YLE: Korkeasti koulutettu Riina etsii jo kymmenettä vuotta koordinaattorin tai vastaavan paikkaa
Jopa tuntien väkerrys hakemuksen kanssa ei avaa kiinnostaviin koordinaattorin töihin!
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimikkeen pitää olla tietty?
Menisitkö itse valtiotieteen maisterina johonkin muuhun työhön?
Kyllä. En ole parinkymmenen vuoden työuran aikana päässyt koordinaattorin työhön. Kaksi maisteria löytyy, toinen sosiologiasta. Muunlaista työkokemusta on kertynyt.
Palkka selittää paljon. En ole koskaan saanut edes 2500 e/kk. Usein koordinaattoreilla vaikuttaa olevan korkeampi palkka. Ellei ole, kertokaa ihmeessä missä niin nöyrät voivat hakea.
Paljon on koulutettuja totterohommissa hallintojen leivissä, tuottavan tekijän veroilla. Paljonko tuovat lisäarvoa. Tv, ssä vain kieli laulaa jos haastatellaan.
Vierailija kirjoitti:
se, että lukee yliopistossa 20 kirjaa ei oikeuta siihen, että voi 10 vuotta istua kotona maisterina muiden maksamana. riina voi mennä töihin ja lopettaa tuon maisterileikin, kun se ei vaan toimi.
Itselleen siinä eniten hallaa tekee jos jää odottamaan kymmeneksi vuodeksi. Jää elämä elämättä. Ei se suorittavan tason työ nyt niin kamalaa ole, että kannattaisi mielummin jäädä ikuisesti syrjään.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska palkka ja työnkuva. Ei duunarin töihin haluta koska työ on rankkaa sekä vaativaa ja palkka lähes aina huonompi. Sen palkan saa helpommalla.
Olisipa meilläkin niin kiva työkkärin tantta, että antaisi etsiä 10 vuotta oman alan töitä, eikä uhkaile karenssin kanssa, kun en hae muita hommia.
Vierailija kirjoitti:
Se kokemus pitää hankkia jo opiskeluaikana oman alan hanttihommissa. Ja valmistuttuakin pitää huolia alempia työtehtäviä omalta alalta. Lapset kannattaisi hankkia vasta siinä vaiheessa kun on edes jotain oman alan kokemusta muuten ei enää saa jalkaa oven väliin.
Ymmärrän käsitteen "oman alan hanttihommat" kun puhutaan vaikka rakennusinsinööristä tai kauppatieteilijästä, mutta mitä hanttihommia on olemassa valtiotieteiden alalla? Ja lapset kannattaa hankkia siinä vaiheessa, kun on vielä hedelmällisyyttä jäljellä. Ovi unelmaduuniin ei aukea välttämättä ikinä, vaikka lykkäisi lapsenhankintaa, mutta odotellessa tulee lisääntymisen biologinen aikaraja vastaan.
Riina on Tampereen punikkiyliopistossa talonvaltauksesta gradunsa tehnyt aktivisti.
Taitaa olla aika heikko lähtökohta tulla palkatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kokemus pitää hankkia jo opiskeluaikana oman alan hanttihommissa. Ja valmistuttuakin pitää huolia alempia työtehtäviä omalta alalta. Lapset kannattaisi hankkia vasta siinä vaiheessa kun on edes jotain oman alan kokemusta muuten ei enää saa jalkaa oven väliin.
Ymmärrän käsitteen "oman alan hanttihommat" kun puhutaan vaikka rakennusinsinööristä tai kauppatieteilijästä, mutta mitä hanttihommia on olemassa valtiotieteiden alalla? Ja lapset kannattaa hankkia siinä vaiheessa, kun on vielä hedelmällisyyttä jäljellä. Ovi unelmaduuniin ei aukea välttämättä ikinä, vaikka lykkäisi lapsenhankintaa, mutta odotellessa tulee lisääntymisen biologinen aikaraja vastaan.
Mikä tahansa toimistotyö, mikä osoittaa että pystyt istumaan koneella 8-16 ja hoidat mitä on sovittu.
Miksi tuota ei ole jo 8 vuotta sitten ohjattu lähärin opintoihin? Olisi ehtinyt olla töissä jo 6 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
se, että lukee yliopistossa 20 kirjaa ei oikeuta siihen, että voi 10 vuotta istua kotona maisterina muiden maksamana. riina voi mennä töihin ja lopettaa tuon maisterileikin, kun se ei vaan toimi.
Entä jos koordinaattorin töitä ei löydy??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa toimistotyö, mikä osoittaa että pystyt istumaan koneella 8-16 ja hoidat mitä on sovittu.
Tuolla haastatellulla oli ollut työpaikka, mutta irtisanoutui itse.
Kerran elämässä? Vähän nyt järkeä.
Moniko jätti jonain kesänä hakematta nuoruuden kesätyöhön? Jos hait, oletko yhä samassa paikassa vai etkö tullut valituksi? Vai lopetettiinko koko puulaaki? Mitä tapahtui? Ansaitsetko enää koskaan päästä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on vähän se ongelma, että hän on jäänyt vanhempainvapaille aika pian maisteriksi valmistumisensa jälkeen eikä ole ehtinyt saada työkokemusta. Ja kun työkokemusta ei ole ja lapsi on suhteellisen pieni ja hakijan ikä alkaa jo 4:lla, alkaa olla jo niin väliinputoaja-osastoa, että työllistyminen on varmasti hankalaa tuollaisella geneerisellä tutkinnolla.
Kyllä mä tiedostan itsekin, että tässä iässä (olen pari vuotta tuota Riinaa vanhempi), että jos nyt joutuisin työttömäksi, olisi työnsaanti hankalaa, VAIKKA mulla on pitkä työkokemus ja alakohtainen koulutus. Se vaan kun ikä lähenee jo viittäkymppiä, niin se on rekrytoijille iso punainen lippu.
koordinaattorintyö on arvostettua maisteripiireissä
Mitä koordinaattori tekee. En tiedä, vaikka olen maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska palkka ja työnkuva. Ei duunarin töihin haluta koska työ on rankkaa sekä vaativaa ja palkka lähes aina huonompi. Sen palkan saa helpommalla.
Ei ole niin vaativaa tai rankkaa kuin mitä maalataan. Toki on poikkeuksia mutta keskimäärin ihan kohtuullinen työkuorma.ja monelle jo pieni palkka voittaa työttömänä kitkutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Koska hän on VTM vain koordinaattorin paikat kelpaavat!
Olen VTM enkä päivääkään tehnyt koordinaattorin töitä. Töihin revittiin heti, kun sain kandin ulos ja maisteriksi valmistuminen meinasi jäädä kokonaan.
Miksi ei hae vaikka kauppaan myyjäksi tai hyllyttäjäksi. Voi sitten vapaapäivinä tehdä noita hakemuksia niihin mieluisempiin töihin.
Ja aina voi opiskella lähäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on vähän se ongelma, että hän on jäänyt vanhempainvapaille aika pian maisteriksi valmistumisensa jälkeen eikä ole ehtinyt saada työkokemusta. Ja kun työkokemusta ei ole ja lapsi on suhteellisen pieni ja hakijan ikä alkaa jo 4:lla, alkaa olla jo niin väliinputoaja-osastoa, että työllistyminen on varmasti hankalaa tuollaisella geneerisellä tutkinnolla.
Kyllä mä tiedostan itsekin, että tässä iässä (olen pari vuotta tuota Riinaa vanhempi), että jos nyt joutuisin työttömäksi, olisi työnsaanti hankalaa, VAIKKA mulla on pitkä työkokemus ja alakohtainen koulutus. Se vaan kun ikä lähenee jo viittäkymppiä, niin se on rekrytoijille iso punainen lippu.
koordinaattorintyö on arvostettua maisteripiireissä
Mitä koordinaattori tekee. En tiedä, vaikka olen maisteri.
Siirtää papereita pinosta toiseen pinoon ja aikaan saa ison laskun yhteiskunnalle.
Tutkinnotkin vanhenee ja osaaminen rapautuu kun istuu kotona
lähti pois töistä itse ja ei oo edes opiskellut lisää