Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua on väsyttänyt murrosiästä asti, nyt 40+

Vierailija
14.08.2024 |

Olen aina ollut helposti väsyvä. Nukkunut päikkäreitä nuoruudesta lähtien lähes päivittäin. 

Mitään lääketieteellistä ongelmaa ei ole löytynyt, veriarvot hyvät.

Paino vaihdellut, laihanakin väsyttänyt ihan yhtä paljon. 

Lääkityksiä ei ole ollut (kuin jotain kuureja), e-pillerit oli 17-27 -vuotiaana. Ei muutosta suuntaan tai toiseen.

Ei ole lapsia.

Tuli vaan mieleen tuosta "jo nelikymppisenä väsyttää -ketjusta.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen tarve on yksilöllinen.

Vierailija
2/46 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verenpaineesi matala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Mutta ei tätäkään ole lääkärit nähneet selittäväksi tekijäksi.

Vierailija
4/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä on myös aina väsyttänyt. Nuoresta alkaen. Ikää myös 40+.

Vierailija
5/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Lääkärit osasi sanoa jo 90-luvulla että on päässä vikaa kun väsyttää. 

Vierailija
6/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan on sellaisia "matalaenergiaisia" luonnostaan.

Sitten on tällaisia kuin minä, eli vaihdevuodet tekee energiseksi. Olin nuoresta asti vähän sellainen veltto ja väsynyt. Pystyin kyllä aina esim koulun ja työn hoitamaan, mutta ei olisi ollut voimia esim. harrastuksiin sen jälkeen. Enkä perheen perustamista voinut kuvitellakaan, en olisi kestänyt ja jaksanut että työn jälkeen lapset olisi vaatineet minulta huomiota ja tekemistä. 

No, sitten alkoi jossain 42 v. esivaihdevuodet. Ainoina oireina että menkkakierto lyheni. Mutta myös: unentarve ja väsyneisyydentunne väheni. Nyt olen 50 ja menopaussi jo tapahtunut, ja energiaa on ihan valtavasti. Jotenkin ilmeisesti mun väsyneisyys liittyi siihen hormonikiertoon, koska sitten kun se loppui, energisyys lisääntyi ja on nyt tasaista eikä niin, että välillä hetken energinen olo kunnes taas väsähtää ja haluaa vaan röhnöttää ja nukkua 10 tunnin unia.

Vierailija
7/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko johtua estrogeenin määrästä siis?

Vierailija
8/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten jotkut ovat jaksaneet ja yhä jaksavat työtä ja perhe-elämää.

T. Lapseton aina väsynyt 40+

Vierailija
9/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani?

Vierailija
10/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Mutta ei tätäkään ole lääkärit nähneet selittäväksi tekijäksi.

Olisiko sinulla kilpirauhasessa vikaa? Minulla vaihtelee liika- ja vajaatoiminnan välillä ja verenpaine on yleensä ollut matala. Luulen että linkittyy kilpirauhaseen jotenkin. 

Vierailija
11/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tehty kattavaa loistutkimusta?

Vierailija
12/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut loiset voivat elää jopa 20 vuotta elimistössä ja munivathan ne vielä sen lisäksi.

Vierailija
13/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa, syötkö terveellisesti ja saatko vitamiineja tarpeeksi? 

Vierailija
14/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekaisin tuossa juuri D vitamiinitestin ja näyttää aika merkittävää puutetta. Googlailin sitten oireet ja minullahan ollut ne kaikki jo lähes vuoden päivät. Minulla on ollut aina vaivana se kun D vitamiini taso ei pidä. Saan sen pysymään suht normaaleissa rajoissa ei silti mitenkään erityisen hyvinä kun syön 150 mikrogrammaa vuorokaudessa D vitamiinia. Nyt en ole pariin vuoteen sitä jaksanut syödä siinä määrin. Saan ehkä noin 20 mikrogrammaa vrk ja tulos on tämä. Onneksi sentään selitys löytyy kun ei jaksa näitä jatkuvia tulehduksia, nivelkipuja ja tätä väsymystä mikä ei lopu.

Vierailija
15/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut loiset voivat elää jopa 20 vuotta elimistössä ja munivathan ne vielä sen lisäksi.

Miltä lääkäriltä noitakin tutkimuksia voi pyytää ilman että leimaa hulluksi?

Vierailija
16/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miltään. Pitävät sinua luulosairaana. 

Vierailija
17/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Olen ollut murrosikäisestä saakka väsynyt ja tottunut tähän, että koko ajan väsyttää. Olen joskus jaksanut vähän jotain opiskella tai olla vähän aikaa jossain töissä. En koskaan koulupäivän tai työpäivän jälkeen jaksanut tehdä muuta kuin mennä suoraan nukkumaan. Väsyn lähdes tyhjästä.

Kaikki mitä voi tutkia, on tutkittu. Ei mitään syytä ole löytynyt, niin masennuksen piikkiin on laitettu.

Kaikenlaisia lääkkeitä on syötetty, ja niistä ei ole ollut mitään apua. Vain mittavia haittoja.

En ole koskaan haaveillut mistään perhe-elämästä tai parisuhteesta, koska ajatuskin siitä että joku asuisi samassa kodissa kanssani on uuvuttaja ja vastenmielinen. Tarvitsen niin paljon lepoa, rauhaa ja hiljaisuutta, ettei normaali ihminen sitä voi ymmärtää edes.

Ärsyttää ihmisten laiska laiska ja lorvikatari huutelut, koska he eivät tiedä miten vähillä energioilla toiset täällä sinnittelee, ja kuinka suuri ponnistus uupuneelle voi olla joku ihan vähäpätöinen juttu.

Oikeasti vain normaalienerginen ja terve ihminen voi olla laiska. Sairas ei voi olla laiska, koska sairas kyllä tekisi asioita mielellään, kunhan se ei tuntuisi tappavan uuvuttavalta. Terveen vetelehtiminen on aitoa laiskuutta.

Vierailija
18/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miltään. Pitävät sinua luulosairaana. 

Niin minä vähän ajattelin.

Vierailija
19/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekaisin tuossa juuri D vitamiinitestin ja näyttää aika merkittävää puutetta. Googlailin sitten oireet ja minullahan ollut ne kaikki jo lähes vuoden päivät. Minulla on ollut aina vaivana se kun D vitamiini taso ei pidä. Saan sen pysymään suht normaaleissa rajoissa ei silti mitenkään erityisen hyvinä kun syön 150 mikrogrammaa vuorokaudessa D vitamiinia. Nyt en ole pariin vuoteen sitä jaksanut syödä siinä määrin. Saan ehkä noin 20 mikrogrammaa vrk ja tulos on tämä. Onneksi sentään selitys löytyy kun ei jaksa näitä jatkuvia tulehduksia, nivelkipuja ja tätä väsymystä mikä ei lopu.

Tulehdukset, nivelkivut ja väsymys viittaavat johonkin loiseen.

Vierailija
20/46 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on ferritiini?

Entä Tsh ja T4v? B12-aktiivinen ja d-vitamiini? Onks sokeriarvot ok?

Mullakin oli "loistava hemoglobiini" (155). No 2vk myöhemmin testasin itse ferritiinin ja se oli 13,7 eli paha raudanpuute.

Jos koko ajan väsyttää, niin joku syy siihen on.

Mulla väsymys paheni myös murrosiässä...runsaat kuukautiset söi raudat. 20 vuotta meni raudanpuutteisena , kunnes itse otin asioista selvää. Ai niin, b12 ja d puutos oli myös sekä a-vitamiinin puute. Kilpirauhanen oli laiska, mutta viiterajoissa. Piristy, kun jätin maidon ja gluteenin.

T. Väsyttää enemmän, jos syön maitoa/gluteenia ja veriarvot pielessä