Työkkärin työnhakuvalmentajat, mitä hyötyä niistä on.
Sellainen minulle annettiin ja se kerran soitti minulle ja sitten ei ole siitä kuulunut 2 vuoteen. Sanoin sille kyllä että osaan lukea ja kirjoittaa, osaan käyttää tietokonetta ja lähettää sähköpostia. Siitä ei ole sitten sen koommin kuulunut.
Kommentit (17)
Minä tapasin kerran puolen vuoden aikana ja kerran soitti, kun jätin soittopyynnön. Eipä heistä mitään varsinaista hyötyä ole.
Kyllähän noiden olemassaolo kiistatta parantaa työllisyyttä, nimittäin näiden valmentajien.
Ne ovat yksi taho lisää jonka avulla pystytään saamaan lisää työttömiä kuntouttavaan työtoimintaan. Työnhakuvalmentaja saa provision, kun valmennettava aloittaa kuntouttavassa työtoiminnassa.
Sellaisen olisi pitänyt ottaa Purra myös asiakkaakseen. Ainakin hänen tiedetyn työhistoriansa vuoksi.
Hyötyyhän niistä se yksityinen palveluntuottaja.
Eli kyllähän työtönkin on tässä ihan hyödyllinen.
Siellä on sosionomi joka kuulustelee terveyttä ja aktiivisuutta. Ja alkaa kytätä sua. Kohta olet sen kourassa kuin vikisevä hiiri. Jos teet jotain väärin se raivoaa. Moni on loppuikänsä nöyryytetty konttaava vanki, ellei keksi ulospääsyä tai ei mene sinne.
Joskus aikoja sitten mulla oli sellainen. Mun piti näyttää sille CV:ni ja tehtyjä hakemuksia, ja sitten yhdessä muka oltais paranneltu niitä. Luki ne ja totesi, että kaikki on kunnossa. Se oli siinä. No, töitä sain nopeasti, mutta hänellä ei siihen ollut minkäänlaista vaikutusta.
Näiden "asiakkaaksi" ei kannata joutua.
Tapasin sellaisen kerran ja pyysin näyttää omaa cv tä. Ei se näyttänyt mutta minä näytin omani joka oli tehty tietokoneella, siinä oli tärkeät tiedot väreillä tehty ja oli suorat rivit tietenkin ja työpaikat 20 vuoden ajalta mitä olen töissä ollut ja oli neljä suosittelijaa numeroineen. Sanoisin että omani olisi parempi kuin kenenkään työnhakuvalmentajan cv.
Niillä on sellainen palkkatyö. Ja prvisiot.
Ei paljo pazkaakaan. Vuoden ajan keskusteluja netin kautta ja muutama tapaaminen.
Ne tuottavat hiilidioksiidia toimiston huonekasveille.
Monta vuotta oikein olette työttöminä? Huh, huh.
Itse saan kohta omanvalmentajan. Käydään kuulemma läpi että pitäisikö jotain esim tietokonejuttuja päivittää yms. Ja cv laittaa kuntoon.
Olen datanomi ja cv on kunnossa, ikää valitettavasti on 61 v. Ikää jos saisi viilattu pois 20 vuottamuttei taida onnistua.
Täällä ikää 60v. On sepelvaltimotauti ja sydämen vajaatoiminta infarktin jälkeen, verenpainetauti, diabetes, kolestroliongelma, allergioita, jalat paskana.
Nyt aloitetaan Kelan kanssa monialainen selvittely työkyvystä ja kuntoutuksesta. Mukana yksityiset kouluttajat ja lääkärit. Kokonaisedullista puuhaa.
Olisiko mahdollisuutta alkaa esim. kukkakauppiaaksi? Tällainen oli esimerkkinä haastattelussa.
Se sairauseläke ei tule kysymykseenkään. Onkohan tämä ihan järkevää resurssien käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä ikää 60v. On sepelvaltimotauti ja sydämen vajaatoiminta infarktin jälkeen, verenpainetauti, diabetes, kolestroliongelma, allergioita, jalat paskana.
Nyt aloitetaan Kelan kanssa monialainen selvittely työkyvystä ja kuntoutuksesta. Mukana yksityiset kouluttajat ja lääkärit. Kokonaisedullista puuhaa.
Olisiko mahdollisuutta alkaa esim. kukkakauppiaaksi? Tällainen oli esimerkkinä haastattelussa.
Se sairauseläke ei tule kysymykseenkään. Onkohan tämä ihan järkevää resurssien käyttöä?
Nyt et ole ymmärtänyt jutun pointtia. Sinä sairas ihminen työllistät olemassaolollasi useita asiantuntijoita, kuntoutuslaitoksia, kouluttajia, konsultteje.. ja tietysti ne Kelan ja Työkkärin tädit.
Sinä olet merkittävä työllistäjä. Se laskun maksu on sitten toinen juttu se.
Työvalmentajajana tein tänään soittokierroksen kurssilaisille ja muistutin video-CV:n ja suosittelijoiden tärkeydestä työnhaussa.