Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Korkeasti koulutettu Riina Simonen ei saa mistään töitä, ja hänenlaisiaan on koko ajan enemmän

Vierailija
14.08.2024 |

Toisaalta hänellä ei ole mitään tutkintoa oikeisiin töihin. Ehkäpä kouluttautuminen lähihoitajaksi auttaisi työnhaussa?

Kommentit (1044)

Vierailija
501/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanisti = höpö höpö koulutuksia!!

Olisi mennyt amikseen tai lukenut jotain, joka johtaa työllistymiseen. 

Vierailija
502/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäs kouluttaudut lähihoitajaksi kun hallitus vaikeuttaa uudelleenkouluttautumistakin? 

Oppisopimuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt pysty palkkaamaan kotimaista työtöntä, kun on Thaikuossa, Intiassa ja Nigeriassa rekryt päällä teemalla "Pilkkahintaan ja omalla rahalla Suomeen orjaksi ja passi pois".

Terv: Teidän kaikkien oma Arto

Vierailija
504/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on myös merkonomi. Kannattaisi itsekin opetella lukemaan. Joskus toivoisi näkevänsä millaiset ihmiset laukoo näitä aivopieruja. Että näkyykö se sivistymättömyys päälle päin miten rankasti. 

Vierailija
505/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on myös merkonomi. Kannattaisi itsekin opetella lukemaan. Joskus toivoisi näkevänsä millaiset ihmiset laukoo näitä aivopieruja. Että näkyykö se sivistymättömyys päälle päin miten rankasti. 

Olet ehkä oikeassa. Täällä Jorvin sairaalassa olen, valkoinen takki päällä..poikkea kahville, minä tarjoan. 

Vierailija
506/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hirttäytyy omaan koulutustaustaansa saattaa olla vaikeaa. Pitää hankkia uusi koulutus ja ammatti joka vetää väkeä.

Eli vastavalmistuneena ikääntyneenä ilman alan työkokemusta uudelle alalle 20-30 v nuorempien kanssa kilpailemaan entry level -paikoista?

Miksi ei? Jos hirttäytyy lisäksi omaan ikäänsä, on vielä vaikeampaa.

Vierailija
507/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkaan ei riitä sympatiaa näille jotka ovat itse irtisanoutuneet vakitöistä 'vaikean elämänkriisin vuoksi' ja sitten itketään kun ei enää saakaan pitkän vapaaehtoistyöttömyyden jälkeen kivoja hyvinpalkattuja julkisen sektorin huuhaahommia.

Mikä siinä onkin että lähes poikkeuksetta ylen henkilöesittelyissä on jokin tälläinen tökkäävä kohta. Sanoisin että ihan aina. Sellainen joka nakertaa henkilön tarinan traagisuutta, siis tehnyt itse tyhmän virheen.

Miettisin huolella aina irtisanoutumisen niin ettei jää tyhjän päälle. Kyllä, vaatii vähän jaksamista mutta saikulla ehtii tuota miettiä. Elämänkriisejä on ihan kaikilla ja silti porukat pitävät tyypillisesti kynsin hampain työpaikoistaan kiinni, elleivät tee pätkätyötä. Osa-aikaakin voi koettaa saada.

Jätetään aina hillittömästi vaihtoehtoja ja muuta infoa kertomatta jotta juttu on va

Elämänkriiseissä ihmiset tekevät esim. osa-aikatöitä, kun paukku ei riitä täyspäiväiseen.

Vierailija
508/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko artikkelia? Hänhän oli hakenut koulutukseen, josta olisi valmistunut koulunkäynninohjaajaksi, mutta sinnekään ei oltu valittu.

Eihän hän niin sanonut vaan että olisi halunnut opiskella työttömyysrahan voimin. Koulutukseen kyllä pääsee mutta pitää ottaa lainaa ja hakea opintorahaa. Sitä hän ei nähtävästi halua tehdä. 

Vierailija
509/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko korkeakoulutettujen kasvanut työttömyys muka jokin erityisen uusi uutinen?

Ja mitäbtähän esitetään vastaukseksi/ ratkaisuksi?

No jos vaik opiskelisivat lisää...

Ja halveksintaa ja päähänpotkimista kun mitä eivät tajunneet ja ymmärtäneet opiskella mitään "oikeaa alaa". 

Yliopisto-opiskelija

No kumpi sinua veetuttaa vähemmän? Se, että sinulla on töitä, vai se, että sinulla on opintovelkaa ja olet työtön?

Kunpi sinua vtuttaa vähemmän, se että jollakulla muulla on töitä vai se, että sinulla ei ole töitä?

Minulla kiitos on töitä. Olen myös näitä "ylikoulutettuja". En saanut töitä maisterin tutkinnolla, joten menin amikseen. Nyt on töitä.

Vierailija
510/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti saisi töitä, jos olisi halua muuttaa töiden perässä muualle.

Helsingistä poismuuttaminen vaan tuntuu olevan paljon vaikeampaa, suorastaan ihmisoikeusrikos, kuin sinne muuttaminen.

Se vuoroviikkovanhemmuus varmaankin vaikuttaa asuinpaikan valintaan. Muutenhan tämä henkilö voisi vaikka muuttaa maaseudulle emännäksi ja harrastaa siellä yrttien keräilyä ja kasvatusta.

Jos ei saa lapsilisää, se joko maksetaan lapsen isälle tai todennäköisemmin lapsi on jo ohittanut lapsilisäiän. Eli nyt tai kohta täysi-ikäinen.

Vierailija
511/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä ainoaa kannustavaa viestiä ei ole tässäkään ketjussa. Pelkkää haukkumista. Niin suomalaista.

Minä luulen että ihan tavalliset tavallista elämää elävät suomalaiset ovat aika väsyneitä ottamaan vastaan haukkumista ja ilmaisen rahan mankumista. Eduskuntavaalit sai tietyt mediat pakkotoistamaan näitä ja alkaa olla porukalla jo ns vasu täys

Vierailija
512/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli hänellä hyvä työpaikka, mutta irtisanoutui omasta aloitteestaan kuormittavan elämäntilanteen vuoksi. Parin vuoden työttömyyden jälkeen keski-ikäisenä ei enää niin helpolla uutta mieleistä työtä löytynytkään. Tosin varmaan jostain päin Suomesta töitä korkeakoulutetulle entiselle sosiaalisihteerille löytyisi, jos oikein etsisi.

Eli oikeastaan ei halua edes töihin...

Elämänkriisin eli avioeron takia oli 2 v pois töistä! Ei hyvää päivää! Olen itsekin tullut avioliitossa jätetyksi keskostaapero kainolossa, täytenä shokkina, mutta eihän se nyt töistä pois jäämistä tarkoita. Ja gradu oli tehty niinkin hienosta aiheesta kuin talonvaltaukset. Kuin luin juttua aamulla niin ajattelin että ei ole ihme ettei ole töitä löytynyt. Aikuiset ihmiset leijuilee vuodesta toiseen päivänkakkara hatussa vailla mitään todellisuuden tajua miten täällä elätetään itse itsensä.

Vierailija
513/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hänellä ollut merkonominkin paperit. Kauppaan varmaan pääsisi. Muitakin duunarihommia varmasti voisi hakea, ihan leppoisiakin. 

Mutta eipä taida duunarityöt kiinnostaa. 

Vierailija
514/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän ole humanisti, vaan yhteiskuntatieteilijä.

Olen itse humanisti, ja ihan höpöhöpöopettajana ollut 20 vuotta. 

Vierailija
515/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan hyvä koulunkäyntiavustaja. On ikävää, että ei päässyt koulutukseen.

Vaikea tilanne - ikä, pitkä aukko töistä ja nykyinen taloustilanne. 

Pääseekö koulunkäynninohjaajaksi oppisopimuksella?

Lähihoitajaksi ainakin nykyään opiskelee enemmän oppisopimuskoulutuksessa.

Koulunkäynnin ohjaajaksi pääse koulutuksettakin. Nyt hakemukset moneen kouluun, ainakin sijaisuuksia voi tulla.

Vierailija
516/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys; mitä Suomi oikeasti haluaa? Täällä on omasta takaa pitkälle kouluttaneita ihmisiä työttöminä. Ja silti itketään, kun pitäisi enempi tulla erikoisosaajia lisää ulkomailta. Niin kuin miksi? 

Vierailija
517/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkaan ei riitä sympatiaa näille jotka ovat itse irtisanoutuneet vakitöistä 'vaikean elämänkriisin vuoksi' ja sitten itketään kun ei enää saakaan pitkän vapaaehtoistyöttömyyden jälkeen kivoja hyvinpalkattuja julkisen sektorin huuhaahommia.

Mikä siinä onkin että lähes poikkeuksetta ylen henkilöesittelyissä on jokin tälläinen tökkäävä kohta. Sanoisin että ihan aina. Sellainen joka nakertaa henkilön tarinan traagisuutta, siis tehnyt itse tyhmän virheen.

Miettisin huolella aina irtisanoutumisen niin ettei jää tyhjän päälle. Kyllä, vaatii vähän jaksamista mutta saikulla ehtii tuota miettiä. Elämänkriisejä on ihan kaikilla ja silti porukat pitävät tyypillisesti kynsin hampain työpaikoistaan kiinni, elleivät tee pätkätyötä. Osa-aikaakin voi koettaa saada.

Jätetään aina hillittömästi vaih

Tämä!Nää on just niitä Ylen Dei-juttuja, mihin itsekin olen täysin kyllästynyt. Aina joku valitustarina yksittäisestä kansalaisesta tarjoillaan uutisena. Yh-äiti ei voi enää tehdä osa-aikatyötä kun tuet supistuu. Ei voi enää viettää aikaa teinin kanssa kuten ennen. Aivan hvetin raivostuttavia juttuja. Samoin ns. kolumnistit, jotka haukkuvat keskiluokkaa (lue:töissä olevia) Pitää nääs antaa viattomille uhreille näkyvyyttä.

Vierailija
518/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan hyvä koulunkäyntiavustaja. On ikävää, että ei päässyt koulutukseen.

Vaikea tilanne - ikä, pitkä aukko töistä ja nykyinen taloustilanne. 

Pääseekö koulunkäynninohjaajaksi oppisopimuksella?

Lähihoitajaksi ainakin nykyään opiskelee enemmän oppisopimuskoulutuksessa.

Koulunkäynnin ohjaajaksi pääse koulutuksettakin. Nyt hakemukset moneen kouluun, ainakin sijaisuuksia voi tulla.

En minä ainakaan päässyt. Luin toisen alan tutkinnon ja sinne pääsin.

Vierailija
519/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Simonen ei saa lapsilisää'. Lapsi ei siis ole enää kovin nuori. Turha käyttää verukkeena sille, ettei voisi hakea töitä kauempaakin.

Toinen vanhempi taitaa olla lähivanhempi ja saa ne lapsilisät. 

Valmistui 2008 ja pian sen jälkeen sai lapsen. Jos lapsi syntyi 2008, on hän nyt 16.

Vierailija
520/1044 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on täysi kommunisti. Ateisti-aktiivi, vasemmiston ehdokas jne. Joku valtion rai kolmannen sektorin työhän de pitäisi löytyä kun muu olisi inhottavaa kapitalistien orjuuttamista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan