Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhoja Commodore 64-käyttäjiä paikalla?

Vierailija
14.08.2024 |

Millaisia muistoja siitä? Erityisesti kiinnostaa mitä ohjelmia teitte ohjekirjasta. Itse sain tehtyä sen leijuvan ilmapallon mutta sprite-grafiikasta en päässyt jyvälle että olisin voinut muokata sitä. Kunnolla koodaamaan opin vasta myöhemmin yliopistossa (siihen aikaan Pascal ja C ja myöhemmin muuta) ja se onkin ollut hyödyllinen taito noin yleisestikin elämässä.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tullut ohjelmoitua, mutta Commandon opin pelaamaan läpi niin monta kertaa peräkkäin kuin halusin. Ja nörttikaveri antoi mulle demon, jossa pikseliukko sai orgasmin kädellään. Samaa piti itsekin kokeilla, ja oli tajunnanräjäyttävä kokemus, itsetyydytys.

Kokeilehan sitä muutama vuosi sitten julkaistua parannettua versiota, ei ole enää niin helppo

Vierailija
82/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Täälläkin yksi vanha Commodore 64 käyttäjä, mulla oli se C-malli ja kasettiasema. Naputtelin ohjekirjasta jonkun ohjelman ja Bitistä lisää, sitten ihan omasta päästäkin Basicilla simppelin tietokantamaisen ohjelman, jolla tallentelin Bitin peliarvosteluja peräkkäistiedostoina kasetille.

Vähän tuli piirreltyäkin Koala Painterilla ja jöystickilla mutta enimmäkseen pelailin pelejä.

Pian takuuajan jälkeen virtalähde hajosi, käräytti sulakkeensa välittömästi kun joko virtajohdon laittoi seinään, tai yritti käynnistää konetta, en muista enää kummassako tilanteessa. Uudella virtalähteellä tosin kone toimi moitteetta, joten itse koneessa ei vika ollut.

Opiskelujen takia kone tuli myytyä vuonna 1991. Sittemmin ei ole aitoa Kuusnelosta ollut, tuo Mini 64 tuli hankituksi vuonna 2018, mutta käyttö jäänyt melko vähälle, eihän se ole aidon Kuusnelosen veroinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis jenkkivirtalähteellä varustettu C128. Tietysti vielä NTSC-ulostulo. Kannattaako edes yrittää?

Juu. Siinä sit toimii harvemmin EU:n PAL-pelit. NTSC-versioita hankittava.

Vierailija
84/84 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän melkein kaikki reilusti keski-ikäiset miehet ole vanhoja kuusnelosveteraaneja.

Itselleni se tietokone oli pelkkä pelikone. Last Ninja 1 & 2 (läpäisin molemmat), Gunship, Ultima IV-V, AD&D Pool of Radiance, Airborne Ranger ja Pirates! varmaankin suosikkimuistot.

Hyvä pelimaku 5/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän