Mies sanoi, että 1 pizza on mulle riittävästi
Koko päivän aikana.
Mitä mieltä olette, onko 1 pizza (normaali koko) aikuiselle naiselle riittävä määrä koko päivän aikana?
Perusteluksi mies sanoi että olen hyvin pieni. (Olen 160cm, liikun myös tosin loman aikana vähemmän).
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kyllä löydy ruokaympyrästä. Ihmisen pitäisi syödä jotain neljä kertaa päivässä. Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Pitsan voi unohtaa ja syödä noilla aterioilla jotain kunnollista.
Pitsahan on täydellinen ravintoympyrä jo muotonsakin vuoksi; siitä löytyy niin proteiineja, hiilareita kuin rasvaakin. Sen kun leikkaa neljään osaan, on kaikki päivän ateriat siinä; aamiainen, lounas, päivällinen ja illallinen. Kompakti paketti täynnä hyvää makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olen 160 cm keskiaktiivinen nainen, ja kokonainen pizzerian pizza on ehdottomasti riittävä ruoka yhdelle päivälle sekä täyttävyydeltään että kaloreiltaan. En kyllä ymmärrä sitä, että kenelläkään on tarvetta puuttua toisten syömisiin. Jos se ei sinulle syystä tai toisesta tunnu riittävältä, niin sitten on syötävä lisää. Minulla menisi ainakin hermot tuollaiseen.
Näin pihalla ihmiset on ravitsemuksesta. Yhdestä pitsasta saat varmasti päivän kovat rasvat ja liikaa suolaa, mutta kaloreiden osalta se ei riitä kuin lapselle. Tyypillinen ravintolan pitsa on siinä 800-1200 kalorin välillä eli käytännössä kuka tahansa joka söisi päivän aikana vain sen yhden pitsan, eikä oikeasti mitään muuta, laihtuisi vääjäämättä. Terveellistä tämä tietenkään ei olisi.
En syö pitsaa terveyssyistä, vaan herkutellakseni muutaman kerran vuodessa. Pizzerian pizza omilla täytteilläni on myöskin noin 1400 kcal. Tässä kysyttiin, riittääkö yksi pitsa koko päiväksi, ei sitä, kannattaako joka päivä syödä yksi pitsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olen 160 cm keskiaktiivinen nainen, ja kokonainen pizzerian pizza on ehdottomasti riittävä ruoka yhdelle päivälle sekä täyttävyydeltään että kaloreiltaan. En kyllä ymmärrä sitä, että kenelläkään on tarvetta puuttua toisten syömisiin. Jos se ei sinulle syystä tai toisesta tunnu riittävältä, niin sitten on syötävä lisää. Minulla menisi ainakin hermot tuollaiseen.
Näin pihalla ihmiset on ravitsemuksesta. Yhdestä pitsasta saat varmasti päivän kovat rasvat ja liikaa suolaa, mutta kaloreiden osalta se ei riitä kuin lapselle. Tyypillinen ravintolan pitsa on siinä 800-1200 kalorin välillä eli käytännössä kuka tahansa joka söisi päivän aikana vain sen yhden pitsan, eikä oikeasti mitään muuta, laihtuisi vääjäämättä. Terveellistä tämä tietenkään ei olisi
No tuo nyt on typerää saivartelua. Samalla logiikalla päiväksi riittää vaahtokarkki tai omena. Tästä tuskin oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalorien puolesta varmasti on liikaakin. Eikö voi syödä jotain terveellisempää
Pizza Margharita: 285kcal, naisen ka energiantarve per vrk; min 1800kcal. Eli pizza on liikaa? Kiva kun porukka vaan heittelee täällä näitä kommentteja
Saa olla hyyyyyyvin pieni pitsa, jos kokonaisessa on noin vähän kaloreita. Puhut paskaa. Pitserioiden pitsoissa on n. 1400 - 1500 kcal.
Kotipizza : Quattro Stagioni kinkkua, herkkusieniä, tonnikalaa ja katkarapuja
Energia 997,85 kcal/pizza
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza Margharita: 285kcal, naisen ka energiantarve per vrk; min 1800kcal. Eli pizza on liikaa? Kiva kun porukka vaan heittelee täällä näitä kommentteja
Saa olla hyyyyyyvin pieni pitsa, jos kokonaisessa on noin vähän kaloreita. Puhut paskaa. Pitserioiden pitsoissa on n. 1400 - 1500 kcal.
Ja esim Napolilaisessa margheritassa vastaava on noin 800 kcal. Tietenkin jos tilaa kinkku-pepperoni-salami-kebab-pekoni-feta-pitsan tuplajuustolla niin tilanne on eri.
Vierailija kirjoitti:
Ei pizza ole kovin täyttävää ruokaa. Vaikka päivän kalorit tulevatkin täyteen yhdestä lätystä, niin aamulla kun sellaisen syö, iltaan mennessä on kuitenkin jo nälkä.
Kuinka monta päivää sun pitäisi olla tuntematta nälkää, jotta sanoisit ruuan olleen täyttävää?
Jos mä syön aamulla jotain ja vasta illalla on nälkä, kyllä mun mielestä se ruoka on ollut täyttävää ja pitänyt nälkää hyvin.
Kyllä mä syön normi aamupalan (puuroa, marjoja, siivu ruisleipää+vihannekset, kahvi) ja sitten pizzan iltapäivällä, ja vielä illalla jotain kevyttä, hedelmää tms.
Ja luulisin ettei kalorit ihan hirveästi kulutusta ylitä. Toki olen vähän pidempi kuin sinä, ja liikun jonkin verran. Ja toisaalta, mitä väliä vaikka vähän ylittyykin, kun en vedä pitsaa joka päivä, en edes joka viikko.
Ärsyttäisi tuollainen kyttäävä, huomautteleva ja arvosteleva mies.
Kyllä siinä on jo puolet liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotpizzassa on pienet ja kalliit pitsat
Miksi mies noin sanoi?
Ap ei kertonut tarkemmin, millaiseen tilanteeseen tuo sanominen liittyi. Oliko ihan vaan joku random vai pitkäaikaisempi kumppani?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies noin sanoi?
Ap ei kertonut tarkemmin, millaiseen tilanteeseen tuo sanominen liittyi. Oliko ihan vaan joku random vai pitkäaikaisempi kumppani?
Ehkä mies on pihi?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin 1 pizza, ilman Mitään muuta.
Eli vesi + 1 kanapizza. Ei aamupaloja, ei mitään muuta.
Kamalaa. Ei noin pidä elää.
Kalorien puolesta riittää kyllä. Jos päivän aktiviteetit koostuu vessan, jääkaapin ja sohvan välillä liikkumisesta.
Vierailija kirjoitti:
No jos aamu- ja iltapalat lisäksi jotain muuta, niin kai tuolla yleensä tulee toimeen (puoli pizzaa lounaalla ja puoli päivällisellä). Mutta jos on urheilupäivä tai muuten vaan enemmän nälkä, niin ei välttämättä riitä.
Ja jotkut pizzat on kyllä todella ohuita, sellainen paperinohut ei meinaa riittää edes yhdeksi ateriaksi.
N40, hoikka ja pienisyömäinen
Pieniruokainen? Siis sellainen, joka syö vähän ja pienen annoksen kerrallaan.
Pizza neljään osaan. Yksi siivu aamiaiseksi, toinen lounaaksi, kolmas päivälliseksi ja viimeinen iltapalaksi. Siinähän on koko päivän ateriat.
Lautasen kokoisessa peruspizzassa on noin 1000 kcal, joten vähänlaiseksi energiamäärä kyllä jää, jos mitään muuta ei syö tai juo vettä kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä puoli suomalaisissa on nykyään kun olet matkoilla ja paluumatkalla lentokentällä voi suunnistaa Suomen koneen portille seuraamalla missä on lihavimmat.
Erehdyt. Olen varma, että joistakin maista tulevat turistit hämmästyvät suomalaisten ja yleensä Euroopan väestön kohtalaisen hoikkaa/normaalia ulkonäköä. Joissakin maissa on hyvn erilainen katunäkymä. Mutta ylipaino on ongelma koko maailmassa, se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa löytyä yksi 1300 kcal pitsa Kotipizzan listalta (Lihamestari). Valtaosa 900-1000 kcal. Pitsasta tietenkin saa vaikka 10 000 kcal jos siihen mättää päälle kaiken mahdollisen.
Yksi pizzanpala päivässä riittää normaalipainoiselle naikkoselle. Jätä loput Miehelle, joka tarvitsee sitä energiaa Työn tekoon perheen elättämistä varten!
Minä tilaan yleensä kaksi pizzaa kun käyn pizzeriassa niin jää puolikas pizza kotia. Ennen tilasin perhepizzan kun olin hirmuisen ylipainoinen