Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html
Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon.
Kommentit (1661)
Vierailija kirjoitti:
Kilpailevalla palstalla Rosa oli nimetty arvonimellä Kuningasrotta.
Henkilöön käyvä nimitys mutta Rosa toimii samalla tavalla kuin kilpailevalle palstalle pesiytyneet rahanpyytäjät. Periaate sama, tapa pummata erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa kirjoittaa:
Tietysti on ohitettu myös psykiatrin selvitys, jonka mukaan tarvitsen pitkiä toimeentulotukipäätöksiä. Lyhyet ovat uhka mielenterveydelleni. Valitin lyhyistä päätöksistä aikanaan Korkeimpaan Hallinto-oikeuteen asti, syyttäen Kelaa kidutuksesta.
Voi luoja mitä skeidaa. Valittamiseen kyllä riittää virtaa. Vai että oikein kidutusta. Rosa on onnistunut napsimaan uhripisteitä oikein roppakaupalla.
Varmasti kaikki tukea hakeneet toivovat saavansa vastauksen nopeasti. Mutta uhka mielenterveydelle? Sen verran kipeää settiä on herra Rosa kirjoitellut, että se mielenterveys on aika häilyväinen käsite.
Ei kai kukaan enää usko noihin juttuihin. Rosa feikkaa ihan kaikkea ilman mitään itsekritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Thanks! Vihdoin löytyi. Olen ihmetellyt, miksei kakkosneloseen viittaava paikka ole puhunut asiasta mitään ja pohtinut, onko langan nimi vaan niin salattu. Löytyy, kun tunnuksen o r g jälkeen lisää: satunnainen / 27jwdg
Siellä tuota nimitystä ei ollut, eli ilmeisesti toinenkin lanka on. Vinkkaisitko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöön käyvä nimitys mutta Rosa toimii samalla tavalla kuin kilpailevalle palstalle pesiytyneet rahanpyytäjät. Periaate sama, tapa pummata erilainen.
Onhan toi kehittänyt rottailusta taiteen, että sen puoleen on ihan kuningas siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thanks! Vihdoin löytyi. Olen ihmetellyt, miksei kakkosneloseen viittaava paikka ole puhunut asiasta mitään ja pohtinut, onko langan nimi vaan niin salattu. Löytyy, kun tunnuksen o r g jälkeen lisää: satunnainen / 27jwdg
Siellä tuota nimitystä ei ollut, eli ilmeisesti toinenkin lanka on. Vinkkaisitko?
Ei ollut tämä palsta mutta siellä mainitsemassakin on tosiaan ketju Rosasta kyllä.
kakkosneloseen viittaava paikka
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut tämä palsta mutta siellä mainitsemassakin on tosiaan ketju Rosasta kyllä.
2+? Suoli? Ihmettelen tosiaan, miten ei mitään löydy. Yleensä kuukeli metsästää kyllä vaikka mistä kolosta saaliinsa. Nyt ei pelitä tai sitten haen vaan väärillä sanoilla.
Vierailija kirjoitti:
🤣
Miten tänne palstalle oikein saa noita tyylikkäitä hymynaamoja? Aina toisinaan välittävät tunnetta paremmin kuin mikään muu. Copy-pastella jostain, missä niitä on? Jokin näppäinyhdistelmä? Olen kovin oppimishaluinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi kehittänyt rottailusta taiteen, että sen puoleen on ihan kuningas siinä.
Tätä ketjua lukiessa alkoi synapsit lähettää päässä virtaa toisilleen. Joo, onhan tuosta tyypistä ollut paljon juttua aikaisemmin netissä. Nyt hän sai zeniittinsä, kun pääsi Hesariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Miten tänne palstalle oikein saa noita tyylikkäitä hymynaamoja? Aina toisinaan välittävät tunnetta paremmin kuin mikään muu. Copy-pastella jostain, missä niitä on? Jokin näppäinyhdistelmä? Olen kovin oppimishaluinen!
Varmaan kiinni ihan laitteesta, miten saat ne muutenkin kirjoittaessa laitettua. Mulla on ipädi näppiksellä ja yhdestä namikasta avautuu kaikki emoticonit. Palsta sensuroi sitten osan niistä, esimerkiksi tavallista sydäntä ei pysty laittamaan.
Aktiivimallia vastaankin on Rosa ehtinyt kirjelmöidä jossain Apu-lehden blogissa (useaan otteeseen, eri postauksissa). Kertoo itse asuvansa Helsingin slummialueella. Mistä lähtien Myllypuro on ollut "slummia"? Useissa kommenteissa sanottiin näin jo poistetussa ketjussa, mutta kun tämä ei mene yhtään jakeluun. Toki mahdollista, että se on mennyt alaspäin siitä ajasta, kun siellä olen viimeksi ollut. Ihan peruskaupunginosa se silloin oli, hyvin vehreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Varmaan kiinni ihan laitteesta, miten saat ne muutenkin kirjoittaessa laitettua. Mulla on ipädi näppiksellä ja yhdestä namikasta avautuu kaikki emoticonit. Palsta sensuroi sitten osan niistä, esimerkiksi tavallista sydäntä ei pysty laittamaan.
Kiitos! Näyttää siltä, että minulla ei laitteet suosi. Copy-paste toimii kyllä, jos jostain löytyy söpö naama liimailtavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallia vastaankin on Rosa ehtinyt kirjelmöidä jossain Apu-lehden blogissa (useaan otteeseen, eri postauksissa). Kertoo itse asuvansa Helsingin slummialueella. Mistä lähtien Myllypuro on ollut "slummia"? Useissa kommenteissa sanottiin näin jo poistetussa ketjussa, mutta kun tämä ei mene yhtään jakeluun. Toki mahdollista, että se on mennyt alaspäin siitä ajasta, kun siellä olen viimeksi ollut. Ihan peruskaupunginosa se silloin oli, hyvin vehreä.
Jaksaisitko linkkiä laittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Kiitos! Näyttää siltä, että minulla ei laitteet suosi. Copy-paste toimii kyllä, jos jostain löytyy söpö naama liimailtavaksi.
Puhelimella iPhonesta tulee myös naamat kun klikkaa sieltä mistä niitä viesteihinkin saa. Muiden laitteiden suhteen en osaa sori auttaa.
Vierailija kirjoitti:
🤣
Juu joku typerämpi kuvittelee sen olevan lauta mutta kakkosnelonenhan ei tunnetusti ole lauta.
Minulle onkin ihan uutta, että mielenterveysongelmat ja autismi estävät muuttamisen. Ilmeisesti ne kasvattavat asunnon ympärille jonkinlaisen läpäsemättömän voimakentän, jonka läpi ei voi sitä muuttoa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisitko linkkiä laittaa
blogit. apu. f i /uuninpankkopoikasakutimonen/2018/03/22/perusturvaa-vai-keppia/
Rosa Warski
Jos olen ymmärtänyt oikein, tuo 697€ tarkoittaa tuen perusosaa. Perusosa ei yleensä tarkoita asumismenoja, vaan ne lasketaan toimeentulotukeenkin lisäksi.
Jos olen ymmärtänyt väärin, ja 697€ on tosiaan koko kattosumma asumiskuluineen päivineen, Luoja köyhiä auttakoon. Asun itse Helsingin slummialueella, vuokra 695,49€. Kuun ruokarahoiksi jäisi 1,5€.
Rosa Warski
Tarkistin. Sivulta 41:
Perusturvan perusosaa maksetaan työmarkkinatuen ja peruspäivärahan tasolle korotettuna (osallistumislisä) 697,00 e/kk niiden työmarkkinoiden käytettävissä oloa koskevien edellytysten täyttyessä, jotka säätelevät henkilön oikeutta työttömyysetuuteen.
Perusosan ja Asumistukiosan lisäksi omina osioina ovat Turvaosa ja Korvausosa. Turvaosassa on perustoimeentulotuen tarvittavia osioita (perusosa ja muut perusmenot) ja sen avulla turvataan henkilön ja perheen ihmisarvoisen elämän kannalta vähintään välttämätön toimeentulo nykyistä perustoimeentulotukea vastaavasti. Näitä ovat mm. asumistukea korkeammat asumiskustannukset ja tarpeelliset terveydenhuoltomenot. Korvausosa sisältää erityiskustannusten korvaustyyppiset etuudet, joissa oikeus on helppo todeta ja kustannusten määrässä ei ole harkintaa (sv-korvaukset,
lapsilisä).
Eli on neljä erillistä osaa (s. 42):
1) Perusosa
2) Asumistuki
3) Turvaosa
4) Korvaukset
Perusosa on 697€ vain niille, jotka täyttävät nykyiset työttömille asetetut vaatimukset. Muut saavat vähemmän.
Kyse ei ollut nopeasta päätöksestä, vaan siitä että hänelle pitää aina myöntää päätökset loppuiäksi. Jos myönnetään joku lisätuki vaikkapa vain vuodeksi niin se on uhka mielenterveydelle ja kidutusta.