Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
Vierailija kirjoitti:
miksi nuo kilpailijat feikkaa olevansa myyrä? mikä etu siitä on? siis jos ei oikeesti ole.
Kun tietää että itse ei ole myyrä, saa myyräilemällä muut kilpailijat laittamaan pisteitä itselle myyrätestissä jolloin itsellä on paremmat mahdollisuudet päästä jatkoon.
Henny sanoi Johtolangoissa äänestäneensä jotain joka "sählää". Voiko se muka olla kukaan muu kuin Arja? Samoin Juno sanoi jaksoa ennen kuin tippui, että saa repiä koko myyräkirjansa jos Arja tippuu. Itse en Arjaan siis usko muutenkaan, mutta tällaiset saa katseen vielä kauemmas hänestä.
Tosi järkevää tuhota voittopotista 20 % jotta oma mahdollisuus saada voittopotti nousee 10-15 %...
Edelleen sanon että Myyrä on Viivi. Vaikka saisin kuinka alapeukkuja, niin sanon samaa kuin ennenkin.
Klapitehtävässä:
-Kari laski oikein, ainoa mahdollinen erhe muumimukeissa mutta tuskin siinäkään, kun oli useampi matikkakaveri ja ääneen laski.
-Ina heitti halkoja mereen, tämä nähtiin, auki jäi oliko tarkoituksellista valemyyräilyä vai sanoiko niin, kun jäi kiinni. Otti myös vihreän halon, jota ei nähty. Katseli varpaita, kun muumimukiluku oli pielessä.
-Arja sekoili numeroiden kanssa, mutta sanoi lopulta oikein kaiken paitsi ehkä ne muumimukit.
-Viivi hidasteli Arjan mielestä, mutta itse en nähnyt mitään erikoista. Mutta Viivistä en oo oikein otetta saanut suuntaan enkä toiseen.
-Robert ei tiennyt muumimukeja.
-Tomas tuskin epäilee Inaa, koska kertoi merihaloista.
-Antonista en saanut irti mitään, paitsi että hänellä (ja ehkä Tomaksella myös) tuntui olevan ihan hyvä ajatus tehdä homma pareittain.
Lisäksi joku heitteli halkoja kuusen alle ja ehkä muualle, mutta ei kerrottu kuka.
Oma epäily on ja pysyy Inassa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen sanon että Myyrä on Viivi. Vaikka saisin kuinka alapeukkuja, niin sanon samaa kuin ennenkin.
Kerro perusteluja! Mä en osaa Viivistä ajatella oikein mitään, niin haluaisin lukea muutakin kuin että se on vähän outo. Vaikka tässä ohjelmassa toki sekin voi riittää.
Olen yrittänyt etsiä vinkkejä. Siis niitä "tuotannon" piilottamia vinkkejä myyrästä. Kuten esim. Peten syntymäpäivä pakettikoodeissa viime kaudella.
Tämän päivän jaksossa (katsoin aamulla ennakkoon) on jälkimmäisen tehtävän jälkeen kohta, jossa "pelilautaa" näytetään ylhäältä päin. Voi näkyä muissakin kohdissa tehtävää. "Pelilaudan" ulkopuolella näkyy numerot 303.
30 isommalla ja toinen kolmonen pienemmällä heti nollan jälkeen.
30.3 on (vain) Uskon nimipäivä suomalaisessa kalenterissa. Ylhäältäpäin kuvatussa videossa näkyy myös samalla Kari yksin kävelemässä. Olisiko tämä vinkki myyrästä???
Koitin googlailla 30.3 mutta kenenkään kilpailijan syntymäpäivä ei ole tuolloin. Aaronin syntymäpäivää en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro perusteluja! Mä en osaa Viivistä ajatella oikein mitään, niin haluaisin lukea muutakin kuin että se on vähän outo. Vaikka tässä ohjelmassa toki sekin voi riittää.
Olen eri, mutta olen myös epäillyt Viiviä kauden alusta asti. Häntä ei ole nostettu missään jaksossa kunnolla esille ja pidetään sellaisena sopivan neutraalina hahmona. Haastattelupätkiä myös vähemmän kuin monella muulla. Ei ole sekoillut tai feikkimyyräillyt samalla tavalla kuin muut, ei ole ilmiselvä. On uskottava pelaajan roolissaan, ei vaikuta kovin epäilyttävältä ja juuri siksi olisi "yllättävä" myyrä.
Ja edelleen myös se, että nyt on naisen vuoro olla myyrä ja Viivi on kanavan luottokasvo, jolle halutaan onnistumista. Viivi on nokkeja, ketterä, omistautunut, jne eli tuotannon mielestä hyvä valinta myyräksi. Viiviä ei myöskään nosteta Johtolangoissa eikä muiden arvausvideoissa.
Kakkosepäiltyni on Tomas, mutta silti kallistun Viiviiin, koska naismyyrä todennäköisempi.
En usko Arjan olevan Myyrä, koska sanoi haastattelussa mm. että aikoo myyräillä Viivin vierellä, tms. Arja vaan yrittää esittää Myyrää, kuten moni muukin. Arja tekee sen feikkimyyräilyn kuitenkin vähän paremmin, koska on ihan uskottava noissä sekoiluissaan.
Inasta olen 99% varma, ettei ole Myyrä. Se klapien mereen heitto oli liian alleviivattua feikkimyyräilyä ja kaiken kruunasi se, että pokka petti ja tunnusti tekonsa heti. Miksi Myyrä tunnustaisi myyräilynsä? Jos hän halusi feikkimyyränä itseensä epäilyksiä, olisi vaan kieltänyt tekonsa, jotta olisi herättänyt edes vähän epäilyksiä. Pokan pettäminen ja teon myöntäminen paljasti, että Ina on vaan tosi huono feikkimyyräilyssä :)
Kariin ja Aaroninkaan en usko, koska ovat etenkin kauden alussa "myyräilleet" liian korostetusti.
Epäilyttäviä on vain kolme: Viivi, Robert ja Tomas.
Harmi, että Juno tippui, hän oli epäilyttävä seinäruusu ja siten olisi sopinut yllättäväksi Myyräksi.
Vierailija kirjoitti:
Klapitehtävässä:
-Kari laski oikein, ainoa mahdollinen erhe muumimukeissa mutta tuskin siinäkään, kun oli useampi matikkakaveri ja ääneen laski.
-Ina heitti halkoja mereen, tämä nähtiin, auki jäi oliko tarkoituksellista valemyyräilyä vai sanoiko niin, kun jäi kiinni. Otti myös vihreän halon, jota ei nähty. Katseli varpaita, kun muumimukiluku oli pielessä.
-Arja sekoili numeroiden kanssa, mutta sanoi lopulta oikein kaiken paitsi ehkä ne muumimukit.
-Viivi hidasteli Arjan mielestä, mutta itse en nähnyt mitään erikoista. Mutta Viivistä en oo oikein otetta saanut suuntaan enkä toiseen.
-Robert ei tiennyt muumimukeja.
-Tomas tuskin epäilee Inaa, koska kertoi merihaloista.
-Antonista en saanut irti mitään, paitsi että hänellä (ja ehkä Tomaksella myös) tuntui olevan ihan hyvä ajatus tehdä homma pareittain.
Lisäksi joku heitteli halkoja kuu
Kuka Anton? 👀
Mikä se Inan sukellusveneestä löytämä etu oli? 3 x jokeri? Aika tylsä. Miksei vaan sanottu, että kolminkertainen jokeri.
Montako jaksoa vielä jäljellä?
Aikamoisen tylsää, kun on niin paljon valemyyräilyä.
Onpa ollut tylsä kausi, kun jo heti alkumetreillä tullut selväksi, että Kari on myyrä. Jo ensimmäisessä jaksossa yritti nollata potin, kun ehdotti että jatketaan kaikilla kilpailijoilla. Jokainen kilpailu mennyt penkin alle. Tämän päivän jaksossa näennäisesti edes yritti, tosin potti nollattiin viime kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Montako jaksoa vielä jäljellä?
5 jaksoa jäljellä, jos oot jo tämän päivän jakson katsonut. Muussa tapauksessa 6 kpl.
Huomasiko joku vai näinkö väärin???
Huutokauppatehtävässä myytiin yksi "esine" mutta ei näytetty kuka sen osti!
Voin vielä tarkistaa katsomosta kun ehdin!
Tietääkö Roope ohjelman kuvausten aikana kuka on myyrä vai saako hänkin veikkailla omassa päässään? Entä tietääkö Roope myyrän henkilöllisyyden Johtolankojen kuvausten aikana Miskan seurassa? Milloin ne on kuvattu? Vasta nyt syksyllä vsi jo viime vuonna? Eikös se myyrän paljastustilaisuus kuvata aina Suomessa reissun jälkeen?
Onko kukaan ohjelmaan osalistunut pitänyt tästä kaudesta jotain podcastia, tube-jaksoja tai live-seurantaa/q&a esim. instassa?
Vierailija kirjoitti:
Huomasiko joku vai näinkö väärin???
Huutokauppatehtävässä myytiin yksi "esine" mutta ei näytetty kuka sen osti!
Voin vielä tarkistaa katsomosta kun ehdin!
En huomannut, että mikään myyty asia olisi jätetty katsojilta piiloon. Mutta kerro toki, jos vielä tarkistat asian. Itsellä jakson katsomisesta on jo viikko, joten en muista tarkalleen mitä siinä kävi. Robertin tai Karin ostos ehkä paljastettiin vasta kamerahaastattelussa katsojille? Mutta oliko vielä joku sellainen kauppatava, jonka ostaja ei selvinnyt koko jakson aikana?
miksi nuo kilpailijat feikkaa olevansa myyrä? mikä etu siitä on? siis jos ei oikeesti ole.