Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaiden verkostot

Vierailija
14.08.2024 |

Siskoni (alle 30v) seurustelee vauraan miehen kanssa.Oma perheemme on köyhä kuin kirkonrotta.Meitä on yllättänyt miten varakkaat tuntevat toisensa.Verkostoa on joka alalta ja joka lähtöön ja kesälläkin on pientä ja isoa juhlaa tai gatheringia.Yhteinen tekijä on vauraus.Noissa piireissä ei ole yhtään köyhää (ehkä kumppani voi olla,mutta kutsu on vauraan kautta).

Eihän tuossa mitään,mutta kaikki tapahtuu suhteiden kautta: asunnot,hankinnat,työpaikatkin.Vauraat saa minun mielestäni etuja ja voi entistä paremmin.

Onko muunlaisia kokemuksia?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kaikkia yhdistää myös huumeet. Pystyisin laittamaan Seiskalle juttuja seuraavaksi vuodeksi, mutta miksi myisin lehmän, jota pystyn lypsämään loputtomiin. Osa näistä varakkaista "julkkiksista", maksaa kuukausittain, etten kerro mitä on tullut tehtyä.

T. Sekatavarakauppias.

Juu ihan varmasti. Tuollainen pikku kiristäjä ei pitkään piireissä pyörisi.

Vierailija
122/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden piirit on pienet, siksi tuntevat toisensa.

Rikas ei ole sama asia kun varakas vaikka köyhästä näin vaikuttaakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen siskosi kaltainen mies, mutta ei hänellä oikein mitään verkostoja ole. Eletään tavallista, kahden introvertin elämää. Puitteet on lokoisat eikä minun tarvitse tehdä töitä. Läheiseni ei tätä usko, koska taustani on köyhä. Kaikki pitää minua työttömänä. Juu, miljoonatalossa pyörin työttömänä.

Mieheni perheen kautta olen oppinut sen, että heikäläiset ei ole niin ennakkoluuloisia kuin me köyhistä lähtökohdista olevat. 

Vierailija
124/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös osin kokemusta ja kyse on siitä että tutustutaankin henkilöihin joista voi olla jotakin "hyötyä". Näin se vaan menee. Köyhillä usein se on aitoa kaveruutta toista köyhää kohtaan mutta näillä varakkailla on usein taustalla joku ajatus; "että jos voisin tästä tuttavuudesta jotenkin hyötyä esim. businessmaailmassa tai muutenkin". Lisäksi on "hienoa" tuntea toisia rikkaita. Mutta kyse on asemasta ja varakkuudesta. Ei niinkään ihmisyydestä. Jos olisi kyse ihmisyydestä niin yhtä hienoa olisi tuntea ihmisenä joku köyhäkin.

Vierailija
125/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisten verkosto koostuu Kelan odotustilan veljistä ja siskoista🤣

Vierailija
126/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen siskosi kaltainen mies, mutta ei hänellä oikein mitään verkostoja ole. Eletään tavallista, kahden introvertin elämää. Puitteet on lokoisat eikä minun tarvitse tehdä töitä. Läheiseni ei tätä usko, koska taustani on köyhä. Kaikki pitää minua työttömänä. Juu, miljoonatalossa pyörin työttömänä.

Mieheni perheen kautta olen oppinut sen, että heikäläiset ei ole niin ennakkoluuloisia kuin me köyhistä lähtökohdista olevat. 

Aamuaivot... Piti kirjoittaa, että mulla on siskosi miehen kaltainen mies :D

Vierailija
127/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa outo aloitus. Pitäiskö varakkaiden hengailla katkerien köyhien kanssa? Miksi? Eiköhän kaikki tykkää olla sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa on samalla aaltopituudella? 

Vierailija
128/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa outo aloitus. Pitäiskö varakkaiden hengailla katkerien köyhien kanssa? Miksi? Eiköhän kaikki tykkää olla sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa on samalla aaltopituudella? 

Aivan, ei siitä salaliittoteorioita kannata rakennella, jos ihmiset seurustelevat kaltaistensa kanssa samoissa piireissä. Sama asuinalue, samantyyppiset työt ja taustat, niinhän ne "kuplat" syntyvät. 

Hyvin usein kun täällä olen kertonut omasta elämästäni, minut on määritettu trolliksi, koska oman kuplan ulkopuolista elämää ei edes uskota olevan olemassa.

Vierailija
129/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ensin määritellä, kuka on rikas tässä keskustelussa.

Ystäväpiirit eivät muodostu varallisuuden mukaan vaan esim ammatin perusteella. Ihmiset, jotka ovat edenneet uralla johtajiksi, voivat luontevasti tuntea muita johtajia. Ei siinä pankkitilin saldoa kysytä.

Eli koulutus ja työelämä siinä ratkaisee, eikä raha.

Tässä puhutaan varmaan rotary- ja kaiken maailman sikariklubeista.Varmaan johtajaverkostojakin erikseen.

Se on sitten älyvapaata puhetta. Rotary-klueihin voi liittyä kuka vai varallisuudesta riippumatta. Kaverinikin liittyi ja hän on köyhä. Hän on kuitenkin akateeminen ja sellaisella alalla että koki sen toiminnan motivoivaksi sisällöllisesti. Eli ne eivät tosiaankaan ole mitään rikkaiden yhteenliittymiä. Kertoo lähinnä paljon siitä ihmisestä, joka luulee niiden olevan sellaisi.

Vierailija
130/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vauras sen verkostoitumistaidon vuoksi, ei toisinpäin. Itse olin köyhä, mutta hankittuani töitä aloin rakentamaan verkostoa. Kutsua tukee gatheringiin ja tapahtumiin.

AP:n tilityksestä paistaa että kyseessä on helvetin raskas tyyppi jonka vinkumista ja ulinaa ei kukaan jaksa kuunnella ihan varallisuudesta riippumatta.

Vierailija
131/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ensin määritellä, kuka on rikas tässä keskustelussa.

Ystäväpiirit eivät muodostu varallisuuden mukaan vaan esim ammatin perusteella. Ihmiset, jotka ovat edenneet uralla johtajiksi, voivat luontevasti tuntea muita johtajia. Ei siinä pankkitilin saldoa kysytä.

Eli koulutus ja työelämä siinä ratkaisee, eikä raha.

Puhutaan varakkaista, ei nousukkaista.

Määrittele sellainen varakas tässä, niin voimme edes auttavasti puhua samasta asiasta.

Hetkeen en ole lukenut mitään näin hölmöä kuin tämä ketju. Ihan salaliittohörhöjen tasoa vrt ne ketjut, joissa luetellaan yläluokan tunnusmerkkejä omien fantasioiden perusteella. Yksikin väitti siinä, ettei yläluokka koskaan matkusta Kanarialle, Fuengirolaan, Tallinnan eikä Ruotsin-risteilylle. Ehkä ap on se sama kirjoittaja, joka nyt fantasia rikkaiden verkostoista.

Vierailija
132/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyyppi on akateeminen ja urallaan edennyt, ei asiassa ole mielestäni mitään ihmeellistä. Toinen juttu on, jos hänen ei tarvitse töitä tehdä laisinkaan. 

Oikeasti rikkaat ovat Suomessa sellaisia, ettei heidän tarvitse aamulla herätä. Fyrkkaa tulee aivan itsestään. 

Kakkosasuntoa, venettä jne löytyy jo ihan 5000-6000 euron kuukausituloilla eivätkä ne tulot ole mitenkään ihmeelliset. 

No ei kai kakkosasunnossa ja veneessä mitään ihmeellistä ole? 

Riippuu missä ja minkälaisia. Kuuden tonnin kuukausipalkka ei ole Helsingissä sellainen joilla ostetaan kakkosia. Paitsi jostain Pihtiputaalta.

Vierailija
133/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siskoni (alle 30v) seurustelee vauraan miehen kanssa.Oma perheemme on köyhä kuin kirkonrotta.Meitä on yllättänyt miten varakkaat tuntevat toisensa..."

Aina näin päin. Tunteeko kukaan pariskuntia, joissa mies on köyhistä oloista ja nainen rikkaasta suvusta/perheestä?

Elokuvista :)

Vierailija
134/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyyppi on akateeminen ja urallaan edennyt, ei asiassa ole mielestäni mitään ihmeellistä. Toinen juttu on, jos hänen ei tarvitse töitä tehdä laisinkaan. 

Oikeasti rikkaat ovat Suomessa sellaisia, ettei heidän tarvitse aamulla herätä. Fyrkkaa tulee aivan itsestään. 

Kakkosasuntoa, venettä jne löytyy jo ihan 5000-6000 euron kuukausituloilla eivätkä ne tulot ole mitenkään ihmeelliset. 

No ei kai kakkosasunnossa ja veneessä mitään ihmeellistä ole? 

Riippuu missä ja minkälaisia. Kuuden tonnin kuukausipalkka ei ole Helsingissä sellainen joilla ostetaan kakkosia. Paitsi jostain Pihtiputaalta.

???? Minulla on kuuden tonnin kuukausipalkka, omistan puolikkaan velattomasta omakotitalosta hyvältä alueelta Espoossa ja pystyisin ostamaan säästöilläni/sijoituksillani kakkosasunnon Helsingistä ottamatta lainaa. Ja ne säästöt ja sijoitukset on ihan palkkarahoista tehty. Mitään perintöjä tai vanhempien rahalahjoja en ole saanut. Toki olen jo ehtinyt olla työelämässä yli 25 vuotta. Ei minulla vastavalmistuneena olisi ollut varaa.

Vierailija
135/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutte toisten asioista, voi sitä kouluun mennä

Vierailija
136/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika hyvin pitää paikkansa, olen tämän itse todistanut, kun mies on edennyt urallaan. Sanonta: raha tulee rahan luo, pitää tosiaankin paikkansa

Vierailija
137/140 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollasi on käynyt hyvin. Olen myös hyvin toimeentuleva, omistan maata, puoliso on yrittäjä mutta lapset ei ymmärrä asiaa vaan häpeävät kotosalla työskentelevää vanhempaansa siis aikuiset lapset! Minun pitäisi olla tavis stressaantunut  työmyyrä kuten heidän serkkujen ja kaveriensa vanhemmat. Ollaan selitetty heille asiaa mutta mikä ne on sokaissut kun eivät tajuu.

Vierailija
138/140 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikihan tämän on aina tiennyt.

Vierailija
139/140 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikast ahdistavaa luettavaa.

Vierailija
140/140 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ovat myös usein yliopistokoulutettuja kuten vanhempani ja heidän vanhempansa ja sen myötä hyväpalkkaisissa ammateissa. Opiskeluajan kaverit auttavat toinen toisiaan. Tiedän omasta kokemuksesta. Isäni oli korkeassa virassa ja suhteita oli JOKA suuntaan ja niistä me lapsetkin hyödyimme. JA itsestään selvää oli, että sisarukseni ja minä menimme yliopistoon. Kuten omat lapsenikin. Eikä tarvitse olla Hanken tai Aalto-yliopisto🤣 Hgin yliopistossakin on muitakin tiedekuntia kuin lääkis. 

Se on vääryys, että esim. Hankenille ja kaikkiin ruotsinkielisille linjoille, myös lääkikseen pääsee helpommin sisälle. Käytännössä opiskelevat monesti samoissa ryhmissä suomenkiel kanssa.

Nyky-Suomessa kaikki halukkaat pääsevät opiskelemaan alaa kuin alaa. Joskus muinaisina aikoina oli rahasta kiinni, nykyään enää aivoista. 

Kaikki saavat opintolainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi