Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä pyöräilykypärää?

14.08.2024 |

Minä käytän aina kun ajan fillarilla. Haluan suojata pääni aivovammalta. Miksi jotkut ei käytä? Tuntuuko se sitten niin epämukavalta? Kyllä siihen tottuu nopeasti. Tai jos nainen ajattelee, että tukka latistuu, niin kyllä minä mieluummin latistan tukan kuin otan riskin että saan aivovamman jos tulee tapaturma. Ja joskus näkee että vanhemmalla ei ole pyöriäilykypärää mutta lapsilla, jotka ovat kyydissä istuimessa tai ajavat omalla fillarilla,  on kypärä. Ajattelevatko ne vanhemmat, että ei se haittaa jos heille itselleen tulee aivovamma? Ei se lapsi tee mitään sellaisella vanhemmalla joka makaa aivovammaisena hoitokodissa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan käyttää kypärää kesällä joten välillä ajelen kesällä ilman. Rakastan niin paljon sitä tunnetta kun tuuli tuivertaa hiuksia ja vilvoittaa. Edes tämä pieni vapauden tunne minulle sallittakoon :')

Vierailija
22/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikot toki käyttävät sitä aina. Itse en kärsi hysteriasta. Olen myös asunut vuosia vuokralla ilman kotivakuutusta. Jätin sen uusimatta kun vuosi tuli täyteen. 

No vuokralla asuvat onkin sitten jo eri juttu 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ole tullut mieleenkään koko kypärä. Miellän sen kilpapyöräilijöiden ja muiden hurjastelijoiden varusteeksi. Ajan todella varovasti, talutan kaikki suojatiet, katson jatkuvasti ympärilleni, alamäet menen jarruttaen enkä vapaalla 100 lasissa kuten monien näkee tekevän.

Vierailija
24/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ns. speedomies joka ajaa kilpatsykällä koska sillä pääsee lujaa oli kuinka paskassa kunnossa tahansa. Ajelen rauhassa kaupunkipyörällä, en myöskään aja humalassa. Ymmärrän, että on olemassa mahdollisuus, että joku ajaa päälleni, sama mahdollisuus on olemassa ihan jalankulkijoillakin.

Vierailija
25/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pyöräilyn 1990, jolloin 4 prosenttia pyöräilijöistä käytti kypärää. En edelleenkään koe tarvitsevani sitä.

Vierailija
26/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei ole polkupyörää. Siksi.

Vierailija
27/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en vaan ymmärrä, että mikä siinä kypärän käytössä on niin vaikeaa? Olisi kiva kuulla perusteluja.

Ap

Miksei perustelut kelpaa?

Vierailija
28/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka melko lammas olenkin, niin jotkut asiat funtsin ihan omajärkisesti, ja kypärättömyys on yksi niistä.

Muistanpa kun takavalo tuli pakolliseksi, niin monella näkyi pelkkä takavalo palamassa, eli otettiin se muoto mutta ei sisältöä sokeasti (kun se etuvalo on ollut pakollinen jo aikoja)

Samantapaista koen olevan fillarikypärä- kiihkoilussakin.

Vierailija
29/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennettä tarkkaillessani olen huomannut että kypärällä on selvä niskaa jäykistävä vaikutus, pää ei käänny risteystä lähestyttäessä. En tiedä onko syy vai seuraus mutta en sellaista halua, siinä ei auta jos joku tulee sivusta kylkeen kun ei nähnyt.

Vierailija
30/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilykypärän käyttämättömyys korreloi yks-yhteen älykkyyden kanssa ja sen käyttämättömyys on myös todella huonoa esimerkkiä lapsille ja senkin vähän fiksummat tajuavat sanomattakin.

31/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
32/49 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu ei mahdu päähän.

Vierailija
33/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyyppi sanoi, että hän ei koe kypärää tarpeelliseksi silloin kun pyöräilee kaupungissa, mutta maastossa pyöräillessä hän käyttää kypärää.

En ihan ymmärrä tuota logiikkaa. Miten muka kaupungilla ajaessa se ei haittaa, jos lyö päänsä, mutta maastossa ajaessa se on vaarallista?

Vierailija
34/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikot toki käyttävät sitä aina. Itse en kärsi hysteriasta. Olen myös asunut vuosia vuokralla ilman kotivakuutusta. Jätin sen uusimatta kun vuosi tuli täyteen. 

No vuokralla asuvat onkin sitten jo eri juttu 😳

Nyt en ymmärrä? Käyttääkö omistusasujat kypärää sisälläkin?

Vierailija
35/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilastoja katsoo, niin kypärä pitäisi olla jos käytät villasukkia parketilla.

Vierailija
36/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no käytän todellakin pyöräilessä kypärä

Vierailija
37/49 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en omista.  Silloin kun viimeksi olen fillarilla ajanut, ei niitä ollut vielä keksitty.

Vierailija
38/49 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän aina kypärää. Kaikilla ei ole mitään menetettävää.

Vierailija
39/49 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole saatavilla kokoa 63. Pää on 61 ja aluslakin kanssa 63. Joten käytän kypärää vain kesällä.

Vierailija
40/49 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, olisihan se vähän hölmöä jos näyttäisin lapsille väärää esimerkkiä. Joten olen opetellut kypärän käytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi