Mistä löydän ihmisiä jotka haluaa auttaa rahallisesti?
Mikä on se kanava? Mun täti on löytänyt itselleen jostain muutaman varakkaan ihmisen jotka auttaa sitä, mm. Kun tarvitsi uuden tietokoneen ja ne käyttää sitä ruokaostoksilla.. Mutta ei suostu kertomaan mistä pyytää tätä apua, varmaan ajattelee että kerron niille ettei hän tarvi sitä apua oikeasti? Nämä on siis yksityisiä ihmisiä. Oon yrittänyt facebookista etsiä.. Mä aidosti kuitenkin tarvisin apua työkyvyttömänä yksinhuoltajana, ja harmittaa kun en löydä kanavaa mistä saada apua... Aivan tolkuttoman noloakin olla näin epätoivoinen mutta ilmeisesti moni haluaisi auttaa kun tietäisi että menee aidosti oikeaan tarkoitukseen?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, olisin valmis auttamaan sinua pienehköllä summalla hyväntekeväisyytenä, että saat järjestetyksi lapsellesi syntymäpäivät, mahdollisesti toisinaan muutoinkin. Ota yhteyttä alla olevaan sähköposti osoitteeseen, niin voimme sopia käytännön järjestelyistä.
Mitään henkilökohtaisia tietoja ei ole tarpeen luovuttaa, voimme suorittaa maksun esimerkiksi PayPalin kautta. Viestiä voi lähettää anonyymista sähköposti palvelimesta, kuten kyseinen proton.me
Hyvät ihmiset, älkää aina epäilkö toisianne, älkää aina olettako toisistanne pahinta. On olemassa myös ihmisiä, jotka tahtovat vilpittömästi auttaa.
T. Charitas viestin aiemmin kirjoittanut
Eikö oikeasti löydy parempia kohteita?
On se överiä, kun siihen pitää kerjätä.
Miksi et pakastanut poimimiasi marjoja jos eivät kaupaksi menneet???
Tuon Commun kautta ilmeisesti autetaan aika paljonkin! Siitä on viime aikoina kirjoitettu muutamia lehtijuttuja, mutta en ole itse käyttänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap. Mulla myös ollut vaikea elämä ja siinä ollut myös väkivaltaa. En sano tätä pahalla, mutta en ymmärrä, miksi et voi muuttaa kaupunkiin? Jos asuisitte kaupungin keskustassa lapsen kanssa, niin liikkuminen olisi helpompaa. En myös ymmärrä tuota auton käyttöä. Minusta jos ihmisellä on aivovamma tai mikä vaan ajamiseen vaikuttava sairaus, niin ei pitäisi ajaa. Itselläni on eräs sairaus, joka on välillä parempi ja välillä huonompi ja vaikka lääkärit eivät ole ajamista kieltäneet, niin en ole ajanut.
No muutossa on syynä toki monta estettä.. Asuin ennen siellä, halvimmalla alueella kaupungin asunnoissa. Julkinen ei ole tuossa kaupungissakaan mitenkään halpa, eikä toimiva kun vaikka kyse lapsen harrastuksista. Eli automois sielläkin melkein oltava.. Ja oli todella rauhatonta. Muutin lopulta pois koska kaipasin rauhaa ja lepoa. Ihan siis ihmispaljo
Ei autoa tarvitse kaupungissa samaan tapaan kuin maalla. Eikä se nyt ole plus miinus nolla auto tai bussikuljetus.
Jospa he antaisivat sen liikuntasalin käyttöön ilman maksua, kun selittää tilanteen? Kun korjataan vain jäljet.
Miten olisi paikallinen facen roskalava? Täällä meillä päin pyytäjä voi hyvällä tuurilla saada jonkun vanhan käyttökelpoisen tietokoneen, kun ovat ostaneet uuden. Rahaa siellä ei saa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä sun sairaus on?
Mielenterveyden haasteet ja lorvikatarri.
Sain aivovamman väkivallan seurauksena joka vaikuttaa ihan kaikkeen, kognitiivisiin taitoihin ja motoriikkaan. Fyysisesti olen aivan kuin kuka tahansa siis ulkoisesti, mutta vaikutukset on monialaiset ja 10 vuotta sain tapella että pääsin eläkkeelle. Jälkikäteen myös ahdistuneisuus tullut joo mutta mitään masennusta tai muuta ei ole.
Ap
Mutta osaat kuitenkin tehdä jotain yksinkertaista suorittavaa työtä kun olet poiminut marjojakin. Varmaan olisi jotain hyllyttäjän hommia kaupassa tai siivousta tai kurkunpoimintaa teidänkin pitäjässä. Työkyvyttömyyseläkkeellä saa ansaita vähän rahaa joten kokeile sellaista. Ota puhelin käteen ja soita eri paikkoihin, että tarvitaanko lisäkäsiä.
Sääliksi käy lapsesi. Tässä taas näemme monisukupolvista huono-osaisuutta. Eno hakkaa, täti kerjää, asianomainen itse kerjää. Mitä vielä?
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy lapsesi. Tässä taas näemme monisukupolvista huono-osaisuutta. Eno hakkaa, täti kerjää, asianomainen itse kerjää. Mitä vielä?
Lapset kasvaa samaan ajatusmaailmaan että aina kun vähän vaan ruinaa niin joku auttaa ja jos ei mikään fyysinen vamma estä työntekoa eikä itsensä elättämistä niin psyykkiset vammat estävät sitten senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä mene noin. Meitä on kolme sisarusta joilla oli tosi köyhä lapsuus. Vanhemmat kerjäsi aina sossusta rahaa ja saatiin rahaa joskus myös yksityisiltä ihmisiltä. Me kaikki hävettiin sitä eikä yksikään meistä ole tukien varassa elänyt.
Oletko ihan sekaisin? Ei ole olemassa mitään tällaista "kun en ole koskaan pyytänyt ventovierailta rahaa, niin nyt voin pyytää". Ei täällä meistä kukaan ole mikään toisten yksityinen sosiaalitoimisto.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan sekaisin? Ei ole olemassa mitään tällaista "kun en ole koskaan pyytänyt ventovierailta rahaa, niin nyt voin pyytää". Ei täällä meistä kukaan ole mikään toisten yksityinen sosiaalitoimisto.
Eikai pyytämisessä ole mitään väärää. Kenenkään ei ole pakko suostua vaikka joku pyytää?
Mikset ap kerro edes jotain yhteistietoja, niin apu menisi paremmin perille?
Nainen istuu "pankin päällä"..ei muuta kuin hommiin,hilloa tulee ovista ja ikkunoista!
Vierailija kirjoitti:
Asiaton kommentti. Sääli on sairautta, jossa sairastunut pyrkii asettamaan itsensä muiden yläpuolelle. Jos oikeasti koet lapsen kärsivän, autat häntä nyt etkä vain hauku äitiä
Vierailija kirjoitti:
Nainen istuu "pankin päällä"..ei muuta kuin hommiin,hilloa tulee ovista ja ikkunoista!
Tuo on inkkelin oma ratkaisu kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa on paljon prinssejä, jotka yrittävät jakaa rahaa muille, mutta eivät onnistu kun sähköpostit eivät pääse perille.
Saudi-Arabiassa ja Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa on myös prinssejä joka kulman takana öljyvarantojen vuoksi, mutta he yleensä vaativat jotain pervoìlua rahaa vastaan. Ei ole sattumaa, että moni somejulkkis käy usein Dubaissa.
Afrikkalaiset ovat kaikille ystävällisiä ja hyväntahtoisia sekä muut huomioonottavia. Arabien kanssa ei ole liekkimistä. Joko annat pillua tai annat pillua ja kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Koska asut jossain maaseudulla, niin Hope ja diakonia lienee ainoat vaihtoehdot, jos olet jo Facebookin avustusryhmät kokeillut. Pääkaupunkiseudulla on parikin avustusryhmää, josta kyllä saattaa saada vaikka mitä, mutta nämä tosiaan vain pääkaupunkiseutulaisille.
Eli ne on Facebookissa? Kiitos!!! josko täällä olis avustusryhmää, tää maalaiskylä kuuluu isompaan kaupunkiin nykyään niin ehkä sitä kautta joku vois olla. Ei täällä ole Hopen toimintaakaan, kun aiemmin sitä lasu sossulta kysyin niin hankaluudeksi sanoi kun pitäisi päästä kaupunkiin??? Pitää liittyä faceen, jos löytäis ryhmän ja ehkä uskaltaisi kysyä apua..
Ap
Facebookissa on useitakin avustusryhmiä. Joskus aikoinaan kuuluin useampaankin, mutta nyt enää kahteen. Mun tapani avustaa nykyisin kun on lähinnä vain ruoka-apu, niin apua hakevankin täytyy olla täältä pääkaupunkiseudulta. Elintarvikkeiden postittaminen kun ei oikein ole mahdollista.
Alun alkaen miksi muutit alueelle, jossa tarvitset autoa, vaikka rahat ei sen pitoon edes riitä?
Kivat ilmat, pitäkää puistossa tai rannalla synttärit. Saippuakuplia ja pihapelejä.