Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä

Vierailija
14.08.2024 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html

Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon. 

Kommentit (1661)

Vierailija
1261/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kyse ole siitä etteikö hän pystyisi hakemusta uudesta asunnosta laittaamaan vaan siitä ettei hän pysty muuttaa

Rosa itse kirjoittaa netissä, että voimavarat eivät riitä edes uuden asunnon haluun - toki eivät muuttoonkaan. Linkki tekstiin on laitettu hiljan ketjuun.

Voimat = mielenkiinto

Vierailija
1262/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän päivittelin jonkun toisen laittamaa listaa, mitä lie näistä vielä puuttuukaan

Rosan diagnooseja:

-ADHD, vaikea

-autismi, vaikeat toimintarajoitteet

-autoimmuunisairaus

-diabetes, tyyppi 2

-epävakaa persoonallisuus, vakava persoonallisuushäiriö

-hammas- ja iensairaus

-kolmoishermosärky

-liikuntarajoitteisuus

-masennus, vaikea ja toistuva

-muisti- ja huomiosairaus

-rasvamaksa

-sokeririippuvuus

-sukupuolidysforia 

-sydän- ja verisuonisairaus

-syömishäiriö, traumaperäinen kouluaikaisesta pakkosyötöstä johtuen

-unihäiriö

-ylipaino

+ jokerina tarkemmin määrittämättömiä kipuja, jotka pahentavat unihäiriötä

Tällä hetkellä Rosa kertoo että on työn alla tai vireillä:

- valitus EU:lle Kelan suorittamasta kidutuksesta

- kolme

Tuo kelan kidutus. Siis Rosaan sovelletaan samoja sääntöjä  kuin muihinkin ihmisiin?

Millä tuo lakinaisten palkkiot maksaa, kun vuokraankaan ei ole riittävästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kyse ole siitä etteikö hän pystyisi hakemusta uudesta asunnosta laittaamaan vaan siitä ettei hän pysty muuttaa

Moni ei pysty muuttamaan itse. Silloin käytetään muuttofirmaa. Ja vaikka muuttaminen on työlästä ja joskus ärsyttävää, tiettävästi kukaan ei ole siihen vielä kuollut. 

Monta kertaa olen muuttanut, mutta kertaakaan en ole muuttanut ilman apua. Masennusta, syömishäiriö ja unihäiriöitä mullakin, mutta silti on aina kämpän hakeminen ja muuttokin onnistunut, opiskeluaikojen jälkeen oon ne omilla tienesteillä maksanutkin. 

Kyllä muutossa voi kuollakin, jos vaikka jää parvekkeelta putoavan pianon alle. Tai saa sydänkohtauksen. 

Vierailija
1264/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosa itse kirjoittaa netissä, että voimavarat eivät riitä edes uuden asunnon haluun - toki eivät muuttoonkaan. Linkki tekstiin on laitettu hiljan ketjuun.

Jos lopettaisi jatkuvan kitinän ja itsesäälin, niin saisiko sitten säästettyä energiaa hakemuksen tekemiseen?

Vierailija
1265/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipeästä varpaasta puheenollen kihti olisi hyvä lisä sairauksiin myös. 👍🏻 Sekin vaivaa vain ajoittain, joten voi aina olla kipeä tai oireeton tarpeen mukaan.

Muuten hyvä, mutta se on sellainen vanhanajan porvarin vaiva. Sopiiko se nyt kommunistille? Mä kannatan väsymysoireyhtymää. Se on sellainen, että ne potilaat taistelee oikeuksistaan ja lääkärit ei oikein tunne sitä hyvin. Siellä olis aktivistillekin töitä. Yksi potilasyhdistys kommunistille vallattavaksi, vai ovatko jo miehittäneet sen?

Vierailija
1266/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän päivittelin jonkun toisen laittamaa listaa, mitä lie näistä vielä puuttuukaan

Rosan diagnooseja:

-ADHD, vaikea

-autoimmuunisairaus

-diabetes, tyyppi 2

-hammas- ja iensairaus

-kolmoishermosärky

-liikuntarajoitteisuus

-rasvamaksa

-sokeririippuvuus

-sukupuolidysforia 

-unihäiriö

-ylipaino

Tällä hetkellä Rosa kertoo että on työn alla tai vireillä:

- valitus EU

Suomessa pienituloiset onneksi saavat ilmaista oikeusapua tuollaisten tärkeiden asioiden hoitamiseen, eyeroll

Vierailija
1267/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pienituloiset onneksi saavat ilmaista oikeusapua tuollaisten tärkeiden asioiden hoitamiseen, eyeroll

Ja niistäkin juristien työstä joku maksaa 250 euroa tunnilta. Varmastikaan se joku ei ole Rosa. 

Vierailija
1268/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko miehelle, joka alkaa aikuisena vetää naishormoneja, helpommin ylipainoa ja sairauksia?

Vierailija
1269/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niistäkin juristien työstä joku maksaa 250 euroa tunnilta. Varmastikaan se joku ei ole Rosa. 

Oikeusavun tuntipalkkio on 110 euroa, mutta rahaa toki sekin. 

Vierailija
1270/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta se on sellainen vanhanajan porvarin vaiva. Sopiiko se nyt kommunistille?

Siis hei loistavaa! 🤣 Anteeksi rajoittuneisuuteni, en ole koskaan ennen osannut ajatella sairauksia ja diagnooseja sen mukaan miten ne sijoittuvat poliittiselle kartalle! Siis tietysti kihti ja hemofiliat ovat hyvin oikealla poliittisella kartalla, ja sukupuolidysforia vasemmalla! 

Antakaa nyt toki lisää esimerkkejä ja auttakaa minua kehittämään ajatteluani! 😆

Vierailija
1271/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeusavun tuntipalkkio on 110 euroa, mutta rahaa toki sekin. 

Varmaan hankala tapaus kun pitää kaksin kappalein olla lakiapulaisia.

Vierailija
1272/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisten saa oikeusapua? 

Mutta herra Roooosalla ei ole tuloja. On vain saatavia tukia. Vaatimuksia. Hän ei saa pientäkään palkkatuloa 

Vierailija
1273/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosan diagnooseja:

-ADHD, vaikea

-autoimmuunisairaus

-diabetes, tyyppi 2

-hammas- ja iensairaus

-kolmoishermosärky

-liikuntarajoitteisuus

-rasvamaksa

-sokeririippuvuus

-sukupuolidysforia 

-unihäiriö

-ylipaino

Tällä hetkellä Rosa kertoo että

Siinäkin pitäisi olla joku kriteeri, ettei ammatikseen joka asiasta turhaan valittavia autettaisi keyttämään lisää kuluja yhteiskunnalle.

Vierailija
1274/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko miehelle, joka alkaa aikuisena vetää naishormoneja, helpommin ylipainoa ja sairauksia?

Ainakin naisille tulee mieshormoneista aika vakaviakin sivuvaikutuksia, osteoporoosia, aikaiset vaihdevuodet yms. Voisin kuvitella, että aina vastakkaisen sukupuolen hormoneista tulee pahat sivuvaikutukset. 

Vierailija
1275/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alkupuolelta: Jos joskus palaan edes yrittämään yliopistoa, kirjat ovat olennaisen tärkeitä.

Mä olen onnistunut maisteriksi itseni lukemaan. Taisin ostaa omaksi max 10 kirjaa. Kirjasto oli ahkerassa käytössä. Nykyään taitaa olla paljon verkkomateriaalia.

Vierailija
1276/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut maksaa veroa tehdystä työstä. Herra Rooooosat vaatii ilmaista elämää ja lisää "tukea". Viddu. Ei se ole mitään 'pientuloa'. Se on siipeilyä, lokkeilua, kuppaamista jne. Päivääkään töitä tehnyt. 

Vierailija
1277/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa tuli kerran samaan aikaan tällainen intiakoltussa oleva möreä-ääninen naisten puolelle. Minä olen jo vanha, mutta miltä tuntuu nuorista tytöistä näiden roosien kanssa samassa pukkarissa. Sekä sukupuoli että oma nimi on ilmoitusasia. 

Vierailija
1278/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolelta: Jos joskus palaan edes yrittämään yliopistoa, kirjat ovat olennaisen tärkeitä.

Mä olen onnistunut maisteriksi itseni lukemaan. Taisin ostaa omaksi max 10 kirjaa. Kirjasto oli ahkerassa käytössä. Nykyään taitaa olla paljon verkkomateriaalia.

Joo, ja luulisi että kymmenen vuoden takaiset kirjat eivät olisi enää kovin ajankohtaisiakaan. Toki jos ovat klassikoita. 

Vierailija
1279/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa tuli kerran samaan aikaan tällainen intiakoltussa oleva möreä-ääninen naisten puolelle. Minä olen jo vanha, mutta miltä tuntuu nuorista tytöistä näiden roosien kanssa samassa pukkarissa. Sekä sukupuoli että oma nimi on ilmoitusasia. 

Mutta kun oikeus! Muiden epämukavuus/ahdistus asiasta on fobiaa, joten sitä ei tarvitse huomioida. Vai miten se menikään?

Vierailija
1280/1661 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Roosa kokee tarvitsevansa päivystystä viikonlopulla hän ei suinkaan lähde sinne eikä edes soita. Vaan postaa johonkin someryhmään, että apuva, mulla on nyt kamala olo. Näitä on siis ollut ihan oikeasti. Postauksen jälkeen hän soittaa pariin kolmeen paikkaan. Sitten hän raportoi ne keskustelut somessa. Mielestäni hieman arveluttavaa terveydenhuollon henkilöstön ajan tuhlausta, kun jotkut voivat ihan oikeasti tarvita apua.