Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Korkeasti koulutettu Riina etsii jo kymmenettä vuotta koordinaattorin tai vastaavan paikkaa

Vierailija
14.08.2024 |

Jopa tuntien väkerrys hakemuksen kanssa ei avaa kiinnostaviin koordinaattorin töihin!

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nimikkeen pitää olla tietty?

Menisitkö itse valtiotieteen maisterina johonkin muuhun työhön?

Minä menisin jos tuntuisi, että ala ei olekaan minua varten enkä minä alaa varten. 

Nämä riinat ovat pari sukupolvea myöhässä. Sen jälkeen kun ikäluokasta on alkanut olla 40% korkeakoulutettuja olisi tyhmemmänkin luullut tajuavan että pelkällä tutkinnolla ei tee juuri mitään. Itse aloitin työnteon 14 - vuotiaana. Sen jälkeen isoimmat tauot ovat olleet armeija 11 kk. ja kaksi vuorotteluvapaata, toinen vuoden ja toinen puoli vuotta. Siinä vähän mallia riinoille. Olen viettänyt ensimmäiset vuodet mm. vanhustenhoidossa hoitoapulaisena. T. Myös maisteri 

Teitkö siis töitä koko ajan myös opiskellessa?

Vierailija
42/92 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tehnyt gradun "autonomisesta yhteisöllisyydestä" ja talonvaltauksista, eikö hae töitä autonomisesti?

Noita sosiaalitieteilijöiden perusongelmia. Osalla ura lähtee vetämään, osalla heikommin.

On kuulemma kirjoittanut pari kirjaa pöytälaatikkoon.

https://yle.fi/a/74-20103362

Aika tavallista että nämä julkisuuteen tulleet sitten yrittävät myydä teoksiaan tai sometiliään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin jos tuntuisi, että ala ei olekaan minua varten enkä minä alaa varten. 

Nämä riinat ovat pari sukupolvea myöhässä. Sen jälkeen kun ikäluokasta on alkanut olla 40% korkeakoulutettuja olisi tyhmemmänkin luullut tajuavan että pelkällä tutkinnolla ei tee juuri mitään. Itse aloitin työnteon 14 - vuotiaana. Sen jälkeen isoimmat tauot ovat olleet armeija 11 kk. ja kaksi vuorotteluvapaata, toinen vuoden ja toinen puoli vuotta. Siinä vähän mallia riinoille. Olen viettänyt ensimmäiset vuodet mm. vanhustenhoidossa hoitoapulaisena. T. Myös

Kyllä tein. Se että teet ensimmäiset 10 vuotta ns. Paskaduuneja karsii samalla pois ylimielistä asennoitumista jonka luulen olevan monien näiden riinojen vaikeuksien taustalla. 

Vierailija
44/92 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kaikkea koulutusta kai ole työpaikkaa hakiessa pakko kertoa, jos pelkää että hylätään "liika viisaana".

Juu. Minulla on sekä maisterin tutkinto että ammatillinen perustutkinto. Kun haen töitä, joissa tarvitaan sitä ammatillisessa koulutuksessa saamaani osaamista, en todellakaan kerro että olen maisteri. Jos sitten firman sisällä avautuu mielenkiintoisia työtehtäviä, joihin ammattitutkinto ei riitä, saatan kertoa, että on muutakin osaamista.

Tämä on ongelmallinen juttu. Sama täällä, mutta jos jätän maisterin pois cvstä, tulee sinne neljän vuoden tyhjä aukko. Miten olette tällaisen ratkaisseet?

Listaa vain tehtävän kannalta oleelliset työt ja koulutukset.

Vierailija
45/92 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Riinaa auttaa se, että hän on ollut nyt julkisuudessa. Voidaan tästä syystä vaikka palkata jonnekin. Radiosta kuultuna vaikutti aivan asialliselta.

Vierailija
46/92 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti haluaa kuitenkin jatko-opiskelijaksi. Esittelee jutussa gradun kantta. Tästä voi lukea gradun.

https://trepo.tuni.fi/handle/10024/79901

Toivotaan että saa jollain tavalla toivomaansa työtä kuten muutkin.

Äkkiseltään kuultuna liian autonominen juuri koordinointityöhön mutta mistäpä tietää. Ei siis tietoa onko oma-aloitteinen.

Jospa asuminen kämppiksen kanssa asumisoikeusasunnossa on Riinan hakemaa yhteisöllisyyttä? Sitä tekee jo.

Vierailija
47/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh loppuuko koordinaattorintyöpaikat!

Vierailija
48/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on vähän se ongelma, että hän on jäänyt vanhempainvapaille aika pian maisteriksi valmistumisensa jälkeen eikä ole ehtinyt saada työkokemusta. Ja kun työkokemusta ei ole ja lapsi on suhteellisen pieni ja hakijan ikä alkaa jo 4:lla, alkaa olla jo niin väliinputoaja-osastoa, että työllistyminen on varmasti hankalaa tuollaisella geneerisellä tutkinnolla.

Kyllä mä tiedostan itsekin, että tässä iässä (olen pari vuotta tuota Riinaa vanhempi), että jos nyt joutuisin työttömäksi, olisi työnsaanti hankalaa, VAIKKA mulla on pitkä työkokemus ja alakohtainen koulutus. Se vaan kun ikä lähenee jo viittäkymppiä, niin se on rekrytoijille iso punainen lippu.

koordinaattorintyö on arvostettua maisteripiireissä

Vierailija
49/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on mahdollisuuksia. Jopa joku koin syömä lingvisti voi päästä eduskunnan puhemieheksi ja vuosikausien aukon CV:ssään omaava kotiäiti ministeriksi.

Vierailija
50/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tosiaan kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa. Jani Mäkelä on (fyysisesti) elävä todiste siitä.

Vierailija
51/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka hakkaa kymmenen vuotta päätä seinään. Itsellänikin on kulttuurialan tutkinto. Kun aika nopeasti ymmärsin että alalla ei ole työpaikkoja, suuntasin toisille urille. Aina pääsee vähintään ammatilliseen koulutukseen ja oppisopimuspaikkojakin on niissä tarjolla, jos kouluopiskeluun ei ole vara. Ja sinne korkeampaan tutkintoon voi aina palata, jos töitä sattuukin löytymään. Mutta paikoilleen ei kannata jäädä odottamaan. Siinä vaiheessa kun on vuoden ihmetellyt että miten ei saa töitä, on aika keksiä jotain muuta.

Vierailija
52/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä riinat ovat pari sukupolvea myöhässä. Sen jälkeen kun ikäluokasta on alkanut olla 40% korkeakoulutettuja olisi tyhmemmänkin luullut tajuavan että pelkällä tutkinnolla ei tee juuri mitään. Itse aloitin työnteon 14 - vuotiaana. Sen jälkeen isoimmat tauot ovat olleet armeija 11 kk. ja kaksi vuorotteluvapaata, toinen vuoden ja toinen puoli vuotta. Siinä vähän mallia riinoille. Olen viettänyt ensimmäiset vuo

PASKA DUUNEJA ei ole olemassakaan, on vain ylimielisiä työntekijöitä. 

Vierailija
53/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole fyysisiä rajoitteita voi mennä keräämään metsään marjoja ja sieniä. Niistä maksetaan rahaa.

Vierailija
54/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kaikkea koulutusta kai ole työpaikkaa hakiessa pakko kertoa, jos pelkää että hylätään "liika viisaana".

Mutta sitten tulee niitä kuuluisia aukkoja, ja ne ovat vielä pahempia.

Vierailija
55/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on mahdollisuuksia. Jopa joku koin syömä lingvisti voi päästä eduskunnan puhemieheksi ja vuosikausien aukon CV:ssään omaava kotiäiti ministeriksi.

Pääsee yötä päivää pilkattavaksi, herjattavaksi ja halveksittavaksi - aivan riippumatta siitä, mitä tekee ja miten suoriutuu - pääsee hakattavaksi julkisilla paikoilla, pääsee perhe ja lapset pelon piiriin ja pääsee tekonokkela anonyymi lehmänkanttura vit tuilemaan vauvapalstalla.

Vierailija
56/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle yliopistokoulutus on statuskoulutus, joka ei mahdollista työn saantia. Syy voi olla esimerkiksi se, että kyseisellä koulutuksella pätevöityy sellaisiin työtehtäviin, joihin ko. henkilö ei sovellu, esim. hänen persoonallisuutensa tai alhaisen stressinsietokykynsä vuoksi.

Todellakin on viimeinen aika alkaa miettimään uudelleenkouluttautumista, jos ei ole 10 vuoden kuluttua valmistumisesta saanut yhtään oman alan työpaikkaa. Ja siinä ei pidä pätkääkään ajatella, millaista työtä muut arvostavat, vaan sitä, millaista työtä tykkäisi itse tehdä.

Kyseinen henkilöhän oli hakenut esim. koulunkäyntiavustajan työvoimakoulutukseen, mutta työkkäri ei häntä hyväksynyt kyseiseen koulutusohjelmaan, koska hänellä on jo pari aikaisempaa koulutusta. Harmi vaan, että nämä aikaisemmat koulutukset eivät työllistä, mutta ne ovat myös uudelleenkouluttautumisen esteenä. 

Vierailija
57/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Minulla on sekä maisterin tutkinto että ammatillinen perustutkinto. Kun haen töitä, joissa tarvitaan sitä ammatillisessa koulutuksessa saamaani osaamista, en todellakaan kerro että olen maisteri. Jos sitten firman sisällä avautuu mielenkiintoisia työtehtäviä, joihin ammattitutkinto ei riitä, saatan kertoa, että on muutakin osaamista.

Tämä on ongelmallinen juttu. Sama täällä, mutta jos jätän maisterin pois cvstä, tulee sinne neljän vuoden tyhjä aukko. Miten olette tällaisen ratkaisseet?

Listaa vain tehtävän kannalta oleelliset työt ja koulutukset.

Ei auta, asia paljastuu viimeistään haastattelussa todistuksista. Vai jättääkö nekin pois ja CV:hen pelkkä yksi koulutus, se vasta epäilyttävää etenkin jos on jo ikää.

Vierailija
58/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijien vika. Todellisuudessa mihinkään keskivertoälyä vaativaan työhön ei tarvitse mitään koulutusta. Kaiken oppii työssä. Motivaatio on tärkein ominaisuus, joka rekrytoijan tulisi selvittää.

Vierailija
59/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku linkki itse uutiseen? Jos ei, niin olet naapurin russakka suoltamassa propagandaa.

Vierailija
60/92 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, olisi kannattanut jo 1. työttömänä vuotena kouluttautua ammattikoulun kautta vaikka kokiksi/hoitajaksi töitä olisi ollut jo 9 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi