Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi EI avioliittoa ja lapsia?

Vierailija
13.08.2024 |

Mistä syistä avioliitto ja lapset ei kannata? Miksi et itse ole näitä tehnyt tai aio tehdä tai et tekisi jos voisit nyt valita?

Luulin haluavani naimisiin ja lapsia mutta kumppanin pohdinnat aiheesta ovat "ehkä joskus" -tasolla, minkä seurauksena olen alkanut itse miettiä että miksipä minäkään oikeastaan näitä haluaisin. Ikää meillä on kuitenkin noin 30v. Etenkin lasten osalta joutuisin naisena itse ottamaan suurimmat riskit ja vahingot raskauden, synnytyksen, vauvavuosien valvomisten yms osalta. Luulen että lastenhoidossakin olisin päävastuussa eli lapset sitoisi ja kuormittaisi itseäni huomattavasti enemmän kuin toista vanhempaa. Nyt tuntuma on se, että jos näitä asioita haluaisin tämän kumppanin kanssa niin mun pitäisi vielä suostutellakin mies niihin, mikä jo itsessään on sellainen asia mihin en aio lähteä. Mies kyllä on maininnut katselleensa sormuksia ja haluaisi lapsen mutta aina vaan ajatuksella että "sitten joskus". 

Eli avioliitto ja lapset on alkanut nyt itsestäni tuntua huonolta vaihtoehdolta. Kuulisin mielelläni mahdollisimman paljon syitä miksi muut eivät niihin ole päätyneet tai niitä halua. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan haikaillut parisuhteen tai lapsiperhe-elämän perään. Olen hyvin itsenäinen ja kaipaan valtavasti vapautta olla just kuten tykkään ja mennä ja tulla oman haluni mukaan. Rakastan matkustelemista ja se olisi hankalaa lapsiperheen äitinä. Näin vanhemmiten on alkanut tuntua, että lemmikitkin sitovat liikaa enkä ole varma, otanko nykyisten lemmikkien kuoltua enää uusia.

N45

Vierailija
22/25 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista on lapset ja avioliitto. Tykkään että rahaa on tililläni eikä sitä kulu kakaroitten leluostoksiin ja vaimokin varmaan vaatii kaikenlaista. Sinkkuna oon aina rikkaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 16v ajattelin että haluan mennä naimisiin. Siihen aikaan ajattelin että en halua lapsia tähän maailmaan mutta sitten ajatusmaailma muuttui. Sitten tuli pari pieleen mennyttä juttua joista jäi kamalat traumat. Sen jälkeen mikään suhde ei johtanut mihinkään. Minua on kosittu kuusi kertaa joista yhdelle olisi pitänyt sanoa kyllä mutta annoin rukkaset. Toinen kosi noin 10 vuoden kuluttua ja sanoin kyllä mutta emme kuitenkaan menneet naimisiin mm kun henkilö oli 10 v:ssa muuttunut alkon väärinkäyttäjäksi enkä halunnut alkoa arkeeni. 

Pitkään aikaan ei ole ilmestynyt ketään johon edes haluaisin yrittää panostaa. Ryhdyn suhteeseen vain ja ainoastaan moelmminpuolisesta rakkaudesta. Nyt ei luultavasti enää ketään sellaista ilmesty. Olen onnellinen että minulla ei ole lapsia tämmöiseen maailmaan joten se mitä 16v ajattelin on nyt sitten kuitenkin toteutunut. Olen tehnyt abortin (VÄLTTÄKÄÄ - kun olette sen tehneet saatatte heti halutakin lapsen ja abortti olikin näin ollen täysin turha - keho jää kaipaamaan tuota tilaa missä lapsi oli mikä sitten luonnottomasti keskeytettiin). Olen myös synnyttänyt kuolleen lapsen. Näin ollen olen saanut kokea sen mikä jokaisen naisen kuuluu naisena kokea. Raskaus on normaali tila naiselle ja ainakin entisaikaan naiset ajattelivat että saa nuorentavan hormoniryöpyn. Minulla ei ole mitään ikävää sanottavaa raskaudesta ja kuulun niihin joiden on erittäin helppo synnyttää (myös kätilön sanoin).

Vierailija
24/25 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 16v ajattelin että haluan mennä naimisiin. Siihen aikaan ajattelin että en halua lapsia tähän maailmaan mutta sitten ajatusmaailma muuttui. Sitten tuli pari pieleen mennyttä juttua joista jäi kamalat traumat. Sen jälkeen mikään suhde ei johtanut mihinkään. Minua on kosittu kuusi kertaa joista yhdelle olisi pitänyt sanoa kyllä mutta annoin rukkaset. Toinen kosi noin 10 vuoden kuluttua ja sanoin kyllä mutta emme kuitenkaan menneet naimisiin mm kun henkilö oli 10 v:ssa muuttunut alkon väärinkäyttäjäksi enkä halunnut alkoa arkeeni. 

Pitkään aikaan ei ole ilmestynyt ketään johon edes haluaisin yrittää panostaa. Ryhdyn suhteeseen vain ja ainoastaan moelmminpuolisesta rakkaudesta. Nyt ei luultavasti enää ketään sellaista ilmesty. Olen onnellinen että minulla ei ole lapsia tämmöiseen maailmaan joten se mitä 16v ajattelin on nyt sitten kuitenkin toteutunut. Olen tehnyt abortin (VÄLTTÄKÄÄ - kun olette sen tehneet saatatte heti halutaki

Jokainen raskaus tutkitusti vanhentaa naista nopeammin.

Vierailija
25/25 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään aikaan ei ole ilmestynyt ketään johon edes haluaisin yrittää panostaa. Ryhdyn suhteeseen vain ja ainoastaan moelmminpuolisesta rakkaudesta. Nyt ei luultavasti enää ketään sellaista ilmesty. Olen onnellinen että minulla ei ole lapsia tämmöiseen maailmaan joten se mitä 16v ajattelin on nyt sitten kuitenkin toteutunut. Olen tehnyt abortin (VÄLTTÄKÄÄ - kun olette sen tehneet saatatte heti halutaki

Et ilmeisesti osaa lainkaan lukea?