Mies sanoi, että 1 pizza on mulle riittävästi
Koko päivän aikana.
Mitä mieltä olette, onko 1 pizza (normaali koko) aikuiselle naiselle riittävä määrä koko päivän aikana?
Perusteluksi mies sanoi että olen hyvin pieni. (Olen 160cm, liikun myös tosin loman aikana vähemmän).
Kommentit (107)
ei ole riittävästi
pizzassa on noin 1000 kcal
tarvitset 1500--2000
Te saatte asua kenen idiootin kanssa tahansa, mutta älkää sitten tulko itkemään.
Pakastepizza vai kotipizzan pizza?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhdellä pizzalla pärjäisi koko päivän, kun on aamupalan syönyt ja päivä kahvit, niin puolikas riittää oikein hyvin, jää vielä seuraavalle päivää toinen puolikas
Kuka nyt voi elää koko päivän jollain pitsalla? Ei siinä oo mitään ravintoa.
Minun exäni oli sitä mieltä että minulle riittää päivän ainoaksi ateriaksi puolet pakastepizzasta. Siis tuollaisesta normaalista halvimmasta, mitä lie rainbowta oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhdellä pizzalla pärjäisi koko päivän, kun on aamupalan syönyt ja päivä kahvit, niin puolikas riittää oikein hyvin, jää vielä seuraavalle päivää toinen puolikas
Kuka nyt voi elää koko päivän jollain pitsalla? Ei siinä oo mitään ravintoa.
Mitä kummaa? Onhan siinä nyt ainakin hiilaria ja rasvaa, yleensä myös proteiinia. Ihminen pysyy niillä voimissaan vuosikaudet.
Jollekin mennyt superfood-gojimarja-haineväuute-levärouhepropaganda luuytimeen asti näemmä.
Eikö pizza - siis sellainen normi, ei jätti - on 1000 kcal. Kyllä nainen nyt kuluttaa 1600-2000 kaloria vrk.
Minä olen mies 185cm/95kg ja minulle yksi tuollainen nykypizzerioiden lätty riittää hyvinkin koko päiväksi. En syö sellaisesta kerralla kuin puolet korkeintaan joten aamuksi ja illaksi jäisi myös yksi neljännes.
Kyllähän sitä nyt av mamma tarvitsee vähintään kilon suklaata ja sixpäkin sidua vielä kyytipojaksi. Ehkä light kokis myös ettei liho.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä mieltä muut naiset on, onko 1 pizza päivässä naiselle riittävästi yhden päivän aikana?
Ei tietenkään. Jos jo aamupalaksi syö vähän pizzaa, lisäksi vettä ja kahvia tai mehua. Lounaaksi pizzan kanssa jotain vihanneksia ettei ole liian yksipuolista sekä juotavaa.
Kahvitauolla puraisu pizzasta kahvin kanssa alkaa jo olla ankeaa. Jos illaksi vielä riittää pizzaviipale, lisäksi kasviksia ja vettä, mehua tms. Iltateen kanssa voisi olla jugurttia ja marjoja.
Ihmettelen tuota kalorinillitystä. Minä en ainakaan joka päivä syö samaa kalorimäärää, joka olisi varmasti tarpeeksi peruskulutukseen. Välillä herkuttelen 3000 kcal, välillä syön alle 1000 kcal päivässä. Oma peruskulutukseni on noin 1600 kcal, ja jos syön kokonaisen pizzan, en todellakaan jaksa saman päivän aikana syödä mitään muuta. Se ei kuitenkaan ole kenenkään muun asia vahtia syömisiäni mihinkään suuntaan, enkä jaksaisi tuollaista miestä yhtään.
Olet tosiaan kirppu, jota tekisi mieli paijailla, mutta en tiedä pitsasta.
Jätä se sika. Syöt niin monta pizzaa kun mieles tekee.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pizzza on keskimääräisen ihmisen päivän energiantarpeesta noin 40-50%. Pelkästään ihmisen koko ei määrää hänen energiantarvettaan, vaan myös esim se, mitä hän tekee, onko fyysisissä töissä vai makaako sohvalla koko päivän. Ptisojen energiamäärissäkin on eroja. Mutta noin yleensä siis yksi pitsa ei riitä yhden päivän energiatarpeeseen kenellekään, se riittää vain puoleen päivän ruokatarpeesta. Sitä toista puolikasta ei tosin välttämättä kannata syödä pitsana, vaan jonain muuna ruokana.
Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että jos joku pyrkisi säätelemään minun syömisiäni, se suhde loppuisi välittömästi. Ilman vaihtoehtoja tai toisia mahdollisuuksia. Mulla on syömishäiriötaustaa ja en ota mitään riskejä asian suhteen, mutta olisi tuo niin pahaa kontrollointia muutenkin, että tuskin se ruokaan jäisi. Eihän sellaista ihminen siedä.
Esim salamipizzassa siis normaali kokoisessa on kilokaloreita 1560 kyllä sillä jo pärjää pieni ja isompikin ihminen, yhden päivän. Nainen tarvitsee 1800-2200 kilokaloria päivässä, tuo 2200 on jo urheilijoille. Mutta hento pärjää vähemmällä jos ei isommin liiku
Miehelle riittää varmaan sitten 1,5 pitsaa
Mikä yllätys että pläskimammat puolustelee pizzan syömistä. "Syö vaan niin paljon kuin haluat, on miehen vika jos ei tykkää plösöstä".
Vierailija kirjoitti:
Kalorien puolesta varmasti on liikaakin. Eikö voi syödä jotain terveellisempää
Pizza Margharita: 285kcal, naisen ka energiantarve per vrk; min 1800kcal. Eli pizza on liikaa? Kiva kun porukka vaan heittelee täällä näitä kommentteja
Olen 160cm/56kg ja jaksan syödä kyllä kokonaisen pizzan kerralla. Jaksaisin syödä kaksikin päivässä, mutta en mieluusti syö samaa ruokaa ja koska kasvikset jää pizzasta puuttumaan, söisin niitä sitten enemmän toisella aterialla.
Jos miehesi alkaa rajottaa sun syömistä etkä silti jätä häntä, voit tilata sen pizzasi 15 lisätäytteen kanssa.
Me haetaan äidin kanssa 1 normaalikokonen pizza yhdessä ja syödään siitä 2 kertaa päivässä. Toki vielä pieni aamupala ja iltapala. Tänään en oo vielä syönyt mitään enkä välttämättä syökään kun kello on jo niin paljon. Aika paljon syöt, oletko normaalipainoinen?
Kuka spämmää tyyliin syön yhden 50g palan pizzaa, enkä jaksa muuta juttuja tähän? Ihan selvästi keksitty aloitus. Lopettakaa tämmöisiin vastaaminen.