 2 ja 3, josta otti -250.

Eli viisi epäilyttävää asiaa.

Vierailija
1376/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Tomas pari ekaa vaatetta pyykkikorista otettuaan voi tietää onko siellä samanlaisella kuosilla/kuviolla olevat shortsit ja paita mutta eri värissä. Järkevä ihminen kuvaa seka väriä että kuosia. Jättämällä värin mainitsematta vaikuttaa epäilyttävältä mun silmissä. Luulisi värin olevan luonteva valinta jos oikeasti haluaa kuvata vaatetta, niin että toinen ryhmä varmana tietää mistä vaatteesta kysymysys.

Noh mun mielestä ne kuosit oli helpoimmat ja saat ehdottomasti olla eri mieltä. En mä Tomasta jättänyt pois epäillyistä tuon tehtävän takia. Eli en ajattele, että olisi siinä toiminut jotenkin epämyyrämäisesti. Ina oli varmaan sen pyykkitehtävän suurin kaaoksenluoja. Hän ja Kari ovat mulla nyt vaan jääneet jäljelle. Eli heitä epäilen kun muut ovat antaneet syyn heivata itsensä pois listalta. Kyllähän esim Aaroninkin poistin vain siksi, että uskon tuotannon halunneen ekassa jaksossa kaikkien jatkavan ja toi mennään kaikki Tallinnaan oli tylsä ratkasu ja Aaronin syy :D jostain vaan pitää rajata ja tällä kertaa näin. Ei oo niin vakavaa, vaikka oisinkin ihan väärässä. 

Vierailija
1377/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä tuo "Veivel" dragon. Lukisivat niin kuin kirjoitetaan eli vavel, niin menisi oikein.

Väärä ketju, sori siitä.

Vierailija
1378/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko näin että Robertilla, Arjalla ja kellä muulla oli eläimiä kotona?

Muumimukeja Robertilla, Arjalla, ja Inalla, ja ehkä 1-2 muulla.

Auto kenellä? Varmasti ainakin Robertilla.

Sukunimessä tietenkin vokaaleja kaikilla.

Olisiko kysymykset valittu sen mukaan, että myyrällä on sekä auto, eläimiä, että muumimukeja kotona?

Tällä perusteella Robert olisi todennäköisin myyrä. Hänellä olisi siis oikeasti 22 muumimukia. Se ettei muista oliko vastannut 20 vai 30 oli epäilyttävää. Kun paljastui että koloon ei mahdu kuin max 30 niin senkö takia hän vaihtoi 20:een? Hmm, kai myyrälle olisi kerrottu että max 30 mahtuu koloon. Sanoiko hän vahingossa sen luvun? Sekoitti luvut 30 ja 20. 30 kolon maksimimäärä, 20 se luku jonka aikoi sanoa.

Robert myös ohjasi yhden kuorolaisen väärälle riville ja työnsi vaunua niin lujaa että se meni viivan yli - eli työntömatka piteni.

Toki hän myös huu

En usko, että myyrällä olisi tarpeen olla noita kaikkia kotona ja esim. yksi oikein ja yksi väärin ilmoitettu vaikuttaisi hyvältä kombolta. (Ja se oikein voi olla myös, ettei ole ollenkaan.) Eli väärin ilmoitetuista muumimukeista syyllistä hakisin. Sen lisäksi voisi ajatella, että myyrä yrittäisi laskutoimituksia jotenkin häiriköidä. Halkojen keräämisessä voisi olla jotain vaivihkaista viivyttelyä, mutta hyvin siinä voisi oikealta myyrältäkin olla se näyttävä "muka feikkimyyräily", jota muut eivät mitenkään epäile oikeaksi myyräilyksi.

Vierailija
1379/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole Karia myyräepäiltynä oikein missään vaiheessa nähnyt, koska mielestäni hän on monessa tehtävässä ollut se pelinrakentaja, joka on yrittänyt pitää homman kasassa (esim. laivanupotus) ja joka, jos se hänestä olisi ollut kiinni, olisi joistain tehtävistä hankkinut ihan hyvin rahaa, jos joku muu ei olisi valemyyräilyllä pilannut tehtävää (esim. se halkotehtävä).

Tornitehtävässä hän auttoi paljon ihan vapaaehtoisesti, huuteli jo sieltä tornista laskeutumisvuoroa odotellessaan oikeita vastauksia, vaikkei todellakaan olisi tarvinnut, lähti auttamaan Inaa torniin ja oli siinä hyvä. Aivan yhtä hyvin hän olisi voinut olla hiljaa tietoineen. Tornista hän myös tuli suht reippaasti alas vaikka olisi voinut jäädä pelkoonsa vedoten ikkunalaudalle tärisemään ja aikaa kuluttamaan.

Joku oli sitä mieltä, että hän luetteli sanoja kiikkutehtävässä oudosti, mielestäni teki sen ihan hyvin kolme kertaa samaa toistaen.

En minäkään koe Karia varsinaisesti epäilyttäväksi ja jos mulla olis joku toinen vahvempi epäilty (olispa), olisin voinut tän sun viestin pointit kirjoittaa tänne itsekin. Oon tosiaan perustellut miksi Kari voisi olla myyrä, ei että miksi hän varmasti on.

Tuon halkotehtävän näen niin, että Kari on voinut laskea myös itselleen väärän muumimukien määrän. Tomas laski ne rekkarit ja Viivi, Arja ja Robert eläimet. Mun mielestä on kiva myyräily, että yksi tai kaksi kehikkoa menee väärin. On sekin tehtävän sabotointia, että pottiin tulee rahaa, mutta ei sitä maksimisummaa. Kari on tosiaan ollut haloissa ja laivanupotuksessa pelinjohtajana, mutta mielestäni hän ei ole näissä kummassakaan tehtävässä oikeastaan tuonut rahaa. Ei välttämättä menettänytkään.

Kiikussa mun mielestä parempi tapa opettaa olisi antaa keinujan toistaa sanat. Mutta tämä nyt on aika pientä :)

Vierailija
1380/3590 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku tarkkasilmäisempi katsoa huutaako Kari immuniteetista 6900 ja 7000 euroa? Immuniteetissa oli 100e korotus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi