Onko täällä ihmisiä joilla on hallussa useampi kieli?
Enkä nyt tarkoita muutamaa tuttua kuten ruotsi tai viro vaan jotain muuta kuten ranska tai italia?
Kommentit (42)
Japani. Opiskelin nuorempana lähinnä itsenäisesti japania kun hurahdin mangaan ja suomesta ei silloin saanut vielä mitään sarjoja joita halusin lukea.
Osaan:
suomea
englantia
katalaania
espanjaa
italiaa
japania
Ja olen koulutukseltani amis. M28
Venäjä, kreikka, antiikin kreikka, saksa, ranska.
Osaan suomea, ruotsia, saksaa, englantia, ranskaa, espanjaa, viroa, venäjää ja japania.
Mulla on hallussa kymmenen naudan kieltä. Pakkasessa odottavat käyttöä
Sanoisin, että esim. ranska on monille suomalaisille paljon tutumpi kieli kuin vaikkapa viro. Itse osaan kuutta eri kieltä. Se on vähän tulkinnanvaraista, mitä tarkoittaa "kieli on hallussa".
Suomi, ruotsi, tanska, englanti, ranska, espanja, italia, saksa.
Suomi ja Englanti - niillä oon aina maailmalla pärjännyt.
Puhun Suomea, englantia, koone kreikkaa, Portugalia, latinaa, muinais Egyptiä ja Sumerin kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Viro, puola, saksa, vähän venäjää (peruskielten lisäksi)
Sama täällä, venäjä oli pääaineeni yliopistossa!
Ai niin kuin että viro olisi hallussa suomalaisilla ihan yleisesti???
Täällähän on yllättävän paljon kielet hallussa? Miten ja missä opit sumerin kieltä? Ja mitä se oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja Englanti - niillä oon aina maailmalla pärjännyt.
Ei vaan tuo suomen kielen oikeinkirjoitus ole hallussa.
Suomi, venäjä, ruotsi, norjan bokmål, englanti, puola ja saksa. Karjalan ja viron kieliä olen myös opiskellut. Luen ja ymmärrän suhteellisen hyvin ukrainaa.
Ruotsi, englanti, saksa, ranska ja espanja.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on yllättävän paljon kielet hallussa? Miten ja missä opit sumerin kieltä? Ja mitä se oikein on?
Kuollut kieli jo.
Osaan kieliä. Viimeksikin kielin naapuristami mitä hän teki, grillasi jne yhdelle toiselle naapurille. Olen varsinainen kielijä. Ns paska juorukello.
Viro, puola, saksa, vähän venäjää (peruskielten lisäksi)