Mies sanoi, että 1 pizza on mulle riittävästi
Koko päivän aikana.
Mitä mieltä olette, onko 1 pizza (normaali koko) aikuiselle naiselle riittävä määrä koko päivän aikana?
Perusteluksi mies sanoi että olen hyvin pieni. (Olen 160cm, liikun myös tosin loman aikana vähemmän).
Kommentit (107)
Tarkoitin 1 pizza, ilman Mitään muuta.
Eli vesi + 1 kanapizza. Ei aamupaloja, ei mitään muuta.
Kyllä yhdellä pizzalla pärjäisi koko päivän, kun on aamupalan syönyt ja päivä kahvit, niin puolikas riittää oikein hyvin, jää vielä seuraavalle päivää toinen puolikas
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen vatsalaukku on nyrkin kokoinen, eli pärjää hyvinkin.
Syön välillä pitsan lounaaksi. Sen lisäksi syön samana päivänä aamupalavoileivän ja toisen lämpimän ruoan. Olen normaalipainoinen.
Tulet saamaan tuolta mieheltä vielä turpaasi, sano minun sanoneen.
Yksi pizzza on keskimääräisen ihmisen päivän energiantarpeesta noin 40-50%. Pelkästään ihmisen koko ei määrää hänen energiantarvettaan, vaan myös esim se, mitä hän tekee, onko fyysisissä töissä vai makaako sohvalla koko päivän. Ptisojen energiamäärissäkin on eroja. Mutta noin yleensä siis yksi pitsa ei riitä yhden päivän energiatarpeeseen kenellekään, se riittää vain puoleen päivän ruokatarpeesta. Sitä toista puolikasta ei tosin välttämättä kannata syödä pitsana, vaan jonain muuna ruokana.
Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että jos joku pyrkisi säätelemään minun syömisiäni, se suhde loppuisi välittömästi. Ilman vaihtoehtoja tai toisia mahdollisuuksia. Mulla on syömishäiriötaustaa ja en ota mitään riskejä asian suhteen, mutta olisi tuo niin pahaa kontrollointia muutenkin, että tuskin se ruokaan jäisi. Eihän sellaista ihminen siedä.
Syön yhtä pizzaa neljä päivää. Oon ihan normaali kokoinen nainen. Ei vaan mene alas.
Jätä se sika. Ihan käsittämätöntä vinkumista. Toisaalta ehkä hän ajatteli että et ole niin viehättävä enää kun syöt kuin sika. Olette molemmat sikoja joten sovitte yhteen.
No jos aamu- ja iltapalat lisäksi jotain muuta, niin kai tuolla yleensä tulee toimeen (puoli pizzaa lounaalla ja puoli päivällisellä). Mutta jos on urheilupäivä tai muuten vaan enemmän nälkä, niin ei välttämättä riitä.
Ja jotkut pizzat on kyllä todella ohuita, sellainen paperinohut ei meinaa riittää edes yhdeksi ateriaksi.
N40, hoikka ja pienisyömäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noin puolet keskivertonaisen energiantarpeesta se pizza, jos faktoja kaipaat. Mies on myös kontrolloiva sekopää, fakta on, että kannattaa laittaa kiertoon.
Keskivertonainen on tässä tapauksessa sellainen normi suominorsu? Muuten ei oikein matikka täsmää.
Peruspizzassa on noin 1000 kilokaloria eli noin puolet normaalipainoisen naisihmisen energiantarpeesta päivässä. Tykkäät bmi alle 16 naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kyllä löydy ruokaympyrästä. Ihmisen pitäisi syödä jotain neljä kertaa päivässä. Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Pitsan voi unohtaa ja syödä noilla aterioilla jotain kunnollista.
Minkä hiton takia neljä kertaa? Jos tekee kevyttä toimistotyötä, yksi kunnon ateria riittää mainiosti aamupalan lisäksi. Illalla jotain pientä jos on liikkunut.
Kukahan tämänkin on keksinyt, joku voittoja tavoitteleva kauppias? Turha sitten ihmetellä miksi kaikki lihoavat kun tällaisia ohjeita jaellaan!
Mun nainen harrastaa fitnessiä fyysisen päiväduunin lisäksi. En arvostele enkä ihmettele jos vetäsee 1-2 kertaa kuussa 2 isoa pizzaa illan aikana ja kattoo telkkaria.
Kahden päivän kalorit siinä ainakin on, ellei se ole joku aivan onneton pakastepizza.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen vatsalaukku on nyrkin kokoinen, eli pärjää hyvinkin.
Milloin miehet alkavat syödä nyrkkinsä kokoisia annoksia, jos ne niin hyvin riittää?
Henkilökohtaisesti en jaksaisi syödä kahta pitsaa päivässä, jotain muuta pitäisi saada. Itse syön 5 kertaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala), mutta pitsan ehkä kerran kuukauteen. Käyn myös salilla ym, ravintoa tarvitsee kyllä, mutta se voi olla terveellisempää.
Pizzan ongelma on että runsaan hiilari määrän vuoksi tulee parin tunnin kuluttua uudestaan nälkä. Mieluimmin vihannes ja proteiini painoitteinen ruoka ja kyllä yksi ateria/ latesellinen per päivä riittää.
En söisi varmaan muuta lämmintä ruokaa, mutta aamupalan ja ehkä jonkin välipalan.
En nyt ole kysynytkään, että onko pizza maailman paras ja optimaalisin ruoka xD kummasti täällä tykätään neuvoa vaikkei neuvoja pyytänytkään. En toki syö pizzaa joka päivä.
Tiedän itse sen, että aikuiselle naiselle suositellaan kalorimääräisesti 2000-2500 kaloria päivässä, ja mielestäni pizzassa ei ole noin paljoa energiaa.
Hyvä puoli suomalaisissa on nykyään kun olet matkoilla ja paluumatkalla lentokentällä voi suunnistaa Suomen koneen portille seuraamalla missä on lihavimmat.
Vierailija kirjoitti:
No on. Jos ostan pizzan, syön siitä puolet ja toisen puolen seuravana päivänä päivälliseksi. Aamupäivällä runsas aamiainen.
Minä ole 178/74 ja tilatusta pizzasta menee kerralla puolet tai yksi slaissi. Aamiaista en syö koskaan, herään niin hitaasti, ettei maistu.
Keskivertonainen on tässä tapauksessa sellainen normi suominorsu? Muuten ei oikein matikka täsmää.