Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä pyöräilykypärää?

14.08.2024 |

Minä käytän aina kun ajan fillarilla. Haluan suojata pääni aivovammalta. Miksi jotkut ei käytä? Tuntuuko se sitten niin epämukavalta? Kyllä siihen tottuu nopeasti. Tai jos nainen ajattelee, että tukka latistuu, niin kyllä minä mieluummin latistan tukan kuin otan riskin että saan aivovamman jos tulee tapaturma. Ja joskus näkee että vanhemmalla ei ole pyöriäilykypärää mutta lapsilla, jotka ovat kyydissä istuimessa tai ajavat omalla fillarilla,  on kypärä. Ajattelevatko ne vanhemmat, että ei se haittaa jos heille itselleen tulee aivovamma? Ei se lapsi tee mitään sellaisella vanhemmalla joka makaa aivovammaisena hoitokodissa.

Kommentit (49)

1/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja???

Vierailija
2/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärää tarvitaan vain kaatuessa enkä aio kaatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian tottunut ajamaan ilman kypärää, en myöskään hurjastele, olen erittäin varovainen pyöräilijä. Kun kohta tulee 20v säännölistä pyöräilyä ilman kypärää, en koe että tarvitsen sitä. Ja olen tietoinen mitä minulle tullaan kommentoimaan, kuinka sitä sun tätä voi sattua ja ei koskaan voi tietää jne jne.. Se on riski jonka kanssa olen valmis elämään, minulla on siihen täysi vapaus.

Vierailija
4/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily tulee joskus yllättäen, kun on näitä vuokrattavia kaupunkipyöriä. Ei ole tiennyt ottaa kypärää mukaan, eikä sen kanssa kulje jatkuvasti.

Vierailija
5/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypärää tarvitaan vain kaatuessa enkä aio kaatua.

Olen kaatunut pyörällä vaikka kuinka monesti. En ole lyönyt kaatuessa päätä maahan. Usein on parempi kaatua hallitusti kuin yrittää pysyä pystyssä viimeiseen asti. Käytän kypärää.

6/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan lyönyt päätäni fillarilla ajaessa, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö kypärä olisi tarpeellinen. Sama asia kuin jättäisi kotivakuutuksen ottamatta siksi, kun ei kotona kuitenkaan koskaan satu mitään.

Ap

7/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen nähnyt, kun talvella liukkailla kelillä ihmiset ajaa fillarilla ilman kypärää.

Vierailija
8/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaatko pyöräillessä myös isot rintasi?

Vierailija
9/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useiden tutkimusten mukaan kypärän käyttö lisää nopeuksia ja riskikäyttäytymistä. 

Vierailija
10/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyöräile metriäkään ilman kypärää!

Ihan sama kuinka varovasti pyöräilen,

Olen varautunut ettei mitään törmäyksiä tule mihinkään eikä kenenkään kanssa.

jos päässä ei ole mitään mitä suojata: pyöräilkää vaan ilman kypärää 🤣

Vierailija
11/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät ap että kypärä myös kotona sekä ulkona kävellessä estää useita kuolemia? Mikset käytä sitä?

Vierailija
12/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pyöräile metriäkään ilman kypärää!

Ihan sama kuinka varovasti pyöräilen,

Olen varautunut ettei mitään törmäyksiä tule mihinkään eikä kenenkään kanssa.

jos päässä ei ole mitään mitä suojata: pyöräilkää vaan ilman kypärää 🤣

Muista myös AINA MASKI!

Vierailija
13/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään käytä spandex-shortseja, lukkopolkimia, nopeita laseja ym. 

14/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ymmärrä, että mikä siinä kypärän käytössä on niin vaikeaa? Olisi kiva kuulla perusteluja.

Ap

Vierailija
15/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin aamusumussa, näkyvyys 10 metriä eteenpäin kapeaa, ilman erillistä kevyenliikenteenväylää olevaa kylätietä ja vastaan tuli huomioliivillinen ja kypäröity pyöräilijä. Periaatteessa siis kaikki kunnossa, mutta muuten kaikki pielessä. Jollei ole ihan pakko, kannattanee miettiä päivittäisen pyöräilynsä ajankohtaa. Muutamaa tuntia myöhemmin sää selkeni ja oli aurinkoista.

Vierailija
16/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että monet asiat on järkevää, on hyvä varautua ja suojautua. Mutta siinäkin mennään riskiarvion mukaan, aika harva käyttää kävellessä kypärää, vaikka samat argumentit kävisi myös sen puolesta kuin pyöräilynkin.

Jokainen fiksu ihminen tajuaa ja tietää argumentin JOS jotain sattuu, niin on hyvä pahimmassa tapauksessa olla kypärä ja koko vartaloa suojaa haarniska. Me tiedämme sen argumentin, se on oikein hyvä. Mutta moni meistä elämässä menee riskiarvion mukaan, on valmis ottamaan tietoisen riskin. Elämä on jatkuvaa riskien ottamista, moni on kuollut omaan kotiinsa ja liukastunut suihkussa saippuaan, elämäminen ei ole riskitöntä, eikä siitä voi tehdä sellaista.

Vierailija
17/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajan autolla. Pyörät on perseestä.

Vierailija
18/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ihan oman turvallisuuden vuoksi. Lisäksi en voi edellyttää lapsiltani kypärn käytöä, jos en sitä itse käytä.

Vierailija
19/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en vaan ymmärrä, että mikä siinä kypärän käytössä on niin vaikeaa? Olisi kiva kuulla perusteluja.

Ap

Vaikea juuri nyt perustella. Fantasioin juuri upeista rinnoistasi.

Vierailija
20/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikot toki käyttävät sitä aina. Itse en kärsi hysteriasta. Olen myös asunut vuosia vuokralla ilman kotivakuutusta. Jätin sen uusimatta kun vuosi tuli täyteen.